sarabande schreef:Radio 2 is de meest beluisterde Nederlandse radio zender juist omdat daar heel weinig Nederlandse muziek voorbij komt. Als dat wel gaat gebeuren haak ik ook af, dus of dat het doel is.
De overheid heeft zich helemaal niet te bemoeien met de inhoud van programma's zolang het geen beledigen en haatzaaien is en daar mag je tegenwoordig nog al ver in gaan
Nederland is (nog) geen dictatuur
Een klein beetje wel: Ze houden het draaiende... Stoppen er geld in. Dan denken ze dat ze dat recht wel hebben. Dat weet je niet hè? Maar de minister van cultuur weet precies wat wij Nederlanders mooi moeten vinden.

Duh: Ik heb PVV gestemd en die zit niet eens in de meerderheid...

Phounix, dat doen ze alleen op protestante basisscholen. De rest van Nederland leert ze echt niet. Zo ken ik ze overigens ook, maar 6 ben ik inmiddels al lang vergeten... Het gros zingt maar wat en weet niet eens wát ze zingen. Laten we wel wezen, dat is met meer coupletten zo. Als ik af en toe hoor wat mijn dochter van 8 meebralt als K3 zingt. Zo iets moet je echt interesseren, net als geschiedenis. Waarom moet men met inburgeren alleen onze geschiedenis leren? Dat was toch gisteren? Begrijp me niet verkeerd, als iemand gek is van geschiedenis, dan ben ik het, maar als je als vluchteling uit je eigen cultuur komt, waarom dan weten hoe het hier zat met de 80-jarige oorlog enzo?
Leer ze beter wat de gewoontes zijn op de werkvloer, leer ze een vak waar vraag naar is, leer ze onze taal! Leer ze dat je met je jatten van mekaars spullen af moet blijven en dat je je voeten moet vegen als je ergens naar binnen gaat. Iemand die echt wil, burgert wel in en verdiept zich uit vrije wil in het land waar hij woont. Dan moeten we wel eerlijk blijven een ook uitleggen hoe het komt dat apartheid in elke taal zo genoemd wordt. En slaven zijn ook door NL naar Amerika gebracht. Zo heilig zijn we zelf ook niet. Die níet willen verzieken het voor de anderen. Dat zijn overigens meestal geen vluchtelingen, maar mensen die trouwen met mensen die al in Nederland wonen. En dan voornamelijk Turken, die in Turkije hun vrouw gaan zoeken enzo. Ik noem nu Turkije als voorbeeld, omdat ik daar echt voorbeelden van gezien heb, dus daar kan ik gewoon feiten noemen. Niet dat ik nu voor racist word uitgemaakt.
Ach integratie is een enorm probleem. Laatst was er een katholieke school die wilde samenwerken met een moslimschool. De katholieken vonden dat de leerlingen van beide geloven de inhoud zouden moeten horen. De Iman vond dat een prima plan, maar dan wel zo, dat de kinderen die moslim zijn, dat niet hoeven bij de katholieke leer. Andersom wilden ze wel steunen. Duh!