Anne_GTI schreef:In een nieuwe Sprinter? Of in een gewone trein?
Probleem is dat er nu vanalles bij gehaald wordt wat NS zelf overigens door hun geweldige dienstverlening in de hand hebben gewerkt.
De nieuwe Sprinter zou rijden op trajecten van maximaal 15 minuten reistijd. Dat is zonder toillet imo prima overbrugbaar voor iedereen. Daarom zit er geen toillet in.
Maar als NS ze ook op andere trajecten in gaat zetten en ze regelmatig ergens halverwege de rit op het spoor stil laat staan om allerlei redenen waardoor ze onbetrouwbaar worden in hun dienstverlening.... Tja, dan krijg je dit soort discussies.
Ik denk dat het handiger is als ze zich aan hun eerste afspraak houden: max 15 minuten met de sprinter en op alle stations een openbaar schoon toillet op alle tijdstippen.
In een nieuwe sprinter. Die rijdt op het traject Breda - Utrecht, en stopt op alle tussengelegen stations. Ik moet vanaf Breda naar Houten, 2 stations voor Utrecht centraal. In theorie zou ik 10 minuten sneller kunnen zijn door een gewone trein naar Den Bosch te pakken en daar over te stappen, maar dat houdt in dat ik nergens kan zitten door de drukte, terwijl ik in de sprinter dus op de beginhalte instap en dan dat probleem niet heb.