Docent opgepakt na slaan leerling

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tendance

Re: Docent opgepakt na slaan leerling

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 00:51

Inderdaad kun je het niet vermijden, maar toch waar ik invloed uit kan oefenen, probeer ik dat zeker te doen.

eknein

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:04

Ayasha schreef:
eknein schreef:
Ik vind dat een docent absoluut niet mag slaan. Maar als je af en toe hoort hoe leerlingen zich tegenwoordig gedragen in de klas.. De leerling word nu als het slachtoffer gezien. Maar misschien stond die wel op het punt om een overige leerling te slaan

Tja moeilijke punten. Ik kan het wel van allebei de kanten begrijpen.

en dan laat deze docent zien hoe fout dat is door zelf uit te halen?

Nee natuurlijk is dat geen goed voorbeeld. Maar wat ik uit het artikel opmaak is dat de leraar de leerling niet heeft geslagen. Maar hem blijkbaar op een intimideren manier heeft aangeraakt. Misschien trok hij de leerling wel ergens bij weg.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 23:59

Ik ben zelf docent en kan me heel goed voorstellen dat het je als docent zijnde een keer je zelfbeheersing verliest. Als je kijkt naar wat er tegenwoordig gebeurd op scholen, de werkdruk die steeds hoger en hoger wordt, het speciaal onderwijs dat wegbezuinigd wordt, verantwoordig af moet leggen aan beide kanten (zowel school-leiding als ouders), tja het is niet zo heel vreemd dat er zoveel overspannen docenten zijn. Zonde vind ik, want het beroep an sich is heel mooi.

Het is niet goed te keuren, en van leerlingen moet je ten alle tijde afblijven, maar ik kan het me voorstellen zoiets kan gebeuren.

Ik las ergens een reactie van: 'waarom heeft de docent geen strafwerk gegeven of de leerling laten nablijven..'. Wellicht werkte dit 20 jaar geleden goed, hedendaags werkt het niet zo. Twee verhitte leerlingen hebben slaande ruzie, ik zie een docent al aankomen met: 'Meekomen jongens! strafwerk schrijven NU en nablijven!' :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-11 23:45

Bellona_K schreef:
Ik ben zelf docent en kan me heel goed voorstellen dat het je als docent zijnde een keer je zelfbeheersing verliest. Als je kijkt naar wat er tegenwoordig gebeurd op scholen, de werkdruk die steeds hoger en hoger wordt, het speciaal onderwijs dat wegbezuinigd wordt, verantwoordig af moet leggen aan beide kanten (zowel school-leiding als ouders), tja het is niet zo heel vreemd dat er zoveel overspannen docenten zijn. Zonde vind ik, want het beroep an sich is heel mooi.

Het is niet goed te keuren, en van leerlingen moet je ten alle tijde afblijven, maar ik kan het me voorstellen zoiets kan gebeuren.

Ik las ergens een reactie van: 'waarom heeft de docent geen strafwerk gegeven of de leerling laten nablijven..'. Wellicht werkte dit 20 jaar geleden goed, hedendaags werkt het niet zo. Twee verhitte leerlingen hebben slaande ruzie, ik zie een docent al aankomen met: 'Meekomen jongens! strafwerk schrijven NU en nablijven!' :')

ja dat klopt, maar wat ik dan niet snap.
waarom maakt dat strafwerk maken nu niets meer uit en vroeger 20 jaar geleden wel?

het is in principe dezelfde aanpak, alleen mensen worden lijkt het, wel een heel stuk brutaler

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:47

Ketaki schreef:
Bellona_K schreef:

ja dat klopt, maar wat ik dan niet snap.
waarom maakt dat strafwerk maken nu niets meer uit en vroeger 20 jaar geleden wel?

het is in principe dezelfde aanpak, alleen mensen worden lijkt het, wel een heel stuk brutaler

Opvoeding, normen en waarden, geloof etc...
Mensen worden inderdaad brutaler, worden vrijer opgevoed, denken dat ze alles mogen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 15:53

vroeger stond de leraar met een lineaal klaar om je een ram op je vingers te geven als je te ver ging.
Nu mag dat niet meer en is de helft van de leraren overspannen en gaat niet meer met plezier naar zijn werk....want er zitten etters tussen hoor!
Van mij mogen de leraren gewoon weer met een lineaal door de klas lopen...wie niet horen wil moet maar voelen.
Nu is de leraar de misdadiger?
Wie weet is de leerling die geslagen is wel een vreselijke etter,en die gaat vij uit?

Luclu

Woonplaats: Bosjesland, in de dozevilla, aan de koekiemonsterstraat met iloon, annie enn juudje <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 17:41

geerke schreef:
vroeger stond de leraar met een lineaal klaar om je een ram op je vingers te geven als je te ver ging.
Nu mag dat niet meer en is de helft van de leraren overspannen en gaat niet meer met plezier naar zijn werk....want er zitten etters tussen hoor!
Van mij mogen de leraren gewoon weer met een lineaal door de klas lopen...wie niet horen wil moet maar voelen.
Wie weet is de leerling die geslagen is wel een vreselijke etter,en die gaat vij uit?

Nee , dat hoeft niet. Dat ze dat vroeger deden prima. Maar nu niet meer!

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:00

Wat ook meespeelt is dat ouders tegenwoordig ook behoorlijk vervelend kunnen doen. Heb al vaak meegemaakt dat een ouder boos opbelde of mailde, met de mededeling dat zijn / haar kind van hem / haar geen strafwerk hoefde te maken.

