aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 18:50

Ik was op weg van werk naar huis, zette de autoradio aan en kreeg er nog net een half flardje van mee in het nieuws. De radio stond wat zacht en met dat ik hem harder zette, was het al voorbij. Dus ik dacht: "Ik heb het vast verkeerd verstaan" Tótdat ik dus thuis de tv aanzette; en dan heb je eerst nog zoiets van "Huh, raar tijdstip voor een actiefilm" om daarna te beseffen dat je naar het nieuws kijkt...

Marloes

Re: aanslag Twintowers New York 9/11/2001 Waar was jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:16

Relaxed, iedereen hier snapt wat er bedoeld wordt, dan kan zo'n reactie soms een beetje betweterig over komen. Ik snap je opmerking wel, maar ik denk dat sommige mensen hem niet zo goed opvatten ;)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:17

Waarom onthoud je zulke dingen? Ik weet echt niet meer wat ik toen deed hoor.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:18

Ik weet het ook nog precies terwijl ik nog maar 4 jaar oud was..
Ik was bij mijn opa en oma en mijn oma was boven de ramen aan het lappen en ik was daar ook. Toen riep de buurvrouw die buiten stond dat we NU de tv aan moesten doen.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:18

Ik was op mijn werk, op stal dus, ik stond een jong paard te vlechten(, een jonge Partout, en met naald en draad, weet het nog goed) toen het op de radio was, ze hadden het toen nog over een sportvliegtuigje. Verder niet zoveel bij stilgestaan dus, maar paar uur later was ik thuis en toen stond de tv aan en zat mijn moeder met open mond naar de tv te staren. Toen pas had ik door hoe erg het was. Die beelden van vallende mensen vergeet ik nooit meer.....

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:19

Ik was 5, kwam terug van school. Mama zat te huilen voor de tv en was echt in een soort 'schock' ik herriner me het nog heel goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:24

Marloes schreef:
Relaxed, iedereen hier snapt wat er bedoeld wordt, dan kan zo'n reactie soms een beetje betweterig over komen. Ik snap je opmerking wel, maar ik denk dat sommige mensen hem niet zo goed opvatten ;)

Vandaar ook mijn knipoog.. Maar die wordt ff over het hoofd gezien.. :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:25

F_Orumster schreef:
Waarom onthoud je zulke dingen? Ik weet echt niet meer wat ik toen deed hoor.

het is redelijk 'normaal' dat je bij ingrijpende gebeurtenissen veel meer onthoud van waar je was en wat je deed dan op een doorsnee doordeweekse dag als alle anderen, voor zo'n dag is geen reden om het snel te kunnen bovenhalen dus die verdwijnen naar de achtergrond, hoe heftiger de ervaring hoe meer je je ervan kunt herinneren of je moet het geblocked hebben uit bv angst maar weg is het zeker niet

pniekepnak

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:27

Ik zat in de mediatheek van het NHB Deurne. 's Avonds na school hebben we met z'n allen op de kamer van twee klasgenootjes naar de beelden gekeken.

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:29

Relaxed schreef:
Marloes schreef:

Vandaar ook mijn knipoog.. Maar die wordt ff over het hoofd gezien.. :+

Oeps, die had ik inderdaad over het hoofd gezien
Achja, blond en het is vrijdagavond, dan mogen dat soort dingen :')

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 20:36

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:39

Ik was op het werk. Toen ik thuis kwam van mijn werk stond de tv aan en vertelde mijn vader dat er mensen uit de torens sprongen omdat die pakweg geen enkele uitweg meer zagen.
Maar staat er iemand wel eens stil bij de onschuldige mensen die na 11 september zijn omgekomen? Bijvoorbeeld in India of ergens anders waar het oorlog is?

rebble

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:41

Ik zat in de auto onderweg naar huis. Had Ruud de Wild aan staan en vond dit in eerste instantie wel een erg zieke grap. Paar minuten later had ik wel door dat dit echt was.
Toen ik thuis kwam direct de tv aan en ook het 2de vliegtuig de toren in zien vliegen...

Nog steeds onvoorstelbaar!!

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:58

purny schreef:
Ik was op het werk. Toen ik thuis kwam van mijn werk stond de tv aan en vertelde mijn vader dat er mensen uit de torens sprongen omdat die pakweg geen enkele uitweg meer zagen.
Maar staat er iemand wel eens stil bij de onschuldige mensen die na 11 september zijn omgekomen? Bijvoorbeeld in India of ergens anders waar het oorlog is?

