Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Iris82 schreef:Nee. Want waar trek je de grens?
Roken is ook slecht voor je, moet je alle rokers dan ook maar hun eigen ziekenhuiskosten laten betalen?
En drugsgebruikers? Ik vind niet dat je mensen wel moet laten betalen voor het een, maar niet voor het ander.
dressagelady schreef:Nou geen ambulance laten komen lijkt me wel een beetje ver gaan, stel het is een gevalletje ghb, dat lijkt verdacht veel op ladderzat.
Zelf laten betalen lijkt mij een prima idee
Depende schreef:Dit vind ik erg moeilijk. Ten eerste wat al vaker gezegd is, waar trek je de grens van laat maar betalen?
Ten tweede, er wordt hier wel gezegd bewust coma-zuipen. Maar zou iedereen die zo veel te veel drinkt dit van te voren door hebben? Alcoholvergiftiging (die coma tot gevolg hebben) krijg je al vanaf 3promille (3% per liter bloed). Dat zijn 20 glazen voor een volwassene. Er zijn een aantal factoren waar rekening mee moet worden gehouden. Gewicht, gewenning, gevoeligheid voor alcohol en aantal liters bloed. Daarmee wordt het aantal glazen dat iemand aan kan minder.
Het zou dus kunnen dat het kleine meisje van 16 net zoveel drinkt als haar 21 jaar oude , 30 kilo meer wegende vriend. Dat hij alleen dronken is en zij alcoholvergiftiging krijgt. Kan zij dit dan van te voren weten? Misschien. Maar weet iedereen zo goed waar zijn of haar grens ligt? Twijfelachtig.
Een alcoholcursus zou ik goed vinden, maar ja dat maakt ook op de een meer indruk dan op de ander.
maai_ke schreef:dressagelady schreef:Nou geen ambulance laten komen lijkt me wel een beetje ver gaan, stel het is een gevalletje ghb, dat lijkt verdacht veel op ladderzat.
Zelf laten betalen lijkt mij een prima idee
Inderdaad net als eeen vriend van mij.
Dat leek verdacht veel op comazuipen maar hij had amper wat op.
Bleek een gevalletje GHB. Een glas meer en hij was dood geweest.
Gewoon laten liggen hoor. Laat maar doodgaan. Dat hij daar niks aan kan doen na 3 glazen bier ach ja.
Wel een rekening voor comazuipers. Heel verstandig zo'n harde les.
DDDMakkink schreef:doormiddel van een bloedonderzoek komen ze er zo achter of je teveel gedronken heb of niet
of dat er misschien iets in je drankje zat