Paardenvlees of koeien-/schapen-/kippen- etc vlees

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Paardenvlees of koeien-/schapen-/kippen- etc vlees

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-11 00:48

Dit valt reuze mee magrathea... men wil juist rustig afscheid nemen... een spuitje op hun vertrouwde plek....
Slachten is echt uit den boze.... dit begint gelukkig wat te minderen, en de meningen beginnen bij te stellen....

Maar het is wel zo... dat geld gaat meespelen... dit gaat de komende winter nog meer opspelen, dat weet ik zeker....
Geld op = Paard weg....

IrishCold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-11 15:47

Citaat:
Ik vind koeien niet minder waardevol, maar ik heb er minder gevoel bij.
Een paard voelt voor mij als een huisdier en ik eet ook geen hond/kat.
En ik denk dat meer mensen er zo over denken. Ik vind het overigens niet zielig dat paarden geslacht worden en opgegeten worden, alleen voor mij voelt dat gewoon niet goed.

Ben het er wel mee eens dat de meeste paarden het beter hebben dan de gemiddelde koe/kip.

Mee eens

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-11 20:59

Ik vind alle dieren leuk, varkens, koeien, kippen en paarden. Ik eet alleen biologisch en hoofdzakelijk rund. Ik rijdt daarvoor eenmaal in de zoveel tijd een eind en sla dan 15 kilo in. Daar doe ik lang mee, want ik eet weinig vlees.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-11 22:59

Mindim schreef:
Ik vind alle dieren leuk, varkens, koeien, kippen en paarden. Ik eet alleen biologisch en hoofdzakelijk rund. Ik rijdt daarvoor eenmaal in de zoveel tijd een eind en sla dan 15 kilo in. Daar doe ik lang mee, want ik eet weinig vlees.

Hetzelfde hier. Mama koopt allerlei dingen bij de biologische slager. Dan vriest ze 9 van de 10 keer meteen alles in omdat we er toch lang over doen en niet meteen op eten! Ik vind de kilo knallers bij de albert heijn echt vreselijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 13:28

xxMaxx schreef:
Mindim schreef:

Hetzelfde hier. Mama koopt allerlei dingen bij de biologische slager. Dan vriest ze 9 van de 10 keer meteen alles in omdat we er toch lang over doen en niet meteen op eten! Ik vind de kilo knallers bij de albert heijn echt vreselijk

Is bij de C1000, ik koop uit principe niet meer bij die winkel.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:01

xxMaxx schreef:
Tafje schreef:
Daarom eet ik visssss

Ik eet ook veel vis en weinig vlees :D

Want dat is wel verantwoord :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:27

F_Orumster schreef:
Want dat is wel verantwoord :x

Ach het is vaak wel scharrel :D

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:29

ik vind vis eten erger dan vlees. Het leven is dan wel fijner geweest maar ecologisch gezien erg dramatisch.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:30

F_Orumster schreef:
ik vind vis eten erger dan vlees. Het leven is dan wel fijner geweest maar ecologisch gezien erg dramatisch.

Ja, daar heb je helemaal gelijk in.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:33

Mja vlees eigenlijk ook, alle graan en sojaplantages hebben ecologisch ook een slechte invloed...

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 21:44

Ik eet eigenlijk niet veel vis, zalm 1x in de week, maar wij even bijna nooit vlees. Wij doen dat ook nergens doorheen, niet door pasta macaroni of weet ik het. 1 of 2 x p week een klein stukje vlees

chanouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 21:49

Jolliegirl schreef:
Paardenvlees(mits bij een vakkundige slachter-> slager) is het schoonste en eerlijkste schoonste scharrelvlees wat er is....
beetje gras, beetje hooi, brokje hier, maisje daar.... géén troep!

Wij krijgen paarden die van particulieren zijn... wedstrijdpaarden.. politiepaarden.. manegepaarden... fokpaarden... en geen vlees-gefokte paarden...

Helaas is veel van de snacks waar paardenvlees in verwerkt zit, bereid met paardenvlees uit zuid amerika... vaak illegale slachtingen... zeer slecht verzorgde paarden... en lange transporten...

Ook verschilt het welk stuk vlees je hebt..
Paardenbiefstuk is bijvoorbeeld erg taai...
Maar neem je paardenhaas(bereid als biefstuk) is dit het allermalste stukje vlees wat je hebben kunt.

