AppelQueen schreef:_Tara_ schreef:Daarom zou je dus zelf wat onderzoek moeten doen. Boeken lezen, internet afzoeken enz. Op die manier kun je dan bewust nadenken over wat eet ik wel of niet. Als je er in ieder geval bewust over na wilt denken wat je in je mond stopt.
@ tara ik vind bewust zijn van voedsel inderdaad heel belangrijk, en zodra iemand een weldoordachte keuze heeft gemaakt respecteer ik die. de meeste diëtisten geven menu's met elke dag vlees of vis. En ook internisten zeggen dat dit geen probleem is en past binnen ene gevarieerd voedingspatroon.
Het hangt er gewoon echt maar net vanaf hoe je in 't leven staat/waar je je informatie vandaan haalt. Ik moet eerlijk zeggen dat hoe meer ik over slachterijen enz lees en ook gewoon het idee dat je een dood dier eet, hoe meer 't me tegen gaat staan. Komt ook nog bij dat ik vis/vleesvervanger net zo lekker (soms nog wel lekkerder) vindt als een stukje vlees.
Wat jij zegt dat dietisten en internisten zeggen dat vlees prima is om te eten, dat kan. Zo heb ik in boeken gelezen dat vlees de zuur-basebalans van ons lijf door de war schopt en dat 't dus juist niet goed voor ons is.
Dat is dus ook wat ik bedoel met, zelf lezen, zelf nadenken en je eigen mening vormen aan de hand van tegenstrijdige informatie die je krijgt.
Appelqueen, nja ook volgens de titel van dit topic valt voor mij kip gewoon onder vlees. Net als eend, fazant en duif.