Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:53

Jolliegirl schreef:
Ayasha schreef:
Sja en ik vind het geen helden... Wil iemand er uit stappen waarom moet die dan kost wat kost in leven gehouden worden. :?

Ga jij je er eens in verdiepen...
Doe eens alsof het je moeder is...

Dan praat je wel anders......

Hmmm... in sommige gevallen is het vaak beter. Maar doe zoals Yvonne het niet aan de klok hangen. :n

En die dj ; Maar ik kan je niet tegenhouden.. :7

Stel, stel he, dat ze het toch gedaan zou hebben. Dan heeft ze veel meer dan hun naasten haar dood in genomen.

Jolliegirl

Re: Radio 538 DJ's voorkomen zelfmoord

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:55

potjandorie, dat laatste stukje ook met die politie..

Je hebt gelijk met je laatste zin...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 15:56

Ayasha schreef:
Evelli: prima, praat met iemand, maar als die persoon wil doorgaan met het er uit stappen dan stuur je er toch geen politie op af :?

JG heb nog geen jaar geleden een goede vriendin moeten laten gaan dus ik stel voor dat je zelf je wat meer verdiept voor je me aan gaat ;-)

Ik vind dat het je burgerplicht is om te helpen :) blijkbaar is haar hulpvraag nooit goed aangekomen bij de instanties, nu hopelijk wel. Weer twee kinderen die misschien toch de rest van hun leven van hun moeder kunnen genieten.

@eenitraM: Met dat laatste heb je gelijk. Maar ja, soms ben je zo wanhopig.......

ManonWL

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:57

Heb het stuk gesluisterd. Heftig verhaal.
Hopelijk hebben de DJ's er verder niks aan overgehouden

Jolliegirl

Ayasha schreef:
JG heb nog geen jaar geleden een goede vriendin moeten laten gaan dus ik stel voor dat je zelf je wat meer verdiept voor je me aan gaat ;-)

Dan schud ik je bij deze de hand.

Als iemand wilt gaan, prima, maar betrek er dan niet een hele zooi mensen bij.
Dan had ze niet moeten bellen, en zichzelf gewoon van kant moeten maken.

Als iemand zo'n kreet om hulp geeft, ga je helpen.
En niet achterlijk zeggen : oke, succes, maak jezelf van kant, veel plezier, doei.
Dan heb je geen gevoel in je lijf zitten.....
Zoiets doe je niet.... nooit...

moelly

Jezus, niet best dit..
Heel veel sterkte gewenst voor iedereen.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:58

Evelli schreef:
@eenitraM: Met dat laatste heb je gelijk. Maar ja, soms ben je zo wanhopig.......

Nou sorry hoor.

Als je wanhopig bent, val er anderen niet mee lastig. Neem als voorbeeld de treinspringers. Hoeveel mensen, naast je familieleden, raak je. Niet alleen omdat de treinpassagiers/conducteuren/machinisten/politie/brandweer/ambulancepersoneel de troep op kunnen ruimen, maar denk eens aan al de trauma's die je hun bezorgd. :n Not done. Neem dan een pilletje teveel ofzo

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:58

heftig zeg... ik wil ook wel luisteren, maar op de link die op pagina 1 staat kan ik niks beluisteren?

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:59

Tja heftig! Ik ga t zo luisteren!
Als iemand zo in de put zit zien ze zelfmoord als enige uitweg, dan geloof je echt dat dat beste oplossing is voor iedereen. Op zo'n moment zie je echt niets positiefs meer. Zo iemand heeft vaak een zware depressie en is vaak erg gebaat bij therapie. Ik vind het nogal raar om te stellen dat je zulke mensen niet moet helpen! Als ze hulp krijgen is de kans redelijk groot dat ze weer uit de put komen en weer normaal leven kunnen leven, dat gun je toch iedereen?!

