NS komt met plaszak voor in Sprinters

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:40

Anne_GTI schreef:
Sprinters rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Gewoon op het station naar de pot.
Er zit in de gemiddelde streekbus ook geen toillet en dat vind ik vergelijkbaar. Ik snap de hele discussie niet. Tjonge, wat erg als je een KWARTIER niet naar het toillet kan.

Grappig? Ik zit er toch echt 1,5 uur in, en nee er is geen snellere verbinding.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:41

Er zijn iig wel allemaal van die bordjes dat je bij oponthoud het toilet niet mag gebruiken.

Vind het een beetje een karige, typische ns oplossing. Zo goedkoop mogelijk, de klant zoekt 't verder maar uit...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:43

Vjestagirl schreef:
Anne_GTI schreef:
Sprinters rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Gewoon op het station naar de pot.
Er zit in de gemiddelde streekbus ook geen toillet en dat vind ik vergelijkbaar. Ik snap de hele discussie niet. Tjonge, wat erg als je een KWARTIER niet naar het toillet kan.

Tussen Rotterdam en Uitgeest rijdt een Sprinter (SLeT).. dat is een rit van meer dan 2 uur.. geen toilet hoor :n

Plaszak is alleen voor nood las ik.. tot de tijd daar is dat overal toiletten inzitten moet het maar toch?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:48

Vjestagirl schreef:
Anne_GTI schreef:

In een nieuwe Sprinter? Of in een gewone trein?

Probleem is dat er nu vanalles bij gehaald wordt wat NS zelf overigens door hun geweldige dienstverlening in de hand hebben gewerkt.

De nieuwe Sprinter zou rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Dat is zonder toillet imo prima overbrugbaar voor iedereen. Daarom zit er geen toillet in.
Maar als NS ze ook op andere trajecten in gaat zetten en ze regelmatig ergens halverwege de rit op het spoor stil laat staan om allerlei redenen waardoor ze onbetrouwbaar worden in hun dienstverlening.... Tja, dan krijg je dit soort discussies.

Ik denk dat het handiger is als ze zich aan hun eerste afspraak houden: max 15 minuten met de sprinter en op alle stations een openbaar schoon toillet op alle tijdstippen.

Sjors

Re: NS komt met plaszak voor in Sprinters

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:52

WTF dit menen ze toch neit serieus?
Ik zie mij daar nou al staat :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:54

Anne_GTI schreef:
In een nieuwe Sprinter? Of in een gewone trein?

Probleem is dat er nu vanalles bij gehaald wordt wat NS zelf overigens door hun geweldige dienstverlening in de hand hebben gewerkt.

De nieuwe Sprinter zou rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Dat is zonder toillet imo prima overbrugbaar voor iedereen. Daarom zit er geen toillet in.
Maar als NS ze ook op andere trajecten in gaat zetten en ze regelmatig ergens halverwege de rit op het spoor stil laat staan om allerlei redenen waardoor ze onbetrouwbaar worden in hun dienstverlening.... Tja, dan krijg je dit soort discussies.

Ik denk dat het handiger is als ze zich aan hun eerste afspraak houden: max 15 minuten met de sprinter en op alle stations een openbaar schoon toillet op alle tijdstippen.

In een nieuwe sprinter. Die rijdt op het traject Breda - Utrecht, en stopt op alle tussengelegen stations. Ik moet vanaf Breda naar Houten, 2 stations voor Utrecht centraal. In theorie zou ik 10 minuten sneller kunnen zijn door een gewone trein naar Den Bosch te pakken en daar over te stappen, maar dat houdt in dat ik nergens kan zitten door de drukte, terwijl ik in de sprinter dus op de beginhalte instap en dan dat probleem niet heb.

Sky

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 15:56

Klinkt eigenlijk als een slechte 1 april grap, raar idee hoor :+ .

