Met z'n tienen én zwanger in caravan

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:35

Odetteke, dat is iets anders wat je nu zegt. Jeugdzorg zou mogelijkerwijs een rol moeten spelen hier. Ik kan van achter mijn pc niet oordelen over de toestand van de kinderen en dus ook niet over de noodzaak om jeugdzorg hierbij te betrekken en ook weet ik niet of jeugdzorg al een kijkje is komen nemen en heeft beoordeeld dat de kinderen in blakende gezondheid verkeren. Maar aangeven dat jeugdzorg hier eens zou moeten gaan kijken, dat is iets anders dan het maatschappelijke probleem van de wachtlijsten in de jeugdzorg erbij te betrekken. ;)
Laatst bijgewerkt door FlyAway op 11-10-11 11:38, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 11:37

Dit lijkt me geen caravan waar zo 123 10 mensen in passen:
Afbeelding

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:37

Pentax schreef:
Wat ik me afvraag ik waarom mensen tegenwoordig allemaal ziek zijn? Vroeger had iedereen 35 kinderen en werkte de man 80 uur per week terwijl de vrouw dus moedertje speelde (minstens gelijkwaardig aan 80 u/week).
Zijn mensen softer geworden of de-evolueren we nu al?

En tja we adoreren allemaal een rijk en onbezorgd leven, maar een rijk leven moet je nooit verwarren met een must.

Misschien kunnen we een regelementen boekje schrijven waar je aan moet voldoen om kinderen te krijgen? Denk dat dat niet zo heel lang meer gaat duren voordat dat gebeurd.

*genoemde getallen kunnen een overdreven weergave van de werkelijkheid zijn

Ik denk dat een belangrijk element is dat kinderen vroeger op straat speelden, waarbij ze wel eens vielen, wondjes hadden die gingen infecteren, etc. Dat gebeurd al jaren lang in veel mindere mate. Ik denk (en ik herinner dat Jorritsma hier jaren geleden ook eens iets over geroepen heeft met een soortgelijke strekking) dat het menselijk lichaam hierdoor minder weerbaar is tegen allerlei invloeden van buitenaf, wat dus vatbaarheid voor ziekten tot gevolg zou kunnen hebben.

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:40

Pentax schreef:
Wat ik me afvraag ik waarom mensen tegenwoordig allemaal ziek zijn? Vroeger had iedereen 35 kinderen en werkte de man 80 uur per week terwijl de vrouw dus moedertje speelde (minstens gelijkwaardig aan 80 u/week).
Zijn mensen softer geworden of de-evolueren we nu al?

En tja we adoreren allemaal een rijk en onbezorgd leven, maar een rijk leven moet je nooit verwarren met een must.

Misschien kunnen we een regelementen boekje schrijven waar je aan moet voldoen om kinderen te krijgen? Denk dat dat niet zo heel lang meer gaat duren voordat dat gebeurd.

*genoemde getallen kunnen een overdreven weergave van de werkelijkheid zijn
voortschrijdend inzicht noemen ze dat ;) net zoals we nu hoofdpijn niet meer te lijf gaan met een boor :j vroeger had je de kinderen nodig als oudedagsvoorziening en gingen er een heleboel dood voordat je zelf oud was, tegenwoordig hebben we de aow :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:41

En daarom moeten we massaal onze kinderen de straat op schoppen om buiten te gaan spelen en aarde te eten zodat de dettol-generatie weer teruggedrongen wordt :)

En nee dat was absoluut geen sarcasme! (En dat ook niet)

inkepink

Re: Met z'n tienen én zwanger in caravan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:45

best knap dat meneer aangeeft dat er geen dag zonder pijn voorbij gaat en hij toch nr 9 bij zn vrouw kan verwekken, lijkt mij dat die pijn dan ook wel mee valt, met andere woorden dan zou hij toch ook (aangepast)werk kunnen verrichten?
Ik kom zelf uit een streng christelijk stadje en dat het in die kringen 'normaal' is om veel kinderen te hebben prima, maar zorg dan ook dat je voor ze kunt zorgen in ieder geval basisbehoeften, huis,eten. kleding.

