Paracetemol op school

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:55

Pak maar eens een paracetamol als je een rotte kies hebt en al maanden op de wachtlijst staat voor de tandarts, da wil nie. :+

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:56

Ik vind het bijna lachwekkend dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ontbijt overslaan goed voor de lijn is...
Of überhaupt goed voor je.
Ja okee er zijn mensen die erop kunnen leven maar dan ben je een mutant volgens mij. :')

Ik geef bijles Engels, en een leerlinge had laatst een tekstje in haar boek over een zakenman. Daar stond dus ook letterlijk 'I'm watching my weight so I skip breakfast in the morning. Instead I take a cup of coffee at the office'. En dat zijn dan 15 jarige meisjes die dat lezen. Gelukkig konden wij er smakelijk om lachen maar er zullen er vast zijn die dat als een bevestiging zien van wat ze denken (hoe stom ook).

Toad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 11:58

Vjestagirl schreef:
Toad schreef:
gezeik van koukleumerige meiden? Ik heb me een partij kou geleden op de middelbare school. Ik heb een lage bloeddruk, waardoor ik het snel koud heb en daar kan ik vrij weinig aan doen. Ik had het vrijwel elke dag koud op school (in de winter dan). Als mensen dan ook nog eens een raam open gingen zetten dan werd ik daar niet vrolijk van nee! Ik ben nu zelf docent en zet vrijwel altijd een raam open (of meerdere) maar dat kan ik nu omdat ik het voor de klas gewoon echt warm heb. Als leerlingen klagen dat het te koud is dan gaat het raam gewoon weer dicht. De foute regel op middelbare scholen is dat de ramen dicht moeten bij het verlaten van het lokaal, en hier gaan ze de fout in. Juist als er niemand in het lokaal zit moet het lokaal even door kunnen luchten, zodat als er een volle klas in zit de ramen niet perse open hoeven.
Daarnaast heb ik ook altijd gewoon warme kleding aan hoor.

En als er dan iemand klaagt dat het te warm is, gaat het raam dan weer open?

ja hoor, zonder probleem.

Ik woon zelf in een 1 kamer appartement en als het winter is dan doe ik mijn raam open voordat ik vertrek 's ochtends. Als ik thuis kom doe ik het raam weer dicht en de verwarming aan. Dit doe ik zodat er wel frisse lucht binnen komt maar ik ga in de winter het raam niet openzetten als ik thuis ben, veel te koud!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:14

Lekker kort door de bocht weer, typisch GGD, het eerste verstandige moet ik daar nog van horen geloof ik. De mensen die ik ken die hun ontbijt overslaan zijn toch echt maar op 1 hand te tellen hoor := Heb in 5 jaar misschien 3 keer mee gemaakt dat er iemand paracetamol ging halen, ik kan het niet vaak noemen.

De lcuhtkwaliteit zal er iets meer mee te maken hebben denk ik idd. Al was die op mijn 1e middelbare school goed, daar was het niet benauwd, maar ook zeker niet te koud in de winten. Bij mijn 2e middelbare school was het áltijd koud en hardstikke benauwd.. Had toen ook veel vaker last van hoofdpijn door de benauwdheid en andere dingen door de kou (als je 2 shirt en 2 dikke truien aan hebt houdt het toch wel een beetje op). Hoe ze dat voor elkaar kregen?

Marloez

Re: Paracetemol op school

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:17

Pff idd kort door de bocht.. Ik heb echt dikwijls paracetamol moeten halen ivm extreme menstruatiepijn. Daarbij werken ze pas als ik ze met 2 tegelijk in neem. Ik zou dat echt niet tof vinden als er op eens zulke strenge maatregelen genomen moeten worden. := Ik denk dat ze het probleem van uithongerende meisjes héél anders moeten aanpakken. :+

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:21

Vies hè, van die ruimtes waar geen natuurlijke ventilatie is. Ik krijg er ook hoofdpijn van, terwijl ik hier normaal gesproken nauwelijks last heb. Ik denk ook dat dit een grote veroorzaker van veel van de hoofdpijnklachten is. Dat men ze niet meer op scholen wil gaan verstrekken, vind ik prima. Dan schaf je ze toch zelf aan?

