Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:06

Electra63 schreef:
Dit is allemaal het gevolg van de verkiezingsuitslag.
Vandaag stond in de krant dat het kabinet allerlei belastingen voor bedrijven(verpakkings/grondwater/leidingwaterbelasting, eurovignet voor zware vrachtauto's, en de invoerbelasting op groente- en vruchtensappen en mineraalwater) per 1 januari gaat schrappen.
Gelukkig mogen wij op sommige rijkswegen 130 km/u en is er een burkaverbod.Het is maar waar de prioriteiten worden gelegd. Niet bij de zorg dus, door dit (minderheids)kabinet.
GGZ-instellingen moeten ook zwaar bezuinigen, want ja, als je ziek in je hoofd bent is dat toch anders dan een gebroken been, volgens dit kabinet.

Het telegraaf-gestuurde kabinet.... Het zijn de dingen die je vaak ziet opduiken in de telegraaf die nu zogenaamd 'items' zijn die onze geweldige regering heeft bereikt.

Wilders was er trots op dat 'henk en ingrid' buiten schot blijven, nou ik vraag het me af. Ik denk zo maar dat Henk en Ingrid straks niet meer op hem stemmen, omdat ze óók moeten inleveren en hij verder ook weinig voor hen heeft gedaan en alleen maar iets met snelwegen en boerka's heeft weten te fixen.

Ik heb nog niet het zinnetje 'de hogere inkomens moeten ook inleveren' gehoord. Alleen de lagere en middeninkomens.... Dus het gooi kan rustig op z'n matrasje blijven liggen.
Laatst bijgewerkt door Arabesk op 18-09-11 00:07, in het totaal 1 keer bewerkt

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:07

Dank je wel Anne_GTI ik ga even op die site snuffelen en als ik er niet uitkomt dan zal ik graag gebruik willen maken van je pb :D

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:09

Arabest ik heb die docu gezien

schandalig he in amerika moest iemand zoon beetje 250 dollar betalen en daar in dat landje waar ze heen ging 5 ct :wow:

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:10

En dan zijn Henk en Ingrid nog tweeverdieners...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:12

Arabesk schreef:
Electra63 schreef:
Dit is allemaal het gevolg van de verkiezingsuitslag.
Vandaag stond in de krant dat het kabinet allerlei belastingen voor bedrijven(verpakkings/grondwater/leidingwaterbelasting, eurovignet voor zware vrachtauto's, en de invoerbelasting op groente- en vruchtensappen en mineraalwater) per 1 januari gaat schrappen.
Gelukkig mogen wij op sommige rijkswegen 130 km/u en is er een burkaverbod.Het is maar waar de prioriteiten worden gelegd. Niet bij de zorg dus, door dit (minderheids)kabinet.
GGZ-instellingen moeten ook zwaar bezuinigen, want ja, als je ziek in je hoofd bent is dat toch anders dan een gebroken been, volgens dit kabinet.

Het telegraaf-gestuurde kabinet.... Het zijn de dingen die je vaak ziet opduiken in de telegraaf die nu zogenaamd 'items' zijn die onze geweldige regering heeft bereikt.

Wilders was er trots op dat 'henk en ingrid' buiten schot blijven, nou ik vraag het me af. Ik denk zo maar dat Henk en Ingrid straks niet meer op hem stemmen, omdat ze óók moeten inleveren en hij verder ook weinig voor hen heeft gedaan en alleen maar iets met snelwegen en boerka's heeft weten te fixen.

Ik heb nog niet het zinnetje 'de hogere inkomens moeten ook inleveren' gehoord. Alleen de lagere en middeninkomens.... Dus het gooi kan rustig op z'n matrasje blijven liggen.