Ik kan me ook goed voorstellen dat je behoorlijk ondersteboven bent na zo'n gesprek!
Hebben ze dit nou op de radio uitgezonden? Ik zou het persoonlijk wel netter vinden als ze het achter de schermen zouden afhandelen.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:00

ik ben nu aan het luisteren en het is echt heel heftig!
ik hoor een vrouw die eigenlijk schreeuwt om aandacht en begrip, ook hoor ik 2 dj's die ontzettend hun best doen om haar te helpen.
als je geen aandacht krijgt die je nodig hebt ga je dat op gekke manieren zoeken, yvonne heeft het op deze manier gedaan, en het heeft haar dus wel geholpen want er is naar haar geluisterd en er is hulp gekomen.
respect voor de dj's en ook voor yvonne, die toch de stap heeft gezet om over haar probleem te praten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:01

eenitraM schreef:
Evelli schreef:

Nou sorry hoor.

Als je wanhopig bent, val er anderen niet mee lastig. Neem als voorbeeld de treinspringers. Hoeveel mensen, naast je familieleden, raak je. Niet alleen omdat de treinpassagiers/conducteuren/machinisten/politie/brandweer/ambulancepersoneel de troep op kunnen ruimen, maar denk eens aan al de trauma's die je hun bezorgd. :n Not done. Neem dan een pilletje teveel ofzo

Ik denk dat je dat tegen die tijd niet meer ziet... of voor lief neemt.
Tuurlijk, zijn betere manieren. Maar toch, zo heeft ieder zijn manier om er mee om te gaan :)

Ik hoop nooit in die positie te komen dat ik het niet meer zie zitten. En hoop dat Yvonne de hulp gaat krijgen die ze nodig heeft.
Voor de DJ's zal wel hulp zijn geregeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:01

Genieten valt nog maar af te wachten Evelli......

Ik zit met een dubio, ik vind het nl ook je plicht om zulke keuzes te respecteren hoewel ik altijd zal klaar staan om mensen te helpen...

JG afhankelijk van de toon zeg ik wel degelijk "nou veel plezier dan maar" :+ Maar dat ik harteloos/gevoelloos ben is geen nieuws. :D Let wel: afhankelijk van de manier waarop het gaat. :) Ik zie vaak meiskes bij een kerel blijven die dreigt met zelfmoord als ze weggaan... Sja, die zou ik nog een touw kopen voor ik weg ging. :o
Ik hoop heel erg dat mijn vriendin rust heeft.... Maar eigenlijk ben ik daar zeker van... En weet je wat? Dat gun ik haar... Dat verdient ze.... Ze zocht er al zo lang naar..

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:01

eenitraM schreef:
Evelli schreef:

Nou sorry hoor.

Ik ben het helemaal met je eens...
Maar als het zover is... denk je niet meer helden... dan denk je daar niet meer over na....
Ook hier moet je je in verdiepen.....

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:02

ik luister het nu ook.. wat vreselijk zeg, dit is echt niet nep :n
dat arme mens! echt heel erg...

Respect voor Kim en Martijn! +:)+
Wat moeten die zich nu raar voelen..

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:03

Evelli helemaal waar. Ik heb zelfs bij een klantenservice gewerkt waar het je plicht is elk incident te melden want 10 kunnen er vals alarm zijn, maar liever te vaak ergens op gereageerd hebben dan 1 keer te weinig.

Deze mevrouw is ook ontzettend aan het hyperventileren wat bij mij overkomt als opgekropte gevoelens waardoor het dus nog lastiger eruit komt.

Ik zeg pluim voor deze Dj's dat ze dit serieus nemen en zo gehandeld hebben. Dit is zo moeilijk om op gang te houden en zelf positief te blijven om de ander over de streep te krijgen om van gedachten te veranderen. En in dit geval ook dus de politie hebben contacteerd.

