te ziek voor woorden.....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:30

In hemelsnaam; WIE ZEGT DAT HET VERHAAL KLOPT?? De krantenartikels kloppen van geen kanten, plaatsen worden verkeerd aangeduid en het betreft een geheel gekleurde weergave van de werkelijkheid.

Ja het is een zieke daad, maar shoot me in een dergelijk topic gebruiken als uitspraak. Sneu

Mindfields schreef:
Sorry, maar als je je zoontje van 1 jaar oud kunt ophangen, en een foto van je stervende kind kunt opsturen naar de moeder van het kind....dan verdien je geen enkele vorm van begrip meer. Dan ben je gewoon een debiel. (ohjee zei ik dat echt? Ja dat zei ik echt, shoot me.)

Voor de familie en vooral de moeder, is het verschrikkelijk, en met die mensen leef ik erg mee.

Heb zelf een ventje van 15 maanden hier rondkruipen, dit soort berichten zijn niet goed voor me.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:33

Ik kan alleen maar de nabestaanden heel veel sterkte wensen.. wat verschrikkelijk als je zulk nieuws te horen krijgt, niet te bevatten..

Mindfields

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:36

Ik vindt mensen die hier begrip voor kunnen opbrengen pas echt eng.

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:39

Hier kan en wil ik geen begrip voor opbrengen, dit hoor je niet te doen wat de reden dan ook moge wezen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:40

Ik ga er wel van uit dat de berichten die door de politie naar buiten zijn gebracht feiten zijn. Maar hoe je het ook wend of keert er is een onschuldig kindje ONNODIG gestorven!

Faye, je hoeft niet dieper in te gaan op het drama, maar mag ik weten wat jouw relatie is met betrekking tot de familie?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:42

faye1995 schreef:
In hemelsnaam; WIE ZEGT DAT HET VERHAAL KLOPT?? De krantenartikels kloppen van geen kanten, plaatsen worden verkeerd aangeduid en het betreft een geheel gekleurde weergave van de werkelijkheid.

Ja het is een zieke daad, maar shoot me in een dergelijk topic gebruiken als uitspraak. Sneu

Mindfields schreef:
Sorry, maar als je je zoontje van 1 jaar oud kunt ophangen, en een foto van je stervende kind kunt opsturen naar de moeder van het kind....dan verdien je geen enkele vorm van begrip meer. Dan ben je gewoon een debiel. (ohjee zei ik dat echt? Ja dat zei ik echt, shoot me.)

Voor de familie en vooral de moeder, is het verschrikkelijk, en met die mensen leef ik erg mee.

Heb zelf een ventje van 15 maanden hier rondkruipen, dit soort berichten zijn niet goed voor me.

Shoot me als in: vindt er van wat je wil vinden.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:42

Mindfields schreef:
Ik vindt mensen die hier begrip voor kunnen opbrengen pas echt eng.

Je lees vermogen is waarschijnlijk blijven steken op basisschool niveau; NERGENS toon ik begrip, ik zeg toch dat het afschuwelijk is??? Er speelt alleen meer en er spelen andere dingen dan jij weet, het siert je totaal niet dat je niet even leest.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:44

Delphi schreef:
Ik ga er wel van uit dat de berichten die door de politie naar buiten zijn gebracht feiten zijn. Maar hoe je het ook wend of keert er is een onschuldig kindje ONNODIG gestorven!

Faye, je hoeft niet dieper in te gaan op het drama, maar mag ik weten wat jouw relatie is met betrekking tot de familie?

Klopt, en dat is heel, heel erg...
Ik ken de familie dermate goed dat ik alles weet. Verder ga ik er niet op in.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:45

Wat er ook speelt, deze meneer heeft een jongetje van 1 jaar oud opgehangen. Weet je hoe weinig het mij dan verder nog interesseert wat er speelt?? Kom op zeg laten we even in Nederland blijven en niet in Fairytale land waarin eind goed al goed is. Je hoeft verder niet persoonlijk naar mij te worden hoor, dat doe ik ook niet naar jou.
Laatst bijgewerkt door Mindfields op 13-09-11 14:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:45

wat walgelijk zeg... mijn mening is dat het misschien maar beter is dat hij zichzelf ook van het leven heeft beroofd. Iemand die tot zulke dingen in staat is hoeft van mij niet rond te lopen op deze wereld.....

