Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:15

Ik kan me wel vinden in wat Tieneke zegt, als dit in een film zichtbaar zou zijn zou erbij staan dat het niet voor jonge kinderen geschikt is, waarom dan juist gaan inzoomen om het bloed uit zijn neus te zien stromen. Dat helikoptershot vond ik een respectvolle afstand.
Als de beelden eenmaal gemaakt zijn kun je er weinig aan doen dat het op internet staat, wat mij betreft is het misgegaan toen de regisseur deze beslissing nam het op deze manier in beeld te brengen.

Natuurlijk wens ik de nabestaanden heel veel sterkte met dit verlies.

eenitraM

Re: Wouter Weylandt overleden na valpartij Giro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:18

Bah, verschrikkelijk nieuws!

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:21

Ik snap jullie punt wel maar heeft dat inzoomen etc niet te maken met het feit of je cameraman bent of niet? Als je cameraman bent moet je nieuws filmen, ga je het nieuws uit de weg dan ben je misschien geen goede cameraman. Het is dan inderdaad aan de regiseur welke beelden worden uitgezonden...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:22

PPPeet schreef:
Ik snap jullie punt wel maar heeft dat inzoomen etc niet te maken met het feit of je cameraman bent of niet? Als je cameraman bent moet je nieuws filmen, ga je het nieuws uit de weg dan ben je misschien geen goede cameraman. Het is dan inderdaad aan de regiseur welke beelden worden uitgezonden...

Juist, die cameraman doet waar ie voor betaald wordt, een zo compleet en live mogelijk verslag

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:26

Cameramensen op de plaats, bij een live event als dit, staan in nauw overleg met de regie. Overleg dus. Een regisseur is niet iemand die zomaar iedereen mag bossen. Bij zoiets als dit wordt er veel overlegd over wat mogelijk is, zeker bij zo'n wegparcours. 't Is een samenwerking, geen commandopost. Heb zelf het tv- en filmwereldje achter de schermen gezien om te weten dat dit echt een bewuste keuze van meerdere mensen is geweest om het zo in beeld te brengen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:30

Als er een valpartij plaats vind vlak bij een motor agent. Dan geloof ik graag dat die daar heen wordt gestuurd. Dat dit zo tragische afloopt kan je ook niet van te voren weten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 21:31

Het is en blijft nieuws en het is een feit dat shockeren werkt. Mensen willen nu eenmaal altijd alles weten en er met hun neus bovenop staan. Ik verwacht ook niet dat deze beelden vanavond in studio sport oid uitgezonden worden.
Feit blijft op het moment van filmen zowel cameramensen als regiseur geen idee hebben dat hij op dat moment wellicht al dood is.

Ik lees net trouwens dat hij frontaal tegen een muur gereden zou zijn? Lijkt me vrijwel onmogelijk?

Angeliekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:31

Ik was er ook behoorlijk stil van. Mijn vriend zat het net te kijken, gelukkig keek ik op toen de gruwelijke beelden al voorbij waren. Zo jong nog..., en dan zijn kind wat zijn/haar vader nooit zal leren kennen.....

Ik houd ook altijd mijn hart vast als mijn vriend weer aan het wielrennen is... Hijzelf is laatst ook gevallen tijdens een wedstrijd, en heeft daar een beste blessure aan overgehouden, maar gelukkig leeft hij nog.

LadyLisatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:36

Wouter Weylandt is tijdens de derde rit in de Ronde van Italië om het leven gekomen bij een zware valpartij. De renner van Team Leopard-Trek raakte op zo'n 25 km van de finish in de afdaling van de Passa del Bocco met zijn pedaal een muur. Weylandt maakte een vreselijke val waarbij hij een twintigtal meter over het asfalt schoof en vervolgens roerloos bleef liggen. Het medische team van Giro-dokter Tredici moest hartmassage toepassen bij Weylandt, die meteen buiten bewustzijn was en hevig bloedde. Volgens de ploegleiding van Leopard-Trek was Weylandt op slag dood
Bron: hln.be

Ik vind het echt héél erg.. Eigenlijk moest hij niet rijden, hij ging rijden ipv een ploegmaat.... :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:37

Hij is niet frontaal gebotst. Hij is tegen een voorgaande wielrenner getikt en daarmee tegen de muur gegaan met z'n voet.

sanowa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:59

wat een verschrikkelijk nieuws....

damesschoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 22:20

Tieneke schreef:
Hij is niet frontaal gebotst. Hij is tegen een voorgaande wielrenner getikt en daarmee tegen de muur gegaan met z'n voet.

