Rellen in Londen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Re: Rellen in Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:12

Waarbij Rodney King nog een iets ander verhaal was.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:14

Jeetje die binnelandse minister.

'We hopen op mensen om hun familie aan te geven aan de politie'.
'We gebruiken geen geweld, alleen samenwerking met de gemeenschap'

Komaan, beetje héél naïef hoor.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:15

ze zijn nu al ruiten aan het vervangen, nou dat wordt vanavond weer sneuvelen...

Ben benieuwd hoevel verzekeringsmaatschappijen hierdoor over de kop gaan.

Apple, idd, dat was een geheel andere reden. Dat waren in eerste instantie mensen die opkwamen voor wat ze geloofde, deze mensen kende deze lowlife, wat ze als aanleiding geven, niet eens bij naam.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:16

Bravespots: ja precies, dat is precies de houding die echt niets oplost, maar waar het wel naar toe is gegroeid met de 'praten, overleg, overdreven niet stigmatiseren, erg oppassen om niet racistisch over te komen, respect voor minderheden' cultuur die de afgelopen jaren is gegroeid in de UK

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:18

nl zou eens wat hulp moeten sturen, dan zou het snel opgelost zijn. In nl zijn we niet bang om er even goed op in te slaan, traangas en een duidelijk statement te maken. Oprotten of beurs geslagen worden!

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 14:19

Dit gaat nog een staartje krijgen volgens mij. Kan mij niet voorstellen dat gewone burgers zo'n houding aanvaarden.

Zou woedend zijn op zo'n regeringsleiders.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:20

11 jaar oud was de jongste die vannacht gearresteerd was... niet te geloven... ze gaan waarschijnlijk plastic kogels gebruiken vannacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:22

Apple schreef:
Waarbij Rodney King nog een iets ander verhaal was.

Misschien is dat verschil kleiner dan het lijkt, maar dat zullen we pas weten als alles achter de rug is.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:52

het zijn wel een goede paar laatste dagen geweest. 8 doden tijden schietpartij in ohio, beurscrash en londen rellen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 14:57

Rodney King zal wellicht gebruikt worden als argument 'zie je wel, ook bij ons racistisch geweld', maar ik denk dat dit argument geen stand zal houden.

Als groot verschil: deze meneer in London die is doodgeschoten door de politie was aangehouden door een arrestatieteam van een speciale unit om vuurwapengeweld tegen te gaan. Hij heeft bij zijn aanhouding een agent neergeschoten en een politie-auto beschoten. Daarna is hijzelf beschoten. Het is dus geen onschuldige burger oid. Dit was iemand met een vuurwapen die er niet voor terugdeinsde om hem te gebruiken.
De Rodney King rellen kwamen pas echt nadat de politie-agenten waren vrijgesproken van racistisch gedrag, terwijl er hier meteen een menigte aan het rellen is.

Daarnaast zijn ze in Engeland juist heel erg bang om voor racistisch te worden aangezien. Dat zie je in de benadering nu. Praten met de community, voorzichtig de relschoppers benaderen. Als je kijkt naar de beelden op TV dan zie je relschoppers ongestoord hun gang gaan en je ziet de politie terugtrekken ipv er op in gaan.

De african-caraibische gemeenschap zal wellicht gooien met 'rodney king' en met 'racistisch geweld'. Juist door dat soort zaken kan men nu eigenlijk niet ingrijpen in London, juist doordat die gemeenschap zo snel met termen als 'racisme' gooit (terwijl, zoals al eerder gezegd, blanke hooligans gelijk een wapenstok en een hond op hun nek hebben).

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:20

Verschrikkelijk, ik ben ook verbijsterd. Als ik op tv weleens zie hoe die Engelse politie lik-op-stuk beleid uitvoert, dan denk ik 'zozo' maar blijkbaar durven ze dus alleen tegen hun eigen 'soort' en alleen bij eenlingen. :=

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 15:30

Dat heeft niets te maken met durven. Dat heeft te maken met beleid.

Eenlingen? De groepen Hooligans zijn echt geen eenlingen hoor :))

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:32

Er gebeuren gelukkig ook nog mooie dingen in London http://www.flickr.com/photos/pixel-eight/6024429000/
Een stelletje dat thee in schonk voor de agenten die hun buurt beschermde.

