Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

opisop_shop

Re: Dochter belt moeder tijdens aanval beer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:17

als je aangevreten wordt en in zo'n benarde situatie zit, raak je dan trouwens niet in shock?
wie heeft dan nog zo'n tegenwoordigheid van geest om te bellen / gebeld te worden??

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 10:31

opisop_shop schreef:
als je aangevreten wordt en in zo'n benarde situatie zit, raak je dan trouwens niet in shock?
wie heeft dan nog zo'n tegenwoordigheid van geest om te bellen / gebeld te worden??

Precies. Ik geloof er echt helemaal niks van.
Zal wel enorm opgeblazen zijn en extra dramatisch zijn gemaakt.
Dat je misschien 1 x belt kan ik me nog voorstellen maar niet meer als je zo'n pijn hebt. Geloof er niks van.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 11:15

Wat is dat meisje door een hel gegaan zeg!
Ik heb vaker docu's gezien waar beren mensen aanvielen en idd. op aten of flink verwonden.Ook mensen die door een wonder het overleefde,maar behoorlijk toegetakeld waren.
Als je een moederbeer tegenkomt die jongen heeft,vergeet het dan maar,ze blijft je net zo lang achtervolgen en aanvallen tot ze je heeft.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:46

picobello schreef:
Triest, zeker. Maar toch vind ik het ergens raar dat de beer dan maar afgeschoten moet worden. Ja beren eten vlees en mensen zijn ook vlees. Dat is natuur. En als het ons te dicht bij komt schieten we het maar af. Kan dat beest er wat aan doen dat ie honger heeft? Misschien wel omdat zijn leefgebied wordt verkleind door de mens?
Net als een week geleden. Een ijsbeer had een toerist gedood. Ook afgeknald en dat beest bleek uitgehongerd te zijn en vreselijke kiespijn te hebben....

Dan is dat arme beest uit hun lijden verlost, want kiespijn is niet op te lossen/verhelpen in de natuur en hongerlijden ook niet meer, doordat een mens alles kapot maakt en leefgebieden verpesten en verkleinen, geen wonder dat deze ijsbeer een mens grijpt, die moet ook eten om te kunnen leven, voor hun is er gewoon geen verschil tussen prooidieren en mensen.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:48

@ragdollcat: voor de ijsbeer is het achteraf een zegen inderdaad.
Maar wat je zegt, dieren moeten de prijs weer eens betalen omdat ze gedrag vertonen wat in onze ogen niet Ok is.
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind wat er met het meisje en haar vader is gebeurd hoor.

SuzanH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:51

Wat erg... doodschieten had misschien niet gehoeven maar eigelijk vind ik het nu niet heel erg...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:53

Ik begrijp ook niet waarom ze geen Berenspray [speciaal voor beren] bij zich hadden.
Mensen die in een gebied wonen waar veel beren zijn hebben allemaal deze spray.
Het schijnt beren bij je weg te houden,ze vluchten weg voor deze spray.[zag ik op t.v.].

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 12:58

picobello schreef:
@ragdollcat: voor de ijsbeer is het achteraf een zegen inderdaad.
Maar wat je zegt, dieren moeten de prijs weer eens betalen omdat ze gedrag vertonen wat in onze ogen niet Ok is.
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind wat er met het meisje en haar vader is gebeurd hoor.

Ik heb al eerder gepost dat ik het horror en vreselijk vond voor deze 2 mensen.

Maar wat ik niet snap is, waarom wagen ze zich in een gebied waar beren voorkomen? of neem in ieder geval iets mee wat ze afschrikken en op afstand houden, het lijkt me dat zoiets te verkrijgen zijn voor mensen dat in een gebied wonen waar veel beren voorkomen. Ze zijn ontzettend sterk en kan je gruwelijk verwonden.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:01

@ ragdollcat: Ik bedoelde mij laatste zin algemeen hoor, niet dat ik dacht dat jij dat niet vond.
Ik wilde alleen even benadrukken dat ik vindt dat veel dingen mensen hun eigen schuld is, maar dat ik het daarom nog steeds wel triest voor de betrokkene vind.
Laatst bijgewerkt door picobello op 19-08-11 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:03

Kaitlyn schreef:
Beren eten niet alleen bessen en vlees, maar ook veel vis. :)

Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat een uur na het eerste telefoontje het laatste telefoontje pas was? Alsof die [naam] er een uur over doet om haar te doden (samen met die 3 jongen)..

Toch blijft het een verschrikkelijk verhaal. :j
Met beide zinnen eens. :j
Vis kun je niet helemaal vergelijken met vlees.

Jammer van de beren, vooral ook nog 1 met kleintjes.
Weer een bewijs dat wij onszelf superieur vinden aan andere diersoorten.

Carliijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:07

Suzanne F. schreef:
opisop_shop schreef:

Precies. Ik geloof er echt helemaal niks van.
Zal wel enorm opgeblazen zijn en extra dramatisch zijn gemaakt.
Dat je misschien 1 x belt kan ik me nog voorstellen maar niet meer als je zo'n pijn hebt. Geloof er niks van.

indd, precies mijn gedachte. Als je zo'n pijn hebt ben je niet in staat te bellen lijkt me :=

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:08

Natuurlijk is het vreselijk voor die mensen maar natuur is natuur en als je honger hebt moet je eten. Een kat pakt een vogeltje, een hond pakt een schaap, een leeuw pakt een springbok etc... zo werkt het nou eenmaal. Als je als mens een gebied in trekt waar zulk groot en gevaarlijk wild rond loopt zul je voorzorgs maatregelen moeten treffen! Wij mensen stelen het leef gebied van de dieren omdat wij ons superieur voelen tegenover de dieren, op deze manier worden de dieren gedwongen af te wijken van hun normale jacht gedrag, dat willen we toch zelf? Wij willen toch alle natuur vol bouwen met gebouwen of het hout gebruiken omdat we mooie goedkope meubelen willen? Daarbij is de mens in mijn ogen nog steeds het gevaarlijkste en smerigste roofdier. Misschien is het de oplossing om de criminelen die menen het recht te hebben de levens van hun medemens af te pakken in deze gebieden los te laten, sla je twee vliegen in één klap, het wild heeft eten en wij zijn van de rotte appels af. ;)

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:11

Wat ik opvallend vindt... doen de hulpdiensten er daar een uur over om op de plek des onheils aan te komen? Lijkt me dan geen onbereikbaar gebied als er nog wel signaal is om te bellen.

Zo'n verhaal lijkt me eenvoudig na te trekken, alles is te traceren.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:16

Ragdollcat schreef:
picobello schreef:
Triest, zeker. Maar toch vind ik het ergens raar dat de beer dan maar afgeschoten moet worden. Ja beren eten vlees en mensen zijn ook vlees. Dat is natuur. En als het ons te dicht bij komt schieten we het maar af. Kan dat beest er wat aan doen dat ie honger heeft? Misschien wel omdat zijn leefgebied wordt verkleind door de mens?
Net als een week geleden. Een ijsbeer had een toerist gedood. Ook afgeknald en dat beest bleek uitgehongerd te zijn en vreselijke kiespijn te hebben....

Dan is dat arme beest uit hun lijden verlost, want kiespijn is niet op te lossen/verhelpen in de natuur en hongerlijden ook niet meer, doordat een mens alles kapot maakt en leefgebieden verpesten en verkleinen, geen wonder dat deze ijsbeer een mens grijpt, die moet ook eten om te kunnen leven, voor hun is er gewoon geen verschil tussen prooidieren en mensen.

Dat verhaal van de ijsbeer klopte niet helemaal. Hij is helemaal niet achteraf doodgeschoten, maar door een van de anderen. Erg logisch, op het moment van een levensgevaarlijke aanval ga je niet nadenken over of het 'terecht' is of niet. Dus het is niet gedaan als uiting van wraak.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:18

@ Bassenqua

:j

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:24

Zilfstar schreef:
Eenmaal bloed geproefd blijven dat soort beren op de mens jagen. Dus heb je gewoon 4 menseneters daar rondlopen. Dat is nooit handig.... (blijf het wreed vinden hoor, maar een stel mensenjagers in je achtertuin is niet fijn en ze schijnen mensen echt op te zoeken. Ook in bewoonde gebieden)

ben het wel met je ens het is beter om ze dan af te maken hoe sneu het ook is.

en van olga vind ik het helemaal sneu zeg die laatste worden echt zo verdrietig gewoon
dat wil je als moeder zijnde echt niet meemaken dit |(

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:25

Bassenqua schreef:
Natuurlijk is het vreselijk voor die mensen maar natuur is natuur en als je honger hebt moet je eten. Een kat pakt een vogeltje, een hond pakt een schaap, een leeuw pakt een springbok etc... zo werkt het nou eenmaal. Als je als mens een gebied in trekt waar zulk groot en gevaarlijk wild rond loopt zul je voorzorgs maatregelen moeten treffen! Wij mensen stelen het leef gebied van de dieren omdat wij ons superieur voelen tegenover de dieren, op deze manier worden de dieren gedwongen af te wijken van hun normale jacht gedrag, dat willen we toch zelf? Wij willen toch alle natuur vol bouwen met gebouwen of het hout gebruiken omdat we mooie goedkope meubelen willen? Daarbij is de mens in mijn ogen nog steeds het gevaarlijkste en smerigste roofdier. Misschien is het de oplossing om de criminelen die menen het recht te hebben de levens van hun medemens af te pakken in deze gebieden los te laten, sla je twee vliegen in één klap, het wild heeft eten en wij zijn van de rotte appels af. ;)

moet zeggen dat ik het hier ook wel weer mee eens ben
maar mischien is het een kampeer gebied ofzo en horen die beren daar niet in dat gebied je weet maar nooit.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:26

Maar doordat "wij" leefgebied van de beren inpikken komen ze ook woonwijken etc. in. :j

Dit zie je zelfs in Nederland heel goed, zwijnen die in de bebouwde kom komen omdat wij hun leefgebied afpakken. :j

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:30

jeeeetje.
wat erg! :oo

ookal kwamen ze in een gebied waar ze niet mochten komen oid. dit blijft gewoon echt verschrikkelijk ..
wat een leed ... ook voor de moeder / vader ed.

toch is het wel een apart verhaal, dat ze nog 3 keer heeft kunnen bellen.
maar wij waren er gelukkig niet bij he, dus kun je toch niet oordelen ;).

