Akhal_Teke schreef:Ik hadhet eigenlijk over andere dingen die met kinderen in China gebeuren, maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat zoiets als in het filmpje in Ned gebeurt. Hier zouden er juist mensen op af rennen in plaats van het negeren.
Daar zou je echt van versteld staan, heb zelf meegemaakt in Rotterdam bij Hofplein, drukke stad, dat er iemand met rugletsel al meer dan 10 minuten op straat lag. MASSA'S mensen er omheen, denk zomaar een stuk of 70, en niemand die wat deed hoor. Heb wat mensen aangesproken om te vragen wat er aan de hand was, en al die tijd was blijkbaar niemand was op het idee gekomen om hulp te halen, of een ambulance te bellen. De EHBO'er die ik vervolgens uit een nabij gebouw plukte, wou in eerste instantie niet eens met me meelopen, omdat 'hij niet zeker wist of het wel iemand uit zijn gebouw was' De dodelijke blik die ik gaf was denk ik overtuigend genoeg, want hij kwam toch wel met me mee...
In Nederland is het
net zo erg hoor, dat is niet een probleem 'in verre landen', dat is een probleem van de mensheid zelf.
En dat filmpje hoef ik ECHT niet te zien, in het echt meemaken is erg zat en de herinnering komt direct weer boven, en aan die slechte beelden heb ik echt genoeg. Mensen zijn af en toe echt gruwelijk, en het is zo zonde voor dat arme, arme meisje. Hopelijk heeft ze niet lang pijn gehad.