Osama Bin Laden is dood!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:20

Mas schreef:
Tja, ik denk niet dat Amerika veel te vieren heeft... De nr. 2 staat al lang klaar om t stokje over te nemen. En ik denk zomaar dat de rest van de organisatie 'not amused' is.

Denk ik ook. Super dat de wereld weer een eikel minder heeft, maar er staat gewoon iemand klaar om Osama op te volgen. Het hele Al Qaida verhaal is hiermee echt niet over.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:24

Ik snap niet waarom iedereen loopt te juichen er is vast al een ander aangewezen die nu helemaal super gemotiveerd is om dood en verderf te zaaien, ik zou voorlopig niet naar de VS gaan of iets wat daar te maken mee heeft.

LuvdaTossa

Re: Osama Bin Laden is dood!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:28

Nou niet naar de VS gaan? Overal ter wereld loop je kans om gedood te worden, zelfs in Nederland door een gek. Je moet je niet teveel laten leiden door angst.

Aan de ene kant begrijp is het wel, de man is verantwoordelijk voor een hele harte klap op 9/11, aan de andere kant zou ik zelf niet zo reageren. Vandaag al heeft iemand anders de leiding... Ik denk dat wij daar ook iets te nuchter voor zijn.

Voor de status van Obama is het in ieder geval wél goed. Voor de rest weet ik het eigenlijk niet. Hoop dat het in de arabische wereld naar buiten komt dat de aanval niet tegen de islam is. Zelf denk en weet ik dat een deel van de arabieren nu ook wel opgelucht is dat hij er niet meer is (velen wijzen fundamentalisme echt af), maar ook zullen vrezen voor de toekomst.

kanniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:29

Allereerst wil ik benadrukken dat het nooit een feest mag zijn als iemand de dood vindt, onder welke omstandigheden en om welke reden dan ook. Het is altijd een rot-tijding. Hij verdiende berechtiging, dat wel.

Óf het veiliger wordt is de vraag. Maar om niet te reageren op terreur vanwege de angst op meer terreur lijkt ook geen optie, want ook dan krijgt terreur de overhand. De hele situatie is gewoon oliebol.

RoodZonnetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:30

kanniet schreef:
Allereerst wil ik benadrukken dat het nooit een feest mag zijn als iemand de dood vindt, onder welke omstandigheden en om welke reden dan ook. Het is altijd een rot-tijding. Hij verdiende berechtiging, dat wel

Eens! Laten we dat vooral in ons achterhoofd houden!

Maarre, is hij niet al 100 keer overleden??

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:33

wist niet dat je iemand je goed nieuws kon brengen als je wakker word
wat een super nieuws
*\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:35

Om het van de andere kant te bekijken... Een organisatie zal volgens mij altijd een moment van chaos kennen als een leider wegvalt. Dat zou dus ook heel goed bij Al Quida kunnen gebeuren. Daarbij is het soms net het duwtje in de rug wat mensen soms nodig heeft om van zich te laten horen. Met de ontwikkelingen in verschillende landen in het Midden Oosten op het moment zou het zomaar wel heel erg grote gevolgen kunnen hebben....

We zullen zien...

Zitouna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:36

Hmm ik heb ook zo m'n twijfels erbij hoor.. Geloof al lang niet meer alles wat de media ons wil wijsmaken :')
En om nu feest te gaan vieren lijkt me ergens ook wel een beetje middeleeuws.. Hoe slecht hij ook was (ALS hij het allemaal wel echt heeft gedaan, en hij uiteindelijk niet gewoon samenwerkte met de VS, en ALS hij het wel echt is en niet een of andere dubbelganger, en ALS het wel echt gebeurd is maar niet een of andere pop is := )
Laatst bijgewerkt door Zitouna op 02-05-11 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:38

