Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-11 21:26

Anya schreef:
Ik stel voor
- verplicht Nederlands vlaggetje aan de antenne van je auto.
- daar verplicht mee wapperen, iedere keer dat op de radio verplicht een Nederlandstalige smartlap moet worden gedraaid
- verplicht de kleuren rood wit blauw dragen op zondag
- en door de week een klein Nederlands vlaggetje op de kleding prikken
- natuurlijk gezamenlijk in samenzang wekelijks het Wilhelmus
- allemaal naar de kerk (past goed in de joods-christelijke traditie)

Is in de VS nog veel, véél verder doorgevoerd om proud to be americans te maken.

joostvangestel

Re: Hebben ze nou echt niks beters te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:24

Canadeze zijn véél nationalistischer dan Amerikanen. Je zal weinig Canadezen in het buitenland aantreffen zonder een Canadese vlag. Ik heb het afgelopen weekend nog twee Amerikanen op de koffie gehad en ik heb geen enkele Stars en Stripes kunnen ontdekken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 11:53

joostvangestel schreef:
Ik heb het afgelopen weekend nog twee Amerikanen op de koffie gehad en ik heb geen enkele Stars en Stripes kunnen ontdekken.

Die waren *\o/* ontsnapt te zijn _O-

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:36

joostvangestel schreef:
Ik heb het afgelopen weekend nog twee Amerikanen op de koffie gehad en ik heb geen enkele Stars en Stripes kunnen ontdekken.

Ik heb van mijn Texaanse logé wel een schotelvod en een keukenhanddoek met de Texaanse vlag en koeien-prints kado gekregen, zonder bijbedoelingen, gewoon een typisch amerikanen 'praktisch-voor-in-huis-relatiegeschenkje. Ik doe daar de afwas mee :D
Volgende week Canada.. ik zet me alvast schrap dan haha.

Ik kan me deze Nederlandse vlaggenkwestie dit niet in mijn eigen land voorstellen. Zou ons vast op de rand van een burgeroorlog brengen als iedereen hier te pas en te onpas 'zijn' vlag omhoog gaat trekken :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:37

De PVV begint een beetje nationalistische trekjes te krijgen :') Stelletje idioten.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:38

Haha ik werd juist gek in Amerika van die hoeveelheden vlaggen óveral.

Laat het hier lekker zoals het is _O-

MRIIIS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:38

Eng dat nationalistische. :\

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:41

Zijn klompen, molens, tulpen en een bol kaas al genoemd? Dat is waar een belg eerst aan denkt bij Nederland* :j Dat beeld mogen jullie toch eens wat meer in stand gaan houden!! ik reed laatst naar Amsterdam, echt niets van te merken, erg hoor, de inheemse cultuur helemaal verloren.. ;)

*Olland zoals we zeggen..

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:42

Heb jij niets beters te doen? :)*

Ik vind het helemaal geen gek plan :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:42

Elamor schreef:

Waarom niet, als ik vragen mag :) ?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:46

Bandida schreef:
Zijn klompen, molens, tulpen en een bol kaas al genoemd? Dat is waar een belg eerst aan denkt bij Nederland* :j Dat beeld mogen jullie toch eens wat meer in stand gaan houden!! ik reed laatst naar Amsterdam, echt niets van te merken, erg hoor, de inheemse cultuur helemaal verloren.. ;)

*Olland zoals we zeggen..

Jaa, naast de vlag moeten we ook met een bosje tulpen over straat lopen, op klompen. :D

Om die vlag maak ik me niet heel druk; zoveel werk is het niet om ff die vlag omhoog te hijsen en de rest van zijn leven te laten hangen..

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:53

joostvangestel schreef:
Canadeze zijn véél nationalistischer dan Amerikanen. Je zal weinig Canadezen in het buitenland aantreffen zonder een Canadese vlag. Ik heb het afgelopen weekend nog twee Amerikanen op de koffie gehad en ik heb geen enkele Stars en Stripes kunnen ontdekken.

