Boerka dragen verboden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:54

Anne_GTI schreef:
Tat_jana schreef:
sja ik denk niet dat ik hier over mag oordelen,, maar vindt het terecht :)
was deze week in centerparcs,, lekker zwemmen..
kwam er een vrouw geheel gesluierd in het water..
ik vondt het WALGELIJK en ben er uit gegaan.. ik heb respect voor alles en iedereen maar vindt dit gewoon echt NIET kunnen :)

En als er onder al die sluiers iemand zat die volledig onder de littekens van brandwonden zat en zich op deze manier al die blikken op haar verminkte lichaam wilde besparen?

Precies ik vind dit nogal een overdreven reactie, je weet niet wat voor reden die persoon daarvoor heeft.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 22:57

heel goed!!
hoofddoek heb ik niks op tegen.. maar burka wel
ook gezien de veiligheid

en wat me ook altijd opvalt is dat er vaak van die bloedmooie meisjes/vrouwen onder zo'n ding (ook hoofddoek) zitten..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:01

Anne_GTI schreef:
Recent nog in Tanger geweest Suuzepuus? Daar lopen we in Nederland hopeloos op achter.
Omdat er andere gewoonten zijn in een land wil dat nog niet zeggen dat ze achtelijk zijn.

Waarom is Engels of Duits wel acceptabel maar Marokaans of Turks niet?

Ik heb nergens gezegd dat 'ze ' achterlijk zijn......
Ik vind jouw post echt achterlijk...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:02

Tat_jana schreef:
sja ik denk niet dat ik hier over mag oordelen,, maar vindt het terecht :)
was deze week in centerparcs,, lekker zwemmen..
kwam er een vrouw geheel gesluierd in het water..
ik vondt het WALGELIJK en ben er uit gegaan.. ik heb respect voor alles en iedereen maar vindt dit gewoon echt NIET kunnen :)

Dat zijn speciale pakken/kleren die alleen in het water gedragen worden dus dat is echt totaal onnodig en aanstelleritis :=

jameyskatje schreef:
en mag een scooterhelm nu ook niet meer? of een muts met sjaal om je gezicht in de winter? want ojee... stel dat we je niet kunnen herkennen.

Als de vrouwen om hun id worden gevraagd doen ze heus wel de niqaab omhoog (burka is inderdaad weer zo'n sensatiewoord, dat wordt in afghanistan gedragen). Dat zijn ze wettelijk gewoon verplicht.

Men laat zich zo bang maken door de media wat betreft moslims terrorisme (terwijl slechts 0,4% van alle terreur door moslims is gepleegd in europa vanaf 2006, dat betekent dus 99,6% door anderen. maargoed, als je het nieuws serieus neemt denk je eerder dat die cijfers andersom zijn.)

Men is zo bang, echt zo vreselijk bang, dat we alles maar accepteren onder het mom van veiligheid. (ov chipkaart, overal camera's, electronisch patientendossier en blaba) Weg met de privacy. :(

Laat men lekker eigen baas zijn, of je het nou mooi vind of niet. het is HAAR leven. Wij hoeven toch niet te bepalen of iets praktisch is of zielig? Als zij die opoffering willen maken, prima toch? met het risico dat ze geen werk kunnen vinden, uitgelachen worden op straat etc. het is en het blijft eigen keus. Want wat is de volgende stap? een hoofddoekenverbod?.. en daarna?

ag.. en er zijn echt zo weinig niqaabdragende vrouwen in Nederland, ik snap het hele probleem niet. ik heb nog nooit van een incident gehoord waarbij zo'n vrouw iemand wat aan deed, wel andersom maargoed, daar horen we natuurlijk niets over in de media. Ik kan genoeg andere bevolkingsgroepen aanwijzen waar de overheid zich eens bezig moet houden.. of verdiende de overheid nu ook miljoenen aan alcohol? dus misschien willen ze dat helemaal niet verhelpen.....

ik denk dat ik zo'n 10% val alle niqaabdragende vrouwen in nederland ken-heb ontmoet- heb gesproken en allen doen het uit EIGEN keus. het waren eigenlijk allemaal hele zelfbewuste vrouwen die de keus echt wel 10x overwogen hadden. sommigen zijn nog niet eens getrouwd en bij sommigen waren het de ouders het er niet eens mee eens. dus ergens heb ik er bewondering voor dat ze zo'n heftige stap maken omdat zij het zelf willen en dat ze niet bang zijn voor de reacties van anderen. Ook al is het niet onze keus, het is tenminste een keus.

