Einde van de wereld dichterbij dan ooit?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:27

Is geen komeet voor nodig.
We zijn zelf prima in staat het te verzieken.
60 jaar nuclaire techniek en we hebben de ´achtergrondstraling´ al fors verhoogd en een probleem voor de komende miljoen jaar gecreëerd.
´Incidenten´ en regelrechte rampen volgen elkaar op en afval ligt in Rusland en de VS gewoon in de bodem tellen, het grondwater = drinkwater te besmetten.
Duizenden tonnen afval worden als ´verarmd unraium munitie´ in Iraq, Afghanistan en nu Libië in het rond geschoten.

Fukishima 1. blijkt vanaf het begin een nucleaire melt down te zijn. Lekt ongehinderd grond en oceaan in. Dat stroomt net zo ongehinderd de wereldbol rond.

Een komeet zou de aarde uit dit lijden helpen. Moeder aarde van de mendelijk plaag verlossen.
De volgende dominante diersoort-groep evolueert vanzelf.
Tenminste, als ons gemorrel met genetische manipulatie dat mechanisme nog niet teveel beschadigd heeft. Dat is nog erger dan nuclaire vervuiling namelijk.

Ra_chel

Re: Einde van de wereld dichterbij dan ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:31

wat een nu plaatsvind is een vetraagde zefmoord , en mocht het idd zo zijn dat door wat voor asteroide dan ook heel de aardbol ineens weggevaagd zou worden, dan hoef ik het van te voren niet te weten.
laat mij dan maar in al mijn onwetendheid ineens "poef!" weg zijn , ipv af te moeten tellen naar het moment supreme...........

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:21

@HC: Ja erg he, dat gerommel. Sommige mensen beweren al de trotse eigenaar te zijn van paarden die het oprecht leuk vinden om op stal te staan. Nog even doorfokken en we kunnen binnenkort onze paarden allemaal in stands houden, lekker goedkoop en makkelijk. :j

(Sorry kon het niet laten, het heeft er geen ruk mee te maken i know. :') )

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:59

Huertecilla schreef:
.
De volgende dominante diersoort-groep evolueert vanzelf.
Tenminste, als ons gemorrel met genetische manipulatie dat mechanisme nog niet teveel beschadigd heeft. Dat is nog erger dan nuclaire vervuiling namelijk.

Ad1, Niet beslist, biologen weten dat een diersoort als de mens niet bepaald de "kroon der schepping" is.
Ontwikkeling van "intelligentie" is niet een logische uitkomst van evolutionaire "vooruitgang" (het is trouwens óók een illusie dat evolutie zich automatisch vooruit ontwikkelt naar steeds complexere en betere ontwerpen) . De aarde heeft het vóór ons verschijnen opvallend lang zonder dominante diersoort gedaan.
Waarschijnlijk maar goed ook; als wij uitsterven is het misschien meer te beschouwen als een mislukt experiment.

Ad2. Geen zorgen wat dát betreft, ik denk dat je hier het menselijke kunnen (gelukkig) wat overschat. Migratie van genen tussen soorten vind ook in de natuur plaats, met bacterien en virussen als vectoren.

Het toppunt van ironie? Te dom zijn met je intelligentie te kunnen leven.....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:45

Pluizebolpum schreef:
silfie35 schreef:
De bron van dit verhaal zegt mij al genoeg. :+

Mja, maar het verhaal van die komeet heeft wel al in verschillende kranten en sites gestaan, daar is niets mis mee, lijkt me. Alleen hoe het gebracht wordt...Dat de wereld misschien wel vergaat is natuurlijk een stuk leuker voor de verkoopcijfers dan een suffig stukje over een komeetdinges die op relatief veilige afstand dag komt zeggen. Overigens is het feit dat de wereld vergaat eigenlijk ook geen nieuws. De wereld zál vergaan. Alleen wanneer en hoe weten we nog niet.

