Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:33

Electra63 schreef:
Spiritdancer,
Ik maak mij totaal geen zorgen over mijn eigen situatie. Maar ik geloof wel in solidariteit. Er zijn mensen die kunnen het niet opvangen als ze € 50 per maand er op achteruit gaan. Zie alleen maar de topics op Bokt.

Daar gaat het echt om :+
Maar zoals gezegd: het zal mijn tijd wel duren.
Mensen kiezen op dit moment voor slechte en onbeschofte grappen i.p.v. inhoudelijke discussie over de verdeling van schaarse middelen.
Het zij zo.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:36

randalinpony schreef:
Macht is per definitie wel ongelijk verdeeld... de wereld is daardoor nooit volledig in balans.

Precies:
Er zijn wel groepen met structureel minder machtsmiddelen. En juist die groepen kiezen (vaker op basis van onderbuikgevoelens) voor politici die niet persé het beste met die groepen voor hebben. Omdat betreffende politicus het zo leuk doet op TV, of een ander zo grappig kan afzeiken.

Het is niet de macht van de heersers die de masa apathisch maakt, maar de apathie van de massa die de heersers tot macht brengt
(Paolo Freire over machtselite-politiek)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:37

Anya schreef:
Ik vond het meer dan genant. En eerlijk gezegd vond ik het nogal lijken op de lagere school. Daar is altijd die zogenaamd stoere scholier die met een aanhang die het prachtig vindt, gaat lopen hakken op een paar mensen. En dan zo erg, dat je van plaatsvervangende schaamte door de grond zakt. Mooi voorbeeld dit. Gewoon naar de algemene beschouwingen kijken en dan leer je dat je alles mag zeggen tegen anderen onder het motto 'goed debat en vrije meningsuiting". Als dit de normen en waarden van Nederland zijn die we zo nodig hoog in het vaandel moeten houden.... Triest.

Helemaal mee eens. Wat een vertoning! Het meeste trieste vind ik nog dat een behoorlijk aantal Wildersstemmers dit alleen maar mooi zullen vinden, dat zegt genoeg ;( ik vind het echt jammer dat het er zo aan toe moet gaan. :n Vraag je je toch af waarom ze daar nou zitten.

Dit vond ik ook meer dan kinderachtig: http://www.luckymedia.nl/luckytv/2011/09/job/
Laatst bijgewerkt door Fenrir op 23-09-11 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-11 11:37

Het probleem is dat we al jaren boven onze stand leven, consuminderen is dus wel ergens hard nodig.

MAAR: bij een gelijkblijvend politiek systeem en economisch stelsel zal dat inderdaad uitmonden in chaos, want er is geen back-up plan.

En volgens mij (maar ik kan het mis hebben) is er werkelijk een totaal gebrek aan visie onder politici over hoe we om moeten gaan met de op dit moment compleet veranderende status quo in de wereld.

Er is geen prikkel bij politici om een langlopende visie op ons land te ontwikkelen want ze worden aangestuurd door niet partijvaste kiezers die veelal bij de waan van de dag stemmen.

Ik mis Irak en Afghanistan volledig in de miljoenennota, dat is werkelijk van de zotten als je weet wat daar op kosten van de belastingbetaler versmeten wordt.. Afghanistan wordt op 3 miljard geschat, wat Irak kost is het best bewaarde geheim van ons kabinet.... Maar minder zal het niet zijn.

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:41

Electra63 schreef:
Spiritdancer,
Ik maak mij totaal geen zorgen over mijn eigen situatie. Maar ik geloof wel in solidariteit. Er zijn mensen die kunnen het niet opvangen als ze € 50 per maand er op achteruit gaan. Zie alleen maar de topics op Bokt.

1: Ik kan natuurlijk niet in je vermogenspositie kijken......maar veel mensen die nu denken hun schaapjes op het droge te hebben, onderschatten het probleem. Zeker wanneer we straks te maken krijgen met hyperinflatie.....wat eigenlijk al jaren aan de gang is maar door de centrale banken wordt verbloemd middels interventies.

