Chinees meisje wordt aan haar lot overgelaten na overrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:03

:oo Ik zag het vanavond ook op het nieuws. Schokkend. Het arme kind. Y;(
Er werd gezegd dat er twee redenen voor kunnen zijn voor het nalaten van de omstanders:
1) Mensen durven in China vaak geen hulp aan te bieden omdat ze bang zijn dat ze de schuld krijgen. Waarom zou je helpen, als je er geen schuld aan hebt?
2) Mensen zouden hun tijd beter kunnen besteden. Tijd is immers kostbaar.

Ik hoop toch echt dat dit mensen aan het denken zet, want als iedereen zo gaat denken waar gaat het dan heen met deze wereld? :n

nynke55

Re: Chinees meisje wordt aan haar lot overgelaten na overrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:43

Free spirit, dat kun je de mensen niet altijd kwalijk nemen. Het is een soort van automatische zelfbeschermingsreactie, je staat gewoon versteend. Ik ben ook eens voorbij een auto, die in de sloot lag, gereden. Pas een eind verder bedacht ik dat ik moest gaan kijken. Ben toen omgedraaid en ben alsnog gaan kijken of er iemand in zat. Dat was niet zo, gelukkig.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:48

nynke55 schreef:
Free spirit, dat kun je de mensen niet altijd kwalijk nemen. Het is een soort van automatische zelfbeschermingsreactie, je staat gewoon versteend. Ik ben ook eens voorbij een auto, die in de sloot lag, gereden. Pas een eind verder bedacht ik dat ik moest gaan kijken. Ben toen omgedraaid en ben alsnog gaan kijken of er iemand in zat. Dat was niet zo, gelukkig.

voorlopig ben je wél omgedraaid !!! <<)

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 21:59

mailun89 schreef:
MelanieB schreef:
China is gewoon een zíek land :n

Alle mensen die zonder te helpen zomaar voorbijliepen met de koppen tegen elkaar slaan, die hebben gewoon geen ziel. :n

China is geen ziek land :) ik ben namelijk Chinees en het eerste wat in mij zou opkomen is helpen.

maar dat deze personen niet hebben geholpen is inderdaad echt ziek en gestoord!

Ben je ook in China opgevoed dan?

Ik heb nog veel ergere dingen gezien bij Chinezen in China, Het is gewoon verschrikkelijk hoe (sommige) Chinezen met kinderen omgaan.
Ik zal geen details geven hier, maar je maag draait er van om. Ik kon het eerst ook niet geloven tot ik het bewijs zag.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:26

Overal ter wereld worden kinderen slecht behandeld, mijn hart bloedde woensdag nog toen ik hoorde dat die baby's in Friesland wel in leven ter wereld zijn gekomen en daarna waren vermoord.

Ontopic: jakkes, wat een vreselijk filmpje.
Verder weet ik niet wat de achtergrond van dit filmpje is omdat ik geen Chinees kan maar ik vermoed dat dit een zwerfmeisje was, neem aan dat er anders wel iemand in haar buurt zou zijn geweest.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:36

mayniac_val schreef:
Overal ter wereld worden kinderen slecht behandeld, mijn hart bloedde woensdag nog toen ik hoorde dat die baby's in Friesland wel in leven ter wereld zijn gekomen en daarna waren vermoord.

Ontopic: jakkes, wat een vreselijk filmpje.
Verder weet ik niet wat de achtergrond van dit filmpje is omdat ik geen Chinees kan maar ik vermoed dat dit een zwerfmeisje was, neem aan dat er anders wel iemand in haar buurt zou zijn geweest.

Op het eind zie je haar moeder aan komen rennen en haar wegdragen. Dus geen zwerfmeisje.
En ik heb het niet enkel over mishandeling of moord op kinderen. Er gebeuren gewoon ondenkbare dingen met kinderen in China. Dingen die in Nederland echt niet gebeuren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:39

Is dat haar moeder? Dat heb ik niet meegekregen, dan heb ik niks gezegd over dat het misschien een zwerfmeisje is.

