Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pentax schreef:Wat ik me afvraag ik waarom mensen tegenwoordig allemaal ziek zijn? Vroeger had iedereen 35 kinderen en werkte de man 80 uur per week terwijl de vrouw dus moedertje speelde (minstens gelijkwaardig aan 80 u/week).
Zijn mensen softer geworden of de-evolueren we nu al?
En tja we adoreren allemaal een rijk en onbezorgd leven, maar een rijk leven moet je nooit verwarren met een must.
Misschien kunnen we een regelementen boekje schrijven waar je aan moet voldoen om kinderen te krijgen? Denk dat dat niet zo heel lang meer gaat duren voordat dat gebeurd.
*genoemde getallen kunnen een overdreven weergave van de werkelijkheid zijn
Pentax schreef:voortschrijdend inzicht noemen ze datWat ik me afvraag ik waarom mensen tegenwoordig allemaal ziek zijn? Vroeger had iedereen 35 kinderen en werkte de man 80 uur per week terwijl de vrouw dus moedertje speelde (minstens gelijkwaardig aan 80 u/week).
Zijn mensen softer geworden of de-evolueren we nu al?
En tja we adoreren allemaal een rijk en onbezorgd leven, maar een rijk leven moet je nooit verwarren met een must.
Misschien kunnen we een regelementen boekje schrijven waar je aan moet voldoen om kinderen te krijgen? Denk dat dat niet zo heel lang meer gaat duren voordat dat gebeurd.
*genoemde getallen kunnen een overdreven weergave van de werkelijkheid zijn
FlyAway schreef:[***], dat is iets anders wat je nu zegt. Jeugdzorg zou mogelijkerwijs een rol moeten spelen hier. Ik kan van achter mijn pc niet oordelen over de toestand van de kinderen en dus ook niet over de noodzaak om jeugdzorg hierbij te betrekken en ook weet ik niet of jeugdzorg al een kijkje is komen nemen en heeft beoordeeld dat de kinderen in blakende gezondheid verkeren. Maar aangeven dat jeugdzorg hier eens zou moeten gaan kijken, dat is iets anders dan het maatschappelijke probleem van de wachtlijsten in de jeugdzorg erbij te betrekken.
De Stentor, zie link in OP schreef:Hun noodkreten, onder meer aan het adres van de Deventer burgemeester Heidema, hebben inmiddels wel geleid tot ondersteuning door het bijzondere zorgteam van Dimence en hulp (zoals geld voor levensonderhoud en om campings te betalen) van de Hervormde Gemeente Deventer. Vanwege de kinderen is ook Jeugdzorg erbij betrokken en wordt tevens schuldsanering bekeken. "Die organisaties doen goed werk voor ons. Alleen Ieder1 moet veel vlotter werken om ons aan een woning te helpen. De corporatie wil ons echter alleen een voorwaardelijk huurcontract voor een jaar geven. Ook stelt ze strenge eisen, zoals controle om de twee maanden. Daardoor kan het nog wel een hele tijd duren voordat ze ons aan een woning kunnen helpen."
Pentax schreef:Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Ik vind dus wel dat het sociale nederland in deze moet helpen. Vreselijk raar in de huidige hokjesmaatschappij om voor je 45e aan kinderen te beginnen, en helemaal als het er meer dan 1 zijn.
Kinderen krijgen is normaal, medische meuk slikken niet. En condooms die scheuren is niet zeldzaam.
In Christenlijke kringen is het niet raar dit aantal.
Ik vind dat de maatschappij fout zit, door te zeggen dat je een fulltime 2 verdiener moet zijn om kinderen te mogen hebben. Hoeveel zit het gemiddelde kind in de opvang? Fulltime? Super dat geld! Super dat als ik in een bejaardentehuis zit dat niemand voor me kan zorgen.
Net zoals dat mensen tegen elkaar opzetten, je moet bijna toestemming gaan vragen om kinderen te krijgen... Sociaal land hoor.
gr_roos schreef:Pentax schreef:Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Ik vind dus wel dat het sociale nederland in deze moet helpen. Vreselijk raar in de huidige hokjesmaatschappij om voor je 45e aan kinderen te beginnen, en helemaal als het er meer dan 1 zijn.
Kinderen krijgen is normaal, medische meuk slikken niet. En condooms die scheuren is niet zeldzaam.
Ik vind dat de maatschappij fout zit, door te zeggen dat je een fulltime 2 verdiener moet zijn om kinderen te mogen hebben. Hoeveel zit het gemiddelde kind in de opvang? Fulltime? Super dat geld! Super dat als ik in een bejaardentehuis zit dat niemand voor me kan zorgen.
Net zoals dat mensen tegen elkaar opzetten, je moet bijna toestemming gaan vragen om kinderen te krijgen... Sociaal land hoor.
Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Waarschijnlijk ben ik erg egoïstisch, maar waarom zou ik moeten betalen voor mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om meer belasting te gaan betalen om zulke gezinnen te ondersteunen.Het maakt mij niet uit hoeveel kinderen iemand wil hebben, maar zorg wel dat je het onderhoud voor die kinderen kunt betalen ( net als met de aanschaf van een dier)
Pentax schreef:Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Magrathea schreef:En daarom moeten we massaal onze kinderen de straat op schoppen om buiten te gaan spelen en aarde te eten zodat de dettol-generatie weer teruggedrongen wordt
En nee dat was absoluut geen sarcasme! (En dat ook niet)