Apple CEO Steve Jobs overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Apple CEO Steve Jobs overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 18:52

Precies! :j

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:09

Blue_Eyes schreef:
Steve Jobs is degene die het basisconcept heeft bedacht van wat we nu kennen, het kunnen gebruiken van een computer zonder moeilijke programmeertalen en de zichtbare, versleepbare icoontjes etc.

Steve Jobs heeft het idee afgekeken van Xerox, net iets voordat Bill Gates het weer afkeek. Steve Jobs was wel sneller om het belang van de uitvinding te erkennen, iets dat Xerox dus niet gedaan heeft en Microsoft iets later. Microsoft heeft er meer voor gezorgd dat de PC toegankelijk werd voor het gewone volk, door te zorgen dat Windows op meerdere soorten hardware draait. Het besturingssysteem van Apple draaide vroeger alleen maar op Apple hardware, en volgens mij is dat nog steeds niet veel veranderd. Door de visie van Bill Gates zijn er naast IBM vele andere PC hardware fabrikanten gekomen en is PC hardware belachelijk goedkoop geworden.

Krips

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 20:19

Maar sluit de genialiteit van Bill Gates die van Steve Jobs uit? In mijn ogen zijn dit twee geniale geesten die de iconen zijn van een generatie enorme ontwikkeling. Uiteindelijk denk ik dat deze twee elkaar juist aanvullen in plaats van uitsluiten. De geschiedenisboeken zullen deze twee denk ik vaak in dezelfde paragraaf hebben staan.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:13

@Joost; volgens mij lag het toch net ietsjes anders, maar goed - dat is maar hoe je het bekijkt. Lees bijv. ook dit artikel.

Ik denk inderdaad dat Bill Gates en Steve Jobs allebei iconen zijn, allebei geniale figuren. Feit blijft dat Steve Jobs echt een enorme invloed heeft gehad op de wereld zoals die nu is.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 23:05

Ik heb al gezegd dat Steve Jobs een groot denker was, de rest van mijn statements doet daar niks aan af. We moeten alleen uitkijken om te concluderen dat hij alles alleen heeft gedaan. Hij is een boegbeeld voor een hoop zaken, daar hoort een team bij, een team dat vooral hij erg waardeerde en dat maakt hem onder andere een heel groot man.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:07

goeroe schreef:
de uiterlijke verschijning: vorm boven inhoud.

Mijn iMac 'bolletje' doet het nog steeds, na 10 jaar.
Langzaam, dat wel. Ik heb er nooit geheugen bijgeplakt.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 11:55

Ik heb hem ook nog staan, helemaal vergeeld helaas.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:08

De telefoontjes met touchscreen met de vormgeving van nu, de tablets, pixar, en wie weet wat nog meer. Je hoeft geen apple te hebben om steve jobs mee te maken.

Rip

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 12:08

joostvangestel schreef:
Ik heb al gezegd dat Steve Jobs een groot denker was, de rest van mijn statements doet daar niks aan af. We moeten alleen uitkijken om te concluderen dat hij alles alleen heeft gedaan. Hij is een boegbeeld voor een hoop zaken, daar hoort een team bij, een team dat vooral hij erg waardeerde en dat maakt hem onder andere een heel groot man.

Maar dat geldt toch voor zoveel "grootheden"???

Overigens was van Jobs toch wel bekend dat hij tot op het vervelende af alles wilde bepalen binnen Apple. Dat maakte hem niet geliefd, maar daaruit blijkt wel dat hij bovengemiddeld aandeel had in alles.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 17:43

Pentax schreef:
De telefoontjes met touchscreen met de vormgeving van nu

Die bestonden echt al 5 jaar voordat Apple ermee kwam ;)

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 04:32

Dat is niet helemaal waar, voordat de iPhone kwam waren er heel andere smartphones, Apple is de eerste die de pen en toetsenbord wegliet en alleen een multi-touch screen introduceerde en snel daarna volgde HTC.
De Windows interface van nu is ook allemaal afgekeken van Apple. Bladeren door virtuele pagina's nu vinden we ook het heel normaal, de manier waarop dit gaat...
De eerste PDA; ook Apple. Toch de voorloper van de smartphone en iPad.
De eerste laserprinter voor consumenten; Apple. De huidige generatie en vormgeving mp3 spelers: Apple.
En iTunes natuurlijk. Love it or hate it, maar het heeft de muziekwereld wel een stuk toegankelijker gemaakt voor een hoop mensen.
Maar ook de grafische wereld had er heel anders uitgezien zonder Apple.

Hij heeft het niet allemaal zelf uitgevonden die Steve Jobs, maar hij had een neus voor hoe je technologie kan versimpelen totdat iedereen het begrijpt.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 11:51

joostvangestel schreef:
Pentax schreef:
De telefoontjes met touchscreen met de vormgeving van nu

Die bestonden echt al 5 jaar voordat Apple ermee kwam ;)

Nou die heb jij dan zeker nooit gehad. Wat een ondingen waren dat. Touchscreens werkte maar half en ze hadden nooit de vorm van een simpel zwart doosje met een knop onderin.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-11 12:57

De makers van touchscreens zijn de feitelijke echte innovatoren op dat gebied, Apple paste ze vooral beter toe. Palm was de eerste die iets met touchscreens deed, al was dat met een pennetje.

De sterkste innovatie van Apple vind ik nog steeds iTunes, daarmee zijn vele iPods en iPhones verkocht. Geniaal hoe Apple dat voor elkaar heeft gebracht en dat in een tijd dat iedereen feitelijk al had besloten dat het walled garden systeem dood en begraven was.

En waar de meeste fabrikanten altijd hebben geschermd met het probleem dat bepaalde features te duur waren, is Apple toch heel eigenwijs doorgegaan en hebben ze gewoon (heel erg) veel meer kunnen vragen voor hun producten dan de concurrenten. Want kijk nou eens: als je een iPod prijs vergelijkt met een "gewone" MP3 speler, dan is de iPod wel erg duur (honderden euros versus tientjes). De meerwaarde voor de iPod zat hem denk ik ten eerste in iTunes, ten tweede in de gebruiksvriendelijkheid en ten derde in de vormgeving. Toen ze de markt gedefinieerd hadden voor de iPod, was de overstap naar de iPhone heel simpel. Vooral omdat iedereen al gewend was om al meer te betalen voor een iPod dan voor de gemiddelde telefoon. Die twee samenvoegen was een gewone ontwikkeling. Voor de andere fabrikanten was het veel moeilijker om iets als iTunes op te zetten en daarmee een MP3 speler bij de telefoon te voegen. Die meerwaarde voor de anderen was dan niet meer dan de waarde van een "gewone" MP3 speler.

Overigens is de iPhone voor de gemiddelde operator wel een heel vervelend apparaat, je kan het namelijk niet managen, dus als operator heb je totaal geen invloed op hoe goed de iPhone werkt in je netwerk.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 10:38

Vond dit wel een mooie

Afbeelding

En dan met name de tekst:

You can quote him, disagree with him, glorify or vilify him.
About the only thing you can't do is ignore him.
Because he changed things.