Angst om 'dodelijk' telefoonnummer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:01

__PrinCes schreef:
Huh, maar in Nigeria zijn toch niet zoveel mensen met een mobiel?

neuh, ze zijn daar heel arm maar hebben wel een PC, GSM en dragen nikies.

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:24

quartel schreef:
ik heb nog wel een schoonmoeder in de aanbieding.......waar kon ik haar nummer naar toe smsen??????

_O- _O-
Jij wilt echt heel graag van je schoonmoeder af he?
Ik ga je er nu gewoon aan herkennen _O-

ThinkAgain

Re: Angst om 'dodelijk' telefoonnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:25

ik snap opeens waar ik m'n telefoonangst vandaan heb hahah xD te gek voor woorden dit

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:33

pernill schreef:
quartel schreef:
ik heb nog wel een schoonmoeder in de aanbieding.......waar kon ik haar nummer naar toe smsen??????

_O- _O-
Jij wilt echt heel graag van je schoonmoeder af he?
Ik ga je er nu gewoon aan herkennen _O-

:D :D :D

ik ben benieuwd of iemand het nummer al eens heeft gebeld.

geloof er bar weinig van, dat je voor zo'n telefoonnummer bang moet wezen :') :')

Sieppus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:35

Allereerst :')
Ten 2e kunnen ze dan niet direct een sms sturen dat safe sex ook dodelijk is?? Misschien werkt het beter dan al die jaren campagne voeren??
Of zeg ik nu iets totaal nutteloos???

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:46

Sieppus schreef:
Allereerst :')
Ten 2e kunnen ze dan niet direct een sms sturen dat safe sex ook dodelijk is?? Misschien werkt het beter dan al die jaren campagne voeren??
Of zeg ik nu iets totaal nutteloos???

AMEN _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

is misschien wel een betere optie ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:48

Biancaa schreef:
Gaan ze er ook een film van maken :P

Bestaat al: One missed (wel de Japanse, niet de Amerikaanse). Aan die film moest ik direct denken.

[edit] Ik zag dat een andere bokker mij al voor was:

mick75 schreef:
Enig idee hoe bijgelovig Nigerianen zijn? Is echt onvoorstelbaar voor ons. Ja, ik ken Nigerianen, die daadwerkelijk in Nigeria wonen en niet crimineel zijn en zelfs niet (bijster) bijgelovig en geen enkele interesse hebben om naar welk land dan ook te emigreren.

Als daar iemand een vaag telefoontje krijgt en daarna om een compleet andere reden een hartaanval krijgt, of een beroerte, of gewoon een ongeluk, dan duurt het niet lang voordat het hele dorp dat weet en het nummer "besmet" is. Volgens hen is dat oorzaak en gevolg, er werd gebeld met een vreemd nummer en pats, de ontvanger gaat dood. Dat MOET wel werk van de goden en de boze geesten zijn en toeval kennen ze niet, dus dat nummer is ernstig besmet. En met internet, want dat hebben ze daar ook, gaan die lopende vuurtjes nog veel sneller. Vergeet niet dat ze zeker in de dorpen, maar heel weinig opleiding genoten hebben en vooral heel veel klokken hebben horen luiden terwijl ze geen idee hebben waar de klepels wel niet hangen.

Jullie hebben geen idee hoeveel urban legends, mythes en sprookjes daar de ronde doen in die kleine, zwaar gelovige dorpsgemeenschappen, en ook niet hoeveel slachtoffers daardoor jaarlijks vallen. Een enkele urban myth? Laat me niet lachen, het is hooguit een van de weinigen die uitlekt en opgepikt word door westerse media.

[edit2] Overigens bedoel ik de Japanse variant en niet de Chinese, mijn excuses.
Laatst bijgewerkt door magda_90 op 25-09-11 14:53, in het totaal 2 keer bewerkt

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-11 14:50

magda_90 schreef:
Biancaa schreef:
Gaan ze er ook een film van maken :P

Bestaat al: One missed (wel de Chinese, niet de Amerikaanse). Aan die film moest ik direct denken.

The ring heb je toch.

daar lijkt het een beetje op :') :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-11 14:51

De Japanse is vele malen mooier (mits je van goede horror houdt), de Amerikaanse is minder.

[edit] Die film is Japans en niet Chinees, excuses.

