Heb getekend&de petitie op FB gezet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_San87_ schreef:eenitraM schreef:Ik snap best wel waarom Oekraine dit doet eigenlijk..
Maakt het niet minder walgelijk.
Dieren afmaken, oké. Maar dan wel zo humaan mogelijk en dat is dit verre van.
eenitraM schreef:_San87_ schreef:
Maakt het niet minder walgelijk.
Dieren afmaken, oké. Maar dan wel zo humaan mogelijk en dat is dit verre van.
En wie betaald dat? Jij toch niet, neem ik aan?
Oekraïne is een van de armste landen van Europa. Hou dat maar eens in je achterhoofd
_San87_ schreef:Nou en? Ze kunnen de kogels kennelijk betalen, dan kan er ook gezorgd worden dat de dieren tenminste morsdood zijn voor ze de oven in gaan.
picobello schreef:Ik snap de reden ook wel, maar dat neemt niet weg dat je op zo'n manier niet met levende wezens omgaat. Als ze geen geld hebben om dat op een normale manier te doen, dan hoeven ze ook de EK voetbal niet te organiseren....
eenitraM schreef:_San87_ schreef:Nou en? Ze kunnen de kogels kennelijk betalen, dan kan er ook gezorgd worden dat de dieren tenminste morsdood zijn voor ze de oven in gaan.
En overal de hartslag controleren of die beesten dood zijn? Pff, er zijn ergere dingen in de wereld
picobello schreef:Ik snap de reden ook wel, maar dat neemt niet weg dat je op zo'n manier niet met levende wezens omgaat. Als ze geen geld hebben om dat op een normale manier te doen, dan hoeven ze ook de EK voetbal niet te organiseren....
En waarom denk je juist dat oa daar het EK daar wordt georganiseerd? Dat doen ze ook niet voor niets
_San87_ schreef:Ja, waarom niet checken of een dier goed dood is? Zoveel moeite is dat niet.
Ik ben gewoon van mening dat je zo niet met mede aardbewoners omgaat. Het dier kan er niks aan doen dat het op straat belandt. En omdat er ergere dingen zijn, is dit maar meteen oké? Dacht het even niet he.
eenitraM schreef:_San87_ schreef:Ja, waarom niet checken of een dier goed dood is? Zoveel moeite is dat niet.
Ik ben gewoon van mening dat je zo niet met mede aardbewoners omgaat. Het dier kan er niks aan doen dat het op straat belandt. En omdat er ergere dingen zijn, is dit maar meteen oké? Dacht het even niet he.
Relativeer het even? Wij in Nederland gaan heel anders om met dieren dan in bijvoorbeeld Spanje, Ethiopië of China.
Als er een andere manier was (en tijd) (en geld) hadden ze het vast en zeker anders aangepakt.
Maar als jij het zo ernstig vind, dan ga je toch even lekker helpen?
_San87_ schreef:Denk je dat echt? Het boeit ze gewoon geen flikker. Wat ik storend vind is dat je dit soort gedrag gewoon aan het goedpraten bent. Het valt te begrijpen dat ze zwerfdieren uit de weg willen, dat snap ik, dat zou ik als land ook willen, wat zeg ik, in Nederland hebben we ook liever geen zwerfdieren. En als de enige betaalbare manier is om ze dood te maken, so be it. Maar zorg dan wel dat het dier zo min mogelijk lijdt. En dat kan prima door ze gewoon zorgvuldig neer te schieten. Niet door ze overhoop te knallen en levend in de oven te gooien.
Dat is gewoon walgelijk en maakt de mensen daar niks meer dan ordinaire beesten.