Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
randalinpony schreef:Karl66 schreef:Maar daar gaat Occupy Wallstreet niet over, Occupy Wallstreet is het vingertje wijzen van de mensen die voor zichzelf niks willen veranderen en die gewoon lekker door willen leven en consumeren op de manier die ze gewend zijn.
Zo, daar zeg je nogal wat hoor. Ik ken genoeg wereldverbeteraars die aan dit soort evenementen meedoen, ze zelfs organiseren. En die leven níet op de wijze die jij beschrijft, die kiezen voor alternatievere samenlevingsvormen, in communes met gedeelde voorzieningen, die consuminderen bewust, die delen 1X per week hun voedsel met wie maar wil.
Kun je allemaal idealisten noemen maar ze zijn er dus wel, mensen die om wat voor reden dan ook ánders leven.
Arabesk schreef:en kan iemand mij uitleggen waarom de winsten van bedrijven ook altijd moeten groeien? Als er geen groei van de winst is, vallen er meteen ontslagen. Waarom is 'gewoon winst' alleen niet genoeg?
Electra63 schreef:Mag je alleen kritiek hebben als je op sandalen loopt?
Electra63 schreef:Wij hebben een koopwoning (hypotheek is zeer laag, daar kan ik nog niet een 2-kamerappartement voor huren), 1 lease-auto, 1 gewone auto (we hadden er 2, maar 1 heb ik aan mijn dochter gegeven), 1 caravan, 3 tv's (platte), 1 PC en 3 laptops, 2 BB's en 1 smartphone, 1 paard? En ik ga 2 tot 3 x per jaar op vakantie.
So what? Waarom zou ik geen mening over de bank/verzekering/pensioenfondswereld mogen hebben?
Voor al het bovenstaande werken wij hard, wij hebben geen lening (behalve hypotheek), ontvangen geen uitkeringen en/of toeslagen, stelen en bedriegen niet. Mag je alleen kritiek hebben als je op sandalen loopt?
Huertecilla schreef:Wat Karl ventileert is een echt héél beperkte perceptie.
Niet onmogelijk dat dit mede komt omdat er vrijwel geen ruchtbaarheid wordt gegeven aan een behoorlijk breed gedragen protest.
Het is wederom een schaamteloos staaltje media-beheersing en subjectieve berichtgeving door groot-corporate.
Huertecilla schreef:Electra63 schreef:Mag je alleen kritiek hebben als je op sandalen loopt?
Hoe jullie het doen; niet op krediet overconsumeren, houdt al kritiek in![]()
Wat Karl ventileert is een echt héél beperkte perceptie.
Niet onmogelijk dat dit mede komt omdat er vrijwel geen ruchtbaarheid wordt gegeven aan een behoorlijk breed gedragen protest.
Het is wederom een schaamteloos staaltje media-beheersing en subjectieve berichtgeving door groot-corporate.
mick75 schreef:Vergeet ook niet dat de wetgeving in Nederland het helemaal niet toestaat dat je volledig zelfvoorzienend bent. Zelfs al zou je het heel graag willen, het kan niet en het mag ook niet en voordat je boe kan zeggen staat er al een hele sliert hulpverleners op je stoep want je moet wel minstens zwaar psychotisch zijn om alleen al op het idee te komen, en een paar uur later zit je waarschijnlijk in een gezellig "ik hou van mezelluf- jasje" in de separeer ergens.
Arabesk schreef:en kan iemand mij uitleggen waarom de winsten van bedrijven ook altijd moeten groeien? Als er geen groei van de winst is, vallen er meteen ontslagen. Waarom is 'gewoon winst' alleen niet genoeg?
mick75 schreef:Het is allang veelvuldig bewezen dat mensen kuddedieren zijn en dat groepsdruk een onevenredig grote invloed heeft op ons leven en onze meningen. Hoe graag we ook willen denken dat we authentiek zijn en vrije denkers zijn. We worden allemaal dagelijks gevormd door de massamedia, de mensen waarmee je omgaat, je collega's en werkgevers, je klasgenoten en leraren... Hoe kan je dan ooit een vrije geest worden?
Huertecilla schreef:Je mag haast niets onafhankelijks
Nicolletje schreef:Huertecilla schreef:Je mag haast niets onafhankelijks
Het mag wel, maar het is niet zo gezellig in je eentje.