[edit2]

Lusitana

Re: Angst om 'dodelijk' telefoonnummer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:02

Een mens lijdt het meest onder het lijden dat het vreest...

De angst dat er wat gaat gebeuren is genoeg om in enorme stress te raken die een hartsaanval zou kunnen veroorzaken.
Alles te maken met massa-hysterie, niets met de telefoon of het nummer op zich.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:11

magda_90 schreef:
De Japanse is vele malen mooier (mits je van goede horror houdt), de Amerikaanse is minder.

[edit] Die film is Japans en niet Chinees, excuses.

[edit2]

IK HAD DAT FILMPJE NIET MOETEN KIJKEN _O- _O- _O-

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:25

Lusitana schreef:
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat het vreest...

De angst dat er wat gaat gebeuren is genoeg om in enorme stress te raken die een hartsaanval zou kunnen veroorzaken.
Alles te maken met massa-hysterie, niets met de telefoon of het nummer op zich.

Klopt inderdaad, bijgeloof in zulke gebieden roept dit natuurlijk erg snel op. En als er dan iets bekend wordt in het westen, dan is het vaak niet te bevatten waarom er zo'n massa-hysterie uitbreekt.

AnneH_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 13:54

Marijkjuh schreef:
Zoiets als The Ring op je telefoon :')

Hahaha :)) Kwam ook meteen in mij op!

Goed verhaal voor een nieuwe horror film :)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 14:31

One_Love schreef:
__PrinCes schreef:
Huh, maar in Nigeria zijn toch niet zoveel mensen met een mobiel?

neuh, ze zijn daar heel arm maar hebben wel een PC, GSM en dragen nikies.

Via Google in enkele seconden gevonden op de site van de Universiteit van Leiden:
De communicatie in Afrika is enorm veranderd sinds de introductie van de mobiele telefoon. De verspreiding is snel gegaan: in 2000 had 1 op de 50 Afrikanen toegang tot een mobiele telefoon en in 2008 was dat 1 op de 3. Deze nieuwe technologie verandert de sociale realiteit van de samenleving in Afrika. Prof.dr. Mirjam de Bruijn en dr. Inge Brinkman, en prof. dr. Francis B. Nyamnjoh, Universiteit van Kaapstad, vormen de redactie van een boek over dit onderwerp: ‘Mobile phones: The new talking drums of everyday Africa’.

Er is nog wel verschil tussen het hebben van een mobiele telefoon en het hebben van beltegoed. PC's zijn in Afrika beduidend minder massaal aanwezig dan GSM's en voor zover de massa schoenen kan betalen zijn dat veelal lokaal geproduceerde merken of de overschotten uit het westen. En daar kunnen inderdaad Nikies bij zitten.

magda_90 schreef:
Klopt inderdaad, bijgeloof in zulke gebieden roept dit natuurlijk erg snel op. En als er dan iets bekend wordt in het westen, dan is het vaak niet te bevatten waarom er zo'n massa-hysterie uitbreekt.

Wat dan wel weer grappig is, is dat zoiets ook geheel wederzijds kan zijn. Al eens geprobeerd aan een Keniaan (zo'n echte, die ook echt daar woont enzo) uit te leggen wat wij toch met al die rozen moeten? "Die zetten we in een vaas op tafel". En dan? "Dan kijken we ernaar". Maar je eet ze niet op ofzo? "Nee, we wachten tot ze verwelkt zijn en dan gooien we ze weg".
Best wel erg lasig te bevatten voor mensen die hun toevoer van drinkwater zien halveren omdat dat water naar de kassen moet waar bloemen voor de Hollandse markt worden geteeld. Gelukkig hebben ze het hele gedoe met vaste lijnen overgeslagen en hebben ze tegenwoordig massaal mobieltjes,. Nu nog internet en leren lezen en schrijven en dan kunnen ze gezellig met elkaar gaan forummen over de de primitieve angst van Nederlanders voor zwarte katten, ladders, vrijdag de 13de (daar is zelfs een film over gemaakt), de gewoonte om aan het einde van het jaar voor enkele tientallen miljoenen euro's vuurwerk de lucht in te schieten, de gewoonte om je ouders in een tehuis te stoppen en het het verbazingwekkende feit dat niets menselijks andere mensen vreemd is.