Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Axel_Clauw schreef:Ik ben ook voor.
Pesten word misschien wat minder, bij veel kids is de eerste indruk kwa uiterlijk de doorslag om te gaan pesten.
Pesten verdwijnt er niet door, maar word toch wat beperkt.
Thuis kunnen kids lekker aantreken wat zij (of de ouders/verzorgers/voogd) willen.
Buiten dat krijgt het: iedereen in de klas is gelijk toch een wat duidelijker beeld voor de kids.
Char_elle schreef:Ik ben echt tegen. Een kind moet zich toch individueel ontwikkelen. Zo zijn alle kinderen weer hetzelde, wat kleding betreft dan. Ik vind dat ontwikkeling van kleding ook wel degelijk bij persoonlijke ontwikkeling hoort. Een kind moet zich toch ook uiten, je kleding spreekt voor wie je bent. Als ik iemand in bepaalde kleding zie lopen, kan je al zien waar die van houdt bijvoorbeeld. Nee, als ze schooluniformen aan gaan schaffen dan zou ik dat echt vreselijk vinden.
Als ik aan schooluniformen denk dan denk ik meteen aan dictatuur en kinderen die geen eigen mening hebben/mogen hebben (nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat meteen zo is)
Maar kinderen worden dan wel om hun figuur gepest, haarkleur, neus, mond, ogen, stem of weet ik veel wat. Pesten krijg je de wereld niet uit, dat mensen daar nou eindelijk eens genoegen mee nemen. Tuurlijk kan je dingen voorkomen, maar ik denk neit dat schooluniformen de juiste manier zijn.
Kwanyin schreef:En wat als de kinderen na school/in het weekend bij elkaar willen spelen en ze merken dan dat meisje x maar hele goedkope kleding heeft, ouders een goedkope oude auto hebben, een klein huis...? Zou het dan uitmaken of het meisje op school een uniform als een ander draagt?
verootjoo schreef:Ik ben in engeland op een school geweest waar je een uniform aan moest. Ook mocht daar geen (opvallende) make-up, hoogstens een beetje mascara ofzo, en geen sieraden.
Kinderen waren wel meer gelijk, je ziet geen sociale verschillen. Ook door het geen make-up en sieraden dragen zie je bv geen verschil tussen mensen uit een sociale lage of hoge klasse. (wat in engeland nog wel heel sterk is)
Bovendien was er daar sowieso meer respect voor de docent, je stond op als deze binnenkwam, sprak je voor je beurt kon je gelijk ophoepelen, misdragingen werden ook veel duidelijke bestraft. Maar ik weet niet of dat aan het uniform lagIk vind het in ieder geval wel een goed systeem
Char_elle schreef:Ik ben echt tegen. Een kind moet zich toch individueel ontwikkelen. Zo zijn alle kinderen weer hetzelde, wat kleding betreft dan. Ik vind dat ontwikkeling van kleding ook wel degelijk bij persoonlijke ontwikkeling hoort. Een kind moet zich toch ook uiten, je kleding spreekt voor wie je bent. Als ik iemand in bepaalde kleding zie lopen, kan je al zien waar die van houdt bijvoorbeeld. Nee, als ze schooluniformen aan gaan schaffen dan zou ik dat echt vreselijk vinden.
Als ik aan schooluniformen denk dan denk ik meteen aan dictatuur en kinderen die geen eigen mening hebben/mogen hebben (nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat dat meteen zo is)
Maar kinderen worden dan wel om hun figuur gepest, haarkleur, neus, mond, ogen, stem of weet ik veel wat. Pesten krijg je de wereld niet uit, dat mensen daar nou eindelijk eens genoegen mee nemen. Tuurlijk kan je dingen voorkomen, maar ik denk neit dat schooluniformen de juiste manier zijn.