Van strafwerk zijn kinderen gewoon niet meer onder de indruk. Op mijn school is er zelfs een leerlinge die voor 1 euro strafwerk voor andere leerlingen maakt :')

Wat plezier in lesgeven betreft; er zijn klassen die ik zo ontzettend leuk vind, en die ik echt een beetje 'mis' als het vakantie is. Maar er zijn ook klassen, waar ik heel blij van ben dat het bijna zomervakantie is.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:15

Dat herken ik, Bellona; met de ene klas klikt het beter dan met de andere - en dan heb je de terrorklassen :D

unicorn_kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-11 19:27

geerke schreef:

Ja ben ik ook wel mee eens

Het is inderdaad zo dat ouders hun kind al bij voorbaat verdedigen. (die van mij ook hoor :+ )
Vroeger had de leerkracht (bijna) altijd gelijk

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:47

geerke schreef:

En de leerlingen van toen zijn daar zo goed uit gekomen dat zij de huidige generatie hebben gecreëerd... Dus of dat nu zo'n geweldige manier was.

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:49

Blue_Eyes schreef:
Dat herken ik, Bellona; met de ene klas klikt het beter dan met de andere - en dan heb je de terrorklassen :D

Maar zelfs in mijn terrorklasje heb ik nog nooit met jeukende handen rondgelopen :n

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:56

is het bij jullie zo anders dan? Bij ons worden de leerkrachten nog steeds behoorlijk beschermd, in mijn school vroeger toch...

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 14:58

Ayasha schreef:
is het bij jullie zo anders dan? Bij ons worden de leerkrachten nog steeds behoorlijk beschermd, in mijn school vroeger toch...

Oh, ik heb het hier als leraar verdraaid makkelijk hoor! Heb bijvoorbeeld ook in Harderwijk en in Amersfoort voor de klas gestaan en ben blij dat ik nu in Twente mijn ding kan doen :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:00

leraren mogent tegenwoordig niets meer, het word weer tijd van de linialen!
Binnen no time is er weer respect

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:01

Verwar angst niet met respect.... :+

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:03

Van mij mogen ze de flinke draai om de oren, lineaal en trap onder je reet wel invoeren hoor.
Trek ze maar omhoog tot op de teentjes!
Beetje respect moeten die lui krijgen...je ziet hoe de jeugd van tegenwoordig is geworden met de ''nieuwe''aanpak van ; recht aankijken en zeggen dat je iets niet meer mag doen.
BAh!
Laatst ook een docu op tv op een schoolplein..tufte een jochie zo in het gezicht van de juf!@!
En wat doet die juf die neemt hem mee aan zijn handje,gaat op de knieen tegenover hem zitten en zegt.
Dat mag je niet doen hoor!Nou dat jochie vond het wel grappig geloof ik 8)7

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:12

Mentaliteit is veranderd. Mensen nemen zelf niet de tijd of moeite om op te voeden. En "dumpen" ze vervolgens op school. Daar probeert! de leraar er nog wat van te maken. Maar op het moment dat hij een leerling terecht wijst, krijgt ie de ouders op z'n dak, omdat "ZIJ de opvoeders zijn en niet dulden dat hij dat doet!"... :roll:
Ik zou geen leraar willen zijn in deze huidige tijd. :n
En ik ben ook nog steeds voor de corrigerende tik. IK ben er iig niet slechter van geworden.

Frie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:18

inderdaad mee eens dat dit niet kan hoor, maar ook heel goed te begrijpen dat de leraar zn geduld verloor. Als je ziet hoe kinderen tegen elkaar doen, tegen volwassenen doen, lijkt met de dag asocialer te worden. Niet alle kinderen zijn zo gelukkig en er zijn kinderen die het van hun ouders leren, wat wil je dan doen? Je moet dan eerst al met de ouders praten enz. Is zo'n moeilijke en ingewikkelde kwestie, maar fatsoen lijkt wel te verdwijnen ofzo.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:21

Ouders zijn tegenwoordig ook veel te makkelijk..alles mag, doet en zegt maar.
Ik sta soms echt met mijn oren te klapperen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:26

Als ik ook maar een half woord uit kraamde van wat een gem. kind tegenwoordig uitkraamt had ik een week niet kunnen zitten. :=

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:31

Ligt niet alleen aan de leerlingen en de ouders volgens mij. Ik zat 4 jaar geleden ook nog op een middelbare school en wij hadden ook docenten die gewoon totaal geen kwalificaties hadden om voor de klas te staan. Dan is het ook gewoon wachten tot het fout gaat. Met onze etter klas is het ook vaak genoeg gelukt om een paar docenten te laten ontploffen maar dat waren altijd dezelfde en er waren er ook genoeg waarbij niemand het zou wagen :=.

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 15:35

Ik ben blij dat ik geen leraar ben!Geen haar op me hoofd die daar aan denkt haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-11 16:28

Eindelijk een keer een docent die het pestgedrag van een leerling naar een andere leerling niet tolereert en dan doet zo een pestjong aangifte...wat een slechte verliezer voor zijn eigen onaanvaardbare gedrag.....

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-11 16:51

MiniBoots schreef:
Ouders zijn tegenwoordig ook veel te makkelijk..alles mag, doet en zegt maar.
Ik sta soms echt met mijn oren te klapperen.

an het misschien soms zijn dat ouders denken dat de school moet opvoeden, en als de leerling straf krijgt, de ouders dan niet willen/terugtrekken en dan maar zelf verder gaan.

vind eigenlijk dat hoe vroeger lesgegeven werd, dat wel weer terug mag komen.
misschien dat je daarmee dit soort situaties uit de weg gaat