Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
noordje schreef:Slachten zelf niet.We delen wel elk jaar een halfvarken met vrienden en die delen (snijden) we zelf op.
Het varken komt bij vrienden vandaan,dus we weten precies wat voor een leven het varken heeft gehad.
Zij zijn er ook altijd bij als hun varkens geslacht worden,vind ik best knap.
pmarena schreef:Ik vind dat een hele moeilijk kwestie , waar verstand , gevoel en hypocrisie erg door elkaar lopen
Ik zou nooit willen dat een dier van mij doodgemaakt wordt voor mijn pleziertje , dat dier heeft recht op leven en het is niet aan mij om hem voortijdig om zeep te helpen. Ik vind het ook een walgelijk idee dat bvb. een kip zijn hele leven afgenomen wordt...alleen voor 1 avondje eten voor de mens
Aan de andere kant eet ik wel weer gewoon vlees uit de supermarkt. De ellende is dat je heel makkelijk kunt "vergeten" dat dat een dier is. Het ligt toch al daar in de supermarkt dus het wordt niet voor jou geslacht zeg maar , dat gevoelKan ik het net zo goed opeten want anders wordt het weggegooid... die kant kun je dan op gaan denken.
Ik wil toch graag vlees eten , alhoewel de trek me wel vergaat als ik er teveel over nadenk
Maar ik ben van kleins af aan gewend om vrijwel elke avond een stukje vlees op het bord te hebben , vind het ook lekker
Als ik dan toch vlees wil blijven eten dan zou ik eigenlijk dus wel moeten kijken naar vlees van een dier dat een beter leven gehad heeft.
Ik koop daarom ook regelmatig biologisch vlees en heb wel eens gezocht naar mogelijkheden om hier in de buurt aan vlees te komen van dieren die een echt fijn leven gehad hebben , maar dan kom je vaak toch weer uit bij het moeten afnemen van vleespakketten waar allerlei stukken koe in zitten , en ik ben dan ook wel weer zo dat ik al die rare stukken niet hoef
Op zich lijkt het me wel een mooi idee om zoals je wel eens hoort met de familie elk jaar een koe en wellicht wat kippen te slachten en het vlees dan te verdelen.
Wij zouden hier ook wel de ruimte voor hebben.... het dier een goed leven bieden en dan in de vriezer... is humaner dan maar hopen dat je vlees geen al te slecht leven heeft gehad. Maar je eigen dieren om zeep helpen...ik vind het nogal wat ! Ik wil dat mijn dieren veilig bij mij kunnen zijn
bluebeauty schreef:edit; wordt er ook vaak "boos" om dat mensen blijkbaar onherkenbaar hun stukje vlees op hun bord willen en niet willen weten dat het van een dier komt......
pmarena schreef:Ik vind dat een hele moeilijk kwestie , waar verstand , gevoel en hypocrisie erg door elkaar lopen
ElineB schreef:Je noemt ook varkens in de OP, natuurlijk is dit aan jezelf, maar ik ben echt heel erg tegen varkens slachten. Die diertjes zijn heel erg slim, wat veel mensen niet weten. Ze weten namelijk precies wat er allemaal gebeurt!
Lauralco schreef:Trennie schreef:Laten we onszelf nl vooral niet voor de gek houden: we zijn natuurlijk met zijn allen evenveel verantwoordelijk voor de wijze waarop het stukje vlees op ons bord belandt: de boer, de slager, de regering en wij als consument.
Juist daarom ben ik gestopt met vlees eten.