Dit klopt niet wat je zegt ik zal ff quoten wat wel klopt

Citaat:
Fumiyuki Beppu
Wouter Weylandt R.I.P I saw his crash real time. I was just behind him he was alone nobody around him at the moment on the downhill...

Citaat:
“Ik reed achter Wouter kort voor hij viel en zag het gebeuren. Hij reed in zijn eentje, er was niemand direct in zijn buurt”, aldus Fumiyuki Beppu via Twitter.

Guusje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 23:17

Ik snap ook de toegevoegde waarde van een close up van Wouter niet.. Enkele beelden vanuit een heli, oke, maar zo'n close up gaat wat mij betreft wel te ver. Een beetje respect naar t slachtoffer en familie/vrienden mag er wel zijn toch..
En over de filmpjes op internet, iedereen zijn keus toch? Kijk je het wel of kijk je het niet? En gaat het dan inderdaad om de sensatie of ?

laverite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 00:52

Echt verschrikkelijk. Ik ben een enorme liefhebber van het wielrennen en heb echt al een paar tranen moeten wegpinken. Vreselijk dit, ik ben er echt niet goed van...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 01:08

Die beelden... dat bloed.... walgelijk... bah.....
Kwam ze per toeval tegen, had niet verwacht zulke beelden te treffen...

Wat verschrikkelijk

xRoosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:45

Echt verschrikkelijk.
Ik ben blij dat ik de beelden niet gezien heb, dat moet echt heel naar geweest zijn.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 09:48

Heb ik eroverheen gelezen waaraan hij nou precies overleden is?

gezien het vele bloedverlies?
Spreken we dan over een interne aderlijke bloeding?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 10:33

Hij is met 70 km/u met zijn gezicht tegen een muur geklapt. Dat houdt je schedel niet :n

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 10:51

Open schedelbreuk begreep ik.

Toby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 11:06

Wat vréselijk... |(
Het doet me zo denken aan een aantal jaar geleden...een collega van mij was hoogzwanger, toen haar vriend die wielrenner was, een ernstige val maakte op de weg tijdens een wedstrijd in België.
Hij lag heel kritiek, op de intensive care.
Zij is bevallen bij hem in het ziekenhuis in België en hij is erbij geweest vanaf zijn bed.
Gelukkig is met hem uiteindelijk alles goed gekomen, maar die situatie heeft zoveel indruk op me gemaakt. Ik vond het zooo erg voor mijn collega...zwanger van je 1e kindje, terwijl je vriend ligt te vechten voor z'n leven en niemand wist of hij het zou halen...
Laatst bijgewerkt door Toby op 10-05-11 11:12, in het totaal 2 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 11:08

Weet iemand op welke radiozender ik de Giro kan volgen? Kon gister op mn werk niks vinden

Ookami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 12:43

Ik was er ook stil van toen ik de nieuwsflash gisteren hoorde. Eerst denk je "Oei, ernstig gevallen" maar dat hij dood zou zijn...
Op sporza staan enkele filmpjes over zijn carrière, eerbetoon door Hugo Camps, de minuut stilte voor de 4e etappe.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 12:49

4e Eteappe is geneutraliseerd, elke ploeg zal 10 km op kop rijden. Mooi gebaar :j (hoewel de meningen daar ook alweer over verdeeld zijn)

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:48

Ookami schreef:
Ik was er ook stil van toen ik de nieuwsflash gisteren hoorde. Eerst denk je "Oei, ernstig gevallen" maar dat hij dood zou zijn...
Op sporza staan enkele filmpjes over zijn carrière, eerbetoon door Hugo Camps, de minuut stilte voor de 4e etappe.

Kan de filmpjes helaas niet bekijken...

borderjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 13:59

persoonlijk zou ik het respectvoller vinden als zijn ploegmaten niet zouden gaan fietsen,maar dat is persoonlijk natuurlijk.

vreselijk,vreselijk ongeluk...de vierde renner die verongelukt in de Giro. Misschien tijd om eens te gaan bekijken hoe het beter kan betreft veiligheid/parcours.

Mijn man is 2 weken weer eens ten val gekomen tijdens een wedstrijd,gat in zijn hoofd,helm krom,dikke blauwe nek,kont geschaafd,zadel afgebroken....en dan mogen we dus gewoon van geluk spreken...

ik blijf het een sport vinden met té weing bescherming bij een té hoge snelheid,maar zou ook niet weten hoe het anders zou moeten eigenlijk