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:34

%) Hoe onaantrekkelijk kun je de trein maken? Overigens heb ik gelezen dat ze de sprinters wél op lange afstanden willen inzetten. En dat er beslist geen w.c's komen , want het aanpassen is te duur. Natuurlijk zijn er mensen die prima hun behoefte kunnen ophouden. Maar er zijn ook mensen die dit niet kunnen. Bovendien is de afstand misschien een uur, maar vrijwel niemand woont naast de trein en moet ergens zijn, vlakbij het station. Heeft de NS nu verder een prima reputatie, dan is er weinig aan de hand. Maar gezien uitval van treinen die regelmatig voorkomt (blaadjes op de rails) Het te laat komen, wegens omleggingen (ongeluk, feestevenement)De moeilijkheids graad voor slechtzienden om op een perron te komen ( met liften die een touchscreen knoppensysteem hebben). Verbaasd dat het reizen met de trein afneemt? Nou ik niet ,hoor!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:39

Sprinters rijden echt wel langer dan 15 minuten hoor. :j

Ik vind het maar een idioot idee... ik ga zelf nooit naar het toilet in de trein, maar kan me voorstellen dat het voor mensen met blaas/darmproblemen, kinderen, ouderen etc lastig kan zijn als er geen toilet aan boord is. Ik vraag me ook af hoe je kinderen in zo'n ding laat plassen in een krap conducteurshokje? Of hoe gaan ouderen dat ooit voor elkaar krijgen? Wordt vast een zooitje in die hokjes.
Trouwens, dan moet je zeker eerst nog een conducteur zien te vinden? Moet je eerst de halve trein door zeker voor je naar het toilet kan.

miss_nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 17:52

Belachelijk!
Je betaald een vermogen aan een kaartje, vaak kan je niet eens zitten en ondertussen heb je niet eens een toilet meer.
Ik vind dit echt triest, heb geregeld last van mijn darmen en op deze manier word de trein niet aanlokkelijker.
Ben benieuwd hoe die plaszakjes in zijn werk gaan, heb nu een beeld voor me van een hoogbejaarde die met zijn onderbroek op zijn knieën heel de wagon doorrolt.
Lijkt me dat dit vooral geschikt is voor gezonde jongeren, die hoogstwaarschijnlijk niet zo vaak naar het toilet moeten als zwangeren of ouderen en mensen met een darm of blaasaandoening.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:06

Dit klinkt voor mij als een * die wijven ook altijd met hun gez**K, nou hier heb je een zakje* oplossing.

Ik zie het al voor me.
Dan moet je heel erg nodig(want anders wacht je wel tot plaats van bestemming)en dan moet je op zoek naar de conducteur.
Zal die net in een ander treinstel zitten..... %)

Nou je zal een over actieve blaas hebben...

Mannen zeker, die raad van bestuur van de NS?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:16

Ik zie een zwangere vrouw met een dikke buik al met zo'n zakje. Volgens mij kan die er niet eens bij...

Ik wil die conducteur ook niet zijn, als er allerlei mensen hebben zitten *** in zijn cabine. Je kan me een hoop vertellen, maar dat gaat regelmatig fout hoor. Lijkt me niet echt hygienisch... Ik moet er niet aan denken dat mijn werkkamer ineens als toilet gebruikt gaat worden.

Eshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:18

Wauw , ik zie t al voor me.
Echt voorschut als je zo'n zakje moet pakken-halen en dan naar dt hokje waggelen, alsof niemand dan iets doorheeft..Zal veel geknoeit worden , en wat als je diarree hebt?Wat als je een handicap hebt of oud bent of wat dan ook ? en hoe doe je dat met kleine kindjes? En hoe moeten vrouwen hun pruimpje afvegen als je alleen een zakje krijgt? Waar ga je dat zakje laten, zeker terug mee nr je zitplaats nemen en de prullenbak in gooien.Dat gaat allemaal toch ontzettend meuren ?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:20

Niemand gaat naar dat zakje vragen(ik zou het niet doen tenminste)

Maar nu kan de NS zeggen: Ja maar we hebben toch een oplossing!!?? Als iemand gaat klagen.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:23

ze zijn totaal gestoord bij de NS 8)7

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:28

Dit was het hoofdonderwerp bij ons aan tafel vanavond :D haha. We hebben er wel erg om gelachen :')
Ik vraag me dan voornamelijk af hoe dit dan zit voor vrouwen? Even recht in een gaatje plassen gaat niet zo makkelijk! haha.

_l_amanda_l_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:33

Citaat:
Passagiers kunnen zich met het plastic zakje terugtrekken in een lege cabine van de machinist.
at liet de NS vrijdag weten.

