Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
manic schreef:Joh, geef die man lekker zijn boekjes... Een handige marketing afdeling speelt daar gewoon op in en gebruikt de media aandacht om positief in het daglicht te komen, maar kennelijk hebben ze daar niet zo veel kaas van gegeten bij de Emté-supermarkt.
imd schreef:manic schreef:Joh, geef die man lekker zijn boekjes... Een handige marketing afdeling speelt daar gewoon op in en gebruikt de media aandacht om positief in het daglicht te komen, maar kennelijk hebben ze daar niet zo veel kaas van gegeten bij de Emté-supermarkt.Dit is inderdaad niet zo slim van ze..
Arme opa
Tigra_ schreef:imd schreef:Dit is inderdaad niet zo slim van ze..
Arme opa
Waarom zou die opa zielig zijn?
Als het een ander persoon was geweest een van de ouders of het kind zelf dan was het een issue maar nu nee zonde die arme opa.
Hij wist goed dat het niet mocht en ja daar zal hij de gevolgen van moeten dragen. Goede reclame als ze die opa de boekjes meegeven?
Voor hetzelfde geldt gaat iedereen aan het kopiëren want ja die opa mocht het ook. Dat is positieve discriminatie en dus net zo erg als discriminatie.
imd schreef:Nee, ook bij ouders of kind had ik gezegd: lekker laten gaan. Geen boekjes mee, maar dit gezeik hoeft nou ook weer niet. Dus ja: arme opa want ze overdrijven wel heel erg hiermee.
En dat mag dan misschien niet hele goed reclame zijn, maar dit is wel hele slechte reclame.
Tigra_ schreef:imd schreef:Nee, ook bij ouders of kind had ik gezegd: lekker laten gaan. Geen boekjes mee, maar dit gezeik hoeft nou ook weer niet. Dus ja: arme opa want ze overdrijven wel heel erg hiermee.
En dat mag dan misschien niet hele goed reclame zijn, maar dit is wel hele slechte reclame.
Dan zullen onze meningen verschillen ik zie niet in waarom dit slechte reclame zou zijn. Juist goed dat ze niet zo over zich heen laten lopen door mensen en media.
Tigra_ schreef:imd schreef:Nee, ook bij ouders of kind had ik gezegd: lekker laten gaan. Geen boekjes mee, maar dit gezeik hoeft nou ook weer niet. Dus ja: arme opa want ze overdrijven wel heel erg hiermee.
Dan zullen onze meningen verschillen ik zie niet in waarom dit slechte reclame zou zijn. Juist goed dat ze niet zo over zich heen laten lopen door mensen en media.
xx_Horsiex schreef:Tigra_ schreef:
Ik vind het ontzettend jammer dat men hier de politie voor belt, als die hun tijd niet in deze onzin zaken zouden steken zouden ze er een heleboel betere dingen mee kunnen doen!
c_alsemgeest schreef:Ik heb toen ik vroeger als bijbaantje bij de gamma achter de kassa ook een keer een jongen (type johnnie, oorbellen tattoo's e.d... niets lieflijks aan) gehad die de stempels had geprobeert na te maken op de stempelkaart, en daar dus korting mee wilde.
Ik heb vriendelijk gelachen en gemeld dat we deze niet accepteerden en dat hij in het vervolg eerst even wat tekenlessen moest volgen voordat hij het weer probeerde.
Eind van die dag gemeld bij de manager en hij kon er ook wel op lachen.
Geen politie, geen rechtzaak... geen verloren korting en geen slechte publiciteit.
Zo kan het imo ook?
Citaat:Bibliotheekdirecteur Almelo betaalt boete voor opa die zegeltjes vervalste
26-04-2011
Jan Krol, directeur van de bibliotheek Almelo, heeft via een ingezonden brief in de Volkskrant aangeboden de boete te betalen die een opa riskeert omdat hij spaarzegeltjes vervalste.
De 81-jarige man uit Oosterhout kan de boete verwachten omdat hij spaarzegels voor een supermarkt vervalste om voorleesboekjes voor zijn kleinkinderen te krijgen. De man had de spaarboekjes met zegels net niet vol, omdat de actie was gestopt. Omdat hij de voorleesboekjes toch wilde hebben, besloot de man de zegels te kopiëren. De supermarkt merkte dat de man fraude had gepleegd en belde de politie.
Krol biedt nu aan de boete voor de man te betalen. ‘Namens de bibliotheek Almelo bied ik aan de boete voor deze geweldige en ontroerende opa te betalen vanwege zijn boekpromotionele en leesbevorderende inzet’, zo stelt de bibliotheekdirecteur in de Volkskrant.