Hoop dat ze dan eindelijk gaan inzien dat het onzin is om stieren op deze manier van het leven te beroven en te laten lijden !
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Hij liep schade op aan zijn oog, botweefsel, spieren en zijn huid. Hij mag van geluk spreken dat de stier niet zijn hersens hebben beschadigd aldus een arts van het ziekenhuis. De botstructuur van de schedel en de oogkas zijn hersteld met titaniumplaatjes en men heeft geprobeerd de oogzenuw van de stierenvechter te reconstrueren.
Guernica schreef:Ik snap echt bij God niet dat er mensen zijn die dit een ander persoon toe wensen? Natuurlijk is het bovenal vreselijk voor de stieren en breekt mijn haar voor zo'n dier als ik dit hoor, en ik vind ook met elke centimeter van mij dat stierenvechten afgeschaft moet worden, maar ik zou nooit maar dan ook nooit zeggen dat het maar oké is dat deze man zoveel pijn heeft nu.
We kennen hem niet eens, we kennen zijn verhaal niet, we kennen zijn geschiedenis niet, de geschiedenis van zijn familie niet. Wie zijn wij om te oordelen?
Jolliegirl schreef:Tsjongejongejonge... en wie moet dit weer met de dood aanzien!?
Altijd dat gebrul : Stieren zijn levensgevaarlijk..!
JA als je er zó mee omgaat wel... anders niet..
Jammer dat de stier dood is...
Over die man hou ik me wijzelijk stil. We zullen zien hoe hij eruit komt....
geerke schreef:wat een onzin....stieren zijn niet levensgevaarlijk.
Ik heb zelf regelmatig met stieren te maken gehad.
Ze zijn pas gevaarlijk als je ze in een hele lawaaierige arena neerzet met een debiel de er speren in gaat prikken.
geerke schreef:ashley1 schreef:@Geerke, maar dat is toch ook precies wat Jolliegirl zegt?
ik heb ook even het woordje 'inderdaad' toegevoegd....anders is het niet helemaal duidelijk dat ik het met haar eens ben
Wildgirl schreef:Wat een kortzichtigheid hier omtrent stierenvechten, wel eens het leven vergeleken van een Nederlandse koe die vervolgens verwerkt wordt in jouw zadel en entrecootje en een Spaanse stier die in de arena sterft?![]()
Daarnaast klopt imo de vergelijking stier/mens ook niet helemaal maargoed; triest voor de matador dat hem door uit te glijden dit is overkomen.