Ben benieuwd hoelang het duurt tot machinisten gaan klagen over de lucht in de cabines :')
Echt te ranzig voor woorden, en inderdaad Eshaa, als niemand al ziet wat je als reiziger in die cabine gaat doen, mag je met zo'n volle zak weer naar buiten, nou, surprise :Y)
(zit je daar, gaat de trein ineens zo wild over een spoorwissel, feestje!)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:42

Vind het buitengewoon onhygienisch. Een machinist word dus als het ware gedwongen om IN een openbaar toilet te werken! Dat kan arbotechnisch toch nooit voor elkaar te boksen zijn?

En toiletten in treinen zijn er niet alleen voor het publiek, maar ook voor het personeel. Juist omdat er zoveel toiletten op stations wegbezuinigd zijn (al heel lang geleden) en de totale trajecten van veel sprinters vaak best lang zijn.

Bij langere busreizen komt de bus meestal langs een of meerdere busstations, waar ze voor personeel wel toiletten hebben. Een chauffeur hoeft dus geen uren met volle blaas in de bus te zitten, wat NS-personeel wel kan overkomen. Plus dat een bus die 5 minuten vertraging heeft omdat de chauffeur een natuurlijke behoefte moest doen een stuk minder opvalt (en een bus vertragingen makkelijker kan inlopen, zeker een bus die een langer traject rijdt) dan een trein die 5 minuten vertraging heeft omdat de machinist (of de conducteur) tussendoor even z'n behoefte moest doen.

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 18:50

Cayenne schreef:
In Zwitserland heb je in treinen een soort van supersonische cabine als WC :D
De deur gaat ook automatisch open en dicht, net zo'n Star Trek gevoel :D en echt hele grote wc's en alles gaat automatisch.
Wat een armoede dan hier in Nederland met je plaszakje.

Zo een staat er ook in Goes station, ook een stoplicht erbij, groen is door, oranje is dat er net iemand weg is maar dat de toilet aan het nog moet worden schoongemaakt (gaat automatisch) en rood is bezet..

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:02

Ik denk dat alle vergaderingen die hier aan besteed zijn net zoveel kosten als het verbouwen van een trein. Denk aan koffie, broodjes, secretaresses, lease-auto's (nee zij pakken echt geen trein). Ik krijg hier letterlijk en figuurlijk de SCHEIT van!!

En voor de mensen die zeggen dat het allemaal wel meevalt en dat we niet moeten zeiken, zou best wel eens een dagje in mijn schoenen mogen staan hoor... (Darmziekte)

Froemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:11

Ik moet heel vaak op naar de wc.. op een slechte wc moet ik om het uur met hoge nood plassen.. Het is echt een belachelijke oplossing..

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 20:30

De plastas. :')

Fokke en Sukke gebruiken 'm voor een grotere boodschap:

Afbeelding

Hier rijden de Sprinters ook op trajecten die écht wel langer zijn dan een kwartier. Apeldoorn-Almelo bijvoorbeeld. Daartussen zit alleen Deventer als IC-station. Wie in een tussengelegen plaats moet zijn is aangewezen op de Sprinter.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:18

euj misschien kunnen ze er dan een stempelkaart bij doen, dat als je dan 10x de plaszak hebt gebruikt je een gratis trein ritje hebt.

nee even serieus, een plaszak :') ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 21:33

die naam ook idd. Bij "het beste idee van NL" kun je uitvindingen een nieuwe naam geven. (daar had iemand zijn product de gleufglijder genoemd...), misschien kunnen we dat doen met de plaszak!

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-11 23:06

Ik vind dit idee ook vrij ridicuul en kan me niet indenken dat er hoge NS-functionarissen zijn die serieus denken dat er ook maar iemand akkoord gaat met dit plan. Even afgezien van het feit dat er gewoon toiletten op een openbare locatie moeten zijn, is het idee an sich ook hartstikke onhygiënisch en behoorlijk primitief.
Over de toiletten-discussie zelf: zelfs als je maar 15 minuten in de trein zit mag er IMO best een toilet zijn. Dat zijn alleen maar pluspunten voor de gebruiksvriendelijkheid. Het kán, dus waarom niet? In een bus zijn er vaak geen toiletten nee, maar dat is ook zeker een nadeel van het busreizen. Dat zo'n hiaat er is wilt niet zeggen dat je het maar moet accepteren natuurlijk.