Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Vjestagirl schreef:Toad schreef:gezeik van koukleumerige meiden? Ik heb me een partij kou geleden op de middelbare school. Ik heb een lage bloeddruk, waardoor ik het snel koud heb en daar kan ik vrij weinig aan doen. Ik had het vrijwel elke dag koud op school (in de winter dan). Als mensen dan ook nog eens een raam open gingen zetten dan werd ik daar niet vrolijk van nee! Ik ben nu zelf docent en zet vrijwel altijd een raam open (of meerdere) maar dat kan ik nu omdat ik het voor de klas gewoon echt warm heb. Als leerlingen klagen dat het te koud is dan gaat het raam gewoon weer dicht. De foute regel op middelbare scholen is dat de ramen dicht moeten bij het verlaten van het lokaal, en hier gaan ze de fout in. Juist als er niemand in het lokaal zit moet het lokaal even door kunnen luchten, zodat als er een volle klas in zit de ramen niet perse open hoeven.
Daarnaast heb ik ook altijd gewoon warme kleding aan hoor.
En als er dan iemand klaagt dat het te warm is, gaat het raam dan weer open?
loveshadow schreef:Mij is in ieder geval aangeraden om eerder naar paracetamol dan naar aspirine of iboprufen te grijpen vanwege de bijwerkingen van de laatste twee. Bij mijn apotheek verkopen ze zelfs geen iboprufen zonder eerst te bepalen of het niet anders kan. Misschien kan je moeder even advies vragen aan de dokter voor de juiste pijnstillers
Romana01 schreef:Ik vind het wel erg kort door de bocht, dat ze er van uitgaan dat meisjes zo veel hoofdpijn hebben omdat ze te weinig eten en drinken.. misschien moeten ze maar eerst ff naar de lucht kwaliteit in het lokaal kijken, daarvan zal ook meer dan de helft hoofdpijn krijgen
Rider01 schreef:Bij ons is inderdaad een restrictie opgelegd.
Leerlingen mogen op vertoon van hun pasje 1 paracetamol per dag, wordt netjes bijgehouden.
Werd vroeger misbruik van gemaakt.
Dit is misschien niet geheel fraude bestendig maar het scheelt wel.
Magrathea schreef:Wat als een kind reuma oid heeft? Of een blessure waardoor hij/zij last van pijn heeft? Als mijn vriend last heeft van zijn reuma neemt hij liever een paracetamol (waarna het wat beter gaat) en gaat hij werken dan dat hij zich direct ziek meldt.. en ik had ook een vriendin die vaak last van haar rug had, die teerde liever op wat paracetamol dan dat ze allerlei stof miste.
Pauline schreef:Een ziek kind hoort niet op school.