Gouda leert Marokkaanse Probleemjongeren karate

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-11 20:20

Ik gedraag me wel en krijg niets gratis.. nu weet ik eindelijk wat me te doen staat :')

hoe bedoel je de kat op het spek binden... probleem is overduidelijk.. de wet biedt geen enkele mogelijkheid en dus gaan ze rare sprongen maken.. met alle respect, maar Gouda zet zich weer lelijk te kijk (hier zul je wilders over horen)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:18

Ik denk dat we ze beter allemaal in het leger kunnen zetten. :+

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:23

geerke schreef:
waar komt dat geld vandaan vraag ik mij dan af?

uit datzelfde uitputtende putje waar dus al onze belasting centjes heen gaan...

hmz moet ook maar relschopper worden krijg ik gratis vechtlessen aangeboden(en wij brave burgers maar betalen voor onze sporten |o wees dan zo tollerant om alle sporten gratis te maken ofzo :roll: )...uh ja we pakken echt de jeugd zo goed aan hoor lekker belonen ipv straffen laat ze maanden putjes scheppen ofzo of stront rapen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:26

Ja joh, pomp er weer geld in... :O Echt moe word ik ervan zeg...

Wie mag dat betalen?

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:30

Babeth schreef:

Dit vindt ik niet eens zo'n gek idee.
Jaartje drillen, respect en discipline bijbrengen, bezig zijn en bij goed functioneren een baan aangeboden krijgen.
En bij niet goed functioneren nog een jaar drillen.
Iedereen blij: ze zijn van de straat, leren normen en waarden, kunnen een voorbeeldfunctie zijn en met een baan ook nog aanzien.

Mja, ik zal er wel weer niks van snappen dat karate beter zou helpen...
Waarschijnlijk om de sigarenboer van 70 op de hoek beter te kunnen overvallen... :x

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 12:37

geef ze raples, streetdance, dan leren ze discipline en moeten ze zoveel oefenen dat ze geen tijd hebben om ruzies te zoeken en uit te vechten...nu kunnen ze nog meer imponeren en voelen ze zich nog groter en sterker dan dat ze denken dat ze zijn.

Leuk als je zo een pestjoch voor je krijgt en hij schopt je lens om je tas....

Discipline kunnen ze leren in een andere context waardoor ze zich kunnen onderscheiden en uitblinken, in desnoods wedstrijdgebeuren.

Nu weer nog een stukje agressie er bij......want deze sport kan nl ook goed negatief gebruikt worden, hangt af van de imborst en controle op de rest van het leven van zo een joch.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:41

MarvanTom schreef:
Babeth schreef:

Dit vindt ik niet eens zo'n gek idee.
Jaartje drillen, respect en discipline bijbrengen, bezig zijn en bij goed functioneren een baan aangeboden krijgen.
En bij niet goed functioneren nog een jaar drillen.
Iedereen blij: ze zijn van de straat, leren normen en waarden, kunnen een voorbeeldfunctie zijn en met een baan ook nog aanzien.

Mja, ik zal er wel weer niks van snappen dat karate beter zou helpen...
Waarschijnlijk om de sigarenboer van 70 op de hoek beter te kunnen overvallen... :x

Volgens mij, moet Defensie nog al veel bezuinigen.

Ik denk, dat alles staat met de sportschool/leraar. Ik ken sportscholen, daar haal je het echt niet in je hoofd om een grote bek te hebben en leer je respect en omgaan met agresssie.

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:43

Electra63 schreef:

Ik denk, dat alles staat met de sportschool/leraar. Ik ken sportscholen, daar haal je het echt niet in je hoofd om een grote bek te hebben en leer je respect en omgaan met agresssie.

ja maar gaan ze dat dan ook toepassen buiten de sportschool?.. dat is een beetje mijn angst..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:49

_Yasmine_ schreef:
Electra63 schreef:

ja maar gaan ze dat dan ook toepassen buiten de sportschool?.. dat is een beetje mijn angst..

Daarom zeg ik ook, dat alles valt en staat met de juiste sportschool/sportleraar.

JuliaMaria

Re: Gouda leert Marokkaanse Probleemjongeren karate

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 17:50

Wordt tijd dat ouders gaan opvoeden, in plaats van de overheid.... Die relschoppers en vernielers kosten al zat geld. :n

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:48

Mijn moeder werkt op een school voor kinderen met gedragsproblemen en daar worden sporten als judo en karate juist zeer aangeraden. Hoe en wat weet ik precies niet, maar het klinkt me niet zo gek in de oren.

