Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
opisop_shop schreef:als je aangevreten wordt en in zo'n benarde situatie zit, raak je dan trouwens niet in shock?
wie heeft dan nog zo'n tegenwoordigheid van geest om te bellen / gebeld te worden??
picobello schreef:Triest, zeker. Maar toch vind ik het ergens raar dat de beer dan maar afgeschoten moet worden. Ja beren eten vlees en mensen zijn ook vlees. Dat is natuur. En als het ons te dicht bij komt schieten we het maar af. Kan dat beest er wat aan doen dat ie honger heeft? Misschien wel omdat zijn leefgebied wordt verkleind door de mens?
Net als een week geleden. Een ijsbeer had een toerist gedood. Ook afgeknald en dat beest bleek uitgehongerd te zijn en vreselijke kiespijn te hebben....
picobello schreef:@ragdollcat: voor de ijsbeer is het achteraf een zegen inderdaad.
Maar wat je zegt, dieren moeten de prijs weer eens betalen omdat ze gedrag vertonen wat in onze ogen niet Ok is.
Neemt niet weg dat ik het vreselijk vind wat er met het meisje en haar vader is gebeurd hoor.
Kaitlyn schreef:Met beide zinnen eens.Beren eten niet alleen bessen en vlees, maar ook veel vis.
Ben ik de enige die het een beetje vreemd vind dat een uur na het eerste telefoontje het laatste telefoontje pas was? Alsof die [naam] er een uur over doet om haar te doden (samen met die 3 jongen)..
Toch blijft het een verschrikkelijk verhaal.
Suzanne F. schreef:opisop_shop schreef:als je aangevreten wordt en in zo'n benarde situatie zit, raak je dan trouwens niet in shock?
wie heeft dan nog zo'n tegenwoordigheid van geest om te bellen / gebeld te worden??
Precies. Ik geloof er echt helemaal niks van.
Zal wel enorm opgeblazen zijn en extra dramatisch zijn gemaakt.
Dat je misschien 1 x belt kan ik me nog voorstellen maar niet meer als je zo'n pijn hebt. Geloof er niks van.
Ragdollcat schreef:picobello schreef:Triest, zeker. Maar toch vind ik het ergens raar dat de beer dan maar afgeschoten moet worden. Ja beren eten vlees en mensen zijn ook vlees. Dat is natuur. En als het ons te dicht bij komt schieten we het maar af. Kan dat beest er wat aan doen dat ie honger heeft? Misschien wel omdat zijn leefgebied wordt verkleind door de mens?
Net als een week geleden. Een ijsbeer had een toerist gedood. Ook afgeknald en dat beest bleek uitgehongerd te zijn en vreselijke kiespijn te hebben....
Dan is dat arme beest uit hun lijden verlost, want kiespijn is niet op te lossen/verhelpen in de natuur en hongerlijden ook niet meer, doordat een mens alles kapot maakt en leefgebieden verpesten en verkleinen, geen wonder dat deze ijsbeer een mens grijpt, die moet ook eten om te kunnen leven, voor hun is er gewoon geen verschil tussen prooidieren en mensen.
Zilfstar schreef:Eenmaal bloed geproefd blijven dat soort beren op de mens jagen. Dus heb je gewoon 4 menseneters daar rondlopen. Dat is nooit handig.... (blijf het wreed vinden hoor, maar een stel mensenjagers in je achtertuin is niet fijn en ze schijnen mensen echt op te zoeken. Ook in bewoonde gebieden)
Bassenqua schreef:Natuurlijk is het vreselijk voor die mensen maar natuur is natuur en als je honger hebt moet je eten. Een kat pakt een vogeltje, een hond pakt een schaap, een leeuw pakt een springbok etc... zo werkt het nou eenmaal. Als je als mens een gebied in trekt waar zulk groot en gevaarlijk wild rond loopt zul je voorzorgs maatregelen moeten treffen! Wij mensen stelen het leef gebied van de dieren omdat wij ons superieur voelen tegenover de dieren, op deze manier worden de dieren gedwongen af te wijken van hun normale jacht gedrag, dat willen we toch zelf? Wij willen toch alle natuur vol bouwen met gebouwen of het hout gebruiken omdat we mooie goedkope meubelen willen? Daarbij is de mens in mijn ogen nog steeds het gevaarlijkste en smerigste roofdier. Misschien is het de oplossing om de criminelen die menen het recht te hebben de levens van hun medemens af te pakken in deze gebieden los te laten, sla je twee vliegen in één klap, het wild heeft eten en wij zijn van de rotte appels af.
Kaitlyn schreef:Maar doordat "wij" leefgebied van de beren inpikken komen ze ook woonwijken etc. in.![]()
Dit zie je zelfs in Nederland heel goed, zwijnen die in de bebouwde kom komen omdat wij hun leefgebied afpakken.
gohya schreef:Wat is dat meisje door een hel gegaan zeg!
Ik heb vaker docu's gezien waar beren mensen aanvielen en idd. op aten of flink verwonden.Ook mensen die door een wonder het overleefde,maar behoorlijk toegetakeld waren.
Als je een moederbeer tegenkomt die jongen heeft,vergeet het dan maar,ze blijft je net zo lang achtervolgen en aanvallen tot ze je heeft.