noo ik vond het echt niet leuk hoor.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
alex66 schreef:mijn manier van leven past niet binnen het christelijke karkater van het bedrijf en daar kon ik het mee doen![]()
achter af vind ik het niet eens erg want ik had binnen twee dagen ander werk bij een bedrijf dat er totaal niet mee zit met wie ik wat doe in mijn prive leven.......... maar toen dat even verteld werd door mijn vorige werkgever was ik woedend
Sammie schreef:Hmmm toch schijnen er wel degelijk in de bijbel zinsnedes te staan waaruit af te leiden valt dat sexuele omgang tussen twee mannen (en twee vrouwen) niet de bedoeling is. Homosexualiteit mag wel, maar het uitoefenen ervan niet. Al zal de opvattingen ervan misschien wel per geloof verschillen.Ikzelf, denk dan, liefde is 't mooiste dat er is. Hoe kun je dat afkeuren..? Volgens mij zegt de bijbel ook dat de mens niet mag oordelen en dat alleen God dat mag doen. Hoe zwaarder het geloof hoe meer men oordeelt over de mensen die buiten hun kerk vallen. Typisch
Een kennis van ons heeft trouwens een schilderij met een parodie op het scheppingsverhaal. Adam en Evert
alex66 schreef:klopt, zie leviticus ......... daar staat trouwens ook een leuk stukje in over vrouwen in mannen kleren en dood door stenigen... dus trek maar weer een rok aan damens
Ragebol1977 schreef:Je kan wel weer zien dat de Bijbel door mannen is geschreven. Wrede mannen als ik dat stukje zo lees.
Maarre, voor de bijbel ten tijde van de Griekse Oudheid was homosexualiteit heel normaal. Er zijn nog steeds afbeeldingen op vazen uit die tijd waarop euh hoe formuleer ik dit op zijn boks zonder iemand voor zijn hoofd te stoten, copulerende? mannen te zien zijn.
Citaat:Maar is een broek een mannenkledij? Dat is er later van gemaaktEven als het dragen van hoeden, om zich te onderscheiden van de prutsmutsen..
Efeziers 5 schreef:21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
Blue_Eyes schreef:@Ragebol1977; de straffen voor vrouwen zijn weinig anders dan voor mannen; lees er de bijbel maar eens op na.
In het Nieuwe Testament lees je inderdaad een stuk over vrouwen die mannen moeten gehoorzamen - dit had vooral te maken met de tijd waarin men leefde en de situatie. Je ziet hier dat veel vrouwen tot geloof kwamen, maar de mannen niet. Vaak kwamen die vrouwen dan in een soort 'opstand', hadden ze het gevoel dat ze het beter wisten dan die mannen en dat leidde tot problemen; vrouwen werden in die tijd namelijk geacht onderdanig en gehoorzaam te zijn. Dat kostte hen vaak hun leven. Vandaar de waarschuwing van Paulus aan het adres van die vrouwen: gedraag je nou zoals er van je verwacht wordt, dat is veel veiliger.
Lees overigens ook even verder in het hoofdstuk, want wat er daar tegen die mannen wordt gezegd is ook niet misselijk.Efeziers 5 schreef:21 Aanvaard elkaars gezag uit eerbied voor Christus. 22 Vrouwen, erken het gezag van uw man als dat van de Heer, 23 want een man is het hoofd van zijn vrouw, zoals Christus het hoofd is van de kerk, het lichaam dat hij gered heeft. 24 En zoals de kerk het gezag van Christus erkent, zo moeten vrouwen in ieder opzicht het gezag van hun man erkennen. 25 Mannen, heb uw vrouw lief, zoals Christus de kerk heeft liefgehad en zich voor haar heeft prijsgegeven 26 om haar te heiligen, haar te reinigen met water en woorden 27 en om haar in al haar luister bij zich te nemen, zodat ze zonder vlek of rimpel of iets dergelijks zal zijn, heilig en zuiver. 28 Zo moeten mannen hun vrouw liefhebben, als hun eigen lichaam. Wie zijn vrouw liefheeft, heeft zichzelf lief. 29 Niemand haat ooit zijn eigen lichaam, integendeel: men voedt en verzorgt het, zoals Christus de kerk, 30 want dat is zijn lichaam en wij zijn de ledematen. 31 ‘Daarom zal een man zijn vader en moeder verlaten en zich hechten aan zijn vrouw, en die twee zullen één lichaam zijn.’ 32 Dit mysterie is groot – en ik betrek het op Christus en de kerk. 33 Maar ook voor elk van u geldt dat ieder zijn vrouw moet liefhebben als zichzelf, en dat een vrouw ontzag moet hebben voor haar man.
Die 'tijd' was dus overigens niet specifiek christelijk; integendeel, christenen waren niet zelden in levensgevaar door hun overtuiging.
ElineS schreef:Ze kunnen er ook gewoon samen over praten, hoewel ze het niet over seks zouden hebben, dat gaat dan een stap te ver.
Blue_Eyes schreef:Dat is dan misschien meer 'generatie'-afhankelijk ofzoMijn moeder - ze heeft niks tegen homoseksualiteit, ik ben 'gewoon' hetero en zij is niet christelijk - wil echt niet weten hoe mijn seksleven in elkaar steekt, hoor. En ik ook niet van dat van haar trouwens
ElineS schreef:Mijn familie is er heel vrij in. Ik heb hele gesprekken met mijn moeder haha... Zelfde geld voor een aantal andere vriendinnen. Langer niet allemaal nee, maar velen spreken er met gemak over en maken ook geintjes.