Als ik morgen mijn haar felroze verf en het in een hanenkam modeleer dan moet ik dat lekker zelf weten :+ . of anderen het nu aanstootgevend vinden of zelfs bedrijgend of niet (die angst is niet gecreëerd door die vrouwen zelf hoor. dat is allemaal werk van media, continu krijgen wij op tv een plaatje van zo'n vrouw te zien met een negatief bericht zoals een aanslag, dus maken onze hersenen die link met een niqaab en een terrorist). Ok, als mijn baas dan op zijn beurt zegt van ' liever niet' dan is dat de consequentie van de keus die ik zelf heb gemaakt, daar heb ik de staat dan niet bij nodig hoor.

@suusdepuuz:
waarom? Islam is een geloof van daden. het is een praktisch geloof. het begint in het hart en uit zich in alle aspecten van het leven. Van de manier tot eten, tot toiletgang en tot kleden. wat is het hele probleem? Moet de hele maatschappij dan maar in een zelfde uniformpje gaan lopen en vooral geen eigen identiteit ontwikkelen.. hallooo.. we zijn nog steeds mensen hoor, geen slaven of robots.

aan de andere kant, wat nou als ik gewoon een hoofddoekje wil dragen uit principe? of omdat ik het mooi vind? of omdat ik achter het idee van het hoofddoekje staat? wie zegt eigenlijk dat ik moslim ben? kortom, je kan niet in iemands hart kijken! en of iemand nu een bos met krullen heeft of een stukje stof over haar hoofd heeft hangen,. het blijft een hoofd van een mens, van een individu. Wat nou als ik jou dwing om jezelf kaal te scheren?

@ tatjana:
zegt meer over jou dan over haar.
zitten die vrouwen thuis.. is het niet goed.
gaan ze zich vermaken/sporten/zwemmen.. is het weer niet goed.
dat jij een middagje zwemmen laat verpesten door wat je allemaal ' ziet' .. tja... laten we het maar niet over walgelijk en zwemoutfits gaan hebben :+ (denk gelijk aan behaarde dikke mannen in ballenknijpers)

Amen amen amen _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:08

shilady schreef:
Stel

*verhaal over onherkenbare daders*

Als ik je verhaal zo lees staat het onherkenbare aan mensen met burka voorop. Mogen motorhelmen en motorpakken dan ook niet meer? Want ja, stel, er komt iemand de AH binnen en die jat de kassa leeg. Gaat de bedrijfsleider naar de politie "ja het was iemand in een zwartleren pak met een zwarte motorhelm op" ... Zo zijn er nog talloze voorbeelden te bedenken van klederdracht waardoor iemand lastig te beschrijven is voor de politie.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:12

Heino schreef:
shilady schreef:
Stel

Als ik je verhaal zo lees staat het onherkenbare aan mensen met burka voorop. Mogen motorhelmen en motorpakken dan ook niet meer? Want ja, stel, er komt iemand de AH binnen en die jat de kassa leeg. Gaat de bedrijfsleider naar de politie "ja het was iemand in een zwartleren pak met een zwarte motorhelm op" ... Zo zijn er nog talloze voorbeelden te bedenken van klederdracht waardoor iemand lastig te beschrijven is voor de politie.

*Proest* of als we voor teamwedstrijden volledig geschminkt zijn. Ja het was iemand met geel en groene schmink :')

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:12

Heino schreef:
shilady schreef:
Stel

volgens mij mag je in heel veel winkels niet met een helm op naar binnen.. sws niet bij benzinestations

en daarbij: waarom zou je als je aan het winkelen bent je helm ophouden? :+

Bellex

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:13

Ik zie genoeg vrouwen die het doen LindaMambo, even snel ivm bad hairday ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:16

Heino schreef:
shilady schreef:
Stel

nee dat mag ook niet want dat gaan ze ook verbieden, staat in de OP.
En dat vind ik ook niet kunnen... een bivakmuts ook niet.

@knabbelgirl: ligt misschien aan de plaats ofzo, maar ik heb dat nog NOOIT gezien...

