Aanslag Oslo + Schietpartij

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:51

Hij zal niet meer vrij komen denk ik, geen zelfmoord plegen zegt vaak veel over de dader. Vraag me af wat er allemaal uitkomt. En inderdaad wat een hel voor de familie

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:52

Dat is idd de andere kant van het verhaal.
Weet ook niet hoe het daar geregeld is maar ik vermoed dat deze meneer niet meer vrijkomt, in elk geval niet vervroegd.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:52

En dat alles door 1, slechts 1 persoon......zo zie je maar weer hoeveel schade één iemand kan aanrichten....... :n

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:56

Winddancer schreef:
En dat alles door 1, slechts 1 persoon......zo zie je maar weer hoeveel schade één iemand kan aanrichten....... :n

Hier heb ik me ook over verbaasd, heb me echt afgevraagd hoe hij dit voor elkaar gekregen heeft :n
Naar het schijnt heeft hij eerst iedereen bij elkaar geroepen omdat hij vertelde iedereen te willen controleren ivm de bomaanslag.
Toen iedereen bij elkaar was heeft hij het voor geopend en duurde het even voordat de kinderen wisten wat er aan de hand was. Ze dachten eerst aan een flauwe grap ;(
Ik denk dat dit de reden is waarom hij zoveel slachtoffers heeft kunnen maken, een grote mensdichtheid en heel veel munitie. Tel daar bij op ongeveer 700 mensen die veelal op de grond zaten.
Daarbij heeft de dader een half uur zijn gang kunnen gaan en dat is best veel

SaskiaKur

Re: Aanslag Oslo + Schietpartij

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:02

Nieuws nu op NED 1

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:16

Vreselijk inderdaad.
Vooral dat gigantische aantal slachtoffers op het eiland. Gisteravond was het laatste wat ik had gehoord dat ze het hadden over misschien wel 20 slachtoffers, vanochtend hoorde ik toen pas dat het er nu zo veel zijn.

Ik dacht zelf wel vrij snel dat het een 'wraakactie' zou kunnen zijn en niet een terroristische aanslag omdat het zo tegen één partij gericht is.

Ik ben ook een paar keer in Noorwegen geweest, daardoor raakt het me toch meer.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:54

Hoor net pas hoeveel mensen er dood zijn. Wat veel zeg :oo

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 13:31

Dader heeft bewondering voor de PVV... kippevel loopt toch wel over mijn rug nu.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:07

purny schreef:
Dader heeft bewondering voor de PVV... kippevel loopt toch wel over mijn rug nu.

Geert Wilders had al gereageerd met dat hij alles verafschuwt wat er is gebeurd.

Verder is er een andere vent opgepakt, zie ik net op het nieuws. Ik vraag me af waarom ze de hoofdverdachte en die andere vent gewoon in beeld laten komen. Ik dacht dat dat niet mocht. Misschien weet iemand dat hier?

En verder: Vréselijk, echt vreselijk. ;(

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:26

Verschrikkelijke gebeurtenis, vooral voor de ouders moet dit een nachtmerrie zijn...

@dejavu, ik begreep dat de man actief was in de social media. Als hij daar zelf foto's neerzet, dan kan iedereen erbij.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:28

SAKKIA schreef:
SaskiaKur schreef:
Is nu al over de 90....

Vergis je niet, ze tellen het aantal doden van de bomaanslag er ook vaak bij op in te berichtgeving ;)

Die 84 doden waren dus alleen al op dat eiland, de andere 7 waren er dan nog niet bij opgeteld.
Het was nog niet bekend of die bomaanslag van dezelfde persoon kwam, nu wel dus.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:31

Daphna schreef:
Verschrikkelijke gebeurtenis, vooral voor de ouders moet dit een nachtmerrie zijn...

@dejavu, ik begreep dat de man actief was in de social media. Als hij daar zelf foto's neerzet, dan kan iedereen erbij.

Ja, het kwam van Twitter, meen ik. Die vent die er wellicht ook wat mee te maken heeft, werd gefilmd bij zijn arrestatie. Hoe zit dat? En over de hoofdverdachte; mag je een foto (geplukt van de sociale media) zomaar laten zien op tv?

Bij Nederlandse verdachten laten we toch meestal een zwarte balk voor de ogen zien?

