Citaat:
Dat lijkt mij dus ook..
Ken wel een paar mensen met een uitkering hoor, die niet terecht is, geven ze zelf ook toe, maar het is wel fijn zo! Dat vind ik dus gewoon niet kunnen!
Een uitkering is prima voor mensen waarbij het niet anders kan.
(vb: 1 van de mensen die ik ken werkt 12 uur, de rest wordt aangevuld, ze woont alleen in een eengezinswoning en krijgt huursubsidie, ze mankeert niets.. ze vraagt zichzelf ook af hoe het kan maar kan prima rondkomen zo)
edit: en ja, ze heeft een auto, een paard en gaat met vakantie naar zonnige oorden..
Waaaaaat? En ik heb al moeite om met 1300euro in de maand rond te moeten komen en ik koop zelden nieuwe kleren voor mezelf en mijn huis is ook niet zo duur.. Hoe DOEN mensen dat?
Of mensen die 'maar' 11 a 1200 verdienen en daar 2 paarden van kunnen onderhouden, nieuwe tuigage kunnen kopen en er ook nog verzorgd bij lopen...
Een bijstandsuitkering voor een alleenstaande is zeker geen vetpot maar ik hoorde ook een keer van een kennisje, alleenstaand met 2 kleine kindjes en zij kreeg meer dan dat ze 32 of 36uur zou werken! En dan moesten haar kinderen naar een KdV en was ze eigenlijk alleen daarvoor aan het werk. Ze had gewoon een MBO-opleiding gevolgd dus was niet ongeschoold... Echt bizar gewoon. Niet dat ik het haar niet gunde want wat mij betreft heeft ze groot gelijk.
Stomme vraag misschien maarehhh verdient jouw vriendin niet gewoon zwart bij?
Variërend van schoonmaak, tot FM parfumverkoop tot 18+ bezigheden.
Laatst bijgewerkt door Karma op 28-10-11 22:26, in het totaal 2 keer bewerkt