Ja, want dit zijn nog maar een paar dingen die Henk en Ingrid voelen. De kinderbijslag gaat omlaag, de zorgtoeslag gaat omlaag. De pensioenleeftijd gaat omhoog. De kinderopvang wordt duurder.
Ik denk zo maar, dat Henk en Ingrid straks helemaal niet meer blij zijn. Juist Henk en Ingrid worden/zijn de dupe van dit (minderheids)kabinet. De VVD is er nu éénmaal niet voor de lagere/middeninkomens, maar voor de hogere inkomens en het zakenleven.

Arabesk

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:13

Hopelijk komt de kiezer tot inzicht :7, want de lobby mag wel groot zijn, maar het stemrecht is wel nog steeds van ons allemaal.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:13

delerium schreef:
En dan zijn Henk en Ingrid nog tweeverdieners...

Ja, je zal maar bijstandmoeder met 2 kinderen zijn.
Maar, volgens sommigen hier op Bokt en in het echte leven, zijn het alleen de buitenlanders die niet werken en een uitkering vangen, dus het zal best wel meevallen voor onze autochtone Nederlanders. :D

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:15

Is het slecht als ik eerlijk toegeef dat ik mezelf en mijn kindje, meer een goede basiszorg gun dan dat ik een ander een huis gun dat ze niet kunnen betalen? (korting op woz, hypotheekrenteaftrek etc.).

Wat is er mis met een goedkoper huis kopen of huren? Bovendien zijn de huizen in nederland kunstmatig duur, jammer voor mensen die een huis bezitten.... maar het blijft niet voor altijd een feestje hier.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:18

Een goedkoper huis huren kan niet meer als je een bepaald bedrag verdient. Bovendien begint een béétje huurhuis nu ook al op 600 euro op z'n goedkoopst %)

De goedkoopste huizen hier zijn al 2 ton. Tenzij je net zoals ik in een houten hutje van 80.000 euro gaat zitten en elke winter klappert van de kou. En dan nog steeds geen bakken geld overhouden he. ik vraag me altijd af hoe anderen dat doen.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 00:19

Pentax schreef:
Is het slecht als ik eerlijk toegeef dat ik mezelf en mijn kindje, meer een goede basiszorg gun dan dat ik een ander een huis gun dat ze niet kunnen betalen? (korting op woz, hypotheekrenteaftrek etc.).

Wat is er mis met een goedkoper huis kopen of huren? Bovendien zijn de huizen in nederland kunstmatig duur, jammer voor mensen die een huis bezitten.... maar het blijft niet voor altijd een feestje hier.

Nee dat is helemaal niet slecht om dat te willen. Maar uiteindelijk zoals het zo gaat gaan we helemaal niks meer aan een basispaket hebben.

En tja mensen die een huis kopen, ze willen zo mooi mogelijk he. Maar dat gaat nog wel verder instorten. Ze krijgen geen hypotheken meer huizenprijzen gaan omhoog etc etc.

Deri

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-11 00:20

Arabesk schreef:
Een goedkoper huis huren kan niet meer als je een bepaald bedrag verdient. Bovendien begint een béétje huurhuis nu ook al op 600 euro op z'n goedkoopst %)

De goedkoopste huizen hier zijn al 2 ton. Tenzij je net zoals ik in een houten hutje van 80.000 euro gaat zitten en elke winter klappert van de kou. En dan nog steeds geen bakken geld overhouden he. ik vraag me altijd af hoe anderen dat doen.

Klopt:
Citaat:
De Rijksoverheid heeft in overleg met de Europese commissie bepaald dat vanaf 01 januari 2011 alle woningcorporaties 90% van hun vrijkomende sociale huurwoningen moeten toewijzen aan huishoudens met een verzamelinkomen tot € 33.614 per jaar. Dit geldt voor huurwoningen met een huurprijs tot € 652,52.

edit: betekend dus als je daar ietwat boven zit je ook gewoon geen recht heb op die woningen. Andere inkomens gaan voor.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:21

Ik durf me af te vragen of een bijstandsmoeder met 2 kinderen minder te besteden heeft dan een laaggeschoolde werkende single. Want dan kun je alle toeslagen etc. vergeten...