Nee, natuurlijk gebeuren dat soort dingen niet in Nederland maar dat is weer te verklaren door historische ontwikkelingen, het staat me altijd een beetje tegen om landen zomaar bot te gaan veroordelen.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:42

Ik zit hier met een brok in mijn keel, met een kronkel in mijn maag en met tranen in m'n ogen,...
Hoe wreed,... hoe erg... je zou bijna denken dat het niet werkelijk is... jeetje... wat erg ;(

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:43

Als je kijkt hoe in sommige landen behandeld worden om tot topsport te komen :n
Als ik dit zie lijkt een kind gewoon niks waard. Die kerel rijdt er gewoon op zijn gemak overheen. :r

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:46

mayniac_val schreef:
Is dat haar moeder? Dat heb ik niet meegekregen, dan heb ik niks gezegd over dat het misschien een zwerfmeisje is.

Nee, natuurlijk gebeuren dat soort dingen niet in Nederland maar dat is weer te verklaren door historische ontwikkelingen, het staat me altijd een beetje tegen om landen zomaar bot te gaan veroordelen.

Ik hadhet eigenlijk over andere dingen die met kinderen in China gebeuren, maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat zoiets als in het filmpje in Ned gebeurt. Hier zouden er juist mensen op af rennen in plaats van het negeren.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:51

Akhal_Teke schreef:
mayniac_val schreef:

Ik hadhet eigenlijk over andere dingen die met kinderen in China gebeuren, maar ik kan me inderdaad ook niet voorstellen dat zoiets als in het filmpje in Ned gebeurt. Hier zouden er juist mensen op af rennen in plaats van het negeren.

Doelde ook op jouw hele post hoor, niet alleen dit filmpje. Sorry dat ik er niet helemaal duidelijk in was.

shetjessweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:51

Heb het filmpje maar niet gekeken. Ik las laatst ergens een stuk. (Zal eens kijken of ik het terug kan vinden.) Daar stond in dat Chinezen mensen die gevallen zijn (en dan voornamelijk ouderen) niet dúrven te helpen. De reden: Er zijn in China mensen (vaak ouderen) die zich expres laten vallen en op het moment dat iemand ze overeind helpt beschuldigen ze diegene ervan hun te hebben geduwd waardoor ze vielen. Als die mensen vervolgens weigeren een vergoeding te betalen dan klagen ze ze aan. En de rechter gelooft het verhaal nog ook.

Edit: ik kan het niet meer vinden. Volgens mij stond het in zo'n treinkrant. Ik meende de Pers of de Metro. Heeft iemand anders het toevallig ook gelezen?
Laatst bijgewerkt door shetjessweet op 21-10-11 23:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:54

Rust zag meisje, hoe kan de wereld zo wreed zijn?
En hoe kan een land nu zooo wreed zijn voor hun eigen medemens en zooo wreed zijn tegen dieren ook .
was nog een filmpje op internet van een vrouw in China die keihard werd aangereden en ook hier lopen alle voorbijgangers verder en niemand doet iets.
Of dat filmpje van lieve Chineese meisje die lachend en dansend met naaldhakjes babykonijntjes doodtrappen??? Wat begrijp ik hier nou niet van?
Vraagje als je daar nou als touriste loopt he en het gebeurt, ik kan echt niet niks doen in zon situatie hoor, loop je dan ook een risico om aangeklaagd te worden??
Ik wil al niet weten hoe overtollige meisjes/weesjes/gehandicapten daar worden behandeld, bah bah

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 22:58

verschrikkelijk dit,
arm kindje.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:00

Akhal_Teke schreef:

