Te laat is geen film

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:47

dat dacht ik ook, moonchloe. Ervan uit gaan dat iedereen met een zwakke blaas (waar ze al dan niet voor naar de doc zijn geweest) of blaasontsteking moet maar in z'n broek piesen of niet komen, zodat vjestagirl lekker ongestoord haar filmpje kan zitten kijken.
Maar serieus, hoeveel last kan je er van hebben zeg .... Ik snap het echt niet :+ Wat jij beschrijft, heb ik overigens bij welke bioscoop dan ook echt nog nooit in zulke mate meegemaakt hoor :+ Denk dat 2 a 3 toiletbezoeken echt wel de max is van wat ik meegemaakt heb :+
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 08-09-11 23:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:48

MoonChloe schreef:
Misschien ben je er ook eentje van, Vjestagirl? Jij wilt niet dat er mensen naar wc gaan tijdens een film, mensen met (beginnend) blaasontsteking moeten thuisblijven. Is dat niet een beetje, 'ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke' mentaliteit?

Mensen die naar wc gaan tijdens de film, prima. Mensen die te laat komen, tsja, dat hebben ze dan knap gedaan want de reclame duurt eeuwen.

Misschien. Ik vind dat je andere mensen zo min mogelijk lastig valt. En of dat nou is dat je je stoel aanschuift als je ergens gezeten hebt zodat andere mensen erlangs kunnen, dat je tijdens een film op je gat blijft zitten zodat je niet voor andere mensen langsloopt, dat je niet schreeuwt in een kerk, niet voordingt in de supermarkt, het truitje wat je in een winkel hebt bekeken gewoon weer even opvouwt.

Anoniem

Re: Te laat is geen film

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:50

maar je stoort mensen net zo goed door ze te beperken in hun eerste levensbehoefte!
Serieus, ik vind echt dat je je altijd aan moet passen aan je omgeving. Dus ik kan me heel zwart wit gezien best wel in de gedachte vinden 'als je in de bios zit houd je het maar effe op '....

Maar aan de andere kant, als je naar de WC moet... Dan moet je :') . Dat is ook een kwestie van relativeringsvermogen hoor.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 23:51

Menino schreef:
maar je stoort mensen net zo goed door ze te beperken in hun eerste levensbehoefte!
Serieus, ik vind echt dat je je altijd aan moet passen aan je omgeving. Dus ik kan me heel zwart wit gezien best wel in de gedachte vinden 'als je in de bios zit houd je het maar effe op '....

Maar aan de andere kant, als je naar de WC moet... Dan moet je :') . Dat is ook een kwestie van relativeringsvermogen hoor.

Hmhm tuurlijk. En het kan best gebeuren dat je een keertje teveel drinkt. Maar om bewust in een bios te gaan zitten als je weet dat je een blaasontsteking hebt en dus vaak naar de wc moet. Dat vind ik niet sociaal.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:08

Ik ben zelf op misschien een uitzonderlijke keer altijd op tijd in de cinema(ok, meestal is de reclame begonnen maar geloof niet dat ik mensen dan stoor omdat iedereen dan toch nog zit te babbelen met elkaar) maar ik stoor me echt niet aan laatkomers/plasserts etc hoor := . Het gebeurt hier ook regelmatig dat er nog binnenkomen als de film begonnen is, ben ik misschien een halve minuut een klein stukje van mijn groot scherm kwijt, is voor mij geen ramp. Mensen met een beginnende blaasonsteking mogen ook gerust komen. Als ze een zware hebben, hebben ze waarschijnlijk alleen zichzelf door voor die prijs meer op het toilet dan in de zaal te zitten :') .
Nee, voor mij moeten die strenge regels hier niet :) . Misschien dat het hier dan niet zo erg is, als een hele stroom nog moet gaan zitten zou ik het ook vervelend vinden, denk dat het hier altijd gaat over maximum een persoon of 10 in totaal die wel eens later is.

Marietje_007

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:13

Ketaki schreef:
bron: http://www.telegraaf.nl/filmenuitgaan/p ... html?p=2,1

Vanaf een aantal minuten voor aanvang van de voorstellingen worden voortaan geen kaarten meer verkocht. Voor zover bekend is Pathé de eerste Nederlandse bioscoopketen die de maatregel invoert. Mensen mogen overigens wel na aanvang de zaal uit en weer in als zij naar het toilet moeten, beklemtoont de woordvoerster.

Ik quote even een gedeelte, je mag er dus wel uit. Dus brand is geen probleem. Vind het opzich wel een goed idee, is natuurlijk wel vervelend als je echt per ongeluk door een stom toeval te laat komt. (zou mij dus kunnen overkomen). Maar al met al goed idee, mensen worden naar mij idee steeds lakser met optijd komen.

