Arrabel schreef:Citaat:Nee, natuurlijk niet. Heel praktisch gezegd: ieder dier moet toch wel geld op leveren.
En dat is een feit, dus als je als boer al 20 jaar in het vak zit dan is je emotionele band met je "product" zo goed als weg (uitzonderingen daar gelaten) en krijg je dus dit soort taferelen.
Het doet een boer niks meer als een varken mank loopt of een grote wond op zijn flank, het zijn allemaal euro's die er lopen, het hadden net zo goed fietsen kunnen zijn.
Daarom vind ik dat er betere regels moeten komen betreft het houden van consumptie dieren, en natuurlijk speelt geld daar een rol in maar maak het vlees dan gewoon duurder.
Die beesten hebben ook gevoel en een ziel, alleen omdat ze niet kunnen praten of voor zichzelf op kunnen komen worden ze zo behandeld.
Op 5 mei herdenken we Bevrijdingsdag, het is zo verschrikkelijk wat er met de joden is gebeurd, maar als ik deze beelden zie dan doet me dat bijna denken aan kamp Auschwitz, het enige verschil is dat ze niet worden uitgehongerd maar volgepropt met alles wat er maar voorradig is.
"Maak het vlees maar gewoon duurder" ???? Volgens mij heb je niet echt een idee wat er allemaal in de agrarische sector gebeurt. De supermarkten knijpen de slachterijen en de boeren helemaal uit. Tot op de laatste eurocent wordt er onderhandeld. Denk je dat de supermarkten het wat kan schelen dat jij zegt: "maak het wat duurder". Die worden op hun beurt weer onder druk gezet door de merkproducten. Coca Cola, Honig, Knorr, Fanta, ze moeten die merken verkopen, maar kunnen er weinig aan verdienen. Dus waar kunnen ze nog wel aan verdienen? Aan merkloze producten. Goh... wat in de supermarkt heeft geen merk... oh ja! AGF en Vlees!!! Joepie, we hebben een melkkoe. Dit is heel kort gezegd, maar zo werkt het. Want als boer A het niet voor die prijs wil verkopen, gaan ze gewoon naar boer B. En boer B kan ook in Spanje zitten hoor. Dat maakt niet uit. Daar hebben ze ook niet van die lastige regeltjes. We zijn wel één EU, maar op dierenwelzijn, lijkt het wel of we in Nederland op een eiland leven en nog is het niet goed genoeg, want dan staat er weer zo'n actiegroep als Ongehoord op om even lekker de boel flink op stang te jagen.