Pentax: ik denk dat wat dat betreft ieder naar z'n eigen situatie kijkt. Ik als kinderloze vind het maar raar dat ik belasting moet betalen om te zorgen dat iemand zwangerschapsverlof, ouderverlof, kinderbijslag, kinderopvang, en al wat daar nog bijkomt kan krijgen.
Tuurlijk zul je me niet horen zeggen dat iemand zwanger maar eindeloos moet doorwerken, maar snap je het punt?
Ik werk ook hard voor mn huis hoor, en wat ik aan hypotheekrenteaftrek krijg is een fractie van wat een kind de staat kost.

Blijft het een no/no verder; het moet niet bij de kinderen en maar beperkt bij de huiseigenaren gehaald worden. Er gaan fortuinen de kliko in aan bureaucratie en die ellende. Dat de kosten van een beetje zakenlunch zo hoog liggen dat er een gezin een week van kan eten vind ik onacceptabel en Rutte mogen ze ook gewoon met ryanair naar zn bestemmingen brengen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:23

Omdat er teveel koop is en te weinig huur. Juist door deze kunstmatige dwang tot kopen veroorzaakt. Waar kwam de crisis ook al weer door... iedere jan doedel die kon jongleren maar een dikke hypotheek geven, omdat huizen kopen zo hoed voor de economie was. Bleek dat jongleren toch niet zoveel geld in het laatje bracht.

Let op mijn woorden, die huizenmarkt gaat gigantisch kelderen (en dan bedoel ik niet 1,2,3 of 10%),niemand kan meer kopen.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:24

Arabesk schreef:
Hopelijk komt de kiezer tot inzicht :7, want de lobby mag wel groot zijn, maar het stemrecht is wel nog steeds van ons allemaal.

De PVV stijgt nog steeds in de peilingen. Lekker de schuld aan die linksigen geven, terwijl door links er een aow, de sociale voorzieningen etc gekomen zijn.

Maar Henk en Ingrid aanbidden liever een fake blondie dan naar rede te luisteren en intussen kunnen de rijken hun Hypotheek en zelfs hun dure auto's van de belasting aftrekken

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:26

delerium schreef:
Ik durf me af te vragen of een bijstandsmoeder met 2 kinderen minder te besteden heeft dan een laaggeschoolde werkende single. Want dan kun je alle toeslagen etc. vergeten...

Pentax: ik denk dat wat dat betreft ieder naar z'n eigen situatie kijkt. Ik als kinderloze vind het maar raar dat ik belasting moet betalen om te zorgen dat iemand zwangerschapsverlof, ouderverlof, kinderbijslag, kinderopvang, en al wat daar nog bijkomt kan krijgen.
Tuurlijk zul je me niet horen zeggen dat iemand zwanger maar eindeloos moet doorwerken, maar snap je het punt?
Ik werk ook hard voor mn huis hoor, en wat ik aan hypotheekrenteaftrek krijg is een fractie van wat een kind de staat kost.

Blijft het een no/no verder; het moet niet bij de kinderen en maar beperkt bij de huiseigenaren gehaald worden. Er gaan fortuinen de kliko in aan bureaucratie en die ellende. Dat de kosten van een beetje zakenlunch zo hoog liggen dat er een gezin een week van kan eten vind ik onacceptabel en Rutte mogen ze ook gewoon met ryanair naar zn bestemmingen brengen.

Dat is nu solidariteit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:28

sarabande schreef:
Arabesk schreef:

De PVV stijgt nog steeds in de peilingen. Lekker de schuld aan die linksigen geven, terwijl door links er een aow, de sociale voorzieningen etc gekomen zijn.

Maar Henk en Ingrid aanbidden liever een fake blondie dan naar rede te luisteren en intussen kunnen de rijken hun Hypotheek en zelfs hun dure auto's van de belasting aftrekken

Ik snap ook werkelijk niet dat de PVV geen klappen krijgt in de peilingen.
'Henk en Ingrid zijn dus toch tevreden?