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:17

LimaMambo schreef:
heel goed!!
hoofddoek heb ik niks op tegen.. maar burka wel
ook gezien de veiligheid

en wat me ook altijd opvalt is dat er vaak van die bloedmooie meisjes/vrouwen onder zo'n ding (ook hoofddoek) zitten..

Dit is van een jordaanse man van mij over het burqaverbod. Hij is zelf ook islamitisch.

Ik ben het er mee eens. Ook hier in Jordanië geld een verbod op de “burqa” op bijvoorbeeld scholen. Er kan gemakkelijk mee gefraudeerd worden, omdat je alleen de ogen ziet. De burqa had hier ook een slecht effect op relaties. Mannen vinden vrouwen in burqa's spannender, omdat je dan alleen de ogen ziet. Bij een vrouw die alleen een hoofddoek draagt, zie je alles. Daar kun je dan met de mannen over praten, maar het is niet spannend. Er gaat niks verscholen, alleen haar haar. Bij een vrouw die een hoofddoek en een “jurk” draagt, zie je alleen het gezicht, maar verder geen vormen. Dan heb je alleen het gezicht om over te praten en voor de rest kun je alleen maar speculeren. Als er dan een vrouw met een niqaab langs komt, dan zie je alleen de ogen. Als deze heel mooi zijn, wordt je erg nieuwsgierig naar wat daar achter zit en ga je er achter aan. Vrouwen gingen opzettelijk een niqaab dragen om aantrekkelijk te zijn. Daardoor kregen vrouwen met alleen een hoofddoek moeilijker een man.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:18

Het is een gestoord idee.. En dat voor 180 burka-draagsters. Het enige wat er nu gebeurt is dat ze die vrouwen veroordelen tot het huis niet meer uitkomen.

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:21

Heino schreef:
shilady schreef:
Stel

precies!!
daar heeft het dus helemaal niets mee te maken.
Het is gewoon de zoveelste actie tegen de moslims :) eerlijk is eerlijk, want anders had men een algemene wet moeten maken waarin stond dat je ten alle tijden herkenbaar over straat moet

jameyskatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:24

knabbelgirl schreef:
Heino schreef:

*Proest* of als we voor teamwedstrijden volledig geschminkt zijn. Ja het was iemand met geel en groene schmink :')

Dan mogen we straks ook geen carnaval meer vieren :Y)
en wat dan van de travestieten in ons land :')

We kunnen ons beter laten chippen... want uiteindelijk zal het daar toch wel op uitlopen

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:33

Citaat:

We kunnen ons beter laten chippen... want uiteindelijk zal het daar toch wel op uitlopen

Dat ga ik dus écht never nooit doen, wat er ook gebeurt, dan emigreer ik desnoods wel naar een land waar een burqa verplicht is Alles beter dan een chip!

Joanne1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:34

Dat hoort bij NL... Ze willen hier wonene enzo dus uit dat ding en je als een nederlander gedragen en tonen... Ben ook voor deportatie bij niet aanpassing en criminaliteit

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:35

jameyskatje schreef:
knabbelgirl schreef:

Dan mogen we straks ook geen carnaval meer vieren :Y)
en wat dan van de travestieten in ons land :')

Ik mag jou wel geloof ik :')
Tsja, zover zijn we toh niet meer van beesten, die worden ook zo op de vingers gekeken. Kijk camera's en alles vind ik goed, maar dit gaat me te ver :x

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:38

Aan de ene kant vind ik het echt terecht dat er een boerka verbod word ingesteld. Er is veel angst jegens moslims vanwege terrorisme enz enz. En wanneer er een misdrijf word gepleegd dan ben je onherkenbaar. En misschien word nu de drempel voor moslims in het buitenland wel hoger om nu in Nederland te komen wonen. En tsja.. Ik ben geen racist hoor maar ze veroorzaken wel vaak overlast. Nederlanders kunnen net zo goed overlast geven. Ik ben tegen iedereen die egoist is en overlast veroorzaakt. Vaak zijn dit wel buitenlanders. Ik merk aan mijzelf dat ik wel eens stiekenm denk: 'Die buitenlanders weer.' Maar ik ken wel een paar buitenlanders die ik wel aardig vind, bij mij in de klas is bijvoorbeeld een turks meisje die ik heel aardig vind, beetje apart dat wel. Geen moslima trouwens.