Ik ben gek op paardenvlees, en eet dat liever dan varkens/koeien die gefokt zijn voor het vlees en in massa's geslacht zijn.

Wij zouden een stuk oertijd terug moeten krijgen...
vroeger als er honger was, joeg men 1 hert(bijvoorbeeld) de dood in... hier genoten ze dan een hele week van... pas als het bijna op/op was gingen ze weer op jacht...

Wat doen wij...?

Wij slaan kilo's vlees in... 1000enden kilo's vlees... produceren maar... slachten maar... bewaren het wel... verkopen het wel...
En geloof me..... er gaat zoveel de container in...

Verwent... dat zijn we in dit land.....

Ben het met jou eens, er is zoveel eten in nederland en er word zo ontzettend veel weg gegooit en daarvoor lijden erg veel dieren...
Ik koop bijvoorbeeld rundvlees bij een vriendin zij laat zo af en toe een stier slachten die een heerlijk leven lijd mega veel wei en bos waar ze in kunnen komen en een hele kudde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 22:22

Ik eet ook erg weinig vlees. Koop mijn vlees bij iemand die zijn koeien in een natuurgebied heeft lopen en af en toe iets naar de slager brengt om de kudde te reguleren.
Wild vind ik ook lekker, behalve haas. Wild zwijn vind ik wel erg lekker, dus dat eet ik af en toe. Dat koop ik en vries ik in.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 22:40

Liever zou ik ook vlees eten van een boer/persoon waarbij ik weet dat de dieren gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht. Alleen heb ik helaas die mogelijkheid niet of zou ik niet weten waar vandaan...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 23:57

xxMaxx schreef:
Liever zou ik ook vlees eten van een boer/persoon waarbij ik weet dat de dieren gewoon goed hebben geleefd en humaan zijn geslacht. Alleen heb ik helaas die mogelijkheid niet of zou ik niet weten waar vandaan...

Waarom zou je de mogelijkheid niet hebben? Ik rijdt er een eindje voor, dus je moet er wel iets voor doen. Zoek eens op internet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:00

Laatst bijgewerkt door Anoniem op 15-10-11 00:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 00:00

Mindim schreef:
xxMaxx schreef:

Waarom zou je de mogelijkheid niet hebben? Ik rijdt er een eindje voor, dus je moet er wel iets voor doen. Zoek eens op internet.

Helaas heb ik geen rijbewijs. Een van mijn ouders moeten het ook nog willen doen. Weet niet hoe ik moet zoeken? Mams haalt altijd van biologische slager, ik neem zelf aan dat dit wel goed is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:01

xxMaxx schreef:
Helaas heb ik geen rijbewijs. Een van mijn ouders moeten het ook nog willen doen. Weet niet hoe ik moet zoeken? Mams haalt altijd van biologische slager, ik neem zelf aan dat dit wel goed is?

Ja hoor, ok prima, maar vaak duurder dan rechtstreeks van de boer. Gewoon op biologisch vlees omgeving breda googlen.

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-11 00:02

Ja het is wel erg prijzig van die slager. Ik zal morgen is gaan zoeken. Ik ga nu lekker slapen want het is alweer 12 uur geweest en ben kapot na vandaag. Ga morgen een poging tot zoeken wagen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 00:13

Cassidy schreef:
xxMaxx schreef:
Ik zou liever zelf geslacht vlees eten, dan weet ik dat het geen pijn heeft gehad, toch?

Een pin in zijn hoofd (bij de klassieke slager) en het dier is meteen dood.
Een halsslagader doorsnijden en het dier dood laten bloeden, heeft hij dan geen pijn?

Nope, meteen hersendood :) en voelt niks meer.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 16:26

Denk je serieus dat je meteen dood bent wanneer de halsslagaders worden doorgesneden?
Dan vraag ik me af waarom dieren, zeker de grotere dieren die ook een slagader langs de ruggengraat hebben lopen, zo lang bij bewustzijn zijn en zo duidelijk signalen van pijn/angst laten zien.

Hell, waarom zijn er dan technieken als schietmaskers bedacht? Omdat we het zo leuk vinden om daar tijd aan te besteden?