Maar pas inderdaad op bij het gebruik van ibuprufen, zeker de bruis-variant. Deze zijn idd zeer slecht voor de maag. Ik heb gezien hoeveel bloed je uitspuwt als het je maagwand heeft gesloopt.
Aspirine bevat bloedverdunnende stoffen, PCM weer niet.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:23

Ik schrik best wel van de bijwerkingen van iboprufen. Mijn moeder gebruikt het best veel. (spanningshoofdpijn, tal problemen met haar kaken, wat dus ook weer zorgt voor hoofdpijn) Ze heeft ook nog eens vaak migraine.
Maar als ik dit zo lees, is ze dus hartstikke fout bezig, en kan het meer kwaads dan goeds?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 12:27

Mij is in ieder geval aangeraden om eerder naar paracetamol dan naar aspirine of iboprufen te grijpen vanwege de bijwerkingen van de laatste twee. Bij mijn apotheek verkopen ze zelfs geen iboprufen zonder eerst te bepalen of het niet anders kan. Misschien kan je moeder even advies vragen aan de dokter voor de juiste pijnstillers :)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 13:48

Ik denk zelf ook dat er veel te snel naar ibuprofen wordt gegrepen. Het is echt niet zomaar iets.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 22:19

Ik viind als leerkracht dit best lastig. Meisjes die ongesteldheidsklachten hebben weten dit vooraf ook, en als je zoveel hoofdpijn hebt is het de vraag of je je lessen nog wel volgt.
Incidenteel ok, maar op de vmbo waar wij werkten was dat ook schering en inslag. En dan met energydrank en gaan...>;)
Op de SBO waar ik nu werk krijgen de ouders een briefje dat hun kind dat heeft gekregen. En niet zomaar, bij echt ziekte gaan ze gewoon naar huis.
Overigens geef ik de ouders niet de kost die hun kind niet komen halen als die ziek zijn. Of uberhaupt bereikbaar zijn bij calamiteiten.

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-11 23:25

loveshadow schreef:
Mij is in ieder geval aangeraden om eerder naar paracetamol dan naar aspirine of iboprufen te grijpen vanwege de bijwerkingen van de laatste twee. Bij mijn apotheek verkopen ze zelfs geen iboprufen zonder eerst te bepalen of het niet anders kan. Misschien kan je moeder even advies vragen aan de dokter voor de juiste pijnstillers :)

Volgens mij gaat het inderdaad ook wel via de dokter. Tenminste, eerst altijd wel. Ik zal het er eens met mijn moeder over hebben. Over hoe en wat.

Maar ff weer ontopic:

Ik was blij dat er mogelijkheid was om paracetamol te halen. Ik heb er veel gebruik van moeten maken helaas. Soms inderdaad wel teveel. :j . Maar om het helemaal te verbieden, dat gaat niet werken. Je kunt niet iedereen met pijn laten zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 11:45

Nou ik drink en eet echt genoeg maar ik krijg echt hoofdpijn van de warmte in de lokalen bij ons! En al die kinderen die zeuren dat het raam niet open mag omdat het te koud is.. Ik kan echt niet tegen muffe ruimtes. Ik haal ook wel 1/2x per maand paracetamol bij de conciërge. En ik zit al altijd bij het raam maar goed die mag bijna nooit open want ik zit echt met watjes in de klas :')

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:03

Oke goed maar wat ik dan niet snap...
Als die meiden zoveel paracetamollen willen: koop je toch bij 't kruidvat een doosje 50 stukjes a 2 euro ofzo :)?
Ik ben inmiddels bijna afgestudeerd, maar heb nu, en ook op de middelbare school, vaak pijnstillers etc in mijn tas zitten. (nu wel wegens ernstige buikklachten, maar toch)

Daarnaast is gezonde voeding belangrijk wat niet altijd aan de ouders te wijten is: kinderen zijn soms meesters in smokkelen, doen alsof etc... Maar goed, dames zijn ongestelt wat pijnlijk kan zijn en heren niet. Moeilijke conclusie.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:05

Romana01 schreef:
Ik vind het wel erg kort door de bocht, dat ze er van uitgaan dat meisjes zo veel hoofdpijn hebben omdat ze te weinig eten en drinken.. misschien moeten ze maar eerst ff naar de lucht kwaliteit in het lokaal kijken, daarvan zal ook meer dan de helft hoofdpijn krijgen

Van de zweetluchten van leraren krijg ik inderdaad koppijn ja.