Ojah plassen in de pauze kan niet voor iedereen. Stel je hebt chronische blaas problemen (dus je hele leven en voor altijd) dan moet je als je moet. En denk dat die mensen het al lastig zat hebben en zou het echt niet kunnen als we deze groep gaan buitensluiten in de bios.

_Inga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:41

Maar Vjestagirl, omdat ik dus chronische blaasproblemen heb moet ik maar thuis film gaan kijken? Nou wordt die lekker zeg!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:09

Als ik vaak naar het toilet zou moeten, zou ik er wel voor kiezen om niet pal in het midden te gaan zitten maar ergens aan een zijkant, dan moet je niet de hele tijd iedereen storen om door te kunnen :j (er vanuit gaande dat je geen vaste plaatsen hebt zoals hier).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:26

Toen ik nog in de buurt van Breda woonde gingen we altijd naar Antwerpen (kinepolis) en daar was het volgens mij vrij normaal dat de deuren dicht gingen als de film was begonnen?
Sowieso jammer dat het nu te ver weg is voor mij, geef mij maar Kinepolis boven Pathe. Grote stoelen, gratis parkeren, niet te duur.
Ik ga nooit meer naar de film tegenwoordig, vroeger ging ik minstens elke maand.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:11

Als ik voel dat ik naar het toilet moet, moet ik ook echt gaan, kan het dan misschien nog een halfuurtje ophouden, maar langer echt niet, zou betekenen dat ik nooit naar de bios kan.
Ik ga al expres bij het pad zitten ben zo stil mogelijk enz..
Ik vind het goed dat je er niet meer in mag als de film begonnen is, maar om nou te zeggen je mag niet naar het toilet gaat me een beetje ver.

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 14:33

Ik mag toch wel hopen dat ze niet letterlijk op slot gaan...
En degenen die hier zeggen dat je makkelijk vol moet kunnen houden om niet te plassen en je het anders maar even ophoudt... ik hoop dat jullie nog eens te maken krijgen met een overactieve bekkenbodem, dan kán je het namelijk niet even ophouden en heb je constante aandrang, veel plezier! Praten we daarna wel even verder ;)
Ik zorg wel altijd dat ik aan de zijkant zit zodat ik niemand tot last ben. Maar iedereen die last van z'n blaas heeft voelt denk ik ook die behoefte wel, aan de zijkant te zitten. Niemand wil daarmee express tot last zijn.
Ik vind trouwens popcorn (lawaai) of nacho's (sterke geur) irritanter dan iemand die even naar de wc gaat.

Overigens zou ik het een betere straf vinden mensen die te laat komen vooraan te zetten... dan leren ze het sneller af denk ik! Deuren dicht vind ik ook prima, maar op slot niet.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:13

Vjestagirl schreef:
patatkraam schreef:
sommige mensen kunnen ook nergens tegen :')
vind dat er een beeeeetje wordt overdreven

En sommige mensen zijn gewoon gigantisch asociaal, een 'ikke-ikke-ikke en de rest kan stikke' mentaleit. Die onderdrijven.

Klinkt als jou... je gaat maar ff zeggen wanneer iedereen naar de film mag, wat je moet kunnen met je blaas, get a life :')

Hier een chronisch blaasprobleem, moet iedere 45 min tot 60 min naar het toilet, en dan hou ik het al op ;) Spieren zijn prima, geen ontstekingen etc. Gewoon een probleem. Ik wil naar de film kunnen als ik wil, ik zorg dat ik aan het gangpad zit en dat is het!

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:50

Als ik acute diarre krijg van die ranzige popcorn die ze daar verkopen, moet ik wel gewoon naar de wc kunnen toch?! Anders gaan de mensen naast je daar weer over zeuren :D

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 15:59

Volgens mij is het hier (Amsterdam) al ingegaan, toen ik vorige week naar de bios was stonden er twee mensen voor de deur om je je stoel te wijzen (vaste stoelnummers) en de deuren te sluiten. Volgens mij gaan ze niet echt op slot, maar laten ze er gewoon geen mensen meer in als ze te laat zijn. Ik vind het een goed idee, het is ook gewoon irritant als er nog een hele groep mensen te laat binnen komt stormen. Als je 'n keertje naar de WC moet tussendoor, oké, dat kun je niet altijd ophouden, maar van die hele groepen die denken halverwege de film binnen te kunnen komen... die mogen ze van mij inderdaad wel toegang weigeren. Het is toch niet meer dan normaal dat je op tijd komt bij een voorstelling?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:03

Vjestagirl schreef:
Ach, k vind de reclame deel van de bioscoop ervaring...

En naar de wc, tsja, misschien moeten ze dan weer n pauze inlassen, maar k vind het wel vervelend als er mensen voor mijn beeld langslopen om 'even te plassen'.