Ben erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal

odetteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:47

FlyAway schreef:
[***], dat is iets anders wat je nu zegt. Jeugdzorg zou mogelijkerwijs een rol moeten spelen hier. Ik kan van achter mijn pc niet oordelen over de toestand van de kinderen en dus ook niet over de noodzaak om jeugdzorg hierbij te betrekken en ook weet ik niet of jeugdzorg al een kijkje is komen nemen en heeft beoordeeld dat de kinderen in blakende gezondheid verkeren. Maar aangeven dat jeugdzorg hier eens zou moeten gaan kijken, dat is iets anders dan het maatschappelijke probleem van de wachtlijsten in de jeugdzorg erbij te betrekken. ;)

Nou, zo te zien aan de foto van de caravan (die er niet uitziet als een luxe woonwagen met witte vloer, witte bank, bloemetjesgordijn en tuttige beeldjes op de vensterbank :+) wordt er hier wel weer een "wachtlijstgevalletje" bijgemaakt. En dat is in mijn ogen niet fair tegenover kind en maatschappij.

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:50

Jeugdzorg is er dus al bij betrokken;

De Stentor, zie link in OP schreef:
Hun noodkreten, onder meer aan het adres van de Deventer burgemeester Heidema, hebben inmiddels wel geleid tot ondersteuning door het bijzondere zorgteam van Dimence en hulp (zoals geld voor levensonderhoud en om campings te betalen) van de Hervormde Gemeente Deventer. Vanwege de kinderen is ook Jeugdzorg erbij betrokken en wordt tevens schuldsanering bekeken. "Die organisaties doen goed werk voor ons. Alleen Ieder1 moet veel vlotter werken om ons aan een woning te helpen. De corporatie wil ons echter alleen een voorwaardelijk huurcontract voor een jaar geven. Ook stelt ze strenge eisen, zoals controle om de twee maanden. Daardoor kan het nog wel een hele tijd duren voordat ze ons aan een woning kunnen helpen."

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:53

Pentax schreef:
Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Ik vind dus wel dat het sociale nederland in deze moet helpen. Vreselijk raar in de huidige hokjesmaatschappij om voor je 45e aan kinderen te beginnen, en helemaal als het er meer dan 1 zijn.
Kinderen krijgen is normaal, medische meuk slikken niet. En condooms die scheuren is niet zeldzaam.
In Christenlijke kringen is het niet raar dit aantal.

Ik vind dat de maatschappij fout zit, door te zeggen dat je een fulltime 2 verdiener moet zijn om kinderen te mogen hebben. Hoeveel zit het gemiddelde kind in de opvang? Fulltime? Super dat geld! Super dat als ik in een bejaardentehuis zit dat niemand voor me kan zorgen.

Net zoals dat mensen tegen elkaar opzetten, je moet bijna toestemming gaan vragen om kinderen te krijgen... Sociaal land hoor.

Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Waarschijnlijk ben ik erg egoïstisch, maar waarom zou ik moeten betalen voor mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om meer belasting te gaan betalen om zulke gezinnen te ondersteunen.

Het maakt mij niet uit hoeveel kinderen iemand wil hebben, maar zorg wel dat je het onderhoud voor die kinderen kunt betalen ( net als met de aanschaf van een dier)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:55

gr_roos schreef:
Pentax schreef:
Ik heb geen mening over deze mensen want ik ken ze niet. Qua geldproblemen idem dito.
Ik vind dus wel dat het sociale nederland in deze moet helpen. Vreselijk raar in de huidige hokjesmaatschappij om voor je 45e aan kinderen te beginnen, en helemaal als het er meer dan 1 zijn.
Kinderen krijgen is normaal, medische meuk slikken niet. En condooms die scheuren is niet zeldzaam.

Ik vind dat de maatschappij fout zit, door te zeggen dat je een fulltime 2 verdiener moet zijn om kinderen te mogen hebben. Hoeveel zit het gemiddelde kind in de opvang? Fulltime? Super dat geld! Super dat als ik in een bejaardentehuis zit dat niemand voor me kan zorgen.

Net zoals dat mensen tegen elkaar opzetten, je moet bijna toestemming gaan vragen om kinderen te krijgen... Sociaal land hoor.