De taliban ontkent het.. http://www.nu.nl/buitenland/2505239/tal ... laden.html

Ik heb zelf ook nog een beetje moeite om het te geloven hoor..
Geen idee of het met de verkiezingscampagne te maken heeft, maar mocht het niet waar zijn dan heeft Obama wel een probleem denk ik :oo

Maar goed, er zal vast allang een ander zijn die Osama's plekje heeft ingenomen.. (misschien al voor zijn dood)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:38

Volgens mij maakt het niks uit dat hij dood is. Er zal niks veranderen, terroristen weten welke impact ze kunnen hebben op mensen, en zullen daar altijd gebruik van maken.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:40

Ik weet niet wat ik hier van moet denken, ik word er iig niet blij van.

Ik geloof sowieso niet dat Bintje het allemaal helemaal alleen heeft geklaard, de VS zal er wel een grotere of kleinere hand in hebben gehad. Het gaat ook nog eens allemaal om de olie, het terrorisme valt verdraait mee.
Natuurlijk moeten we bang worden gehouden, met terrorisme en dreiging, daarom luister en kijk ik liever niet naar de tv, ik hoef al die angstzaaierij niet.

Dit bericht hangt niet echt lekker samen, maar sjongejonge, ben net wakker hoor :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:43

Een leider is niet in zijn eentje. Ik zie er persoonlijk dus geen meerwaarde van in dat een leider nu dood is. Naar mijn idee verandert dat niks, al quaida bestaat nog steeds, evenals de taliban

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:45

kanniet schreef:
Allereerst wil ik benadrukken dat het nooit een feest mag zijn als iemand de dood vindt, onder welke omstandigheden en om welke reden dan ook. Het is altijd een rot-tijding. Hij verdiende berechtiging, dat wel.

Óf het veiliger wordt is de vraag. Maar om niet te reageren op terreur vanwege de angst op meer terreur lijkt ook geen optie, want ook dan krijgt terreur de overhand. De hele situatie is gewoon oliebol.

Ook eens. Je mag het niet met de beste man eens zijn of z'n daden afkeuren, maar om nou te zeggen dat het recht heeft gezegevierd? Iemand doodschieten is imo geen overwinning van het recht, berechting, dát is het recht dat zegenvierd. En als je gaat vieren dat er iemand dood is, dan ben je net zo erg als die 'fundementalistische moslims' die allerlei vlaggen verbranden.

Dat dit het einde van de Taliban is, betwijfel ik. Er staan zoveel opvolgers klaar dat dit hoogstens symbolisch is. Zoals ze in Afghanistan zeggen: you've got the watch and we've got the time. Als de Amerikanen zich binnen een aantal jaar daar terugtrekken is het een gigantische puinhoop, dan hou ik mijn hart pas echt vast..

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:46

En het bewijsmateriaal is schijnbaar ook gelijk in zee gegooid.

Gelukkig hebben we de foto's nog........
Laatst bijgewerkt door Taffje op 02-05-11 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:46

Taffje schreef:
Tja, misschien dat ik nu heel kritisch ben hoor maar ik vind het wel weer erg toevallig, Obama heeft een lift nodig want er begint steeds meer kritiek op hem te komen dus hij heeft net zo iets nodig.
En ze kunnen me zoveel foto's laten zien van een dode man ik kan daar dus niet aan afzien of ie het echt is of niet....
Daarnaast denk ik dat het de organisatie niet veranderd, worden eerder alleen maar fanatieker, Bin Laden heeft als martelaar denk ik nog meer macht dan daarvoor.

Maar ik vraag me ook nog steeds af bestaat el Qaida uberhaubt wel of is het een instrument van bijvoorbeeld de Amerikanen om impopulaire maatregelen te kunnen doorvoeren en een excuus te hebben om op bepaalde landen druk uit te kunnen voeren en eventueel binnen te vallen (natuurlijk wel landen die economisch intressant zijn) want bij een aantal aanslagen die van el Qaida afkomstig zouden zijn stel ik toch mijn vraagtekens..................

