Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Ik vind koeien niet minder waardevol, maar ik heb er minder gevoel bij.
Een paard voelt voor mij als een huisdier en ik eet ook geen hond/kat.
En ik denk dat meer mensen er zo over denken. Ik vind het overigens niet zielig dat paarden geslacht worden en opgegeten worden, alleen voor mij voelt dat gewoon niet goed.
Ben het er wel mee eens dat de meeste paarden het beter hebben dan de gemiddelde koe/kip.
Mindim schreef:Ik vind alle dieren leuk, varkens, koeien, kippen en paarden. Ik eet alleen biologisch en hoofdzakelijk rund. Ik rijdt daarvoor eenmaal in de zoveel tijd een eind en sla dan 15 kilo in. Daar doe ik lang mee, want ik eet weinig vlees.
xxMaxx schreef:Mindim schreef:Ik vind alle dieren leuk, varkens, koeien, kippen en paarden. Ik eet alleen biologisch en hoofdzakelijk rund. Ik rijdt daarvoor eenmaal in de zoveel tijd een eind en sla dan 15 kilo in. Daar doe ik lang mee, want ik eet weinig vlees.
Hetzelfde hier. Mama koopt allerlei dingen bij de biologische slager. Dan vriest ze 9 van de 10 keer meteen alles in omdat we er toch lang over doen en niet meteen op eten! Ik vind de kilo knallers bij de albert heijn echt vreselijk
Jolliegirl schreef:Paardenvlees(mits bij een vakkundige slachter-> slager) is het schoonste en eerlijkste schoonste scharrelvlees wat er is....
beetje gras, beetje hooi, brokje hier, maisje daar.... géén troep!
Wij krijgen paarden die van particulieren zijn... wedstrijdpaarden.. politiepaarden.. manegepaarden... fokpaarden... en geen vlees-gefokte paarden...
Helaas is veel van de snacks waar paardenvlees in verwerkt zit, bereid met paardenvlees uit zuid amerika... vaak illegale slachtingen... zeer slecht verzorgde paarden... en lange transporten...
Ook verschilt het welk stuk vlees je hebt..
Paardenbiefstuk is bijvoorbeeld erg taai...
Maar neem je paardenhaas(bereid als biefstuk) is dit het allermalste stukje vlees wat je hebben kunt.
Ik ben gek op paardenvlees, en eet dat liever dan varkens/koeien die gefokt zijn voor het vlees en in massa's geslacht zijn.
Wij zouden een stuk oertijd terug moeten krijgen...
vroeger als er honger was, joeg men 1 hert(bijvoorbeeld) de dood in... hier genoten ze dan een hele week van... pas als het bijna op/op was gingen ze weer op jacht...
Wat doen wij...?
Wij slaan kilo's vlees in... 1000enden kilo's vlees... produceren maar... slachten maar... bewaren het wel... verkopen het wel...
En geloof me..... er gaat zoveel de container in...
Verwent... dat zijn we in dit land.....
xxMaxx schreef:Liever zou ik ook vlees eten van een boer/persoon waarbij ik weet dat de dieren gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht. Alleen heb ik helaas die mogelijkheid niet of zou ik niet weten waar vandaan...
Mindim schreef:xxMaxx schreef:Liever zou ik ook vlees eten van een boer/persoon waarbij ik weet dat de dieren gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht. Alleen heb ik helaas die mogelijkheid niet of zou ik niet weten waar vandaan...
Waarom zou je de mogelijkheid niet hebben? Ik rijdt er een eindje voor, dus je moet er wel iets voor doen. Zoek eens op internet.
xxMaxx schreef:Helaas heb ik geen rijbewijs. Een van mijn ouders moeten het ook nog willen doen. Weet niet hoe ik moet zoeken? Mams haalt altijd van biologische slager, ik neem zelf aan dat dit wel goed is?
Cassidy schreef:xxMaxx schreef:Ik zou liever zelf geslacht vlees eten, dan weet ik dat het geen pijn heeft gehad, toch?
Een pin in zijn hoofd (bij de klassieke slager) en het dier is meteen dood.
Een halsslagader doorsnijden en het dier dood laten bloeden, heeft hij dan geen pijn?