Ik vond vroeger de marlboro reclame's altijd zo mooi in de bios.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:08

Ik vind reclame in de bios altijd wel leuk, zie ik ook eens reclame (kijk geen tv) en op groot scherm zijn die trailers altijd stukken mooier natuurlijk. :D

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:31

Opzich natuurlijk logisch dat bioscopen reclame's draaien voor de film, verdienen ze meer geld aan. Thuis heb je ook reclame als je een film zit te kijken.

Maar ik vind dit wel een hele goeie hoor, ik vind het ook echt superirritant als er mensen te laat komen..
En wat betreft naar de wc gaan.. tja dat moet wel kunnen. Maar als je weet van jezelf dat je vaak moet plassen onder een film, ga dan op een handige plek zitten, bijvoorbeeld op een hoek.. :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:37

Als je chronisch ziek bent is het wat anders dan als je ook een antibiotica kuurtje van een week kunt nemen en daarna naar de film kunt gaan... Overigens heb ik zelf ook behoorlijk vaak blaasontstekingen, dus ik weet zelf ook hoe het is.

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:45

Dus jij ergert je er niet aan als mensen om de haverklap naar de wc moeten omdat ze iets hebben waar geen oplossing voor is, maar wel als iemand een blaasontsteking heeft... Apart.
Ik ben het ermee eens dat het asociaal is om in het midden van een rij gegaan zitten als je vaak naar het toilet moet, maar je eraan ergeren dat mensen de trap op en af moeten en de deur open gaat...

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:47

Maar als je een vast stoelnummer hebt, kun je er toch niks aan doen als je in het midden zit en naar de WC moet... tsja, ik vind het ook irritant als iemand door mijn beeld loopt maar een wereldramp is het niet hoor. :+

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:49

Ik nodig je uit om mee te gaan naar een ontzettend zielige jankfilm, of juist een cultfilm waar je je gigantisch op moet concentreren. Vrouwen dragen ontzettend vaak hakken, en die trappen zijn altijd fijn hol. Ik heb dus vaker dan eens in een film gezeten waar of 1 iemand zeker 10 keer naar de wc is gegaan, of waar er uit een zaal van heel veel mensen er een flinke groep besloot naar de wc te gaan, waardoor er dus continue mensen heen en weer liepen.

Niki_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:50

Niets is zo vervelend als laatkomers, vooral als ze nog eens uitgebreid de jas uit gaan doen en staan babbelen, hou gewoon je waffel of kom niet _-:( en ja, ik stoor me ook aan mensen die naar het toilet gaan tussendoor, maar goed wat moet dat moet, kun je niet zo veel aan doen, zolang niet iedereen twintig keer naar het toilet gaat natuurlijk :') Mensen die tijdens de film echter opstaan en weglopen om eten/drinken te halen vind ik nog wel het allerergst, doe dat dan van tevoren maar ga niet iedereen lastigvallen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:56

Anne_GTI schreef:
Ik vind het een goede maatregel. Je zorgt dat je op tijd bent en gaat met een blaasontsteking of a) niet naar de film maar naar de dokter of b) langs het gangpad zitten vlakbij de deur zodat je zo min mogelijk mensen hindert bij je toilletbezoek.

Als de hoofdfilm begint zitten, bek houden, armen en benen binnenboord en samen met de rest van de bioscoop volledig opgaan in de film waar je allemaal voor betaald hebt en je samen ongestoort van kunt genieten. Tijdens de reclame (die er overigens voor zorgt dat je filmkaartje betaalbaar blijft) heb je tijd zat om je te installeren.

Amen _O_

Allemaal leuk en aardig als je zo nodig naar de WC moet en dit weet je vooraf: Ga dan gewoon aan de zijkant zitten. En ja, een beetje ikke - ikke - ikke- mentaliteit, maar ik betaal ook voor mijn stoeltje en een film, dan wil ik er ook voor de volle 100% van kunnen genieten.

LynnDenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 16:58

Ik vond het altijd al van de zotte dat er nog kaartjes verkocht werden als de film al is begonnen 8)7 en ik vind het dus een fijne regel.

Als iemand weet van zichzelf dat hij vaak moet plassen zou het voor de medemens wel fijn zijn als diegene aan de zijkant ging zitten. Bij Pathé kun je toch je eigen plaatsen kiezen :D

AnnaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-11 17:21

Ik zou zeggen, ga naar een andere bios.
Heb nog nooit bij een bios gezeten waar het zo gehoorig is.
Het is vervelend als iemand steeds voor je langs moet, maar dat moet je af reageren op die persoon zelf, die is namelijk niet sociaal genoeg om langs het gangpad te aan zitten, maar niet op iedereen met een blaasontsteking of wat dan ook.
Wat ik me dan wel afvraag, als je het trappenhuis hoort in de bioscoopzaal, dan heb je toch continu last van geluid, mensen die erdoorheen lopen om naar hun zaal te gaan als de film begint en het leeglopen van een zaal als de film afgelopen is?