Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ayasha schreef:eknein schreef:Ik vind dat een docent absoluut niet mag slaan. Maar als je af en toe hoort hoe leerlingen zich tegenwoordig gedragen in de klas.. De leerling word nu als het slachtoffer gezien. Maar misschien stond die wel op het punt om een overige leerling te slaan
Tja moeilijke punten. Ik kan het wel van allebei de kanten begrijpen.
en dan laat deze docent zien hoe fout dat is door zelf uit te halen?
Bellona_K schreef:Ik ben zelf docent en kan me heel goed voorstellen dat het je als docent zijnde een keer je zelfbeheersing verliest. Als je kijkt naar wat er tegenwoordig gebeurd op scholen, de werkdruk die steeds hoger en hoger wordt, het speciaal onderwijs dat wegbezuinigd wordt, verantwoordig af moet leggen aan beide kanten (zowel school-leiding als ouders), tja het is niet zo heel vreemd dat er zoveel overspannen docenten zijn. Zonde vind ik, want het beroep an sich is heel mooi.
Het is niet goed te keuren, en van leerlingen moet je ten alle tijde afblijven, maar ik kan het me voorstellen zoiets kan gebeuren.
Ik las ergens een reactie van: 'waarom heeft de docent geen strafwerk gegeven of de leerling laten nablijven..'. Wellicht werkte dit 20 jaar geleden goed, hedendaags werkt het niet zo. Twee verhitte leerlingen hebben slaande ruzie, ik zie een docent al aankomen met: 'Meekomen jongens! strafwerk schrijven NU en nablijven!'
Ketaki schreef:Bellona_K schreef:Ik ben zelf docent en kan me heel goed voorstellen dat het je als docent zijnde een keer je zelfbeheersing verliest. Als je kijkt naar wat er tegenwoordig gebeurd op scholen, de werkdruk die steeds hoger en hoger wordt, het speciaal onderwijs dat wegbezuinigd wordt, verantwoordig af moet leggen aan beide kanten (zowel school-leiding als ouders), tja het is niet zo heel vreemd dat er zoveel overspannen docenten zijn. Zonde vind ik, want het beroep an sich is heel mooi.
Het is niet goed te keuren, en van leerlingen moet je ten alle tijde afblijven, maar ik kan het me voorstellen zoiets kan gebeuren.
Ik las ergens een reactie van: 'waarom heeft de docent geen strafwerk gegeven of de leerling laten nablijven..'. Wellicht werkte dit 20 jaar geleden goed, hedendaags werkt het niet zo. Twee verhitte leerlingen hebben slaande ruzie, ik zie een docent al aankomen met: 'Meekomen jongens! strafwerk schrijven NU en nablijven!'
ja dat klopt, maar wat ik dan niet snap.
waarom maakt dat strafwerk maken nu niets meer uit en vroeger 20 jaar geleden wel?
het is in principe dezelfde aanpak, alleen mensen worden lijkt het, wel een heel stuk brutaler
geerke schreef:vroeger stond de leraar met een lineaal klaar om je een ram op je vingers te geven als je te ver ging.
Nu mag dat niet meer en is de helft van de leraren overspannen en gaat niet meer met plezier naar zijn werk....want er zitten etters tussen hoor!
Van mij mogen de leraren gewoon weer met een lineaal door de klas lopen...wie niet horen wil moet maar voelen.
Nu is de leraar de misdadiger?
Wie weet is de leerling die geslagen is wel een vreselijke etter,en die gaat vij uit?
geerke schreef:vroeger stond de leraar met een lineaal klaar om je een ram op je vingers te geven als je te ver ging.
Nu mag dat niet meer en is de helft van de leraren overspannen en gaat niet meer met plezier naar zijn werk....want er zitten etters tussen hoor!
Van mij mogen de leraren gewoon weer met een lineaal door de klas lopen...wie niet horen wil moet maar voelen.
Wie weet is de leerling die geslagen is wel een vreselijke etter,en die gaat vij uit?
Ayasha schreef:is het bij jullie zo anders dan? Bij ons worden de leerkrachten nog steeds behoorlijk beschermd, in mijn school vroeger toch...
MiniBoots schreef:Ouders zijn tegenwoordig ook veel te makkelijk..alles mag, doet en zegt maar.
Ik sta soms echt met mijn oren te klapperen.