2: Het zijn juist de zwakkere in de samenleving die als eerste de hardste klappen gaan krijgen wanneer het fout gaat.......daarom is praten over 50 euro/ maand gerommel in de marge en letterlijk nogal 'kort'zichtig. Het is veel belangrijker om te zorgen dat je het welzijn van deze groepen op de 'lange' termijn kan waarborgen......en dat kan alleen maar als je als overheid voldoende middelen hebt om deze groep te ondersteunen. En voorlopig loopt de staatsschuld verschrikkelijk hard op.......zo hard, dat men straks helemaal niet meer kan zorgen voor deze groep.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:42

Goed voorbeeld, dat bestuur van ons land :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:43

Het taalgebruik vindt ik echt getuigen van onprofessionaliteit. Dat zulke mensen ons land besturen, kan ik toch echt even met mijn pet niet bij. Wat is er mis met een discussie waarin je geen sterkte taal hoeft te gebruiken? Het komt op mij over als een kind wat zijn zin niet krijgt.. daarom maar met poedels en scheldwoorden gaan gooien :n

Anya

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:46

@spiritdancer:

"je bent een holsteiner koe, die melk mag geven en loeien en aan het eind van de avond bij Rutte op schoot springt".

volgens mij was dit ongeveer het niveau van het debat
toch?

En dat mag dan tegenwoordig

*maakt bij voorbaat excuus aan spiritdancer, het was slechts bedoeld om de discussie scherp te krijgen*

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:51

randalinpony schreef:
geerke schreef:
de miljoenennota is bekend...de rest is theater.

Tja ach, het is wel een ongelooflijk gesubsidieerde vorm van theater dan. ;)

Daar wordt ook op bezuinigd :)* Dus de kamerleden zullen daar ook wel last van hebben :D

Ik vind het een grote poppenkast!
Rutte "moet" Wilders te vriend houden want dankzij Wilder is hij nu Minister :P Ik vind dat het niet door de beugel kan. Wat moet die jeugd nu niet denken zeg?! Hij geeft ze zo wel een vrijbriefje..
Tja, we moeten het hier maar mee doen..

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:54

Anya schreef:
@spiritdancer:

"je bent een holsteiner koe, die melk mag geven en loeien en aan het eind van de avond bij Rutte op schoot springt".

volgens mij was dit ongeveer het niveau van het debat
toch?

En dat mag dan tegenwoordig

*maakt bij voorbaat excuus aan spiritdancer, het was slechts bedoeld om de discussie scherp te krijgen*

_O- ik denk niet dat Rutte dat overleeft

Indiana79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 11:55

Straks wordt dat zinnetje nog helemaal in, om te zeggen "Doe es effe normaal man", net als eerder "goeiemoggel" en "on't morn" en "Heb je even voor mij"

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:25

Was ik trouwens de enige of vonden jullie die poedeluitspraak van Wilders stiekem best ironisch.. ik bedoel, als je naar die vent kijkt :o :+

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:32

Als je nog iets van klasse hebt dan ga je mensen op deze manier niet schofferen. De aandacht van de problemen die er zijn is totaal weggetrokken, meneer heeft weer alle aandacht. Ik denk dat zijn aanhang wel degelijk aan het krimpen is, iedereen heeft toch wel dusdanig veel verstand dat je zo als volwassenen niet met elkaar omgaat (of maak ik nu weer een compleet verkeerde aanname?).

Ersina

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:53

Wij krijgen (hoop ik) het abnormale te zien. Als er een saai debat gevoerd wordt is hier weinig aan en zal er weinig aandacht aan besteed worden. De 2 debatten waarin gesproken werd over bedrijspoedel, en meer van dat soort ongein , was ver beneden peil. Sommige ministers mogen best begrijpelijker taal spreken, maar het zijn wel mensen die het altijd over fatsoen, respect , normen en waarden hebben. Dan moeten zij het goede voorbeeld geven! En ja, in sommige landen gaat het er nog heftiger aan toe. Maar ooit is dat ook begonnen met kleutertaal. Als iemand beledigt en schoffeert, kan je niet over het eigenlijke onderwerp praten. Je bent constant bezig jezelf te verdedigen. Een debat hoort geen persoonlijke ruzie te zijn. Vrijheids van meningsuiting word op deze manier ooit teruggedraaid, als we dit goed vinden. Er zitten wel degelijk grenzen aan. In de hitte van de strijd zeggen we allemaal wel iets, wat we beter niet hadden kunnen zeggen. Maar bij dit debat leek het er verdacht veel op dat er willens en wetens een rel voorbereid werd.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:55

ik vond de reactie van Rutte wel tof eigenlijk. Toch niet zo'n saaie banketstaaf als gedacht.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 12:56

Ik heb eventjes naar het filmpje gekeken op joetroep:

(ik kan uitzending gemist niet aan vanuit het buitenland)

Ik moet zeggen dat het nog niet zo erg als als wat de Britten of de Italianen uit de kast trekken. Natuurlijk is dit de populisatie van de democratie. De mensen begrijpen het niet zo dat mensen op een volledig beleefde wijze boos op elkaar moeten worden, dus is het een deel van het parlementaire theater en daarmee de gunst van de kiezer om dan maar eens elkaar wat naar het hoofd te slingeren.