Daar zou je echt van versteld staan, heb zelf meegemaakt in Rotterdam bij Hofplein, drukke stad, dat er iemand met rugletsel al meer dan 10 minuten op straat lag. MASSA'S mensen er omheen, denk zomaar een stuk of 70, en niemand die wat deed hoor. Heb wat mensen aangesproken om te vragen wat er aan de hand was, en al die tijd was blijkbaar niemand was op het idee gekomen om hulp te halen, of een ambulance te bellen. De EHBO'er die ik vervolgens uit een nabij gebouw plukte, wou in eerste instantie niet eens met me meelopen, omdat 'hij niet zeker wist of het wel iemand uit zijn gebouw was' De dodelijke blik die ik gaf was denk ik overtuigend genoeg, want hij kwam toch wel met me mee...

In Nederland is het net zo erg hoor, dat is niet een probleem 'in verre landen', dat is een probleem van de mensheid zelf.

En dat filmpje hoef ik ECHT niet te zien, in het echt meemaken is erg zat en de herinnering komt direct weer boven, en aan die slechte beelden heb ik echt genoeg. Mensen zijn af en toe echt gruwelijk, en het is zo zonde voor dat arme, arme meisje. Hopelijk heeft ze niet lang pijn gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:12

Wat vreselijk voor het meisje en haar ouders!

Ik heb een keer meegemaakt dat een jongen op een scooter werd aangereden door een auto. Ik zat toen bij de nagelstyliste, een harde klap dat dat was. Toen liepen er allemaal mensen naartoe dus ik dacht dat komt wel goed. Maar ik zag er niks gebeuren, toen ben ik er naartoe gelopen met de nagelstyliste. Staan alle mensen in een kring om de jongen die op de scooter had gezeten en nu op straat lag met zijn rugzak nog op zijn rug en hierdoor in een vreemde houding, terwijl hij kreunde van de pijn. Het enige dat ze deden was "sta op, heee, sta eens op" tegen hem roepen.
Ik heb toen meteen zijn hoofd gefixeerd en gevraagd wie een ambulance had gebeld...... niemand dus ;(
Heb willekeurig iemand de opdracht gegeven dat te doen en ben blijven wachten op de hulpdiensten met het gehelmde hoofd van de jongen in mijn handen.
Zo'n jongen mag na zo'n klap van een auto helemaal niet even opstaan, voor hetzelfde geld heeft hij letsel aan zijn wervelkolom en is hij na het opstaan voor de rest van zijn leven verlamd.

Maar het zal me altijd bijblijven hoe al die mensen, van 20 tot 60 jaar oud, daar om hem heen stonden te schreeuwen en verder geen hulp boden.,

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:25

Wat ontzettend ziek is dit.. _-:(

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-11 23:50

Ik ben geschokt en boos na het horen en zien van dit nieuws. Hier valt geen enkel excuus voor te verzinnen, wat ze ook proberen. Zoiets doe je niet, punt.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:21

Mensen worden steeds egoïstischer niet alleen in China. Maar als je ziet hoe ze in China met hun kinderen omgaan is dat ook niet echt vriendelijk, het is daar wel keihard of wij zijn gewoon te soft. Maar dit vindt ik toch wel heel erg. Zeker toen het tweede busje gewoon nogmaals over haar heen reed! Ik bedoel hallo dat je niets doet ook niet goed maar gewoon nog eens erover heen? Dan ben je toch gewoon niet wijs. Verder zie je het in NL ook vaak genoeg staan erbij en kijken erna maar verder geen actie, allemaal rampen toeristen.
Walgelijk ik kan me echt niet voorstellen dat ik in staat zou zijn om gewoon door te lopen.
Verder vindt ik de vrouw die het meisje "helpt" nu ook niet erg respectvol met het meisje omgaan hoor. Maar goed die doet toch nog iets. Walgelijk gewoon.

DeadxStar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:32

Omg.. ik wordt hier echt misselijk van..
Boos, verdrietig.. hier kan je toch echt met je hoofd niet bij???

wat een zieke mensen heb je op de wereld zeg.. mensen zijn het niet eens. Beesten!