Ja hoor, alleen hebben die niet "een persoonlijk gezicht". Of zijn overduidelijk (in beeld gebracht!) vermoord.
Bij die mensen denk ik: wat erg! en ga weer door met mijn leven. Of ik doneer iets. Ik weet een week later dan echt niet meer wat ik die dag deed, toen ik het journaal die avond keek.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:06

ik was met mijn moeder mee mijn broertje bij een vriendje ophalen,toen we daar binnen kwamen was het net gebeurd..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:08

Ik zat ook nog op de basisschool en kwam net thuis, het was op elke zender en zat echt met mn mond open. Hele dagen tv gekeken :=

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:15

purny schreef:

Het gaat er ook niet alleen om dat er toen zoveelduizend mensen gestorven zijn. Moet je kijken hoe de wereld veranderd is na die tijd...

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:17

Ik zat in sales training. we hadden echt een super leuke dag gehad. Met een echt YEH!!!! gevoel ging in de auto zitten die dag. Ik had nog helemaal geen nieuws gehoord.. ik ging op zoek naar een lekker knal muziekje op de radio. Allemaal ballads en rustig muziek. Hup, ander kanaaal. Weer rustige muziek, weer een ander kanaal WEER rustige muziek...maar ook eindelijk een omroeper: vanwege de toestand in Amerika de rest van de dag alleen nog stemmige muziek..
IK: WTF...welke situatie in Amerika???????? Ik dacht ze hebben vast de president neergeschoten.
Ik mijn Oma gebeld...Oma, wat is er aan de hand... Zij:Ja wat erg he?

Toen hoorde ik het pas.... ik was flabbergasted....

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:27

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:38

"Waar was jij toen..." vind ik zo'n irrelevante en eeuwig terugkerende vraag.
Liever sta ik er bij stil wat er sinds 11 sept 2011 veranderd is in de wereld. Hoeveel meer wantrouwen en disrespect heerst. Hoe sneller mensen elkaar veroordelen op uiterlijk en geloofsovertuiging.
En ik probeer mijn eigen kleine steentje bij te dragen om dit tegen te gaan.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:44

superlotje schreef:

Dan moet je niet in een topic met die vraag reageren, simpel toch

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:50

superlotje schreef:
Liever sta ik er bij stil wat er sinds 11 sept 2011 veranderd is in de wereld. Hoeveel meer wantrouwen en disrespect heerst. Hoe sneller mensen elkaar veroordelen op uiterlijk en geloofsovertuiging.
En ik probeer mijn eigen kleine steentje bij te dragen om dit tegen te gaan.

Wat een onzin... Dit is een datum die de wereld veranderd heeft...daar zal ieder op zijn of haar eigen manier stil bij staan(of hoe je wil, er aan voorbij gaan)

Ik denk ieder jaar op 11 september aan het moment dat het nieuws bij mij binnen kwam.. Het heeft mij immens geschokt....

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:52

Irma_Maandag schreef:
purny schreef:

Ja hoor, alleen hebben die niet "een persoonlijk gezicht". Of zijn overduidelijk (in beeld gebracht!) vermoord.
Bij die mensen denk ik: wat erg! en ga weer door met mijn leven. Of ik doneer iets. Ik weet een week later dan echt niet meer wat ik die dag deed, toen ik het journaal die avond keek.

Zowiezo heeft iedereen een gezicht. Of ze nou in de vliegtuigen zaten of gewoon nietsvermoedend op straat liepen of in een metro zaten of in een bus. Het wordt allemaal zo opgeblazen.. Tuurlijk is het erg wat er is gebeurd, maar net wanneer je het weer een beetje wilt vergeten gaan ze allemaal documentaires herhalen enzo. Iemand had in haar FB staan: Dear USA, your 9/11 is our 24/7. Sincerly, Palestina.

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:53

Ik was vrij die dag en heb de halve dag op de bank gezeten en naar de tv zitten staren...

mobick

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 21:54

Ik reed op Rio in het bos en iemand reed op de fiets en schreeuwde dat de wereld verging. Ik dacht dat tie niet goed was, maar snel daarna riep een tweede passant dat er iets heel erg gebeierd was. Op stal aangekomen bleek ook daar iedereen in rep en roer. Ben direct naar huis gegaan en eenmaal thuis verbijsterd de hele dag tv gekeken.