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:50

jes_sira schreef:
faye1995.

Ik begrijp je punt, maar vergeet niet dat je dit nu stoort omdat je deze mensen en het verhaal kent.
Gegarandeerd zijn er in je eigen berichten ook reacties te vinden waarin je oordeeld of speculeerd.

Verder is het vrij logisch dat mensen boos op de vader zijn. Hij heeft immers een kindje van 1 jaar oud vermoord

Nogmaals Faye, ik begrijp dat het moeilijk voor je is dat er harde uitspraken komen jegens de vader.
Maar begrijp goed dat dat heel logisch is in een situatie als deze.
Ook al weten we niet het fijne ervan. Het is mega heftig wat deze man gedaan heeft. Hoe, wat en waarom (hoe erg ook) valt in het niets bij wat hij gedaan heeft. Nl. een kindje van 1 jaar vermoord.
Heb ook enigzins begrip voor de mensen (waaronder ouders) die zo hard oordelen over deze daad.

Toveren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:51

Mindfields schreef:
Wat er ook speelt, deze maneer heeft een jongetje van 1 jaar oud opgehangen. Weet je hoe weinig het mij dan verder nog interesseert wat er speelt?? Kom op zeg laten we even in Nederland blijven en niet in Fairytale land waarin eind goed al goed is. Je hoeft verder niet persoonlijk naar mij te worden hoor, dat doe ik ook niet naar jou.

Ik hoop niet dat zoiets ooit gebeurt in jouw persoonlijke omgeving. Blijkbaar kan en wil je niet lezen en blijf je hameren op 1 punt. Fairytale land? Was het maar zo, dat zou de familie een hoop ellende besparen dan overal dit soort reacties te lezen over hun zoon, en hun zoon zoals zij die kennen. Nogmaals, niets maar dan ook niets praat dit goed, maar mensen in psychische nood weten klaarblijkelijk niet wat ze doen. Hoe vaak lees je hier niet over??
Speculeer en oordeel maar, ik vind het een walgelijke situatie, en begrijp er gelukkig niets van maar ik kende toedracht en de jongen. Dat maakt het voor mij anders.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:52

Normaal ben ik zelf ook niet van het te snel oordelen, ik weet inmiddels wel dat wat er in de media naar buiten gebracht wordt vaak maar half klopt, ook als het om een politieverklaring gaat, want ook die worden niet letterlijk overgenomen.
Ondanks dat ik er geen begrip voor heb, weet ik best dat iemand zodanig ver heen kan zijn dat ie zijn kind ombrengt, omdat hij geen andere uitweg meer ziet. Zo was er een tijd terug een vrouw met kind en al onder een trein gelopen, omdat ze beiden zo erg door de vader/man mishandeld werden, dat de vrouw geen andere uitweg meer zag.

Maar dat je ook nog een foto kan maken van het geheel, en deze naar de moeder kan sturen, dáár begrijp ik nou echt geen r**t van... Dat is in mijn ogen niet iets wat je doet "omdat je geen andere uitweg mee ziet", maar om iemand pijn, héél véél pijn te doen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:56

Ik speculeer niet. Er IS een JONGETJE van 1 jaar oud OPGEHANGEN door zijn VADER. Het hoe en wat en waarom? Daar is geen enkele rechtvaardiging voor.

Ik vindt het stuitend.

Blijkbaar ben jij iemand die graag persoonlijk wordt als iemand een andere mening heeft dan jij. Helaas kun je schelden en tieren wat je wil, mijn mening zal niet veranderen.

Hoe vaak je hier wel niet over leest maakt me ook helemaal niks uit, dat maakt het nog steeds niet goed te keuren dat die kennis van jou een jongetje van 1 jaar doodmaakt.

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:58

Me verplaatsend in de nabestaanden van deze jongen, man, opa, neef, broer, zoon of wat dan ook, kan ik begrijpen dat het rot is dit soort berichten te moeten lezen.
Echter nooit maar dan ook nooit zou ik kunnen begrijpen dat iemand een 1 jarig onschuldig kind vermoord, hier een foto van maakt en deze naar de moeder stuurt, sorry maar dan ben je met de gehele situatie heel bewust bezig geweest en heb je zeker wel geweten wat je doet!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:58

faye1995 schreef:
Ik hoop niet dat zoiets ooit gebeurt in jouw persoonlijke omgeving. Blijkbaar kan en wil je niet lezen en blijf je hameren op 1 punt. Fairytale land? Was het maar zo, dat zou de familie een hoop ellende besparen dan overal dit soort reacties te lezen over hun zoon, en hun zoon zoals zij die kennen. Nogmaals, niets maar dan ook niets praat dit goed, maar mensen in psychische nood weten klaarblijkelijk niet wat ze doen. Hoe vaak lees je hier niet over??
Speculeer en oordeel maar, ik vind het een walgelijke situatie, en begrijp er gelukkig niets van maar ik kende toedracht en de jongen. Dat maakt het voor mij anders.