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:28

Delerium, een kind kost veel, maar levert meer op zodra het gaat werken. Was jouw leven nu, zo mooi geweest als je ouders die toeslagen niet hadden gehad toen jij opgroeide?
Wat levert jouw huis de staat op?

Niks mis met een huis hebben hoor, alleen de kosten van het 'huizen cado geven' in één keer heel nederland uit de schuld zou kunnen helpen.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:34

Oja economischie basis, moet jij nog wel weten kiwi, zelfde klas gehad.
Veel vraag terwijl er schaarste is zorgt dat de prijs stijgt, weinig vraag bij veel aanbod zorgt dat de prijzen dalen. Maar zorgt uiteindelijk ook dat het schaarse product een groter aanbod gaat krijgen.

Laten er nou veeeeeel huizen te koop staan en weinig mensen kopen.
Dus nee sorry, je had je huis eerder moeten verkopen, nu ben je te laat om winst gemaakt te hebben met je huisje. Aanbod in huur komt vanzelf weer.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:37

Wat mijn huis de staat oplevert? Euh, rioolrecht, en nog een paar vage hoge belastingen. En zo peinzend zit ik me net te bedenken dat de hypotheekrenteaftrek vergelijkbaar is met huurtoeslag :+

Een kind, of dat later wat oplevert aan de staat? Ik heb geen idee. Hangt er vanaf. Eerst maar eens zien of dat kind een baan kan vinden straks... :\ Of uberhaupt een opleiding kan betalen.

Verder kom ik nog uit de tijd dat mam hele dagen thuis was om voor me te zorgen :) Deed vrijwilligerswerk, want breed hadden we het zeker niet maar met 1 salaris was het nog te redden toen. Ik heb de staat niet heel veel meer gekost dan school, kinderbijslag en ziekenfonds.
Dat dat nu allemaal niet meer kan omdat het practisch onhaalbaar is om met 1 niet overdreven hoog inkomen een gezin te onderhouden vind ik overigens alleen maar triest. Dat neem ik de staat kwalijk, geen personen.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:37

we krijgen hier amerikaanse toestanden.steeds meer betalen voor minder zorg.alleen de draagkrachtigen kunnen het zich veroorloven gezond te blijven.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:39

Electra63 schreef:
sarabande schreef:

Ik snap ook werkelijk niet dat de PVV geen klappen krijgt in de peilingen.
'Henk en Ingrid zijn dus toch tevreden?

mwah, het AD kopte vanochtend al iets over dat Wilders' uitspraken niet klopte over Henk en Ingrid, dat zij wél flink gaan inleveren. Henk en Ingrid lezen vooral de telegraaf, maar een heel aantal ook AD, dus dat gaat wel aakomen denk ik.

Pentax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:40

Nadeel aan emancipatie :j. Vind het persoonlijk jammer dat het raar is om tegenwoordig (tenminste de 1e 4 jaar) thuis te blijven voor je kids.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:42

Pentax schreef:
Nadeel aan emancipatie :j. Vind het persoonlijk jammer dat het raar is om tegenwoordig (tenminste de 1e 4 jaar) thuis te blijven voor je kids.

Juist het feit dat alles zo duur wordt/is, maakt dat moeders wel moeten werken om het gezin te laten draaien.

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:44

_San87_ schreef:
Pentax schreef:

Juist het feit dat alles zo duur wordt/is, maakt dat moeders wel moeten werken om het gezin te laten draaien.

Maar dan moet het wel lonend zijn. Als de opvang van de kinderen bijna net zoveel kost als je aan salaris ontvangt....

kraakte

Re: Zorgpremie naar 1222 euro + steeds meer "wanbetalers"

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-11 00:47

het lijkt hier allemaal wel de kant van Amerika op te gaan :(