@Ayasha: dat iemand uit het leven stapt en je die persoon moet laten gaan dat vind ik weer moeilijk. Als die persoon echt wil zal deze dat zonder commotie doen. Dit is echt een laatste noodroep wat ze nu doet en ik vind dat je daar gehoor aan moet geven.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:05

Praten enz snap ik, maar als de enige manier om haar te stoppen is om de politie er op af te sturen is het IMO uitstel. Geen "afstel".

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:06

verography schreef:
Evelli helemaal waar. Ik heb zelfs bij een klantenservice gewerkt waar het je plicht is elk incident te melden want 10 kunnen er vals alarm zijn, maar liever te vaak ergens op gereageerd hebben dan 1 keer te weinig.

Deze mevrouw is ook ontzettend aan het hyperventileren wat bij mij overkomt als opgekropte gevoelens waardoor het dus nog lastiger eruit komt.

Ik zeg pluim voor deze Dj's dat ze dit serieus nemen en zo gehandeld hebben. Dit is zo moeilijk om op gang te houden en zelf positief te blijven om de ander over de streep te krijgen om van gedachten te veranderen. En in dit geval ook dus de politie hebben contacteerd.

@Ayasha: dat iemand uit het leven stapt en je die persoon moet laten gaan dat vind ik weer moeilijk. Als die persoon echt wil zal deze dat zonder commotie doen. Dit is echt een laatste noodroep wat ze nu doet en ik vind dat je daar gehoor aan moet geven.

Helemaal mee eens! +:)+

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:06

Jolliegirl schreef:
Ik ben het helemaal met je eens...
Maar als het zover is... denk je niet meer helden... dan denk je daar niet meer over na....
Ook hier moet je je in verdiepen.....

Ik las hier iets in het topic over borderline. Mensen met borderline zijn impulsief. Vaak met uitingen, zonder kwade bedoelingen, om mensen de angst aan te jagen. Aandacht en middelpunt.

http://www.angelfire.com/tx3/borderline/

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:08

Ayasha schreef:
Ik zie vaak meiskes bij een kerel blijven die dreigt met zelfmoord als ze weggaan... Sja, die zou ik nog een touw kopen voor ik weg ging. :o

Lekker ding ben je toch he :')

Anyway, bizar stuk.. zal het zo even helemaal luisteren. Wat ze wel of niet hadden 'moeten' doen (ophangen/achter de schermen, etc) doet er imo niet zoveel toe. Echt even petje af voor de DJ's, wat dit zal geen gemakkelijke werkavond geweest zijn!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:09

Miseria schreef:
Ayasha schreef:
Ik zie vaak meiskes bij een kerel blijven die dreigt met zelfmoord als ze weggaan... Sja, die zou ik nog een touw kopen voor ik weg ging. :o

Lekker ding ben je toch he :')

Anyway, bizar stuk.. zal het zo even helemaal luisteren. Wat ze wel of niet hadden 'moeten' doen (ophangen/achter de schermen, etc) doet er imo niet zoveel toe. Echt even petje af voor de DJ's, wat dit zal geen gemakkelijke werkavond geweest zijn!

:') :o Schatje he :')

Ier

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:11

Wat triest zeg, om dit aan te horen.
Heftig gesprek.. Respect voor de DJ's.

Zo'n vrouw zou je toch het liefst een hele dikke knuffel gaan brengen! :(:) Hopelijk gaat voor haar snel het zonnetje weer gaan schijnen...

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:12

Mijn god, respect voor Kim en Martijn! Op de reacties hier van aandachttrekkerij heb ik maar 1 reactie: Misselijk...

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:14

kan iemand mij helpen? ik kan het niet beluisteren. misschien komt dat door Apple?

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:14

je hebt aandachttekkerij en aandachttrekkerij ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:16

Je kan die aandachttrekkerij sneu vinden (het ís ook aandachttrekken, aandacht voor haar gevoelens. "He jonges ik voel me kl*te!!!") maar eigenlijk is het enkel sneu dat ze er voor naar de radio moet bellen....