Hier ben ik het helemaal niet mee eens. Waarschijnlijk ben ik erg egoïstisch, maar waarom zou ik moeten betalen voor mensen die hun verantwoordelijkheid niet nemen.
Ik ben eerlijk gezegd niet van plan om meer belasting te gaan betalen om zulke gezinnen te ondersteunen.
Het maakt mij niet uit hoeveel kinderen iemand wil hebben, maar zorg wel dat je het onderhoud voor die kinderen kunt betalen ( net als met de aanschaf van een dier)

Ik ben het hier ook wel mee eens. Sommige mensen kiezen voor kinderen als "hobby" wij kiezen voor paarden als hobby. Als ik mijn hobby niet meer kan financieren kan ik ook niet bij vadertje staat aankloppen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:56

De aanschaf van een dier is wel even iets anders als een kind nemen. Het is vergelijkbaar, maar absoluut niet hetzelfde.

Investeren (via belastinggeld) in een kind is goed voor de samenleving. Dat kind gaat namelijk, als het goed is, ook werken, geld verdienen, belasting betalen, en met een beetje geluk allemaal goede dingen doen voor de maatschappij.
Een huisdier is er vooral voor iemands plezier, en is in sommige gevallen misschien nuttig (denk zorg- kinderboerderij) maar daar blijft het ook wel bij

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:57

Waar bemoeit iedereen zich hier mee????

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:59

mylene32 schreef:

Het is een discussietopic. Daar geven mensen hun mening over situaties uit de maatschappij. We schrijven hier geen gedragsvoorschriften voor die mensen over hoe te handelen :)

FlyAway

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 11:59

Door een paard aan te schaffen stimuleer ik ook de economie, want de verkoper heeft er geld aan verdiend, ik koop voer, waar de fouragehandel weer geld aan verdiend, de fouragehandel gaat z`n locatie uitbreiden, waar het bouwbedrijf aan verdiend, het bouwbedrijf neemt nieuwe medewerkers aan omdat ze nieuwe opdrachten krijgen, dus hoezo zou het aanschaffen van een paard niet bijdragen aan de economie? Er wordt nergens zoveel aan verdiend als aan paardenhouders, want dat zijn makkelijke melkkoetjes, dus als er ergens toegevoegde waarde mee wordt gecreëerd die vervolgens belast wordt door vadertje staat, dan is het wel met paardenhouders.

Kort gezegd, paarden kopen is consumeren en er is niets zo goed voor een economie als toenemende consumptie.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:06

Pentax schreef:

Ik veroordeel deze mensen niet, omdat ze zoveel kinderen hebben. Ik heb totaal geen problemen met grote gezinnen, ook al krijg je je eerste kind op je 18e. Ik zeg ook niet dat er een 2e full-time verdiener MOET zijn om aan kinderen te mogen beginnen/ze te krijgen. Maar zorg in hemelsnaam dat je voor je kinderen kunt zorgen. Als je weet dat je aan het einde van de maand heel krap zit voorkom dan dat er nog een kindje bij komt, aangezien deze de dupe er van worden.

Natuurlijk weet niemand hoe hun leven er over 1,2 of 10 jaar uit ziet. Helaas kan het iedereen overkomen dat je in de financiele problemen komt (scheiding, onverwachte grote uitgaven, onverwacht baan/inkomen kwijt). Maar als je al de grootste moeite hebt om 8 mondjes te voeden, zorg dan dat er geen negende kindje komt.

En daar gaat het mij om. Dat er dus wel een negende kindje komt, terwijl ze hun zaakjes niet op orde hebben. Ze zaten al in de schulden en in een caravan vóór de vrouw zwanger was van hun negende. Op zo´n moment vind ik dat je je verantwoording moet nemen en moet zorgen dat er niet nog een kindje komt, desnoods door het slikken van medische meuk (de pil bijv.). Willen ze dat niet, kunnen ze aan algehele onthouding doen.

Voor je gezin zorgen houdt ook in verantwoording nemen en dat doen ze zo te lezen niet.

