3 jarig jongetje ernstig mishandeld

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-11 22:20

Nope, het ergste is dat een vruchtbare pedofiel zijn eigen slachtoffers verwekt. Dat kun je ook niet voorkomen. Kinderen zijn pas veilig bij een goede sociale controle. Dat blijf ik van mening. En die is momenteel echt ver te zoeken.

papagroom

Re: 3 jarig jongetje ernstig mishandeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-11 22:50

In het geval van het kind in de op ging het (heb ik gehoord altands) over een gezin uit de drugs scene.

idefix4

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 14:11

Kijk, en dát vind ik dus wél erg. Dat een verslaving zo'n kinderleven al zo snel ruïneert. Dat kinderen mogen opgroeien in zo'n omgeving, dat vind ik dus echt onbegrijpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:24

Dat is de keerzijde van zo weinig mogelijk overheidsbemoeienis, denk ik.
Iedereen wil zélf weten hoe ze hun kinderen opvoeden, en niemand mag zich daarmee bemoeien, zeker de overheid niet. Heel vaak gaat dat gewoon goed, en soms gaat het fout, en dan gaat het ook best heel erg fout, omdat de overheid en instanties gebonden zijn aan regels, waardoor ze niet kúnnen ingrijpen, ook al zouden ze het willen.
Die regels zijn bedacht om te zorgen dat instanties zich niet zomaar met van alles kunnen gaan bemoeien, als het goed gaat met de kinderen, maar zorgen er ook voor dat die instanties niet in kunnen grijpen als het fout gaat. Dit 3-jarige kind is in de eerste plaats slachtoffer van de ouders, maar ook van regelgeving die niet doeltreffend is. Dat kun je Jeugdzorg op de kop geven, maar ik denk dat je dat in de eerste plaats de kiezer moet verwijten (hiermee stel ik niet dat iemand persoonlijk Jeugdzorg nu verwijten maakt, het is in het algemeen gesteld, omdat ik weet dat Jeugdzorg hier wel de zwarte piet toegespeeld gaat krijgen).

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:27

papagroom schreef:
Van dit soort nieuws wordt papagroom dus spontaan kots misselijk.
Worden jullie hier ook zo boos van.

bron :de telegraaf.
Peuter (3) ernstig mishandeld BOLSWARD - Ambulancepersoneel heeft dinsdag in een woning in het Friese Bolsward een ernstig mishandeld jongetje van 3 jaar aangetroffen. Dat meldde de politie donderdag.

Het jochie lag buiten bewustzijn in de woning van de moeder en is in zorgwekkende toestand naar het Universitair Medisch Centrum Groningen (UMCG) overgebracht. Er zijn twee aanhoudingen verricht, aldus de politie. Volgens niet bevestigde berichten gaat het om de moeder en haar vriend, die niet de vader van de jongen is. De politie wil niet zeggen hoe het nu met de peuter gaat.

De politie is in de buurt van de woning aan de Samuel van Haring Houckestraat een grootschalig onderzoek begonnen. Het huis is nu onbewoond en werd woensdag bewaakt door een beveiligingsbedrijf.

dit is toch heel normaal??

Sorry maar hier wordt ik echt link om,hoe kun je een klein weerloos kind nu zoveel pijn doen,waar is dan je moeder liefde gebleven?
Als je het kind echt niet wilt sta het dan af via pleegzorg,zat mensen die kindjes willen hebben en het niet kunen.
mja wat voorn straf zou de moeder hier in NL krijgen?
zal vast en zeker wel weer een stomme lichte straf zijn zoals 100uur werkstraf en daarna gewoon je kindje wer terug krijgen en vrolijk doorgaan :D ...zou me niks verbazen.
grr :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:34

idefix4 schreef:
Nope, het ergste is dat een vruchtbare pedofiel zijn eigen slachtoffers verwekt. Dat kun je ook niet voorkomen. Kinderen zijn pas veilig bij een goede sociale controle. Dat blijf ik van mening. En die is momenteel echt ver te zoeken.

Omdat veel mensen die helemaal niet willen.
Sociale controle vindt iedereen heel fijn als je het even niet meer aankunt en de mensen om je heen helpen je, en vangen je kinderen op.

Sociale controle wordt níet geaccepteerd als ik je vraag waarom jouw zoontje nu voor de zoveelste keer onder de blauwe plekken zit....... daar wordt meestal niet zo leuk op gereageerd, dus mensen durven amper hun mond open te trekken, zelfs al valt het ze op.

Kinderen voor iemand opvangen doe je ook niet zomaar even, als mama kan dat nog wel, maar als papa...... mensen beschuldigen je van van alles, als je in je goedheid een huilend kind troost.......

Allebei is sociale controle, allebei is in het belang van het kind, en in het belang van de ouders toch ook (je wordt ook beschermd tegen jezelf).

Helaas, mensen lijken het wel een vies woord te vinden, en kinderen zijn er de dupe van. En de ouders ergens ook.

Annemiek89 schreef:
Als je het kind echt niet wilt sta het dan af via pleegzorg,zat mensen die kindjes willen hebben en het niet kunen.

Helaas werkt het niet zo simpel....... er gaan soms jaren overheen, in een situatie waarin het echt heel hard nodig is.......

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-11 16:45

Papagroom heet niet voor niets papagroom.....maar inderdaat je bent als man al snel verdacht....er wordt zelfs al raar opgekeken als je met je eigen kind in bad gaat.....

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-11 16:49

Ik voel me ineens een beetje misselijk over mijn onderschrift %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-11 07:47

papagroom schreef:
Papagroom heet niet voor niets papagroom.....maar inderdaat je bent als man al snel verdacht....er wordt zelfs al raar opgekeken als je met je eigen kind in bad gaat.....

Klopt :j

En eigenlijk vind ik dat heel sneu voor de kinderen, want die missen daardoor een hoop. Vaders kunnen soms niet eens meer echt vader zijn.