Krijgen de Maya's gelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:22

tja 2012....
Soms is het makkelijk om Christen te zijn. In de Bijbel wordt wel over het einde der tijden gesproken, maar daar staat ook dat niemand de tijd en de plaats weet. DUS, 21-12 2012 wordt het zeker niet want dan zitten er veel te veel mensen op te wachten :D :D

Ik had begrepen dat ze het verkeerd begrepen hadden en dat na herberekening van de kalender bleek dat ze er 50 tot 100 jaar naast zeggen.
K moet zeggen dat als we op de huidige manier doorgaan lijkt het me niet onlogisch dat de aarde over 50 tot 100 jaar compleet naar de klote is en er een nieuw tijdperk aanbreekt.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:25

ik wil hier op zich best op in gaan maar dan krijgen we een geloofsdiscussie en daar is dit topic niet voor bedoeld

Ann_moi schreef:
trustHim schreef:
oh de wereld zal zeer zeker vergaan en we zijn er hard naar op weg, alleen niemand weet wanneer. en als ik zeg niemand dan bedoel ik ook echt niemand op 1 na. En dat is God. Wel bekend is de manier waarop n.l. door vuur, dus alles zal verbranden. Hoe dat vuur zal ontstaan is niet bekend.

Van mij mag het nu gebeuren

edit: het mag van mij nu gebeuren omdat ik geloof dat ik het dan alleen maar beter krijg in het beloofde koninkrijk

Zal de aarde dan vergaan zodat we allemaal doorgaan naar het hogere koninkrijk, of zodat er een eind komt aan alle onvrede?
Is het niet zo dat als we respect voor elkaar en de natuur krijgen dat we dan eigenlijk het beloofde land voor ons krijgen? Zal er dan geen overvloed aanwezig zijn? Zal er dan met het groeiende respect ook geen groeiende liefde zijn?

Niet om je aan te vallen, maar gewoon wat vragen ter overweging. :)

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:25

Ik kan me er echt niet druk om maken... in 2000 zou de wereld ook vergaan als de eerste computer in het nieuwe jaar aanging, nou niks van gemerkt, we leven nog steeds ;)
en mocht de wereld inderdaad 21 december 2012 vergaan (maar hij vergaat ergen sin maart 2012 toch ookal?) dan zien we dat dan wel weer... tegenhouden kan je het dan toch niet dus dan kan je beter het leven nog maar genieten ;) Wie weet val je morgen wel van een keukentrapje en kom je verkeerd terecht, who knows, de meeste ongelukken gebeuren in het huishouden.

trustHim

Re: Krijgen de Maya's gelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:26

laatst zou de aarde toch ook al vergaan, ik heb zitten wachten maar helaas

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:28

2012 is niet het eind van de tijd, maar de omslag in hoe we in t leven staan en dat merk je nu al overal om je heen, t is niet zo dat we 21-12-2012 ineens allemaal van de aarde vallen maar een proces hierheen en dat merk je nu al, overal revoluties tegen alleenheersers, zeer heftige aardbevingen, de economische crisis, het groene denken (biologisch eten,windenergie enz) en ga zo maar door, alles gaat ineens heel veel sneller in ontwikkeling, van het Ik gaan we naar Wij, al zijn er nog veel mensen die dit proberen te ontkennen, geen probleem, zij gaan vanzelf mee

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:37

ik heb mij zelf een tijdje geleden verdiept in de theorie van Zecharia Sitchin: de twaalfde planeet.
voor de geïnteresseerden een linkje:
http://projectstargate.deds.nl/static/Z ... versie.pdf

ik vond deze theorie uiteindelijk wel aannemelijk. als je het zo leest over wezens die (opnieuw) naar onze planeet zouden komen denk je van ja tuuuuuuuuuuuuurlijk :+
maar als je je er een beetje in verdiept vallen er toch wel behoorlijk wat stukjes op hun plaats.... het valt vreemd genoeg ook allemaal samen met wat er in de bijbel beschreven staat (de originele Hebreeuwse versie dan). er wordt in deze theorie ook niet gesproken over dat de wereld vergaat (wel over het einde van een tijdperk), maar over een geleidelijke verandering (economische veranderingen, klimaatverandering etc.)

we zullen het allemaal wel zien, ik ga me er niet druk om maken ..... :Y)
(en als we gaan, gaan we met z'n allen :D)

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:39

@ beestenfreak: idd dan valt er toch weinig aan te houden, dus heeft dan ook geen nut je er druk over te maken

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:43

Geen idee of de Maya's gelijk hebben of niet, maakt me ook niet zoveel uit.

Wat ik enger vind is de (voor mijn gevoel) ontzettende verandering in temperaturen, veel meer natuurgeweld, (burger)oorlogen etc.

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:45

Mooi! Ik had de-wereld-vergaat-datum-nummer-zoveel een paar maanden terug gemist, en ik was al bang dat ze de hoop op het voorspellen van het einde op hadden gegeven. Zal ik maar vast de chocolade klaar leggen?

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 20:49

Thirty schreef:

Wat ik enger vind is de (voor mijn gevoel) ontzettende verandering in temperaturen, veel meer natuurgeweld, (burger)oorlogen etc.

Dat heb ik ook, kan me daar soms echt flink zorgen over maken. Vraag me echt af waar het allemaal naar toe gaat en wat de toekomst ons gaat brengen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:13

knuffeldier schreef:
Thirty schreef:

Dat heb ik ook, kan me daar soms echt flink zorgen over maken. Vraag me echt af waar het allemaal naar toe gaat en wat de toekomst ons gaat brengen.

misschien als jullie eens verder lezen dan alleen die datum dat je de verklaring voor wat je nu noemt ook herkent, word door meerdere bokkers waaronder ikzelf ook aangegeven

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 21:20

oh, en dat is dan direct de waarheid?

