Nojoukus schreef:Heb je zelf direct met de zaak te maken gehad?
Nee

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Heino schreef:Nojoukus schreef:Maar nu zijn de kinderen (behalve die Destiny dan) niet meer onder toezicht, dus blijkbaar zijn haar opvoedkwaliteiten toch niet zo waardeloos als jij dacht, anders had jeugdzorg zich niet ervanaf getrokken.
Ik heb geen idee hoe de situatie nú is, dus daar kan ik niet over oordelen. Maar hoe de situatie tóen was, was niet tof. En dat was Jeugdzorg blijkbaar met me eens. Er kan een hoop veranderen in een jaar
Nojoukus schreef:Deze bovenstaande zin (zeker door gebruik van de leestekens) doet vermoeden dat je informatie uit eerste hand hebt.
JuliaMaria schreef:Alleen is er een hoop papierwerk (wat steeds meer wordt) wat ook in orde moet zijn, iets wat vaak niet congruent is met de praktijk en wat de hulp zwaar kan vertragen..
Heino schreef:Dus als een moeder met een moeilijk verleden dr kinderen verwaarloost zeggen we voortaan "agossie arme moeder, nee het geeft niks dat je je kinderen verwaarloosd want je hebt er een goede reden voor, je hebt het zelf zoooo zwaar gehad"
Ik heb óók medelijden met moeder hoor. Maar ik vind haar opvoedkwaliteiten waardeloos. En dát is waarom ik vind dat Jeugdzorg zo te zien goed gehandeld heeft (al blijft alles met die Destiny te vaag om er wat van te zeggen)
JuliaMaria schreef:Ik denk dat het heel makkelijk is om Bureau Jeugdzorg van afstand flink af te kraken.. Maar ga er maar eens tussen zitten, je hebt geen idee wat voor bureaucratische rompslomp er allemaal bij komt kijken.
De medewerkers werken daar niet omdat ze een baan nodig hebben, die hebben een sociale opleiding gedaan, vaak in de richting jeugd & gezin, en willen niets liever dan kinderen, ouders en verzorgers een helpende hand toereiken. Alleen is er een hoop papierwerk (wat steeds meer wordt) wat ook in orde moet zijn, iets wat vaak niet congruent is met de praktijk en wat de hulp zwaar kan vertragen..
Suuszels schreef:Ahh leuk topic, ik loop stage in de jeugdzorg (dus niet voor bureau jeugdzorg) moet volgend jaar een scriptie maken, ik weet nog niet precies waarover maar waarschijnlijk wel over uithuisplaatsing.
Ik vind het goed dat jeugdzorg zoveel macht heeft, van mij mag het in sommige gevallen nog wel meer. Maar hee, het gros van de mensen ziet alleen maar drama's bij jeugdzorg, ze maken fouten, scheuren gezinnen uit elkaar e.d.
Maar snap ook even hoe goed jeugdzorg het soms doet, maar wat mensen niet zien. Er zijn veel meer gevallen waarin jeugdzorg juist heeft gehandeld dan onjuist maar die komen niet in de media.
Ik ga zeker die documentaire kijken, niet nu maar een andere keer..
Suuszels schreef:Ahh leuk topic, ik loop stage in de jeugdzorg (dus niet voor bureau jeugdzorg) moet volgend jaar een scriptie maken, ik weet nog niet precies waarover maar waarschijnlijk wel over uithuisplaatsing.
Ik vind het goed dat jeugdzorg zoveel macht heeft, van mij mag het in sommige gevallen nog wel meer. Maar hee, het gros van de mensen ziet alleen maar drama's bij jeugdzorg, ze maken fouten, scheuren gezinnen uit elkaar e.d.
Maar snap ook even hoe goed jeugdzorg het soms doet, maar wat mensen niet zien. Er zijn veel meer gevallen waarin jeugdzorg juist heeft gehandeld dan onjuist maar die komen niet in de media.
Ik ga zeker die documentaire kijken, niet nu maar een andere keer..
19LindA83 schreef:Maar waarom ben je van mening dat ze de kinderen verwaarloost? Waarop baseer je dat? Naar mijn idee krijgen de kinderen goed te eten, een hoop liefde, een dak boven hun hoofd en ze gaan naar school
JuliaMaria schreef:Ik denk dat het heel makkelijk is om Bureau Jeugdzorg van afstand flink af te kraken.. Maar ga er maar eens tussen zitten, je hebt geen idee wat voor bureaucratische rompslomp er allemaal bij komt kijken.
De medewerkers werken daar niet omdat ze een baan nodig hebben, die hebben een sociale opleiding gedaan, vaak in de richting jeugd & gezin, en willen niets liever dan kinderen, ouders en verzorgers een helpende hand toereiken. Alleen is er een hoop papierwerk (wat steeds meer wordt) wat ook in orde moet zijn, iets wat vaak niet congruent is met de praktijk en wat de hulp zwaar kan vertragen..
Pauline schreef:Omdat dingen wijzigen een hoop papierwerk en assertiviteit vergt. En de meeste indicatiestellingen simpelweg knipwerk zijn.
Heino schreef:En hoe weet je dat de verslagen daadwerkelijk verdraaid zijn?
Nicolletje schreef:Kind uit huis zetten met de beschuldiging dat hij zijn een gevaar en aggressief is, zoals in de docu, zonder degelijke opvang, vind ik anders behoorlijk erg.
Die moeder moeten laten kiézen tussen haar kinderen: hij weg of de kleintjes weg, zonder enige begeleiding, ja dat vind ik erg.Heino schreef:En hoe weet je dat de verslagen daadwerkelijk verdraaid zijn?
Diegene die het verslag had opgesteld stond bijna aan het einde van de docu aan de deur en zei zelf dat haar verlag verdraaid was.