Doorrijden na aanrijding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes

Re: Doorrijden na aanrijding

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:29

Tsja, dat soort verhalen doet makkelijk de ronde. Lijkt me niet heel waarschijnlijk, maar goed :=

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:31

Het verhaal wordt steeds vreemder zeg...

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:17

hier heb ik 1 woord voor: ASSOSIAAL!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:27

Als je nou je mening in zulke koeienletters wilt poneren, moet je misschien wel zorgen dat je hem goed spelt :=

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:30

;)

Hoorde gister ook weer dat het slachtoffer zo dronken was dat ie midden op de weg in slaap us gevallen :?

Afrekening zou overigens helemaal niet zo gek zijn hoor, t is vlakbij een plek gebeurt waar veel gedeald wordt en slachtoffer was bekend met drugs

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:35

Ik denk dat het nogal makkelijk oordelen is... Wat deed de man daar op de weg? Had hij wel verlichting bij hem? Voor diegene die hem aangereden heeft en het gevoeld zou moeten hebben, had hij wel moeten stoppen... Een vreemd verhaal vind ik het wel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 11:39

Wat hij daar deed is bekend. Hij liep onderweg naar huis na een café bezoek. Verlichting etc weet ik niet. Een vaag verhaal is het zeker

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:45

Wat ik wil zeggen is dat als deze man midden op de weg liep zonder verlichting, ik het me kan voorstellen dat hij aangereden is. Alleen had de bestuurder niet door moeten rijden als hij het gemerkt heeft.
Mijn man reed vorige week op een autoweg en daar reed zonder verlichting in het donker een man op de fiets en slingerde heen en weer. Mijn man en de auto voor hem konden hem gelukkig ontwijken maar zou het dan de schuld zijn van de bestuurder als iemand zo'n persoon aanrijdt? Dat vind ik best moeilijk.

Claudienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 11:48

stef schreef:
;)

Hoorde gister ook weer dat het slachtoffer zo dronken was dat ie midden op de weg in slaap us gevallen :?

Afrekening zou overigens helemaal niet zo gek zijn hoor, t is vlakbij een plek gebeurt waar veel gedeald wordt en slachtoffer was bekend met drugs

Hoorde van een vriendin dat zowel het slachtoffer als de bestuurder bekend zijn met drugs. Het verhaal veranderd inderdaad vaak...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 12:43

MamboBeach schreef:
Wat ik wil zeggen is dat als deze man midden op de weg liep zonder verlichting, ik het me kan voorstellen dat hij aangereden is. Alleen had de bestuurder niet door moeten rijden als hij het gemerkt heeft.
Mijn man reed vorige week op een autoweg en daar reed zonder verlichting in het donker een man op de fiets en slingerde heen en weer. Mijn man en de auto voor hem konden hem gelukkig ontwijken maar zou het dan de schuld zijn van de bestuurder als iemand zo'n persoon aanrijdt? Dat vind ik best moeilijk.

De aanrijding an sich misschien niet, maar doorrijden en iemand aan zn lot overlaten.... (die discussie was ook eigenlijk de insteek van t topic :) )

Claudienee, klopt, dat verhaal is bij mij ook bekend. Maar het jammere met zoiets is altijd dat er zo ontzettend veel verhalen komen, dat het ware verhaal wel nooit naar boven zal komen, denk ik zo.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:54

De aanrijding zelf vind ik in die zin geen misdrijf omdat iemand zonder verlichting daar beter niet kan lopen maar doorrijden als je het merkt is natuurlijk niet de bedoeling. Als je niet durft te stoppen bijvoorbeeld zou de hulpdienst wel direct ingeschakeld moeten worden!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:57

Te weinig informatie, vind ik... want van belang is ook:

- hoe groot was de auto (m.a.w. voel je het als je iemand aantikt)
- ben je er óvereen gereden of heb je hem geschampt (het laatste hoef je niet te voelen, de jongen kan daarna zijn gevallen en ongelukkig terecht zijn gekomen)
- hoe was de weg (veel kuilen, hobbels, boomtakken, schurende dingen langs je auto)
- hoorden fietsers/dieren op die weg (was het te verwachten dat het een mens/dier zou kunnen zijn)

Van belang vind ik dat hij zichzelf gemeld heeft. Petje af daarvoor.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:21

hoe de weg is is prima te zien op de foto Arwen.
Horen fietsers op die weg? Fietsen is daar toegestaan
Horen dieren op de weg :? Horen dieren uberhaubt op de weg? Wild laat zich niet leiden

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:32

Maar als je daar loopt of fietst zonder verlichting dan is het niet vreemd dat je wordt aangereden... Kan iedereen overkomen denk ik...
En dat heb ik mij ook al afgevraagd, echt overheen gereden of geschampt? Dat hoef je dus niet te voelen. Maarja, wij kunnen er kort of lang over ...... maar wij weten niet wat er exact is gebeurd en op welke manier.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 14:34

en ik vraag me af of dat ooit aan t licht komt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:35

Denk het niet... ;)