Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:volgens mij hebben ze hier over bij Radar wel eens een programma over gemaakt .... gaat effe zoeken
gevonden, moest wel een stukje terug .... als je niet tegen de beelden van het slachthuis kan even de eerste 3min over slaan
http://www.trosradar.nl/uitzending/item ... lal-vlees/
volgens Radar is dus al het kalfsvlees, alle niet vegetarische kaas en alle kip onverdoofd geslacht bij de AH
nu weten we dus ook waarom ze het verdommen om het op de verpakking te zetten..... geld!
al het halal vlees wat om wat voor reden ook geen halal meer mag heten (in het zelfde koelvak als verdoofd vlees is al genoeg voor afkeur) wordt de gewone onwetende klant door de strot gedouwd![]()
van mij mag er vandaag nog een verbod komen ..... of op zijn minst een vermelding op de verpakking
Juliette86 schreef:Mindfields schreef:Ja dat snap ik, ik bedoelde, hoe worden ze dan bedwelmd, heb mn vraag een beetje krom gesteld..sorry tis nog vroeg
Runderen, kalveren en paarden krijgen een slagpen door de schedel waardoor ze in een fractie van een seconde hersendood zijn.
Kippen en varkens krijgen een electrische schok waardoor ze buiten bewustzijn raken.
Mindfields schreef:Maar...luchtdruk zou dus zelfs voor koosjer slachten ok zijn, het dier blijft intact.
Jolliegirl schreef:Luchtdruk is hetzelfde als de schietpen.
Alleen gaat luchtdruk automatisch...op luchtdruk dus, die hoef je niet te herladen met een patroontje wat bij het schietmasker wel moet.
Chubby schreef:M.i. zouden geloven eens mee moeten gaan met de huidige denkwijzen en normen. Koosjer en halal zijn m.i. al duizenden jaren geleden 'verzonnen' en toen had men lang 'zoveel' begrip niet voor dierenwelzijn. Jammer dat men op dat vlak (en heel veel anderen) zo blijft hangen in wat tóen gangbaar was...