meisje (2) geopereert zonder verdoving

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SonjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:42

Lusitana schreef:
2 Trauma? Kind was op sterven na dood. Dat is al flink traumatisch op zich, zou ik zeggen. Een reddende operatie is iets om dankbaar voor te zijn.

Nogmaals, het gaat niet om een kind dat huppelend van de speelplaats is gerukt om een pijnlijke operatie te ondergaan. Het gaat om een ernstig ziek, stervend kind dat gered is door een noodzakelijke operatie waarvan we niet weten welke middelen precies er wel en niet gebruikt zijn. Bij blijven wil niet automatisch zeggen dat er ondraaglijke pijn wordt geleden. Of erger dan ze al had bv.
Het redden wan een leven staat boven het zo zacht en prettig mogelijk doen, lijkt mij. De andere optie was de (wellicht ook pijnlijke) dood. Het lijkt wel of niemand daar bij stilstaat.

Waar in het bericht staat dat dit kind op sterven lag? Er stond dat ze een leveraandoening had en een operatie nodig was maar lees nergens dat er spoed bij zat.ik zou zeggen spaar nog even door of zoek de media op (voor de operatie).
Hoe dan ook wel of niet stervende dan ga ik nog liever dood dan dat ze onverdoofd in me gaan liggen snijden, maar dat is mijn mening!

Esmeralda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 16:22

Lusitana schreef:
Maura, ik zoek veel eerst na in de buitenlandse pers.

Voor de anderen:

Plaats je eens in de situatie dat de enige manier om je kind te redden een operatie zonder verdoving is. Want daar stonden die ouders dus voor. Zou je het dan toch liever gewoon dood laten gaan?

Waarom zou het erger zijn dan waar ze al doorging? Noem eens een reden?

Ik zie alleen meningen, maar geen redenen of hoe die meningen dan tot stand zijn gekomen.

En ja, errug hoor, pijn lijden. Maar daar ontkom je soms niet aan in het leven. De kunst is om het in perspectief te zien.

dat kan je allemaal mooi vertellen, maar toch blijf ik erbij dat het barbaars is.
Als arts zijnde vind het niet kunnen. En het gaat hier gewoon weer puur om geld.

gabyfedde

Re: meisje (2) geopereert zonder verdoving

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 16:27

Verbaast me helemaal niets als dit echt waar blijkt te zijn.
Hoe ze in China met kinderen en dieren omgaan is echt walgelijk en gaat ons Westerse verstand echt te boven.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 18:13

Leveraandoeningen zijn over het algemeen levensbedreigend en als het dat niet was, had ze niet geopereerd hoeven worden.

Daarbij, let een op de nieuwsgeving:

1 de telegraaf als bron... die het volgens zeggen van een fotopersbureau heeft. De foto's zijn vrij te interpreteren naar hoe men ook maar wil.

Citaat:
Artsen van een ziekenhuis in China ZOUDEN een 2-jarig meisje met een leveraandoening meerdere keren hebben geopereerd zonder verdoving, omdat haar ouders dit niet konden betalen.
.
Dit MELDT ALTHANS fotoagentschap Brunopress, die vandaag twee foto's van het kleine meisje publiceert."

'De ouders van Guo Han hadden al hun spaargeld uitgegeven aan medische onderzoeken om de ziekte van hun dochtertje te kunnen diagnosticeren. De volledige kosten voor de noodzakelijke operatie konden ze daardoor niet meer betalen', ALDUS het fotobureau.

Met woorden in hoofdletters, ZOUDEN, MELDT ALTHANS en ALDUS, dekken ze zichzelf al ontzettend in mocht het totaal niet waar zijn en kan het ook gewoon totaal verzonnen zijn.

Waarom zouden we dingen geloven naar aanleiding van twee foto's?
Zijn julie echt zo makkelijk te neppen?

Daarbij zelfs als het waar is, als je geen keuze hebt om anders je kind te redden, doe je wat nodig is.
daarbij, nogmaals men spreekt van geen verdoving, maar daar het de ogen wijd open had, denk ik eerder dat er sprake is van geen narcose. Dat zijn verschillenden dingen.
De nieuwsgeving is onvolledig, suggestief en lijkt alleen maar bedoeld om mensen te schokken, wat goed lukt.

Op de site van brunopers vind je het terug. (pagina 6, ik heb gezocht in het archief bij news en china als keyword) Ik ben niet van plan te gaan betalen om het volledige verhaal te zien, maar het begin is al genoeg:
Citaat:
21-09-2011 Surgeons allegedly operate on...

alledgedly = naar beweerd wordt. Wie beweert wat? Waar is daar de bron? Ik kan ook wel foto's gaan verkopen van iemand en daar een verhaaltje bij verzinnen. De hele roddelpers zit in elkaar van verhaaltjes verzinnen bij foto's.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:48

Bah, bah, bah. Wat een naar bericht en ergens hoop ik dat dit niet waar is.
Dat ze geen kick maakte tijdens de operatie dat geloof ik wel, je raakt toch in shock bij zulke helse pijnen lijkt me!
Toch vind ik het van de artsen zeer onverantwoord om akkoord te gaan met een operatie zonder verdoving.

zazaza

Re: meisje (2) geopereert zonder verdoving

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-11 10:50

:r walgelijk
Arm meiske