Faye, ik kan me voorstellen dat de ouders van de zoon ook helemaal van de kaart zullen zijn. Met dit soort drama's geloof ik niet dat er mensen zijn die het aan hadden zien komen. Ik geloof heel goed dat het een enorm grote schok is je kleinzoon te verliezen doot toedoen van je zoon. De ouders valt niets kwalijk te nemen die zijn evengoed slachtoffer en voor hen is het vreselijk.

Ik denk alleen niet dat het er toe doet hoe geweldig lief die zoon was. Het gaat nu even om wat hij gedaan heeft en dat is ronduit vreselijk, voor alle betrokkenen. Zoiets valt niet te begrijpen. Ik snap wel dat het voor jou anders maakt, maar je kunt me niet vertellen dat er ook maar iets is dat zijn daad gedeeltelijk goed valt te praten.

Feria

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 14:59

faye1995 schreef:
Mindfields schreef:
Wat er ook speelt, deze maneer heeft een jongetje van 1 jaar oud opgehangen. Weet je hoe weinig het mij dan verder nog interesseert wat er speelt?? Kom op zeg laten we even in Nederland blijven en niet in Fairytale land waarin eind goed al goed is. Je hoeft verder niet persoonlijk naar mij te worden hoor, dat doe ik ook niet naar jou.

Faye ik begrijp jullie allebei, ik begrijp dat zijn psychische situatie hem tot die daad gedreven heeft, maar waarom was hij dan alleen met het kind, wetende dat hij psychisch gestoord was?
Maar hoe dan ook, hij is nog altijd de schuldige en hij is nog altijd degene die een foto heeft gestuurd van zijn stervende zoon, naar die zijn moeder.
En dat laatste feit, van die foto, maakt het voor mij meer dan een man die geen andere uitweg zag. Dat is gewoon gruwelijk, en heeft volgens mij niet veel meer te maken met zijn psychische toestand.
Blijkbaar ben jij erg close met die man geweest, dus ik wil je erg veel sterkte wensen. Ik geloof dat het erg moeilijk moet zijn om in jouw situatie te staan, je denkt immers dat een persoon meer is dan die ene daad die hij gedaan heeft, dat begrijp ik en dat is deels ook zo :j
Maar er is helemaal geen reden die deze daad goed kan praten...
Laatst bijgewerkt door Feria op 13-09-11 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:03

Mindfields, het is ook persoonlijk voor haar. Ze kent deze mensen en familie.

Echter moet ze niet vergeten dat dat de reden is dat het haar daarom stoort en pijn doet dat mensen zulke harde uitspraken doen.
Ook jij kunt daar enigzins begrip voor opbrengen. Zij kent alle details en beweegredenen.

Neemt niet weg dat ik jouw uitspraken begrijp, maar ik begrijp dat het voor Faye heel moeilijk is dit allemaal te lezen

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:06

Ik heb trouwens begrepen via iemand die er iets dichterbij stond dan wij allemaal dat dat versturen van die foto niet geheel op de waarheid berust. Het fijne weet ik er niet van omdat het uit de 2e hand is.

Mensen zijn tot rare dingen in staat als ze het allemaal niet meer zien zitten. De reden dat de meeste daders van zo'n gezinsdrama zichzelf eveneens van het leven beroven is overigens omdat ze absoluut niet kunnen leven met hun daad maar in hun gedachten geen andere keuze hadden.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:09

NoGo schreef:
Me verplaatsend in de nabestaanden van deze jongen, man, opa, neef, broer, zoon of wat dan ook, kan ik begrijpen dat het rot is dit soort berichten te moeten lezen.
Echter nooit maar dan ook nooit zou ik kunnen begrijpen dat iemand een 1 jarig onschuldig kind vermoord, hier een foto van maakt en deze naar de moeder stuurt, sorry maar dan ben je met de gehele situatie heel bewust bezig geweest en heb je zeker wel geweten wat je doet!

