Chaos op snelweg door gevallen geldkoffer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:11

GreaseMonkey schreef:
Ik wou net zeggen... stelletje heilige boontjes hier := ik zou inderdaad ook stoppen, graaien en wegwezen :jEn nee daar schaam ik me niet voor :')

Idd _/-\o_

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:12

Yessy schreef:
Ben ik de enige die zich niet prettig zou voelen met een lading geld die niet van mij is?

Ik denk dat ik ofwel door zou rijden, of idd stoppen en inleveren. Een tientje op straat zou ik houden, vind ik 500 euro, dan gaat er even een belletje naar de politie dat ik het gevonden heb. Ik verdien m'n geld graag zelf en op een eerlijke manier. Dit is gewoon op een geweldloze manier een bank beroven...

waarom wel een tientje houden maar geen vijfhonderd?
Misschien is dat geld wel van een klein meisje dat er het hele jaar voor gespaard heeft?

Ik zou het ook pakken of het nou 5 of 500 is...[/quote]

Als je 5 euro vind, wat moet je ermee doen dan? Iemand meld dat echt niet bij de politie hoor. En als je het aan de politie geeft, heb je grote kans dat ze het zelf houden. In dit geval weet je van wie het is dus vind dit zeker pure diefstal.[/quote]
Hoe gaan ze de eigenaar van de 500 vinden dan? ik kan ook wel zeggen... ja ik ben 200 verloren? 4 briefjes van 50 bijv. en toevallig komt er diezelfde dag iemand 50 euro brengen. betekend dat dan dat ik die 50 euro krijg?

En yessy: misschien is die 500 euro wel van mij en ik ben een arme student...

Frodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:13

Ligt het er nog? O:)

Vast niet, goh ik wou dat ik daar bij was zeg!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:14

Yessy schreef:
Ben ik de enige die zich niet prettig zou voelen met een lading geld die niet van mij is?

Ik denk dat ik ofwel door zou rijden, of idd stoppen en inleveren. Een tientje op straat zou ik houden, vind ik 500 euro, dan gaat er even een belletje naar de politie dat ik het gevonden heb. Ik verdien m'n geld graag zelf en op een eerlijke manier. Dit is gewoon op een geweldloze manier een bank beroven...

Nee, je bent niet de enige. Ik krijg hier eigenlijk een beetje buikpijn van. Is het tegenwoordig normaal, dat wanneer iemand een ongeluk heeft de boel dan maar te stelen.

Vergelijk het eens met iemand die onwel wordt naast zijn auto, rijd je er dan mee weg? Haha, verzekering keert vast wel uit? Moest diegene maar niet onwel worden terwijl hij de sleutels vast hield?

Nee, ik zou helpen alles bij elkaar te zoeken, ik heb niet voor dat geld gewerkt, ik heb het niet gewonnen en diegene die het verloor voelt zich al poedersuiker genoeg...

josewoos

quera schreef:

Denk je dan werkelijk dat het van je rekening word afgeschreven?
"Nou sorry mevrouw er is een geldkoffer gevallen en die 500 was nou net van u"
Natuurlijk niet ;)

Rinske

Hihihi, ik zou ook graaien en wegwezen :)) . Pakken als je het pakken kan O:) . Zo'n heilig boontje ben ik dan niet :') .
Net als die man die 1 miljoen had gevonden, ik denk niet dat ik die naar de politie zou brengen O:) .

holly

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:15

Haha zoiets gebeurt normaal alleen in films.

ZOu ik straks zoiets als serienummer controle komen om het geld weer terug te vinden? En wat gebeurt er dan met de gene die er mee betaald?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:15

*heeft gelijk haar vakantie geboekt* ... _O-

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:16

En maar zeuren dat we geen rente krijgen op onze betaalrekeningen, en dat de verzekeringen zo duur zijn...

raket

Ik ben een watje en ik zou dus niks houden. Ik zou er niet van kunnen slapen. Als je nou niet weet waar het vandaan komt ala (je vindt op straat 10E). Maar als je ziet waar het vandaan komt, nee daar zou ik niet meer van kunnen slapen.

quera

josewoos schreef:
quera schreef:

Natuurlijk niet ;)

die 500 euro was een voorbeeld ;)

ze zei namelijk dat als ze 500 zou vinden dat het misschien van een miljonair zou zijn. vandaar dat ik zei dat het misschien wel van mij kon zijn(arme student)

idefix4

smeetjoew schreef:
Wat een actie zeg! En wat een vreselijke menselijke (of typisch nederlands?) reactie om alles gauw op te rapen. :))

Tjonge, wat een eerlijk mens ben jij! En zeg je het ook altijd als de kassière te weinig in rekening brengt? Als je een beetje televisie kijkt, weet je dat dat graaien niet typisch Nederlands is. Het is menselijk.

Ik ben ook eerlijk... Die pers, drukt er vast nog wel een paar bij en het zou voor mij ideaal zijn om zo'n mazzeltje te hebben! En ja, ik raap altijd geld op, altijd! En zo lang er geen rijbewijs bij zit, houd ik het, anders ga ik de eigenaar van het rijbewijs wel bellen hoor... Zo eerlijk ben ik dan ook wel weer. :')

Als de politie er al zou lopen weet ik niet wat ik zou doen. Helaas gebeurt zo iets altijd op plekken waar ik dan weer net niet ben, dus dat dilemma heb ik dan weer niet. 8-)

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:18

quera schreef:
josewoos schreef:

Natuurlijk niet ;)

ze zei namelijk dat als ze 500 zou vinden dat het misschien van een miljonair zou zijn. vandaar dat ik zei dat het misschien wel van mij kon zijn(arme student)

Oh sorry, de qoutes waren wat verwarrend om te lezen :+

idefix4

Annemeik schreef:
En maar zeuren dat we geen rente krijgen op onze betaalrekeningen, en dat de verzekeringen zo duur zijn...

Helemaal mee eens!! Banken hadden weer meer winst geboekt toch?

En Griekenland krijgt het ook gewoon kado toch? Dat vinden we dan wel met ons allen gewoon...

skyline

Jammer dat het niet hierin de buurt was :P .

no_merci

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:19

WAAROMM!! waarom was ik er niet bij :')

quera

[quote=]
[quote=]
[quote=]

Natuurlijk niet ;)
[/quote]

ze zei namelijk dat als ze 500 zou vinden dat het misschien van een miljonair zou zijn. vandaar dat ik zei dat het misschien wel van mij kon zijn(arme student)[/quote]

Oh sorry, de qoutes waren wat verwarrend om te lezen :+[/quote]
haha geeft niet ;)

raket

Ik hoop dat ze verhaal gaan halen bij de graaiers die op welke wijze dan ook gefilmd zijn, media/ trajectcontrole. Dat lijkt me nog eens humor.

Yessy

quera schreef:

Klopt en van wie het ook is, ik zou het niet zomaar houden.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:20

raket schreef:
Ik hoop dat ze verhaal gaan halen bij de graaiers die op welke wijze dan ook gefilmd zijn, media/ trajectcontrole. Dat lijkt me nog eens humor.

Ik heb liever dat ze die auto schutter nu eindelijk eens gaan vangen.... :j

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:20

raket schreef:

Volgens het nieuwsbericht waren er journalisten bij die geen tijd hadden om te graaien, omdat ze aan het filmen waren. Dus ik denk dat de bank/verzekering die beelden heel graag wil hebben ja :j

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:21

Bij de meeste snelwegen zijn camera's dus ik denk dat de graaiende automobilisten nog wel bezoek krijgen.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:21

Wat moet dit op een paardenforum als bokt? ;)
Ikzelf zou ook gaan rapen hoor :') Makkelijk geld verdienen :D

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:23

raket schreef:

Of dat het filmpje vanavond bij Hart van Nederland te zien is! _O-

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-11 12:24

idefix4 schreef:
Annemeik schreef:

Helemaal mee eens!! Banken hadden weer meer winst geboekt toch?

En Griekenland krijgt het ook gewoon kado toch? Dat vinden we dan wel met ons allen gewoon...

Ik bedoel dat de mensen zo zeuren... Ik denk dat je hem verkeerd om leest.