Citaat:
2012 is niet het eind van de tijd, maar de omslag in hoe we in t leven staan en dat merk je nu al overal om je heen, t is niet zo dat we 21-12-2012 ineens allemaal van de aarde vallen maar een proces hierheen en dat merk je nu al, overal revoluties tegen alleenheersers, zeer heftige aardbevingen, de economische crisis, het groene denken (biologisch eten,windenergie enz) en ga zo maar door, alles gaat ineens heel veel sneller in ontwikkeling, van het Ik gaan we naar Wij, al zijn er nog veel mensen die dit proberen te ontkennen, geen probleem, zij gaan vanzelf mee

is voor mij ook een beetje te vaag.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:29

Daarbij dat het op aarde aantal keer de tijd 21.12 voorkomt. Bedoel in amerika is er een andere tijd dan hier ;) Dus waar begint die tijd als je de mayas moet geloven?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:35

Dat heb ik me inderdaad ook altijd afgevraagd :P

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 08:39

Dat snap je wel als je de film 2012 ziet Caye.
Haha ik vind het wel eng maar geloof het nou ook weer niet echt.

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:04

De Maya's hebben met het einde van de kalender niet het einde van de wereld aangegeven maar het einde van een tijdperk en dus gaan we een nieuwe periode in, de Mayakalender beschijft een periode van 26000 jaar en begint dus gewoon weer opnieuw net als onze kalender na 12 maanden.
Even kort verteld, in de nieuwe periode zal er volgens de maya's een verandering komen in de mensenheid, er zal een hoger bewustzijn ontstaan en de wereld zal er heel anders uit gaan zien, (de nieuwetijdskinderen zijn hier al een voorboode van). Wel zou dit alles voorgegaan worden door een hoop ellende in de zin van chaos en onrust, zowel in de natuur (denk aan natuurrampen en onbestendiger en extremere weersomstandigheden) als onder de mensheid. Daarnaast zal ons economische systeemop de schop gaan, ook vooraf gegaan aan chaos. (financiele crisis).
Dus nee, einde der tijden zit er ook volgens de maya's nog niet aan te komen

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 09:19

Miepie77 schreef:

Precies, ik denk er net zo over. Mensen merken het niet dusdanig, omdat het langzaam aan al begonnen is..

Ik denk dat qua manier van leven volgend jaar wel de doorslag geeft (kijk alleen maar naar de economie). Het wordt erop of eronder.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:43

2012 was toch dat de wereld veranderde?

Ik heb wel eens gehoord dat er voor 2012 crisis zou komen.
Kijk eens wat het nu is: Banken crisis, economische crisis, sommige natuurrampen.

Het kan dus alleen maar beter worden :))

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:48

We kunnen ook al bijna in de tijd reizen. Ik geloof er niet echt in. Alles komt alles gaat.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 19:49

Ik denk dat regeringen, CIA, FBI, Interpol hier achter zit omdat we zo verrotte slecht met de aarde omgaan
*D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:40

Miepie77 schreef:

Dat idee heb ik ook sterk, ik vat de hele sage rond 2012 niet letterlijk op, maar geloof zeker dat er een omslag komt/moet komen in het bewustzijn van de mensheid. Dat kan niet van de 1 op de andere dag, en dus ook niet op 21-12-2012 in één klap.

Maar voor mijn gevoel zijn er al dingen gaande die die nieuwe fase inluiden, zowel negatieve als positieve.
Financiële crisis, voortgaande onrust in het Midden-Oosten, (burger)oorlogen, individualisering van de samenleving, milieurampen, klimaatverandering. En anderzijds toch ook de groei van duurzame levenswijzen, de Arabische Lente, Occupy Wall Street. Het is in mijn ogen onmogelijk om van de één op de andere dag een omslag van miljarden mensen te bewerkstelligen, maar overal ter wereld gebeuren kleine dingen, goed en kwaad en soms beide en uiteindelijk zal misschien ná 2012 de balans opgemaakt kunnen worden.

Bovendien geloof ik ook dat deze cyclus constant terugkeert, al zolang als de mens bestaat. Alleen leven wij mensen te kort om het te overzien, kun je hooguit terug kijken in het verleden om bepaalde patronen te herkennen...

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:55

Ik vind het best grappig dat iedereen gelooft dat de wereld vergaat in 2012.
Want ten eerste, de wereld vergaat niet.
En ten tweede, er is al een jaar of wat bekend dat er verkeerd is geteld en "gebeurd" alles in 2208

:')

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 00:59

Grappig dat iedereen het allemaal zo zeker weet.
Imo is niets zeker en kan er van alles gebeuren.
Pluk de dag! :)*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 01:19

Hanneke84 schreef:
Grappig dat iedereen het allemaal zo zeker weet.
Imo is niets zeker en kan er van alles gebeuren.
Pluk de dag! :)*

Zo denk ik er ook over, carpe diem. Ik verwacht geen bizarre gebeurtenissen of het einde van de mensheid of wat dan ook. Maar stel dat het gebeurt, je houdt het toch niet tegen dus ik kan me er niet druk om maken. Ik vind het nog steeds een behoorlijk steekhoudend argument dat de Mayakalender in 2012 stopt omdat ze toen misschien wel vonden dat ze nou wel genoeg eeuwen vooruit hadden voorspeld :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 02:05

Lillian__ schreef:
Ik denk dat regeringen, CIA, FBI, Interpol hier achter zit omdat we zo verrotte slecht met de aarde omgaan
*D

HET IS EEN COMPLOT :j

*\o/*