Hai :D
Ik ben het nu eens niet met je eens. Het maken van een foto en het versturen ervan hoeft zeker niet bewust geweest te zijn. Kan gedaan worden in een enkele minuten. Hij was doorgedraaid en niet toerekeningsvatbaar tijdens deze daad. Anders doe je dit niet als normaal persoon.

Iets als dit is ook niet te begrijpen als "normaal funtionerend mens"

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:16

jes_sira schreef:
Mindfields, het is ook persoonlijk voor haar. Ze kent deze mensen en familie.

Echter moet ze niet vergeten dat dat de reden is dat het haar daarom stoort en pijn doet dat mensen zulke harde uitspraken doen.
Ook jij kunt daar enigzins begrip voor opbrengen. Zij kent alle details en beweegredenen.

Neemt niet weg dat ik jouw uitspraken begrijp, maar ik begrijp dat het voor Faye heel moeilijk is dit allemaal te lezen

Oh maar daar heb ik ook wel begrip voor, dat heb ik ook in een van mijn eerste posts hier gezegd. Zij vindt het echter nodig mij vervolgens persoonlijk aan te vallen.

Nogmaals, wat de details ook zijn of de beweegredenen, je maakt geen kindje van 1 jaar dood. Dus dat staat er gewoon helemaal buiten. Wat het verhaal erachter ook is, mijn mening verander je er niet mee.

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:22

Mindfields, ik weet het niet hoor, maar nu ben je tegen mij ook aan het schreeuwen met je vetgedrukte tekst.

En nogmaals, het is voor haar persoonlijk, dus trekt zich de uitspraken van jouw en de andere heel erg aan.
En aan jouw reacties op haar posts zie ik nergens begrip...

Toevoeging, ik zou je mening niet willen veranderen overigens. Ik begrijp je mening enigzins, maar jij kunt geen begrip opbrengen voor andermans mening/situatie of gevoelens. Das het punt.

Mindfields

Re: te ziek voor woorden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:24

Ik heb gezegd dat ik het voor de familie die achterblijft en vooral voor de moeder, verschrikkelijk vindt.

Ik schreeuw niet in mijn laatste post, ik benadruk het belangrijkste, datgene waar het om gaat, namelijk dat jochie. Als ik schreeuw gebruik ik uitroeptekens.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 15:26

Vreselijk zeg, hoe wanhopig ben je als je je eigen kind ophangt en dan ook nog een foto maakt. Het lijkt mij duidelijk dat deze man het spoor even helemaal bijster was.

Aan alle nabestaanden heel veel sterkte gewenst Y;(

@ fay, ik begrijp dat je ze goed kent? Ook aan jou veel sterkte. Maar neem het ons niet kwalijk dat we uitspraken doen op basis van wat wij te horen/ te lezen krijgen. Wij weten het verhaal er niet achter. Wij horen alleen deze feiten die horen te kloppen. Het is niet onze schuld dat het er verkeerd staat. Dat zeg je ook niet, maar we kunnen niet bij elk krantenbericht een vraagteken zetten omdat het wellicht anders is gebeurd. Kranten berichten horen te kloppen. Punt. Doen ze dat niet dan zijn de mensen die uitspraken doen op basis van de feiten uit die artikelen, nergens schuldig aan.

Nogmaals heel begrijpelijk hoe erg het moet zijn om uitspraken te lezen die niet kloppen :(:) Dus vanaf deze kant begrip voor je reacties.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-11 16:03

Allereerst, wat een afschuwelijk drama. Dit is gewoon een ware hel voor alle betrokkenen, ik geloof niet dat je zoiets ooit nog te boven kan komen... Heel veel sterkte.

Ik begrijp Faye ook wel, ik heb ooit dichtbij een heel erge moordzaak gestaan en als je dan van heel dichtbij meemaakt hoe de media is :(:) |o :x Er wordt maar vanalles gespeculeerd en verzonnen en dat is bovenop de ellende die er al is nog eens dubbel zo pijnlijk voor de betrokkenen. Ongeacht de daad want die is natuurlijk onvergeeflijk en verschrikkelijk, maar het heeft geen zin te speculeren en van alles te roepen. Het mannetje krijg je er niet mee terug.
Heel veel sterkte