Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zipporah schreef:Het gaat om mijn topic! Ik snap de verbazing wel, en de onbegrip. Ik wist van de consequenties als er wat zou gebeuren of controle's maar toch ben ik eigenwijs een aantal keer in mijn auto gestapt zonder rijbewijs toen ik de auto best goed nodig had. Verder fietste ik wel gewoon en ik fiets nu ook gewoon nogsteeds tot ik mijn rijbewijs heb. Maar die keren was het wel even handig had hem toch voor de deur staan. Als ik er terug bij nadenk was het wel super gevaarlijk mocht er ondanks dat ik weet dat ik zelf echt niet verkeerd zal rijden iemand anders tegen mij aan rijden of iets in die trand. Maar ik kan mij er verder niet meer druk om maken.. 't is gebeurt. Ik heb er toen voor gekozen het toch te doen ondanks dat ik wist wat er kon gebeuren. Gelukkig is er niets gebeurt!
Had overigens niet verwacht dat er zo op gereageerd zou worden in dat topic en nu dan een nieuw topic, omdat ik eigenlijk best veel mensen ken of van mensen weet dat ze voor hun rijbewijs ook wel is met de auto toch een stuk gingen rijden. Is toch een moment dat je denkt.. mij gebeurt er toch niets en denkt daar heel zeker van te zijn.
RoMaReToFel schreef:Ja en ik heb ook geen rijbewijs en kan ook autorijden, maar nog nooit dat ik de auto heb gepakt, ook al had ik hem heeel erg nodig en dat is vaak genoeg gebeurd!! Dan maar weer op de fiets of op de brommer, moppermopper, maar niks aan te doen. Geen rijbewijs is geen rijbewijs!! Wat voor reden dan ook. Als er iets gebeurd, je bent niet verzekerd niks!! Onverantwoord!
Marigold schreef:Verder ja nee rijden zonder rijbewijs moet niet.
En ondertussen vind ik dan weer wel dat ze het rijbewijs niet zo duur moeten maken, want het lijkt inmiddels wel een elite aangelegenheid zeg,
die prijzen, terwijl er geen keus is, iedereen gaat/wil/moet het halen vanwege de maatschappij de economie de drukte de afstanden enz...
Marigold schreef:En ondertussen vind ik dan weer wel dat ze het rijbewijs niet zo duur moeten maken, want het lijkt inmiddels wel een elite aangelegenheid zeg,
die prijzen, terwijl er geen keus is, iedereen gaat/wil/moet het halen vanwege de maatschappij de economie de drukte de afstanden enz...
Joolien schreef:MarcoBorsato schreef:Onzin Joolien, er zijn zat zeikerds van examinatoren die flauw genoeg zijn om iemand te laten zakken. Net zoals dat er ook examinatoren zijn die soepkippen laten slagen..
Ok, misschien kort door de bocht, het is natuurlijk een momentopname, maar als je 5 keer zakt is er wel iets mis met je rij-inzicht...
nynke55 schreef:Ik was gisteravond de paarden aan het voeren en ik hoor in een keer een klap! Gierende remmen! Ik ren naar voor het huis en ja hoor, 3 auto's op elkaar. 2 stonden bij mij voor het huis geparkeerd en de man die er op gereden was had een hypo (flauwte door te lage bloedspiegel). Moest gelijk aan dit topic denken, iemand zonder rijbewijs zal dit toch maar overkomen. Gelukkig geen gewonden maar wel 3 auto's total loss. Dat kost een fortuin als je geen rijbewijs, en dus geen verzekering, hebt.
Polly schreef:nynke55 schreef:Ik was gisteravond de paarden aan het voeren en ik hoor in een keer een klap! Gierende remmen! Ik ren naar voor het huis en ja hoor, 3 auto's op elkaar. 2 stonden bij mij voor het huis geparkeerd en de man die er op gereden was had een hypo (flauwte door te lage bloedspiegel). Moest gelijk aan dit topic denken, iemand zonder rijbewijs zal dit toch maar overkomen. Gelukkig geen gewonden maar wel 3 auto's total loss. Dat kost een fortuin als je geen rijbewijs, en dus geen verzekering, hebt.
Als je als bestuurder bekend bent met deze verschijnselen (door bv suikerziekte) en dit niet hebt gemeld bij het cbr heb je overigens ook gewoon een probleem want dan keert je verzekering ook gewoon niet uit, daarom is het eerlijk invullen van een Eigen Verklaring ook zo belangrijk.
Geloof dat je best geschrokken bent..