Ik vind het goed dat ze sowieso bij mij op school geen aspirines meer weggeven, als je ziet hoevaak het gebeurde! School is verantwoordelijk. Ik neem het altijd van thuis mee, niet dat ik vaak aspirines neem.. maar heb er altijd 2 in me tas.

esther_sonja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:50

wij gingen vroeger paracetamol halen alleen maar om de les uit te mogen :=
vaak was het normaal als je hem dan innam in de klas met wat drinken..
veel kinderen namen zo 2 paracetamol op een dag in terwijl ze nergens last van hadden..
Ik zelf haalde hem er van te voren uit, gooide het weg, en deed in de klas net alsof ik iets in mn mond stopte en dronk wat := heel fout maar ja

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 12:52

Veel mensen denken dat het een wondermiddeltje is waar de pijn zo mee weg is, maar ze kunnen ook veel bijwerkingen geven! Zeker als je bijv buikpijn hebt en je neemt er een kan dat voor problemen zorgen, als je echt wat aan je buik hebt.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:01

Rider01 schreef:
Bij ons is inderdaad een restrictie opgelegd.
Leerlingen mogen op vertoon van hun pasje 1 paracetamol per dag, wordt netjes bijgehouden.
Werd vroeger misbruik van gemaakt.
Dit is misschien niet geheel fraude bestendig maar het scheelt wel.

Waarom wordt dit niet meer ingevoerd? Lijkt me een prima systeem. Niet helemaal fraude bestendig maar toch..
En als je er meer dan één nodig hebt dan kan je altijd nog naar huis gestuurd worden..

Of nog beter, een automaat waar je de streepjescode van je pasje voor houdt, en als je toestemming hebt komt er een paracetamol uit. Kan je makkelijk instellen. En als iemand vanwege ziekte er meer nodig heeft (dat kunnen de ouders doorgeven dmv een briefje ofzo) kan je makkelijk aangeven op het pasje dat het kind er bijv. 3 mag. O:) TU brein @ work

Inwonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:26

Maar als je kind ziek is, dan geef je hem als ouder toch zelf medicatie mee?

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 13:58

nou wij hadden ook altijd paracetamol op school, maar sinds kort ook niet meer.. Maar ik heb het nu egewoon standaart bij me. Teveel hoofdpijn? vervelend maar ik neem paracetamol.

Je kunt ja als leerlinge ook gewoon zelf paracetamol kopen bij de winkel? is dit niet verschuiven van het probleem?

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:22

Een ziek kind hoort niet op school.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:15

Wat als een kind reuma oid heeft? Of een blessure waardoor hij/zij last van pijn heeft? Als mijn vriend last heeft van zijn reuma neemt hij liever een paracetamol (waarna het wat beter gaat) en gaat hij werken dan dat hij zich direct ziek meldt.. en ik had ook een vriendin die vaak last van haar rug had, die teerde liever op wat paracetamol dan dat ze allerlei stof miste.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:18

Magrathea schreef:
Wat als een kind reuma oid heeft? Of een blessure waardoor hij/zij last van pijn heeft? Als mijn vriend last heeft van zijn reuma neemt hij liever een paracetamol (waarna het wat beter gaat) en gaat hij werken dan dat hij zich direct ziek meldt.. en ik had ook een vriendin die vaak last van haar rug had, die teerde liever op wat paracetamol dan dat ze allerlei stof miste.

Maar dan moet het school daar niet voor zorgen, maar de ouders in overleg met de dokter. En dan kunnen ze het via regelen met school als hij of zij de pijnstillers meeneemt.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:22

Pauline schreef:
Een ziek kind hoort niet op school.

Je hebt ziek en ziek. Heb ook weleens gehad dat ik halverwege de ochtend last van hoofdpijn kreeg. Dat vind ik niet ziek genoeg om naar huis te gaan.

Ik ben er toch wel blij mee dat school asperines heeft. Werd pas onderweg naar school in de trein misselijk (ik ontbijt altijd met 2 sneeën bruin brood en een glas melk). Had mijn asperines niet bij en moest opeens vreselijk overgeven. Kan altijd gebeuren dat je een keer ziek wordt en geen asperines bij hebt. Ik vind alleen wel dat de school met de leerling moet praten als het vaak dezelfde leerling is die erom komt vragen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:23

Jup, maar wat als je ze vergeet? Of als ze op zijn? (Pubers zijn gemiddeld genomen chaotisch :P )

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:25

Als ik een keer geen honger heb eet ik ook niets. Als ik hoofdpijn krijg haal ik dan meestal wel een paracetemol,
maar het gaat hier over meisjes die dat vaak doen, en ik heb in dit schooljaar welgeteld zo'n 10 pilletjes daarvan weggeslikt,
dus ik denk niet dat ik bij die groep hoor.

In mijn klas zie ik ook bijna nooit iemand een paracetemol halen..