HLPhoto schreef:Tsja, ik blijf toch bij m'n punt dat er een hele hoop manieren zijn om een paard op een verantwoorde manier verkeersmak te maken en de meesten dit niet doen. denk echt dat dat nog meer een probleem is dan die wielrenners die overal rondfietsen en ik zie het hier ook weer gebeuren: iedereen moet z'n verantwoordelijkheden kennen maar de wielrenner is volgens de meesten bij voorbaat fout. Vrees dat je fout bezig bent als je er niet alles aan doet om paarden op een veilige manier verkeersmak te krijgen, als ik zie hoe makkelijk 1 stalhouder dit geregeld krijgt.
Die ene lompe wielrenner of motorrijder ga je hoe dan ook niet voorkomen, dat is helaas een feit.
Ja je blijft nu hameren op dat verkeersmak maken. Maar dat is echt het probleem niet in deze discussie. Verkeersmak maken is een, houden is een andere zaak. Zelfs een verkeersmak paard kan gekke dingen doen als er een groep wielrenners aan komt
Het is gewoon heel ernsig dat in een topicje als dit zoveel ruiters vervelende ervaringen met wielrenners hebben. Er is natuurlijk ook een tegengesteld belang. Wielrenners willen stoempen, knallen, dood gaan op de fiets. Mijn buurman is wielrenner en ik heb het met hem al een aantal maal met hem besproken. Hij geeft gewoon toe dat als wielrenners in een groep rijden ze competitie aan het bedrijven zijn en geen oog hebben voor wat er voor de rest op de weg gebeurt. Ieder obstakel wordt als hinderlijk ervaren. En een paard en moeder met kinderen worden als meest hinderlijk gezien.
Bij paarden en kinderen MOET je namelijk je lijn onderbreken en MOET je de snelheid eruit halen. En dat is heel vervelend als je een mooi tochtje hebt uitgezet en je moet steeds remmen en optrekken en je ideale lijn moet verlaten.. Hij is het met mij eens dat dat vreselijk asociaal is...maar erkend dat zeer veel amateur wielrenners hier last van hebben. (zadra er solo gereden word is eer meestal niks meer aan de hand)
Een andere vriend is mountainbiker en wielrenner...hij erkend exact hetzelfde.
Maar het lijkt mij dus dat dat helemaal niet mijn probleem zou moeten zijn. Ik pas mijn snelheid te paard aan als ik fietsers en voetgangers(en zelfs auto's) tegenkom. Ik verwacht van alle weggebruikers dat ze zich aanpassen aan de plaatselijke omstandigheden van dat moment.