Maar aan de andere kant vind ik wel dat iemands geloof word afgepakt. WIJ hebben misschien bepaalde normen en waarden maar moslim(s/a's) hebben weer andere. En wie zijn wij om onze normen aan andere culturen vast te plakken. Wat is het volgende wat wij gaan doen? Kerstenen. Oke de moslims kunnen er ook wat van wat dat betreft dus daar zal ik mij niet te veel over uitlaten maar dit vind ik van beide partijen fout. Dit vind ik zo lastig normen en waarden, ik kan bijvoorbeeld zeggen: 'naakt lopen is vet!' terwijl dit wel verboden is. Ik snap dat dit niet mag omdat nogal aanstoot gevend kan zijn maar dit zijn wel mijn normen en waarden. Maar het zijn wel de regels dus ik zal deze moeten naleven omdat ik respect heb voor mijn medemens. Niet dat ik naakt loop, daar niet van.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:40

Joanne1987 schreef:
Dat hoort bij NL... Ze willen hier wonene enzo dus uit dat ding en je als een nederlander gedragen en tonen... Ben ook voor deportatie bij niet aanpassing en criminaliteit

Kom op zeg, alsof Nederland van ons is. Wat geeft ons meer recht om hier te wonen dan een moslim? De wereld is toch van iedereen?

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:44

Ojajoh schreef:
Terecht!!!

Je gezicht bedekken, dus onherkenbaar maken werkt alleen maar criminaliteit in de hand

Mee eens.

Als je zelf in zo'n land komt, word je opgepakt als je niet bent gekleed zoals hun dat willen, of te veel bloot laat zien.
Dus pas je je aan, aan de cultuur die daar is.
En hier in Nederland is niet zo'n cultuur, evengoed als wij ons daar zouden moeten aanpassen, kunnen zij dat hier.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-11 23:49

Joanne1987 schreef:

Wat een eng woord: deportatie.

Hoeveel mensen hier, komen regelmatig iemand in een burka tegen?
Ik wel, het doet mij niets, dat moeten ze helemaal zelf weten.
Ik had liever dat onze regering (en straks de politie) zich bezig zou houden met echt belangrijke zaken, zeker m.b.t. de veiligheid op straat. Volgens mij zijn er nog niet echt geregistreerde misdaden bekend, gepleegd door vrouwen in een burka?

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:00

Anya schreef:
Het is een gestoord idee.. En dat voor 180 burka-draagsters. Het enige wat er nu gebeurt is dat ze die vrouwen veroordelen tot het huis niet meer uitkomen.

En wat kost een wetswijziging eigenlijk? Hoeveel euro is er voor deze 180 mensen imo verspilt?
Ik durf er niet eens een schatting van te maken aangezien de gemiddelde kamervraag al 1750 euro schijnt te kosten.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:09

heel erg goed _/-\o_ ik vind het echt heel bedreigend overkomen ik ga ook niet met een bivak muts over straat.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:13

princesmax schreef:
heel erg goed _/-\o_ ik vind het echt heel bedreigend overkomen ik ga ook niet met een bivak muts over straat.

Nee die dingen zijn ook zo passé, wie gaat er nou in zo'n verschrikkelijk lelijk ding rondlopen voor de lol, even serieus? Dan moet je wel iets op je geweten hebben.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:17

Danique_G schreef:
princesmax schreef:

Nee die dingen zijn ook zo passé, wie gaat er nou in zo'n verschrikkelijk lelijk ding rondlopen voor de lol, even serieus? Dan moet je wel iets op je geweten hebben.

maar ik ben een uit de mode mens dus dat maakt mij niet uit

Paddenpad

Re: Boerka dragen verboden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-11 00:28

Haarbedekking waarbij je het hele gezicht kunt zien zoals een hoofddoek,wollen muts of haarband heb ik geen problemen mee,wel met Bivakmutsen,wanneer mensen met hun helm op nog de zaak in komen,of sjaal voor de neus,baseball-petjes heb ik ook een hekel aan en nee een Burka of iets wat er op lijkt is not done in het openbaar althans en ben het eens met het wetsvoorstel!

Wanneer ik getankt heb en mijn zonnebril op heb dan zet ik die ook af voor ik ga afrekenen omdat dat voor de tankstationsmedewerker misschien ook bedreigend kan overkomen,kijk zelf ook graag de mensen in de ogen!