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 13:35

We weten niet eens waar ze waren tijdens de aanval. Misschien waren ze wandelen (wat je overigens in een gebied waar beren voorkomen beter niet kan doen in een groep kleiner dan 4 personen) in de bossen en liepen ze op het territorium van de beer. Misschien waren ze wel kamperen en hadden ze eten in hun tent, beren ruiken voedsel op honderden meters afstand. Dan zou de reden dat ze zijn doogeschoten logisch zijn: beren komen terug daar waar ze voedsel hebben gevonden. Stel dit is op een kampeergebied dan is het niet handig als je frequent beren over de vloer hebt.
Wees je er van bewust dat de beer ons nooit als prooi zal zien. Ze zullen enkel aanvallen in paniek, of om de cubs te beschermen. Over het algemeen zijn ze eerder bang voor ons.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 15:45

Kaitlyn schreef:
Maar doordat "wij" leefgebied van de beren inpikken komen ze ook woonwijken etc. in. :j

Dit zie je zelfs in Nederland heel goed, zwijnen die in de bebouwde kom komen omdat wij hun leefgebied afpakken. :j

Sterker nog; zwijnen eten kadavers.
Wanner een stel zwijnen door een mens ´overvallen´ wordt waardoor die denken zich te moeten verdedigen is het niet ondenkbaar dat de onverhoopt gedode mens aangevreten wordt.

Mbt het verhaal van het topic heb ik geen mening want geen informatie waarop ik die kan baseren.

Een niet onbelangrijk perspectief voor het berenverhaal en dat van andere mensenetende dieren is het van zeer winstgevend belang om de noodzaak van afschieten van de daders en ´te grote populatie´ in de publieke opinie te verkopen.
In NL is dat met het reewild het geval. De populatie daarvan moet telkenmale uitgedund worden wegens teveel verkeersongevallen. De publieke opinie vraagt zich daarbij niets af want veiliheid is goed.

De mensheid neemt steeds meer van de wereldbol in.
Wanneer bij landjepik door de mens de dieren niet gedood worden, ontstaat er een tijd-plaatst `probleem; mens en bv. beer, leeuw of tijger komen elkaar tegen.
Dat valt niet op te lossen tenzij we de mens inperken en dat zou iets nieuws zijn in de geschiedenis van de mensheid.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:12

Beetje bekrompen reacties hier en daar..omdat jij/ik anders zouden handelen (kan je dat überhaupt wel weten met zo'n situatie?), of het vreemd vinden dat het zo gelopen is, betekent heus niet dat het meteen onmogelijk is..

Beer valt meisje aan, ze belt de eerste keer. Meisje weet te vluchten, denkt dat ze is ontsnapt, wordt weer aangevallen en belt weer. En daarna, als ze de ergste pijn niet eens meer kan voelen, belt ze opnieuw om afscheid te nemen.

Ik zou ook direct aan de telefoon hangen om iemand te waarschuwen, en dat je dan aan je moeder denkt en in paniek niet aan een alarmnummer kan ik me voorstellen.

Overigens staat er dat het derde gesprek een uur na het eerste gesprek is; maar misschien wist ze na aanval 1 best een tijd te vluchten, en zijn gesprek 2 en 3 vlak na elkaar geweest..

haffie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 16:37

gohya schreef:
Wat is dat meisje door een hel gegaan zeg!
Ik heb vaker docu's gezien waar beren mensen aanvielen en idd. op aten of flink verwonden.Ook mensen die door een wonder het overleefde,maar behoorlijk toegetakeld waren.
Als je een moederbeer tegenkomt die jongen heeft,vergeet het dan maar,ze blijft je net zo lang achtervolgen en aanvallen tot ze je heeft.

Dat doen ze en je gaat ontkomt er niet aan hoor. wel als je jezelf kunt verdedigen,met een geweer maar daar denk je ook niet aan he.

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 17:37

Las het al, geloof er eerlijk gezegd niet veel van... Die aanval kan best echt geweest zijn, maar 3x over zo 'nuchter' opbellen en dergelijke? Je bent dan toch op z'n minst in shock. En maakt zo'n beer het slachtoffer niet eerst af (in de luchtpijp grijpen of iets in die trand) om vervolgens dán te eten? Nah, vind het wel érg vreemd dit.... Neemt niet weg dat het onwijs erg is. :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-11 22:41

Vreselijk als je zo'n telefoontje krijgt...
En vreselijk voor dat meisje...