Nieuwe drugs in Rusland loopt uit de hand

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daNiielle_

Re: Nieuwe drugs in Rusland loopt uit de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:43

Oei ik moest even een rondje wandelen en wat drinken, werd helemaal misselijk van dat filmpje. :oo
Mag van harte hopen dat ik nooit zo iemand hier op straat tegenkom!!

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:44

miss_nadine schreef:
mltex schreef:
Ik hou het maar bij de natuurlijke selectie van Darwin.
Hoe achterlijk zijn mensen, alles maar proberen en mixen en versnijden. Geen medelijden mee. Of wat je noemt een zelfoplossend probleem

Dat is heel makkelijk gezegd vanuit het Nederland waarbij we eigenlijk geen honger en armoede kennen.

Er zijn er ook genoeg in Nederland die verslaafd zijn aan drugs.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 12:56

Gatver dat mensen zoiets gebruiken, kan veel hebben maar dat filmpje van het been heb ik
maar een stukje gekeken en weer weggeklikt, werd er gewoon misselijk van.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:10

mltex schreef:
Hoe achterlijk zijn mensen, alles maar proberen en mixen en versnijden. Geen medelijden mee. Of wat je noemt een zelfoplossend probleem

Pff ik weet niet wat erger is , jou reactie of de gevolgen van deze drugs.
:r

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:15

Elin_ schreef:
mltex schreef:

Pff ik weet niet wat erger is , jou reactie of de gevolgen van deze drugs.
:r

Het is heel lief om overal begrip voor te hebben. Maar de waarheid is gewoon wel dat er een hoop mensen zijn in Rusland die gewoon geen maat weten te houden en geen prioriteiten kunnen stellen. Dat kan je op allerlei dingen afschuiven wat betreft welzijn en welvaart, maar ook dat is niet realistisch. Niet iedere drugsgebruiker is zielig, een heel groot deel doet het gewoon zichzelf aan hoor. ;)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:18

Dat hoor je mij niet zeggen ,maar als je is kijkt wat voor armoede daar is.

Meeste drugsgebruikers waren vanaf kinds af aan al bestempeld als ''word niets''
Want als je uit een arm gezin komt dan is de kans op succes zooo ontzettend klein.

Maar al zouden ze niet allemaal ''zielig'' zijn zo'n reactie als mltex kan ik zo boos om worden.

Als we allemaal zo in nederland vanuit ons luxe huisje met onze luie kont achter de pc zo oordelen over een situatie die wij (hopelijk) niet zullen meemaken..

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:25

Nee absoluut. Maar als je dan prioriteiten stelt dan kies je voor voeding in plaats van drugs. Ik begrijp heel goed dat het heel aanlokkelijk word als je diep in de put zit. Maar na mijn idee ben je gewoon stom bezig als je ervoor kiest om dit balletje te laten rollen; iedereen weet toch dat je het dan niet makkelijk meer kan laten stoppen en je alleen maar dieper in de put terecht komt? Of overschat ik mijn medemens nou...

Misschien begrijp ik er wel helemaal niets van door mijn westerse referentiekader, maar ik heb de indruk dat als je zelfbeheersing hebt en prioriteiten kan stellen, je door hebt dat het op lange termijn niets uit haalt..

Drugsgebruik in Nederland moet trouwens ook niet onderschat worden... Ik heb vrij veel drugsgebruikers om mij heen (gebruik zelf helemaal niets; ook geen tabak en amper alcohol) en ik sta er inmiddels al niet meer van te kijken als een halve club op XTC staat te trippen. En dan heb ik het over (vooral HBO) studenten en niet over hardcore feesten; gewoon leuke feesten in een nette tent met bijvoorbeeld 80's muziek.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:29

JuliaMaria schreef:
Nee absoluut. Maar als je dan prioriteiten stelt dan kies je voor voeding in plaats van drugs. Ik begrijp heel goed dat het heel aanlokkelijk word als je diep in de put zit. Maar na mijn idee ben je gewoon stom bezig als je ervoor kiest om dit balletje te laten rollen; iedereen weet toch dat je het dan niet makkelijk meer kan laten stoppen en je alleen maar dieper in de put terecht komt? Of overschat ik mijn medemens nou...