RoseK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:32

Dienstplicht lijkt mij ook niet zo'n goed idee hoor. Ken een paar aardige jongens die daar heel anders uit zijn gekomen dan ze waren, en niet in positieve zin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 19:51

Ja jammer, bij defensie moeten er een hoop uit.

Mooi zou zijn bij de marine, een jaartje op een onderzeëer dan leren ze wel discipline en respect ook nog eens samenwerken en sociale vaardigheden op zo een kleine ruimte met elkaar, maar helaas moeten er bij de Marine ook weer een heleboel uit

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:03

Everybody was kung-fu fighting padadadadadada
these kids were fast as lightning
In fact it was a little bit fri-ightning nanananana...

in de top-10 binnengekomen in Gouda.

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:07

Ze kunnen beter een cursus Leren Schoffelen geven met een vestje aan "Ik werk voor de samenleving". Doen ze nog eens wat terug voor de staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:37

Op een schep hangen heel de dag wordt dat.....

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 20:40

russel schreef:
Op een schep hangen heel de dag wordt dat.....

Vind ik beter klinken dan belastinggeld "investeren" ( }:0 ) in mensen die niet begrijpen hoe ze normaal moeten doen (wat eigenlijk heel simpel is, maar ja....). Nu geef je die etterbakken nog een leuke gratis cursus ook.. Vind ik niet helemaal jofel. :n

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 20:47

Kan het niet andersom, dat de inwoners die worden getreiterd een paar lesjes karate krijgen? Wie niet horen wil, moet maar voelen... :Y)

nee zelfs ik als linkse hippie ben een beetje klaar met deze "groeperingen" na wat vervelende ervaringen. Ondertussen snap ik ook niet zo goed meer waarom men ze een aai over de bol wil blijven geven van andermans zuurverdiende centen..

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 07:32

Het zal wel meevallen, ik gok dat het hier gaat om shotokan karate. En dat is meer de meditieve vechtkunst vorm. Veel buschauffeurs gaan ze er niet mee kunnen in elkaar slaan.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:15

Het snoepje is niet weggelegd voor diegenen die goed doen, maar voor diegenen die kwaad doen. Dat zal ze leren! Psychologisch gezien de perfecte manier van opvoeden? Conclusie: Ik heb het altijd fout gedaan, zowel bij mijn kinderen als bij mijn huisdieren. Het had moeten zijn: Niet belonen als ze het goed doen en belonen als ze het fout doen.
Dat druist toch tegen alle logica in? Ik heb hier dus totaal geen begrip voor. Sorry.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 10:40

Goed plan +:)+

:+

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 12:06

Tja, het probleem is natuurlijk dat ze straffen óók duur belastinggeld kost, en helaas leren ze in de jeugdgevangenis over het algemeen alleen maar rottigheid.

Bij de vorige grote crisis liet de Nederlandse regering kanalen graven door mensen die steun moesten trekken, nou, onze regering weet wat haar te doen staat dus. :+

Alleen moet ze dan deze keer minderjarige zonen van steuntrekkers verplicht mee laten komen maar dat is wel een goede reden om meteen maar dat gezeur over kinderarbeid af te schaffen.

Win-win. :+

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 13:28

randalinpony schreef:
Bij de vorige grote crisis liet de Nederlandse regering kanalen graven door mensen die steun moesten trekken, nou, onze regering weet wat haar te doen staat dus. :+

Nu je het zegt, ik zou wel een mooi bos willen in mijn regio :j

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:09

Johanna59 schreef:
Zoals er hier in dit topic over deze jongeren gesproken wordt, kan ik maar één conclusie trekken; discriminatie.

Je bedoelt hoop ik discriminatie van mensen als Tjoppie die geen les krijgen omdat ze niet crimineel zijn ?

flamingoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 20:11

dwaallicht schreef:
Kan het niet andersom, dat de inwoners die worden getreiterd een paar lesjes karate krijgen? Wie niet horen wil, moet maar voelen... :Y)

nee zelfs ik als linkse hippie ben een beetje klaar met deze "groeperingen" na wat vervelende ervaringen. Ondertussen snap ik ook niet zo goed meer waarom men ze een aai over de bol wil blijven geven van andermans zuurverdiende centen..

mee eens , vroeg of laat gaat bij iedereen het licht aan