Maar uitgaande van het ergste geval en dát ie inslaat, dan wordt het toch geen feestje hoor. Die komeet geeft dan 'maar' een 10 km grote krater, de impact van de inslag zal waarschijnlijk wel over de hele wereld merkbaar zijn. Naast die 65.000 atoombommen (schokgolfjes, tsunamietjes enz. iig allerlei dingen die beslist niet goed zijn voor je servies) heb je dan ook nog de naeffecten, gruis dat de zon verduisterd bv, waardoor de aarde dan nog tijden niet echt prettig leefbaar is. Die dino's hadden er destijds ook wat moeite mee...

oh jij moet gaan schrijven! _O- Ik lag dubbel om hoe je het neerzet! _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 00:56

Statistisch gezien is elke dag het eind van de wereld dichterbij dan ooit.
Dus om daar nou elke dag bij stil te gaan staan... :D

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:14

Hmmmm.. Hij doet er 14 jaar over om rond de zon te reizen.. Betekend dit dat hij volgende keer nog dichterbij komt? :P

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:16

Dit zijn aardscheerders die heel vaak niet bekend gemaakt worden , maar deze zien ze tenminste er zijn er ook zat die ze niet zien. btw de krater in arizona vergeten met een diameter van 10 km

Forcalquier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 01:35

En nu maar hopen dat ons bolletje niet ergens vertraging oploopt :P

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 10:29

pfieuw, als we gister overleefden , overleven we dit ook <<)

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 11:34

Stel dat het gebeurd zijn we gelijk af van die los lopende olifanten, springende buurvrouwen en die mensen die uit bed pleuren hahaha :')

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 12:56

speed101 schreef:
ooooh balen nu mis ik de vernietiging van de aarde die in 2012 zou plaatsvinden :')

naaah we zijn die van zaterdag toch al misgelopen :j

Sammielola13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-11 18:44

hoeveel keer vergaat de wereld in 2 jaar ? :o?

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:17

wat valt het toch altijd tegen... wedden dat er op 31 december 2012 nog
steeds niks is... de mayas kunnen we dan ook weer niet geloven.

jitsudaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:17

Sammielola13 schreef:
hoeveel keer vergaat de wereld in 2 jaar ? :o?

stuk of 8x

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:20

nou eigenlijk zijn we al dood hoor merk je dat niet dan?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 19:32

Uhm, waarom maken ze nu overal iets van van dat de wereld vergaat ?
Ik heb er echt nog nooit wat van over gehoord :'). Van de Maya's, maar toen hoorde ikw eer dat het een rekenfout was van 2012, en dat dat 2210 werd ofzo :').

Of dit "bolletje" zoals ie al werd benoemd nou ook een hele wereld kan vernietigen..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 20:08

jitsudaf schreef:

de maya's hebben helemaal niks gezegd over vergaan van de wereld. Get your facts straight.

VD_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:17

jeeh we vergaan alweer, en ik maar denken dat ik al dood was Y;(

corina21

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-11 21:26

vind het toch maar eng bah.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-11 09:13

VD_NH schreef:
jeeh we vergaan alweer

Tja, 't wordt een beetje eentonig, dat vergaan... :O

@Ayasha: Thanks voor 't compliment.
Is trouwens idd zo dat je het die arme Maya's niet kunt aanrekenen als de wereld wel of niet in 2012 vergaat. Eerder de verschillende vertalingen, berekeningen en interpretaties van mensen. Van totale wereldvernietiging, al dan niet geholpen door intergalactische samenzweringen, tot iets 'saais' als slechts een geleidelijke verschuiving in het bewustzijn van de mensheid en zo ongeveer van alles wat daartussen zit. Maar net welke bron je te pakken hebt.

Ik blijf erbij dat het een hype is, dat gevergaan van de wereld, en ben erg benieuwd hoeveel 101 leuke manieren tot werelddestructie men allemaal nog kan bedenken.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 09:25

jitsudaf schreef:

Dán.. hebben de maya's het weer verkeerd berekend en schuiven we nog aantal jaartjes op :')

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-11 10:47

Eerst maken de Maya's een kalender die tig duizend jaar doorloopt, en vervolgens gaan we het ze nog kwalijk nemen dat 'ie binnenkort afloopt ook... Ik doe het ze niet na hoor!

Springruit06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-11 19:44

franka75 schreef:
Dit zijn aardscheerders die heel vaak niet bekend gemaakt worden , maar deze zien ze tenminste er zijn er ook zat die ze niet zien. btw de krater in arizona vergeten met een diameter van 10 km

Wat dacht je van de Vredefortkrater? :Y)

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 15:08

Ik kan ook wel een agenda maken die tig jaar doorloopt.... maar kan dan niet garanderen dat de wereld aan het eind daarvan vergaat.... :7

Als het steentje toch moet inslaan dan het liefst hier... ben liever in 1x weg dan dat ik eerste stof moet happen, moet verdrinken, of vermorzel wordt onder het puin van mijn huis...

Maarja, ook het steentje zal wel sensatiebelust zijn en in Amerika landen.... komt hij misschien in de volgende hollywood film :Y) kan Amerika ook weer heldhaftige toeren uithalen die uiteindelijk op niks uitlopen.