Misschien begrijp ik er wel helemaal niets van door mijn westerse referentiekader, maar ik heb de indruk dat als je zelfbeheersing hebt en prioriteiten kan stellen, je door hebt dat het op lange termijn niets uit haalt..

Drugsgebruik in Nederland moet trouwens ook niet onderschat worden... Ik heb vrij veel drugsgebruikers om mij heen (gebruik zelf helemaal niets; ook geen tabak en amper alcohol) en ik sta er inmiddels al niet meer van te kijken als een halve club op XTC staat te trippen. En dan heb ik het over (vooral HBO) studenten en niet over hardcore feesten; gewoon leuke feesten in een nette tent met bijvoorbeeld 80's muziek.

Ik denk dat ze daar er anders over denken..
Als je ouders ziek en ondervoed zijn en je zelf geen uitweg ziet denk ik niet dat je voeding gaat kopen ,maar probeert om de wereld ''wat minder hard te maken'' oftwel.. je helemaal high snuiven,spuiten, slikken.

Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben ,maar ik ''snap'' het enigszins dat die mensen niet zo westers als wij denken.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:30

he gatver, zet liever bij het filmpje slecht voor de maag zat net pudding te eten , nou die is er bij deze half uit nu gadver de gadver

Ik vind mensen die drugs gebruiken gewoon weg zwak

Drugs komt overal voor, het word met name geassocieerd met hardcore, nou op een gewone avond word er meer gebruikt als op zulke feesten (werk in een discotheek)
Daarbij te denken aan die foute xtc pillen die laats in omloop waren .

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:36

Mijn hemel :r
Wat verschrikkelijk zeg.... :\

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:38

Ik denk zelf dat het niet heel snel hieheen komt.
De armoede is daar erger dan hier voor zover ik weet.
Het is heel erg, maar ze zijn toch echt zelf begonnen...

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:45

super intressant om te zien die filmpjes.
bizar dat die mensen nog leven..
vraag me af hoeveel pijn die mensen nog hebben.. ik bedoel.. zenuwbanen zijn ook compleet onderbroken/weg op sommige plekken.

cocochanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 14:57

JuliaMaria schreef:

Denk je dat als deze mensen eten konden kopen het niet zouden doen ? en als ze een goede baan zouden kunnen krijgen er niet voor zouden kiezen ?
Ze HEBBEN niks! geen geld voor eten ,geen geld voor een huis..
je kunt met deze drugs geen maat houden of prioriteiten stellen,je begint eraan en kan meteen niet meer zonder!

je vergeet dat veel van deze mensen niet beter weten..
ouders die al aan de drugs zijn,geen geld hebben,of zelfs al als kind geen ouders,geen eten,helemaal niks!
ouders die hun kinderen misbruiken om aan geld te komen.
en je hebt alleen mensen om je heen die dit gebruiken.. ze hebben geen computers waar ze de gevolgen van deze drugs kunnen opzoeken... en de mensen zien er in het gegin niet meteen zo verminkt uit,dat komt pas later,maar dan is het al te laat voor henzelf én degene die ze hierin hebben meegetrokken uit ontwetendheid van de gevolgen van deze drugs!

ze krijgen vrienden,mensen bekenden om zich heen die zeggen,hier moet je proberen,dan vergeet je al je zorgen!
mensen die ook verder niks hebben... door drugs vergeet je al je ellende,niks kan je meer intreseren!
en dan denken ze joh waarom niet ???Hij voelt zich er goed van,en je heb toch niks te verliezen!