Je weet toch dat Canadezen dat vlaggetje op hun tas ook doen om niet voor Amerikanen uitgemaakt te worden. :j

Een Canadees voor een Amerikaan aan zien is echt vloeken :D

Ik zei in het buitenland altijd het volgende: My father is a tullipgrower and we love to sit in front of our windmill wearing cloggs, eating cheese and smoking marihuana.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:55

vind dat iedereen een beetje overdreven reageert hoor :P zo erg is het toch niet om een nederlandse vlag op te hangen bij scholen...vind het wel mooi staan, en wat is er mis mee! we leven toch in nederland, en er gaan zitten toch alleen maar nederlanders op die scholen ;) dus ik zie het probleem niet zo...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 12:59

snikky schreef:
vind dat iedereen een beetje overdreven reageert hoor :P zo erg is het toch niet om een nederlandse vlag op te hangen bij scholen...vind het wel mooi staan, en wat is er mis mee! we leven toch in nederland, en er gaan zitten toch alleen maar nederlanders op die scholen ;) dus ik zie het probleem niet zo...

Nou kijk.
De PVV is nogal 'nationalistisch' ingesteld. En dat gaan ze op deze manier doorvoeren in NL, dat iedereen zo wordt. Simpel gezegd :+
Ook de uitspraken over allochtonen hoort hierbij. En om eerlijk te zijn baart het me echt zorgen dat de PVV in zo'n korte tijd 2 van die belachelijke moties er doorheen probeert te krijgen.

Elamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:00

Bizzybijtje schreef:
Elamor schreef:

Waarom niet, als ik vragen mag :) ?

Wat is er mis met een beetje waardering voor ons land op zo'n manier. :)
Snap niet dat er zo overdreven gereageerd wordt.

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:02

Ik vind het juist een goed idee..
Ik vind dat we trots mogen zijn dat iedereen hier (NL) naar school kan.
Toen ik geslaagd was heb ik mijn tas ook met de vlag buiten gehangen, ik ben totaal niet nationalistisch maar een beetje trots mogen we toch wel zijn op ons landje.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:06

snikky schreef:
en er gaan zitten toch alleen maar nederlanders op die scholen

Dus waarom dan?

Een vlag stáát voor iets.
Overdadig gebruik wakkert alleen maar nationalistische gevoelens aan.
Friese vlag in Friesland, Flevovlag in Flevoland, Zeeuwse vlag in Zeeland. Hol-land ook uteraard. Streepje ertussen want het zijn er twee.

Normaal was kennelijk gewoon voor de tijd met hun slagboom voor een Tubantia met status aparte.
Hang een europese vlag op als je zo nodig wat wil laten wapperen.
Niemand die jet tegenhoud voor een Friese vald of NL vrag, maar alsjeblieft niet verplicht en overal zeg.
Oh en wel ´s avond strijken uiteraard want je kan de vlag NIET laten hangen. Dát is pure nonchalence en nu net dísrespectvol naar waar deze voor staat.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 14-07-11 13:07, in het totaal 1 keer bewerkt

paatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:07

vroeg me al af wat die domme vlag opeens op school deed :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:11

Bunga schreef:
ik ben totaal niet nationalistisch maar een beetje trots mogen we toch wel zijn op ons landje.

Dat ligt érg dicht bij elkaar. Overlapt zelfs.
Onderscheidt maken is cruciaal.
Als je daar verplicgt en steeds massaler dezelde vlag boven gaat laten wapperen krijg je de ontsporing als in de VS die niets anders is als Deutschland über alles.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 13:26

Huertecilla schreef:
snikky schreef:
en er gaan zitten toch alleen maar nederlanders op die scholen

Dus waarom dan?

Een vlag stáát voor iets.
Overdadig gebruik wakkert alleen maar nationalistische gevoelens aan.
Friese vlag in Friesland, Flevovlag in Flevoland, Zeeuwse vlag in Zeeland. Hol-land ook uteraard. Streepje ertussen want het zijn er twee.

