Jezelf Googelen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Celinee_Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:48

Als ik mezelf google kom ik op twitter, facebook en hyves uit (staat overigens alleen zichtbaar voor vrienden). En verder voornamelijk wedstrijduitslagen. :+

mimeslosydy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:49

Ik krijg alleen wedstrijduitslagen en foto's van mij op wedstrijd. Bij mijn eigen naam kom ik mijn boktnaam niet tegen. Maar mijn achternaam staat volgens mij ook niet op deze site dus dat klopt wel dan. Alleen als ik op mimeslosydy google kom ik wel veel oude berichtjes tegen ja :+

Tessaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 20:52

Nou, heb dus net even zitten zoeken op mijn naam. Zie ik gewoon me foto staan!!!! BIZAR!!! maar ja... hoe krijg ik die nu weg... |(

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:04

owh ik heb dit ook gedaan,.. en ik kwam zelfs mezelf tegen op een of andere partyflock... heb er maar even de foto weggehaald en een andere naam gegeven als profiel.. heb de zelfde email nog dus kon nieuw wachtwoord aan vragen..

ik heb weleens als kind bepaalde condeolance registers geschreven van gestorven buitenlandse acteurs ect..

man in zulke slechte engelse schrijftaal..

verder met klachten over bedrijven,..

de rest heb ik gelukkig kunnen verwijderen.

verder heb ik bewust geen namen van paarden/werk/mezelf/kennissen ect ergens online..

edit ik heb net nog 2 soorten sites gevonden met hele oudere foto's profielen veranderd en foto's verwijderd.. idiaal dat ik nog zelfde wachtwoord gebruik soms haha!

soms kan je je profiel niet verwijderen maa wel alles veranderen.. goh handig zeg!
Laatst bijgewerkt door Christiene op 10-09-11 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

louiisie

Re: Jezelf Googelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:13

van 1 post heb ik wel degelijk spijt.. Omdat daar mijn voor en achternaam in staat.. En dus kan ik gewoon helemaal na getrokken worden..

weet iemand welke mod kan ik contacteren om deze weg te halen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:16

Ik heb me even gegoogled, niets schokkends in mijn ogen. Ik zie eigenlijk alleen maar mijn paarden langs komen, en mijn school dat ik geslaagd ben, en een paar nieuwberichten over mijn gestolen paard (waarin mijn mailadres langs komt, waar ik minder blij mee ben). Mijn hyves,twitter,facebook enzo heb ik afgeschermd.

En foto's; nou pagina 1 van google, alleen maar foto's van mijn paarden. :')

higgins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:17

Ik zou alles wel weg willen halen, ondanks dat er eigenlijk niets staat.
Heeft meer met privacy te maken. Eigenlijk is een forum net een dagboek, maar dan een open dagboek. Ik vind niet dat je daar je leven lang op aangespoken moet kunnen worden, but hé thats just my opinion

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:21

ja ik ken dat soort verhalen van mensen die alles verwijderne willen/dagboek op forum
en met het niets verwijderen kunnen op o.a. bokt.

een goede vriendin heeft er jaren opgezeten, met een nickname waar mensen haar ook mee konden vinden. nu staat het al jaren op nonactief maar je kan alles nog terug vinden via google/bokt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 21:32

_brunette schreef:
Als ik mijn naam google dan komen er allerlei foto s die ik hier op bokt heb geplaatst. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat dit niet meer gebeurd?

waar heb je ze opgeslagen? als je ze bijvoorbeeld op mijn album hebt staan, gewoon die hele album verwijderen..

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:31

Ik denk wel na over wat ik neerzet op internet, dat in principe alles vindbaar is (al is mijn voornaam+achternaam extreem standaard), maar ik ben niet para. Soms denk ik wel een paar keer na over een post op bokt (en verwijder ik het later toch nog), als ik iets privé's post waarvan ik iets heb dat niet iedereen dat hoeft te weten, maar aan de andere kant bedenk ik me dan ook weer...wie gaat er nou zo diep graven? Bijna niemand. En als iemand dan zoveel moeite doet, dan so be it dan maar.

Wat betreft een toekomstige werkgever, als mijn toekomstige werkgever niet wil dat ik een leven en een mening heb naast m'n werk, dan wil ik niet bij dat bedrijf werken. Kijk, het is natuurlijk een beetje slordig als je op pagina's uitkomt waar je schrijft hoe stom je werken vindt en je elke maandag ziek bent, omdat je in het weekend teveel gefeest hebt, maar dat zal ik sowieso niet schrijven. En als hem/haar dan niet aanstaat wat hij/zij vindt, dan pas ik dus niet bij het bedrijf.

