Waar is swiffer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Logic

Re: Waar is swiffer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 17:54

http://www.hartvannederland.nl/nederlan ... eerplaats/
reden van stoppen: 1 kind moet naar de wc, de ander wil de hond te drinken geven. 3 jarig dochtertje klikt de gordel los en wil de auto uit. Pa schrikt en maakt kind weer vast. Ma komt terug met jongetje en alles gaat weer in de auto. Half uur later vraagt pa: Waar is de hond? Oudste zegt: Niet bij mij op schoot. Dat zegt de rest dan ook. Dom, dom, dom...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:04

tja....ik hoop niet dat hij achter de auto heeft aangerend,maar dat zou de bestuurder toch wel gezien hebben?
Arme hond....die is compleet in de war!
Misschien heeft hij al een nieuw baasje gevonden,kleine hondjes zijn redelijk in trek.

spottedponie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:11

Ik hoor net op de radio dat Swiffer terecht is!! Hij zat in een opvang in Lyon...

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:16

Ja kijk, daarom controleer ik alles een paar keer pfff vermoeiend hoor, maar liever dat dan iets/iemand/dier vergeten/overslaan.

Ik vind het wel erg zielig voor Swiffer, toch voel ik dat ie binnen een paar weken terecht is, want ja....dankzij de krant he.

Mintgroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:31

Gelukkig is hij terecht :) Toch wel stom dat je de hond kan vergeten hoor.. Ik zou mijn hondje altijd aan de lijn houden op een parkeerplaats..

Ik zou zelf sowieso geloof ik ook nooit met een hond en 3 kleine kinderen in de auto op vakantie gaan naar Spanje :P Ik weet dat heeeel veel mensen dat doen, maar bij ons was het al ruzie in de auto toen we wat ouder waren, hahaha :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 18:45

spottedponie schreef:
Ik hoor net op de radio dat Swiffer terecht is!! Hij zat in een opvang in Lyon...

gelukkig!
Ik keek net op hun site bij chiens perdue maar die is niet echt heel duidelijk....

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-11 19:30

oow geweldig :D Die zullen wel heel blij zijn en nóóit meer zo'n fout maken :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 11:35

Wat fijn dat de hond terecht is, maar goed dat er niks ernstigs is gebeurd.
Hoop wel dat de familie hiervan geleerd heeft.
Ik kan me dit ook niet voorstellen dat ik mijn hond vergeet, maar ja.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:28

Van een ander forum:

Citaat:
Ze zijn nadat ze terugwaren op de parkeerplaats direct gaan vragen en bellen, maar op zondagavond krijg je nergens gehoor. Na enkele uren hebben ze besloten door te rijden omdat ze in Spanje internet hadden en vandaaruit alles in gang konden zetten.
Gisteravond hebben ze bericht gehad dat de hond gevonden is (blijkt door beveiligingsbeambte gevonden te zijn op parkeerplaats en naar opvang gebracht te zijn, via de chip is de eigenaar achterhaald) en de man is vanmorgen om 5 uur in de auto gestapt om zijn hond te halen, is nu dus onderweg,

en

Citaat:
Man kon zich ook wel op zijn kop slaan over wat er gebeurd was.
Ze waren van plan een paar uur door te rijden na de laatste tolpoort, toen na 10 minuten een van de kinderen aangaf te moeten plassen. Dus gestopt, kind laten plassen, moeder ging ook plassen, ander kind wilde de hond nog even water geven en toen maakte de allerkleinste zich ook los en wilde ook uitstappen. Vader heeft de jongste weer vastgezet, iedereen de auto ingebonjourd en is verder gereden. Hondje lag altijd bij 1 van de kinderen op schoot, nu bleek na enkele minuten rijden dat ie niet op schoot lag en de mand achter bleek ook leeg. Ze zijn direct bij de eerste gelegenheid omgedraaid maar kwamen aan de andere kant in een file terecht en hebben er ruim een uur over gedaan om na het omdraaien weer op de parkeerplaats te komen. En toen was de hond weg.
Ws. dus een hele chaotische situatie geweest op die parkeerplaats waardoor de hond vergeten was. Slordig natuurlijk en die man vond het vreselijk.

én

Citaat:
LLORET DE MAR - Jos Kools uit Odijk heeft zijn hondje Swiffer vandaag verlost uit het dierenasiel nabij Lyon. Het heeft hem echter een heleboel moeite gekost voordat hij het beestje weer mee mocht nemen naar het

Kools vertrok vanochtend met de auto naar Frankrijk om Swiffer op te halen uit het asiel. Hoewel de berichten dat Swiffer in goede conditie verkeerde bleken te kloppen, schrok de familie Kools van de foto's die zij gisteravond toegestuurd kregen van een Franse dierenliefhebber die Swiffer had opgemerkt en vastgelegd. Het dwerghuisdier dat niet alleen de aandacht van Nederlandse maar ook van de Franse media trok, wordt vanavond herenigd met moeder Maruschka en de kinderen Dylan, Dexter en Victoria. Vader Jos wilde de twee keer zes uur durende autorit zijn gezin niet aandoen.

De ontvangst in het Franse dierenasiel was overigens allerminst hartelijk. Sterker, Kools moest alle zeilen bij zetten om Swiffer mee te mogen nemen. "Bij aankomst in het enorme opvangcentrum heb ik bij elkaar wel een half uur moeten wachten voordat ik te woord gestaan werd", vertelt Kools vanuit de auto aan De Telegraaf. "Ik overlegde mijn paspoort, het dierenpaspoort van Swiffer en de chip-papieren. Dat bleek niet genoeg om haar mee te krijgen."