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:44

Kindje is gestorven en nu rest de vraag of de ouders de medische kosten kunnen opbrengen, want dat is de realiteit in het huidige China

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:46

Maar ze hebben toch het kenteken van die auto die haar overreed? Gaan ze die nu niet vervolgen en aansprakelijk stellen dan?

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:51

OOOOOO wat vreselijk zeg. ben zelf moeder van 2 kindjes van bijna 1 en bijna 2 maar mijn god wat vreselijk is dit zeg!
Dat arme arme meisje!! Ze ligt te creperen op de straat en dan rijd er nog een 2e busje over haar heen ook!
Oh gut ik ben er helemaal door van slag... Mijn maag heeft zich tig keer omgedraaid ben misselijk tranen gaan over mijn wangen! Echt heel heel erg!!!

Rust zacht meisje, Rust zacht!

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 00:53

Als je in een groep bent wanneer een ongeval gebeurd, of zich vlak daarna een groep vormt, zijn mensen minder snel geneigd in te grijpen omdat je deel uitmaakt van een groep en "iemand anders wel zal helpen"
Wanneer je alleen getuige bent grijp je sneller in omdat er dan het gevoel is dat alle verantwoordelijkheid bij jou ligt.

Dat gaat niet op voor dit meisje in China, er word geen groep omheen gevormd, iedereen loopt maar "gewoon langs". Volgens mij heeft dit inderdaad iets te maken met dat je in China in principe geen mensen helpt omdat jij dan de schuldige bent, of in ieder geval daarvoor word aangezien.

@ Lamar, volgens mij hoorde ik vandaag op het nieuws dat de bestuurder al is aangehouden..
De krant verontwaardigt zich over de vluchtmisdrijven en de ignorantie van de achttien passanten: "Dit is moreel verval, dat in ons land aanwezig is". De politie heeft inmiddels beide chauffeurs opgespoord en gearresteerd.
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 111021_044

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-11 08:21

Telpeva schreef:
Akhal_Teke schreef:

Daar zou je echt van versteld staan, heb zelf meegemaakt in Rotterdam bij Hofplein, drukke stad, dat er iemand met rugletsel al meer dan 10 minuten op straat lag. MASSA'S mensen er omheen, denk zomaar een stuk of 70, en niemand die wat deed hoor. Heb wat mensen aangesproken om te vragen wat er aan de hand was, en al die tijd was blijkbaar niemand was op het idee gekomen om hulp te halen, of een ambulance te bellen. De EHBO'er die ik vervolgens uit een nabij gebouw plukte, wou in eerste instantie niet eens met me meelopen, omdat 'hij niet zeker wist of het wel iemand uit zijn gebouw was' De dodelijke blik die ik gaf was denk ik overtuigend genoeg, want hij kwam toch wel met me mee...

In Nederland is het net zo erg hoor, dat is niet een probleem 'in verre landen', dat is een probleem van de mensheid zelf.

En dat filmpje hoef ik ECHT niet te zien, in het echt meemaken is erg zat en de herinnering komt direct weer boven, en aan die slechte beelden heb ik echt genoeg. Mensen zijn af en toe echt gruwelijk, en het is zo zonde voor dat arme, arme meisje. Hopelijk heeft ze niet lang pijn gehad.

Ik ben blij dat je DIT zegt. Dat betekent dat men zich inderdaad niet eens een voorstelling kanmaken van hetgeen ik bedoel wanneer ik schrijf dat er ondenkbare dingen gebeuren met kinderen in China. Het komt dus letterlijk niet eens in je op.
Ik heb het niet over het simpelweg niet helpen van iemand, nogmaals ik ga geen beschrijving geven van de dingen die daar gebeuren want je wordt er niet goed van. Voor alle Aagjes: het is met veel zoekwerk waarschijnlijk wel te vinden op internet.