Lusitana schreef:2 Trauma? Kind was op sterven na dood. Dat is al flink traumatisch op zich, zou ik zeggen. Een reddende operatie is iets om dankbaar voor te zijn.
Nogmaals, het gaat niet om een kind dat huppelend van de speelplaats is gerukt om een pijnlijke operatie te ondergaan. Het gaat om een ernstig ziek, stervend kind dat gered is door een noodzakelijke operatie waarvan we niet weten welke middelen precies er wel en niet gebruikt zijn. Bij blijven wil niet automatisch zeggen dat er ondraaglijke pijn wordt geleden. Of erger dan ze al had bv.
Het redden wan een leven staat boven het zo zacht en prettig mogelijk doen, lijkt mij. De andere optie was de (wellicht ook pijnlijke) dood. Het lijkt wel of niemand daar bij stilstaat.
Waar in het bericht staat dat dit kind op sterven lag? Er stond dat ze een leveraandoening had en een operatie nodig was maar lees nergens dat er spoed bij zat.ik zou zeggen spaar nog even door of zoek de media op (voor de operatie).
Hoe dan ook wel of niet stervende dan ga ik nog liever dood dan dat ze onverdoofd in me gaan liggen snijden, maar dat is mijn mening!