Het harder optreden zal een dezer dagen/weken wel gebeuren als men inziet dat ze niet zo soft moeten zijn. Gewoon die stokken even door glas rollen en inhakken in die zooi. Zo hebben ze dat ook gedaan bij de rellen toen Beatrix Koningin werd, daar was bij vader toen bij bij als M.E'er. Ik zou zeggen, ga vanavond er gruwelijk hard tegen in dit moet stoppen.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:33

Echt vreselijk ik hoorde het net pas.. Doorgeslagen mensen

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:37

BenFan, das pas een mooie foto!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 16:57

londenaar hier.....

Is echt rampzalig hier. Nouja, jullie hebben 't nieuws wel gezien. Maar ik werk nachten bij mcdonalds en waar ik werk de afgelopen 2 nachten... jeutje... afgelopen nacht was er een grote groep die over de straat rende... politie hield iemand tegen de grond gepint, ze gingen achter een auto aan die ze eerste probeerde te stoppen. Ruiten ingeslagen (niet van de mc). De nacht daarvoor hebben ze recht voor de mcd. een politieauto aan diggelen geslagen... en dat valt dan nog mee!! we hebben iedere keer eerder gesloten... we zijn eigenlijk 24/7 open. Maar nu niet. Is echt erg. En 't is nu in alle grote steden... niet alleen in london! iemand van m'n werk zei ook dat bij hem alle winkels gesloten waren gistermiddag en alle ruiten hout er voor hadden. En allemaal mensen die met baseballbats rondlopen en waar ik woon zijn ook alle winkels gesloten.

Niet erg veilig hier op 't moment.... zelfs overdag nu.... ik hoef gelukkig niet te werken vandaag (ik werk alleen maar nachten) en ik denk dat ik morgen gewoon bel om te zeggen dat ik niet kom... gewoon te gevaarlijk. Midden in de nacht naar huis en voor de bus wachten.... terwijl er aan de overkant van de straat jongeren proberen een ruit in te slaan.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:02

Dat klinkt niet lekker Maartje :\

Better safe than sorry.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:04

maartje, ik zou ook niet gaan, geen werkgever die het je kwalijk kan nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:07

Ik hoorde van mijn collega's dat het niet veilig is, zij worden daar verplicht naar huis gestuurd nu :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:13

nouja, ik kom over 2 weken weer terug naar nederland.... dus zelfs als ze me om die reden zouden ontslaan zou 't niet zoveel uitmaken.

Escha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:15

Ik ben nu net thuis, terug van het werk, twee uur eerder gestopt. En ook hier planken voor alle winkelramen. Echt verschrikkelijk :n Vanochtend zag ik dat de ruiten van de KFC bij mijn busstop waren ingeslagen en een stukje verder op een electronica winkel leeg geplunderd. Aan de overkant een fietsenwinkel helemaal leeg :n Echt schandalig.
Vriendlief moet van het werk op het werk blijven tot 6 en zouden hem misschien een taxi naar huis doen 'wanneer het weer fout zou gaan'. Ik heb hem gezegd dat ie naar huis moet komen, ik wil niet dat hij zijn leven in gevaar brengt omdat zijn werk wilt dat hij 2 uurtjes langer blijft :n Terwijl ze de rest allemaal naar huis sturen. Hij is nu onderweg naar huis :)

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 17:15

Jeetje, klinkt zo onwerkelijk. Hout voor de ramen, die winkels die zo opzichtig zijn geplunderd.

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:07

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:11

Vreselijk allemaal. Heb vandaag diverse Londenaren gezien die het goed keurden. Walgelijk gewoon. Ik zou dit weekend naar Londen gaan maar kreeg vanmorgen een telefoontje van de reisorganisatie dat het niet doorgaat. Hebben het nu verzet .

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 18:43

windhond schreef:
Vreselijk allemaal. Heb vandaag diverse Londenaren gezien die het goed keurden. Walgelijk gewoon. Ik zou dit weekend naar Londen gaan maar kreeg vanmorgen een telefoontje van de reisorganisatie dat het niet doorgaat. Hebben het nu verzet .

Jeetje dan hebben m'n moeder, zusje en ik echt geluk gehad...