JuliaMaria schreef:Even een kleine note: Ik heb dit topic niet geopent om mensen te laten doneren, aangezien ik ook niet weet waar dat geld blijft (zoals iedereen daar vraagtekens bij zet), maar ik noemde het maar als voorbeeld om te laten zien hoe gigantisch dat verschil is. Ik vermoed dat dit grote verschil (zo'n 100 miljoen euro in deze vergelijking) te maken heeft met desinteresse. Iets wat me niet vreemd lijkt aangezien er in de media relatief weinig over gesproken wordt, en aangezien er hier op bokt geen woord over gerept was.
Het is dus niet mijn bedoeling om mensen over te halen om te doneren, ik wil het probleem alleen maar onder de aandacht brengen, omdat dat voor mijn gevoel erg weinig gebeurt.
Of dit te maken heeft met cultuur betwijfel ik... Als je de mensen in Hoorn van Afrika hun gang laat gaan dan verbouwen ze, fokken en slachten ze vee en redden zichzelf tot op bepaalde hoogte. Wat er nu gebeurt is niet iets wat die mensen zelf in handen hebben.. Die willen het liefst ook terug naar hun kleine gemeenschap met koeien, geiten en gewassen. Alleen vind je daar nu alleen nog maar kadavers en verdorde stukken land.
Zomaar dorpen gaan helpen ben ik zelf geen voorstander van, maar ik betwijfel of dit vergelijkbaar is.
Kanelly: Heel pakkend wat je zegt. Er valt daar voor ons als "Nederland" inderdaad niets te halen.. Het blijft helaas toch een politiek spel..
En hoeveel gezinnen in Nederland moeten al naar de voedselbank tegenwoordig om te kunnen eten?
Er is hier ook nog zat armoe en er zal wanneer de politiek zo doorgaat nog heel wat armoe gaan komen,dus niet zo gek dat de Nederlander niet spontaan blijft doneren,misschien dat daar eens wat meer aandacht aan besteedt mag worden!
Volgens mij hebben wij Nederlanders zelf al genoeg aan onszelf om het hoofd boven water te houden?!