je kunt het niet vergelijken met mensen die hier in een discotheek een pilletje slikken of een keer snuiven,hier kiezen we er bewust voor om high te worden,kennen de gevolgen veel beter en dat is ook zeker niet zo heftig als dit (junken verslaaft aan heroïne etc niet meegerekent)

We mogen blij zijn dat wij hier het in Nederland beter hebben ,én dat we gewoon XTC en coke kunnen kopen en niet van deze oliebol hoeven te maken,want denk dat wanneer er hier geen "gewone" drugs te krijgen was,de verslaafde wel degelijk zulke optie's gaan kiezen om high te worden!

Mensen die zulke negative reactie's geven en geen begrip ervoor kunnen opbrengen zouden eens naar Rusland moeten gaan om te zien hoe de mensen het daar hebben en leven!je kunt je niet voorstellen hoe het er daar aantoegaat!
Natuurlijk is het niet goed,dat zeg ik niet,maar ze weten niet beter en hebben niks anders!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:02

Er was laatst een programma op tv, Nederlandse jongeren die in Rusland straatjongeren gingen helpen. Daar waren 2 groepen - de ene was een groep junkies die helemaal padje af waren en dit vast ook zouden gebruiken als 't voorhanden was. Zij woonden wel in een huis.

De andere groep leefden in het riool, hadden dus geen dak boven hun hoofd, maar gebruikten níet allemaal drugs, probeerden aan eten te komen, en bleven zoeken naar werkmogelijkheden.

Die keus hebben ze dus wel degelijk. Als je eenmaal verslaafd bent heb je weinig keuze in zo'n land, maar de keuze om te beginnen heb je wel degelijk. Want er zijn dus ook straatarme jongeren die zelfs nog mínder hebben dan de junkies (geen woning), maar tóch voor dat leven kiezen..

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 15:16

Ook in Rusland heb je keuze hoor. En alle zielige zelfverzonnen zielige verhalen, wat een onzin.
Ik ben daar geweest en heb er gewerkt als vrijwilliger.
En Rusland is zo slecht nog niet hoor, die oude communistische beelden zijn allang niet meer van nu.
Ja er zijn zwakkere bevolkingsgroepen net zoals hier en ja ze hebben de keuze.
Ook daar is jeugdzorg, gezondheidszorg, onderwijs en verslavingszorg. Het is de Rus zelf die bepaald of ie er wat mee doet EN vele voorzieningen zijn GRATIS nog uit het communistische gedachtengoed.
Onderwijs en studeren is bv GRATIS.

Maar goed, het zal me een zorg zijn, lekker doortroetelen met junks. Van mij krijgen ze geen kwartje

edit: @ Elin, misschien zit JIJ met je dikke kont achter de pc in je luxe huisje om in je eigen woorden te beschrijven, maar asl je er zo boos om word dan ga je net ZOALS IK erheen om te werken en verschil te maken. En dan weet je ook waar je het over hebt

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:10

Pfoe heftig zeg, ik snap echt niet dat je jezelf dit aan kunt doen..
Word dit in NL ook gebruikt?

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:13

Bergje schreef:
Dan kun je jezelf toch beter meteen van kant maken dan dat je dit gaat gebruiken :\
Klinkt misschien een beetje kort door de bocht, maar toch.

Ben ik mee eens. hiermee maak je jezelf heeeel langzaam dood.. kan je beter meteen een touw pakken toch?

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:15

mltex schreef:
Ook in Rusland heb je keuze hoor. En alle zielige zelfverzonnen zielige verhalen, wat een onzin.
Ik ben daar geweest en heb er gewerkt als vrijwilliger.
En Rusland is zo slecht nog niet hoor, die oude communistische beelden zijn allang niet meer van nu.
Ja er zijn zwakkere bevolkingsgroepen net zoals hier en ja ze hebben de keuze.
Ook daar is jeugdzorg, gezondheidszorg, onderwijs en verslavingszorg. Het is de Rus zelf die bepaald of ie er wat mee doet EN vele voorzieningen zijn GRATIS nog uit het communistische gedachtengoed.
Onderwijs en studeren is bv GRATIS.