Kinderachtig, vind het ook niet leuk dat er zo omgegaan wordt met serieuze zaken. Ik noem Wilders toch ook geen populistisch varken?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:08

Adriana schreef:
Als je nog iets van klasse hebt dan ga je mensen op deze manier niet schofferen. De aandacht van de problemen die er zijn is totaal weggetrokken, meneer heeft weer alle aandacht. Ik denk dat zijn aanhang wel degelijk aan het krimpen is, iedereen heeft toch wel dusdanig veel verstand dat je zo als volwassenen niet met elkaar omgaat (of maak ik nu weer een compleet verkeerde aanname?).

Ik vrees dat dat inderdaad een verkeerde aanname is. Er zullen zeker mensen zijn die dit juist zien als iets positiefs, helaas.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:22

Spiritdancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:24

Het is wel duidelijk dat er een hoop mensen vallen over het taalgebruik.....er wordt gesproken over schofferen, gebrek aan fatsoen, respectloos etc.. Maar ik heb hier nog niemand gehoord over andere handelswijzen. Politici van alle partijen maken zich door de jaren heen voortdurend schuldig aan verkiezingsbedrog, stappen plotseling van hun principes af wanneer de politieke macht in het geding is en ze bemoeien zich met maar te vaak met de 'onafhankelijke' rechtspraak in NL. Alsof dat niet schofferend en respectloos is naar de kiezer. Waarom hoor je daar nooit wat over??? Dit zijn zaken die wel betrekking hebben op de inhoud......maar nu er een aantal zijn die zich bedienen van oppervlakkig taalgebruik schreeuwen we ineens moord en brand....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:25

Abiola schreef:
Zijn site is gehackt :+
http://www.geertwilders.nl/

Zielig hoor dat soort mensen :r
Hebben schijnbaar niks nuttigs te doen.....werken bijvoorbeeld.....

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 13:27

Spiritdancer schreef:
Het is wel duidelijk dat er een hoop mensen vallen over het taalgebruik.....er wordt gesproken over schofferen, gebrek aan fatsoen, respectloos etc.. Maar ik heb hier nog niemand gehoord over andere handelswijzen. Politici van alle partijen maken zich door de jaren heen voortdurend schuldig aan verkiezingsbedrog, stappen plotseling van hun principes af wanneer de politieke macht in het geding is en ze bemoeien zich met maar te vaak met de 'onafhankelijke' rechtspraak in NL. Alsof dat niet schofferend en respectloos is naar de kiezer. Waarom hoor je daar nooit wat over??? Dit zijn zaken die wel betrekking hebben op de inhoud......maar nu er een aantal zijn die zich bedienen van oppervlakkig taalgebruik schreeuwen we ineens moord en brand....

Mee eens :j

Beloven altijd zoveel, vooral tijdens de verkiezingsperiode, maar blijken dan altijd weer loze beloftes te zijn.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:29

Abiola schreef:

Het ziet ernaar uit dat hij gewoon gecrasht is, anders stond er wel iets schunnigers op die site..

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:31

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:33

joostvangestel schreef:
Abiola schreef:

Het ziet ernaar uit dat hij gewoon gecrasht is, anders stond er wel iets schunnigers op die site..

Was gehackt door een of ander Islamitisch gedoe met foto's en al en verwijzingen naar de uitspraken die in de Kamer zijn gedaan zoals o.a. "Daar komt de Islamitische aap uit de mouw". Was nog op de radio, hebben hem er zelf nu even afgehaald zo te zien. Zag er eerst heel anders uit ;)

joostvangestel

Re: Doe es effe normaal man! Ofwel: taalgebruik parlement?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-11 14:35

Op zich wel een mop, die hack. Ben benieuwd of ze de dader vinden en of dat dan ook daadwerkelijk wel een moslim is. Dit is weer publiciteit voor Wilders.