En ja, ik vind dat ze geholpen moeten worden vanwege de kinderen, maar wel onder strenge voorwaarden aangezien ik zwaar mijn twijfel heb of deze ouders wel verantwoord met hun geld om kunnen gaan.

mylene32

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:09

Magrathea schreef:
mylene32 schreef:

Het is een discussietopic. Daar geven mensen hun mening over situaties uit de maatschappij. We schrijven hier geen gedragsvoorschriften voor die mensen over hoe te handelen :)

Ik geloof dat jij en velen dan niet goed lezen.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:15

De OP geeft het verhaal uit de krant weer en eronder vraagt de TS wat vinden jullie ervan. Er wordt dan dus naar een menig gevraagd en mijn mening heb ik gegeven. Misschien zelf eens beter lezen voor je wat neerzet ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:22

Magrathea schreef:
En daarom moeten we massaal onze kinderen de straat op schoppen om buiten te gaan spelen en aarde te eten zodat de dettol-generatie weer teruggedrongen wordt :)

En nee dat was absoluut geen sarcasme! (En dat ook niet)

:') Ook hier heb ik in mn jeugd geen dettol gezien
kon het spoelen met water en er een pleister op krijgen en thats it ! En ik mocht idd overal in spelen :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:30

Persoonlijk vind ik dat ze het maar moeten uitzoeken, zielig voor de kinderen maar daar hebben ze zelf de verantwoording voor genomen.
Dus ik ben 5 dagen per week ruim 40 uur per week aan het werk om dit soort profiteurs straks weer te kunnen helpen.
Als ik geen huur of hypotheek betaal wordt ook ik uit huis geschopt.

Als iemand ziek is of neit in staat is om te werken okay dan is het anders maar als jij je bewust laat volstoppen 9x met jong dat moet je daar ook je verantwoording voor dragen en zorgen dat de eerste levenbehoefte op no 1 staat onderdak, eten en school.

Echt weer te gek voor woorden....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 12:36

Waarom zoveel kinderen als er geen geld voor is???? en dan is er nog eentje onderweg ook.

Eigen keuze en dus ook zelf voor laten opdraaien ook vind ik zelf.

ik snap die mensen niet hoor.

Met Mando ben ik het eens hoor, als ik geen huur ofzo betalen kan dan krijg je niets en of eruitgezet, dus bij deze mensen net zo, dan moeten ze niet gaan piepen, maar zelf wat aan doen en niet zoveel kinderen hadden moeten nemen.

Toevallig vernam ik van iemand die deze mensen vaak zien, aan die vent mankeert niets hoor, die sjouwt dagelijks met krattenbier.

Wat mij betreft, laat ze maar lekker in hun eigen stinkende sop gaar koken.

Als jullie t niet geloven, neem er zelf een kijkje maar wel aub zo dat ze jullie niet zien.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:44

Als jullie het niet erg vinden heb ik niet zoveel boodschap aan de mensen die zeggen 'dat het allemaal wel meevalt met die vent' en 'dattie het er wel zelluf naar gemaakt zal hebben'. Wij kunnen niet in iemands persoonlijke situatie kijken. We staan allemaal aan de zijlijn en weten alleen dat wat we aan de buitenkant zien, maar niets van de achtergrond of van wat er binnenshuis gebeurt.
Bokt is weer lekker aan het oordelen over mensen van wie ze slechts weten wat ze in een klein stukje krant hebben gelezen. Beetje jammer. :\

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:53

BE, mevrouw in kwestie is al een eind onderweg in haar zwangerschap en wat ik begrijp zaten ze dus al voor die tijd in een caravan.
Ja, dan vind ik het zéér ondoordacht om nog een kind te maken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:54

Tsja, dan nog - ik ken de situatie niet, misschien is ze ziek geweest tijdens het slikken van de pil? Is zijn sterilisatie misgegaan? Is het condoom gescheurd? Het kan allemaal, misschien niet waarschijnlijk, maar het kan. En dat is precies waarom ik vind dat we niet zo hard zouden moeten oordelen over mensen van wie we de achtergrond niet kennen.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:58

Ik heb al tweemaal gezegd, dit soort mensen denkt niet zo verstandig als wij. Die capaciteit bevatten ze simpelweg niet en dat kan meerdere oorzaken hebben (psych stoornis zelfs adhd is al vertroebelend genoeg).

Omgaan met dit soort problemen is moeilijk, als ik wist wat de beste oplossing was kwam mijn broer ook weer eens op de rails.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 13:59

BE ik ben het met Quellian eens. Over hun financiele situatie oordeel ik niet, huisvesting ook niet, maar ik vind dat als de situaltie uitzichtloos is en je al moeite hebt om 8 kinderen te verzorgen het niet verstandig is om er een negende bij te nemen en dan vind ik dat je daar niet de maatschappij voor kan laten opdraaien.