Maar goed, het zal me een zorg zijn, lekker doortroetelen met junks. Van mij krijgen ze geen kwartje

edit: @ Elin, misschien zit JIJ met je dikke kont achter de pc in je luxe huisje om in je eigen woorden te beschrijven, maar asl je er zo boos om word dan ga je net ZOALS IK erheen om te werken en verschil te maken. En dan weet je ook waar je het over hebt

Pff ja ,maar je hebt in nederland ook ''geen armoede'' terwijl er toch degelijk armoede is.
Dat jij in dat deel niets ergs hebt gezien qua armoede wilt niet zeggen dat het overal beter is.

En IK ben niet degene die in een luxe huisje zegt dat het hun eigen schuld is.
En IK ben pas 14 jaar dus kan er moeilijk zelf heen !!!

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:16

Daar krijgen zulke mensen geen kick van, als ze zichzelf van kant maken door middel van een touw.

Het gaat hen om de 'rush' die de drug hen geeft.
Ze zijn op zoek naar een 'rush' die continu duurt, en daaruit komt verslaving voort.

Het welbekende vicieuze cirkeltje.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:30

Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een rush hebt, als ze je been eraf aan het zagen zijn of als je ziet dat je arm aan het afrotten is...

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:31

ik zal wel de enige zijn die heel goed tegen dit soort foto's kan en er zelfs schoonheid in kan zien, zag er net een waarbij het vlees van een been volkomen weg gerot was en het bot nog mooi in takt, hoe bizar kan het menselijk lichaam soms zijn. Maar hemeltje lief, wat is die drugs afschuwelijk zeg "in soviet russia you dont consume drugs. drugs consume's you' is wel een toepasselijke niet echt te waarderen reactie. Had even verder gezocht maar er blijkt al een andere drug los te zijn in Rusland die via het oog ingebracht word (oogdruppels) die je in een maand of 2 het graf in stuurt.

Steentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:35

Pieteritus1 schreef:
Ik kan me moeilijk voorstellen dat je een rush hebt, als ze je been eraf aan het zagen zijn of als je ziet dat je arm aan het afrotten is...

Wij kunnen ons dat - puur rationeel bedacht en vanuit een nuchter perspectief - niet voorstellen, maar wie zegt dat een verslaafde ook zo denkt?

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:36

Benfan schreef:
ik zal wel de enige zijn die heel goed tegen dit soort foto's kan en er zelfs schoonheid in kan zien, zag er net een waarbij het vlees van een been volkomen weg gerot was en het bot nog mooi in takt, hoe bizar kan het menselijk lichaam soms zijn. Maar hemeltje lief, wat is die drugs afschuwelijk zeg "in soviet russia you dont consume drugs. drugs consume's you' is wel een toepasselijke niet echt te waarderen reactie. Had even verder gezocht maar er blijkt al een andere drug los te zijn in Rusland die via het oog ingebracht word (oogdruppels) die je in een maand of 2 het graf in stuurt.

De opvolger van de wodkatampon? Waar een groot land groot in kan zijn _/-\o_
en ben wel een rusland liefhebber, hou van vreemde extremen

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 19:44

Wodkatampon? Dat is toch niet wat ik dénk dat het is? GETVER!

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 20:46

Pieteritus1 schreef:
Wodkatampon? Dat is toch niet wat ik dénk dat het is? GETVER!

jawel :P dat is wel wat jij denkt dat t is.
word je super snel super dronken van :P

oh en ik vind die filmpjes etc ook niet erg om naar te kijken.
net als dat ik operaties leuk vind om te zien en me best thuis voel in de snijzaal (maar snijzaal is niet zo schokkend).