Je kunt je vindbaarheid op Google ook juist gebruiken als visitekaartje. Zorg dat de juiste pagina's bovenkomen, waar je je positief profileert.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:38

ElineS schreef:
Mijn sterfdatum komt niet tevoorschijn, wat is dat voor lugubere site? :')

haha :')

ik kom niet zoveel van mezelf tegen, naamgenoten die begin 1900 al zijn overleden haha :P
& een dom berichtje van ik ooit op bokt heb geschreven, verder niet :).
Ik denk er ook wel om wat ik post op internet, net zoals wat je op hyves oid. zet.

oh, en bij afbeeldingen pf op hyves, via de hyves van een tante van mij.
maar die is echt heel klein die foto haha
Laatst bijgewerkt door Origineel op 10-09-11 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:39

Ik ben zelf niet heel interessant om te googlen, ik word alleen genoemd op wat schoolsite's van de middelbare school en hier en daar een onderlinge wedstrijd.

Daarentegen ken ik genoeg mensen die niet aangenomen werden op stage/bijbaan/baan omdat de baas hun gegoogled had en hun brisante uitgaansleven ontdekte..

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:42

Ik heb gelukkig op Hyves, Twitter en Facebook een andere naam :D Werdt na avondjes stappen opgezocht door gasten waar ik niks mee te maken wil hebben :+

Wel kom ik oude start/uitslagenlijsten tegen. Van m'n vorige wedstrijdpony maar ook van mijn huidige paard. Staat bij 1 startlijst als naam ZZ-Licht..en dan ik boven aan.. staat best leuk moet ik zeggen. Ben net B gestart :') Kan in ieder geval aan het idee wennen hahaha

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 22:56

Als je mijn volledige naam gaat zoeken, kom je alleen maar een televisie chick tegen. Ook met de naam van mijn paard erbij vind ik niet whaaha :D
Ik heb een heel bekende Nederlandse achternaam en toen ik eens op Hyves destijds op mijn voor- en achternaam ging zoeken kon ik mezelf niet eens vinden.

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 12:01

Ik googlede mezelf net en kwam uit bij mijn twitter en facebook en voor de rest zag ik allemaal dingen over iemand met dezelfde naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 13:22

Haha echt zó gek dat er gewoon andere mensen zijn met precies dezelfde voor en achternaam. :))

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:51

ik kwam er net achter dat er in amerika een 40 jarige vrouw woont met de zelfde naam.

en mijn broer heeft een naamgenoot die een stad verderop woont van waar wij vroeger woonden! iets ouder dan hem dat nog wel.

grappig!

Tamara_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 19:57

Mijn naam genoot is een oplichter op marktplaats haha

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:07

Als ik mijn naam op google opzoek zonder achternaam, komt er een oude foto van mijzelf en mijn naam + achternaam een foto van een van mijn pony's :D
Ik heb zoveel domme dingen geplaatst op internet, fora, dat ik nu al lang weer ben vergeten. Ik zou me daar echt niet druk om maken wat andere mensen daar van vinden.

Knoffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:08

Lol, lekker dan @Tamara_H :P

Een van mijn vele naamgenoten is of model of fotografe, zitten wat naakt foto's tussen namelijk :D Wel mooie trouwens.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:12

Ik google mezelf ook wel eens, idd omdat ik veel sollicitatiebrieven de deur uitgedaan heb voor een stageplaats voor dit jaar en ik niet wilde dat mensen rare dingen zouden vinden :+

Maar mijn website die ik op de basisschool op kinderlines.nl gemaakt heb vind ik erg beschamend en die krijg ik dus ook niet verwijderd :o

chelss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 20:24

ik heb dat ook, vroeger had je altijd van die sites waar je zelf een persoonlijke site kon maken. En ik schreef toen ook in msn-taal, echt heel beschamend. Maar ja ik weet mijn wachtwoord niet meer dus heeel vervelend. Nu let ik heel erg op met wat ik op het internet zet. Je weet maar nooit..

Tin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:32

Als ik mezelf google vind ik geen hele beschamende dingen maar heb wel in 2 topics op bokt ooit mn achternaam neergezet waardoor mensen mij wel kunnen vinden hier op bokt.
Heb vroeger ook wel is dingen hier neergezet waar ik nu spijt van heb.
Zou een mod dat bijvoorbeeld wel kunnen en willen aanpassen?

Lui_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:42

Bij mij komt er niet echt iets erg naar boven :P gewoon wat op de site van mijn manege waar mijn naam staat, en een profiel van heeeeel lang geleden toen ik 13 was geloof ik..naja dat is niet zo heel erg. Zet toch nooit hele prive dingen op het internet.

knaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:48

ik heb dus altijd zo'n poedersuiker topic van mij op een amerikaans paardenforum bovenaan staan als ik mijn naam google :') niet grappig
voor de rest wedstrijduitslagen, facebook en paar dingen die ik te koop heb staan op een site waar geen hond komt