M'n vriend heeft daar een documentaire over gezien. Dat het hele fenomeen terrorisme verzonnen is. Ik weet dus ook echt niet wat ik van dit nieuwsbericht moet denken. Ook wat iemand anders al zei, als ze dan DNA van deze "Osama" gaan vergelijken, met welk DNA dan?

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:47

Osama Bin Laden zou trouwens ook al in zee gegooit zijn, dus echt bewijs dat hij dood is, is er niet meer....mocht het al zo zijn, ik ga voorlopig dus nog eventjes niet juichen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:48

Waarom gooien ze 'm in de zee? :')

Ketaki

tja eerst wacht ik de foto's wel af.

ben benieuwd of hij het echt is.

en ja als hij het echt is, dan heb ik er ook geen medelijden mee.

Ketaki

_Tara_ schreef:

wat denk je, om het bewijs te vernietigen :)

Taffje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:49

_Tara_ schreef:
M'n vriend heeft daar een documentaire over gezien. Dat het hele fenomeen terrorisme verzonnen is. Ik weet dus ook echt niet wat ik van dit nieuwsbericht moet denken. Ook wat iemand anders al zei, als ze dan DNA van deze "Osama" gaan vergelijken, met welk DNA dan?

Die heb ik ook gezien, en ik geloof ook niet dat alles is zoals ze het doen voorkomen.

Bin Laden is overigens ook ooit in het zadel geholpen door de Amerikanen (CIA) om tegen de russen te vechten.
Geld en wapens kwamen van de CIA zodat Bin Laden een "leger" kon opzetten.

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:49

Om nou te roepen dat het met terrorisme wel mee valt vind ik eigenlijk ook wel ver gaan... En dat terrorisme allemaal verzonnen is vind ik een beetje in dezelfde categorie vallen als dat 9/11 volledig opgezet is door de Amerikaanse regering...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:50

Ketaki schreef:
_Tara_ schreef:

wat denk je, om het bewijs te vernietigen :)

Dan kunnen ze 'm beter verbranden ofzo toch. Nu dobbert dat lijk in zee.

Taffje schreef:
_Tara_ schreef:

Die heb ik ook gezien, en ik geloof ook niet dat alles is zoals ze het doen voorkomen.

Bin Laden is overigens ook ooit in het zadel geholpen door de Amerikanen (CIA) om tegen de russen te vechten.
Geld en wapens kwamen van de CIA zodat Bin Laden een "leger" kon opzetten.

Weet jij toevallig nog hoe die docu heet? Kon je volgens mij via youtube zien.

Edit: @ Manic: Als terrorisme verzonnen is dan is 9/11 dus ook opgezet door de Amerikaanse regering inderdaad. Ik weet 't niet hoor. Eerlijk gezegd zou 't mij niks verbazen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-11 09:53

Ketaki schreef:
tja eerst wacht ik de foto's wel af.

ben benieuwd of hij het echt is.

en ja als hij het echt is, dan heb ik er ook geen medelijden mee.

Zag de foto vanochtend nog op het nieuws, hij leek wel op osama zoals iedereen altijd denkt dat hij eruit ziet :+ Alleen zag hij er niet zo in zijn geheel meer uit(verwondingen). Aan de ene kant denk ik ook van sja misschien gaan zijn volgers nu wel hard wraak nemen omdat hun leider is gedood aan de andere kant is er inderdaad wel direct een nieuwe leider? Wie weet worden ze wel banger van het feit dat hun grote leider gedood kan worden en hun dus ook.

texelse

_Tara_ schreef:

Het terrorisme verzonnen?? de aanslag op het WTC 11-9 ook verzonnen? in scene gezet? Laat me niet lachen!

Urbanus

Idioot om te zeggen dat terrorisme niet bestaat. Het bestaat wel, maar misschien niet altijd zoals we gedacht hebben mbt tot Amerika.

De aanslag in Marokko deze week was ook terrorisme.