Normaal was kennelijk gewoon voor de tijd met hun slagboom voor een Tubantia met status aparte.
Hang een europese vlag op als je zo nodig wat wil laten wapperen.
Niemand die jet tegenhoud voor een Friese vald of NL vrag, maar alsjeblieft niet verplicht en overal zeg.
Oh en wel ´s avond strijken uiteraard want je kan de vlag NIET laten hangen. Dát is pure nonchalence en nu net dísrespectvol naar waar deze voor staat.

Bunga schreef:
Ik vind het juist een goed idee..
Ik vind dat we trots mogen zijn dat iedereen hier (NL) naar school kan.
Toen ik geslaagd was heb ik mijn tas ook met de vlag buiten gehangen, ik ben totaal niet nationalistisch maar een beetje trots mogen we toch wel zijn op ons landje.

hier staat eigenlijk je antwoord al toch? school is iets om trots op te zijn, ook al is het de laatste tijd wat minder gesteld met de kwaliteit van het onderwijs... toch kan iedereen hier naar school en daar mogen we best de nederlandse staat voor bedanken. er wordt veel geld gepompt in het onderwijs (ondanks alle bezuinigingen enz, dat is een ander topic waard :P ), en daar betalen we zelf ook aan mee. Dus een beetje trots op ons land maar ook op onszelf mag wel!

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:03

snikky schreef:
Dus een beetje trots op ons land maar ook op onszelf mag wel!

Je mág ook de vlag uithangen :)*
Het gaan om verplícht de vlag uithangen.

Het ´trots zijn op eigen land´ is ook het punt niet.
Het punt is dat zondere perspectief te trots zijn snel extremistisch nationalisme wordt.

Verplicht de vlag uithangen is verplicht nationale trotsheid vlaggen.
Dat is voor overheidsgebouwen logisch maar daar moet de verplichting stoppen.

Wie dat inziet zal niet snel in de valkuil duiken doch het is de massa die én makkelijk perspectief kwijt raakt én het politieke draagvlak is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:26

Huertecilla schreef:
snikky schreef:
Dus een beetje trots op ons land maar ook op onszelf mag wel!

Je mág ook de vlag uithangen :)*
Het gaan om verplícht de vlag uithangen.

Het ´trots zijn op eigen land´ is ook het punt niet.
Het punt is dat zondere perspectief te trots zijn snel extremistisch nationalisme wordt.

Verplicht de vlag uithangen is verplicht nationale trotsheid vlaggen.
Dat is voor overheidsgebouwen logisch maar daar moet de verplichting stoppen.

Wie dat inziet zal niet snel in de valkuil duiken doch het is de massa die én makkelijk perspectief kwijt raakt én het politieke draagvlak is.

Wat weer tegen vrijheid van meningsuiting ingaat. De vlag uithangen is in principe een vorm van uiten van 'trots' voor het land -> mening. Je kunt niet verplichten om trots te zijn op je land. Ik vind het echt belachelijk, ze hadden de PVV beter uit de tweede kamer kunnen houden.

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:30

Ik vind nationalisme eng en het gaat vind ik vaak samen met xenofobie. :=

en ja ik vind de pvv wel een beetje xenofobistisch. :=

Bovendien mag je toch zelf wel beslissen of je je vlag buiten hangt of niet. :')

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:39

Jeetje wat een engerds zijn die pvv-ers toch! Zo nationalistisch, Getsie! :brr: :brr:

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-11 14:53

Goh, ik vind de PVV zo slecht nog niet hoor. Ja, ze hebben idiote voorstellen (kopvoddentax bijvoorbeeld, en nu dit weer), maar zeg nou zelf..... je gaat er door denken? Ik in ieder geval wel.

Neem nu het voorbeeld dat je geen NL vlag meer ergens op mocht dragen, want dat zou rasistisch zijn.... andersom mocht het wel, andere vlaggen mochten wel gewoon gedragen worden.

Het verplichten van de vlag ophangen, nee, maar we mogen wel met z'n allen eens heel hard na gaan denken of we inderdaad niet een beetje in de verdrukking aan het komen zijn. Want die vrijheid van meningsuiting geldt ineens niet meer wanneer je iets wilt zeggen over je gekleurde medelander.