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:37

Het kan mij niet schelen dat er geen zwarte balk over zijn ogen zit. Je bent toch echt zwaar, heel zwaar gestoord als je tot zoiets in staat bent. Zo zie je maar dat er ook in het 'blonde volk' extremistische mensen voorkomen met walgelijke ideeen. :(

Afschuwelijk voor de slachtoffers en de nabestaanden. Ik hoop echt dat die man nooit meer vrij komt, op z'n minst!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:42

@dejavu: Dat is alleen in Nederland, dat je een zwarte balk krijgt.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:44

Twiggy2008 schreef:
Het kan mij niet schelen dat er geen zwarte balk over zijn ogen zit. Je bent toch echt zwaar, heel zwaar gestoord als je tot zoiets in staat bent. Zo zie je maar dat er ook in het 'blonde volk' extremistische mensen voorkomen met walgelijke ideeen. :(

Afschuwelijk voor de slachtoffers en de nabestaanden. Ik hoop echt dat die man nooit meer vrij komt, op z'n minst!

Begrijp me niet verkeerd, Twig, ik wil het niet voor die gek opnemen! Ik was alleen benieuwd naar hoe dat precies zit. :) Niet om zijn rechten te verdedigen dus.

Verder dachten de hulpverleners dat er wellicht mensen verdronken zijn. Sommige jongelui zijn het water ingedoken om naar het vaste land te zwemmen, maar het water is erg koud en er worden nog mensen gezocht. Echt zo ontzettend verschrikkelijk. :(:)

Zoolgangster schreef:
@dejavu: Dat is alleen in Nederland, dat je een zwarte balk krijgt.

Bedankt voor het antwoord. Wist ik niet! :D

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:44

@Twiggy, hopelijk blijft die man langer opgeborgen dan dat ie in Nederland zou zijn, ja.
En ja, extremisme is niet aan huidskleur gebonden.

tjoppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:45

poeh. Ik ben nog een beetje flabbergasted.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:47

Zoolgangster, ik hoop dat mensen met bepaalde ideeen over 'buitenlanders' dat nou ook eens even in gaan zien, dat extremistische gekken niet gebonden zijn aan een huidskleur. ;)

Dejavu, ik begreep je wel, hoor, sorry als ik er zo doorheen denderde met mijn post. :)
Ik vind dit soort mensen zo ziek, zo eng...... Het zal je maar overkomen dat je zo'n gestoorde gast op je levenspad krijgt. ;(

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:51

Echt schrikken inderdaad! De vriend van een vriendin van mij was gisteren net in Oslo aangekomen, de explosie was op 400 meter van zijn hotel. Gelukkig is hij wel ongedeerd.

Wat verschrikkelijk, heb er echt geen woorden voor.

dejavu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 14:56

Twiggy2008 schreef:
Dejavu, ik begreep je wel, hoor, sorry als ik er zo doorheen denderde met mijn post. :)
Ik vind dit soort mensen zo ziek, zo eng...... Het zal je maar overkomen dat je zo'n gestoorde gast op je levenspad krijgt. ;(

Het enge vind ik vaak dat bekenden van verdachten meestal ook geschokt reageren en deze actie nooit verwacht hadden. 'Het was zo'n rustige en behulpzame buurman', 'Het was een goede student', 'Hij was een graag geziene speler bij de tennisclub', etc. Het zal je inderdaad maar overkomen of je zult het bericht maar thuis krijgen.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:08

Wat mij extra raakt is het feit dat er ouders waren die hun kind op het eiland belden, waardoor zijn/haar schuilplek verraden werd, zodat ze alsnog vermoord werden... Je zal met die gedachte als ouder moeten verderleven...

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:10

purny schreef:

Ach kom, overdrijven is ook wat hoor..

Er zijn ook vast extreem-linkse psychopaten die pvda of sp stemmen hoor, vind dit echt een onzin reactie.. :n

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:16

JuliaMaria schreef:
purny schreef:

Ach kom, overdrijven is ook wat hoor..

Er zijn ook vast extreem-linkse psychopaten die pvda of sp stemmen hoor, vind dit echt een onzin reactie.. :n

Idd een onzin reactie... Offtopic, maar als iemand bij een terrorist zegt dat hij de islam volgde, is dat ook een onzin reactie. Even ter vergelijking.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:23

Verschrikkelijk. Gewoon ziek.

Als je hoord dat de dader als politieagent verkleed op het eiland alle jongeren bij elkaar heeft geroepen en daarna het vuur heeft geopend. Wat een trauma's houden de overlevenden hieraan over!! Het lijkt wel de afslachting van '40-'45.

Diep geschokt. Hier zijn geen woorden voor. Y;(

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 15:25

Het is hoe dan ook afschuwelijk. Moslim, extreem rechts, christenfundamentalist (want die heb ik ook al ergens gelezen), het maakt niet uit - het is afschuwelijk!

Die ouders inderdaad die hun kind belden.... |( Het zal je toch gebeuren!