__PrinCes schreef:Huh, maar in Nigeria zijn toch niet zoveel mensen met een mobiel?
neuh, ze zijn daar heel arm maar hebben wel een PC, GSM en dragen nikies.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
pernill schreef:quartel schreef:ik heb nog wel een schoonmoeder in de aanbieding.......waar kon ik haar nummer naar toe smsen??????![]()
Jij wilt echt heel graag van je schoonmoeder af he?
Ik ga je er nu gewoon aan herkennen
Biancaa schreef:Gaan ze er ook een film van maken
mick75 schreef:Enig idee hoe bijgelovig Nigerianen zijn? Is echt onvoorstelbaar voor ons. Ja, ik ken Nigerianen, die daadwerkelijk in Nigeria wonen en niet crimineel zijn en zelfs niet (bijster) bijgelovig en geen enkele interesse hebben om naar welk land dan ook te emigreren.
Als daar iemand een vaag telefoontje krijgt en daarna om een compleet andere reden een hartaanval krijgt, of een beroerte, of gewoon een ongeluk, dan duurt het niet lang voordat het hele dorp dat weet en het nummer "besmet" is. Volgens hen is dat oorzaak en gevolg, er werd gebeld met een vreemd nummer en pats, de ontvanger gaat dood. Dat MOET wel werk van de goden en de boze geesten zijn en toeval kennen ze niet, dus dat nummer is ernstig besmet. En met internet, want dat hebben ze daar ook, gaan die lopende vuurtjes nog veel sneller. Vergeet niet dat ze zeker in de dorpen, maar heel weinig opleiding genoten hebben en vooral heel veel klokken hebben horen luiden terwijl ze geen idee hebben waar de klepels wel niet hangen.
Jullie hebben geen idee hoeveel urban legends, mythes en sprookjes daar de ronde doen in die kleine, zwaar gelovige dorpsgemeenschappen, en ook niet hoeveel slachtoffers daardoor jaarlijks vallen. Een enkele urban myth? Laat me niet lachen, het is hooguit een van de weinigen die uitlekt en opgepikt word door westerse media.
Lusitana schreef:Een mens lijdt het meest onder het lijden dat het vreest...
De angst dat er wat gaat gebeuren is genoeg om in enorme stress te raken die een hartsaanval zou kunnen veroorzaken.
Alles te maken met massa-hysterie, niets met de telefoon of het nummer op zich.
One_Love schreef:__PrinCes schreef:Huh, maar in Nigeria zijn toch niet zoveel mensen met een mobiel?
neuh, ze zijn daar heel arm maar hebben wel een PC, GSM en dragen nikies.
magda_90 schreef:Klopt inderdaad, bijgeloof in zulke gebieden roept dit natuurlijk erg snel op. En als er dan iets bekend wordt in het westen, dan is het vaak niet te bevatten waarom er zo'n massa-hysterie uitbreekt.