Kools stond perplex. Een medewerker van chip-bedrijf Virbac uit Barneveld heeft vervolgens met de asielhouders gebeld en onder andere de in De Telegraaf verschenen artikelen gefaxt om hen te overtuigen dat Kools de eigenaar van Swiffer is. "Ze vroegen telkens om een papier waarop mijn paspoort gekoppeld was aan het paspoort van Swiffer. Dat document is in Nederland niet nodig, in Frankrijk blijkbaar wel." Na uitvoerig overleg werd Swiffer alsnog meegegeven en kon Kools de terugreis inzetten. "Swiffer danste als een helikoptertje in het rond," meldt Kools. "Nog een paar uurtjes en dan kunnen de kinderen haar weer zien."

De T.

Misschien he, is het verstandig om niet te oordelen voordat men het werkelijke verhaal weet......

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 11:43

Dat bedoel ik dus Nikki ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-11 12:10

Fijn dat het hondje terecht is :+

Ik ben een keer de hond van mijn ouders vergeten bij de supermarkt :oo
had haar aan het fietsenrek gebonden en ze was rustig gaan liggen en ik was rustig richting het huis van min ouders gegaa. Had wel steed het gevoel dat ik wat vergeten was, dus boodschappen lijstje een paar keer nagelopen, maar nee ik had alles :j
Toen ik bijna bij het huis was realiseerde ik me ineens dat ik de hond van mijn ouders mee genomen had, dus als een speer terug en ze zat er nog net zo mooi te wachten :')
Voelde me wel heel erg schuldig :o

bimmezs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 00:33

Volgens mij is dit hondje inmiddels terug gevonden. Dat las ik in de krant.

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 09:09

Gelukkig dat het hondje terecht is!!!!!!!!

Logic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 10:02

bimmezs schreef:
Volgens mij is dit hondje inmiddels terug gevonden. Dat las ik in de krant.

Dat staat er ook niet al enkele keren ofzo :+

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 15:42

Ik vind het echt belachelijk dat mensen meteen gaan roepen dat die familie geen dieren waard zijn enz.
Fijn dat het beessie terecht is. De naam van het beest vind ik echt briljant. Hebben we iig een hoop lol om gehad op het werk :D

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-11 19:00

super dat het beestje weer terecht is!
Vind alleen de reacties dat zo'n mensen een dier niet waardig zijn, nergens op slaan en erg kort door de bocht. Dit is gewoon perongeluk gebeurd, volgens mij hebben ze er alles aangedaan om het beestje terug te krijgen.

MJ__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-11 18:29

dit vergelijken met " die mensen zijn geen dier waardig" is compleet hetzelfde dan zeggen dat mensen die hun voordeur niet opslot doen geen huis waard zijn,of mensen die hun afspraak vergeten geen vrienden waard zijn,
zulke verlijkingen vind ik echt raar,maarja,dat is een persoonlijke mening daar kan ik niet over oordelen :+

wel heel goed dat het hondje terecht is,wat zullen die mensen blij zijn!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 10:56

Ik vond het een raar verhaal toen ik het hoorde. Hoe kan je je hond nu vergeten? Maar goed alles is uiteindelijk goed gekomen en het hondje is gelukkig weer veilig thuis!

One_Love

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 13:13

Silence schreef:
Ik zag het gisteren en vind het simpelweg gewoon stom.
Ik vind niet dat zoiets kan gebeuren.
Wij reizen ook geregeld met onze 3 honden en als we ergens verder rijden checken we altijd of iedereen binnen is. Dat lijkt me ook niet meer dan logisch. Je weet wat je bij hebt, dus zorg je ook dat dat allemaal weer veilig in de auto zit.

Mijn hele familie is mij vergeten toen ze op vakantie gingen....ik was 3 en zat nog alleen in huis. Kan gebeuren hoor.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:31

Hahahhahaaa "home alone" irl!!

Laaavo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-11 14:33

Wietsje92 schreef:
Hoe kun je je hond nu vergeten? Dat zou bij die van mij niet gebeuren denk ik, die zit al in de auto voordat wij in kunnen stappen..

Haha, dat is zo herkenbaar...!!! :j

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:58

De school is me een keertje vergeten in het zwembad.
Begin van het schooljaar, leerkrachte kende de namen nog niet allemaal en het precieze aantal leerlingen.
(In de eerste vier weken zijn er wel 5 leerlingen weggegaan/bijgekomen)
Ze moet blijkbaar geroepen hebben "Is iedereen mee?" en ik had dat niet gehoord. Klasgenootjes hebben nog geprobeerd te zeggen "Nee ... is er niet" maar leerkrachte dacht dat het mopje was (= langer geen les) en is toch vertrokken...
Dus ik liep daar. Kon 2 uur later met de volgende klas terug naar huis.

Toch een van de beste leerkrachten die ik gehad heb op de lagere school, en ze zwaait nog steeds vriendelijk als ik ze tegenkom :D

MickeyenVici

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:42

Dat zal veel indruk maken als je kind bent of niet?

Optiwolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 21:44

Nope.
Ik had geen les en kreeg gratis snoep en cola in de kantine :D