Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Re: Opa opgepakt om vervalsen supermarktzegels voor kinderboeken

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:11

echt... wat een overdreven gedoe, vertel die man dat hij met gekopieerde zegels het boekje niet krijgt en laat het daarbij.
Aangifte van diefstal... helemaal onzin, theoretisch heeft hij nog niets gestolen.
Nogal een domme zet van de betreffende supermarkt, dit is nogal slechte publiciteit.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:13

Het is weer komkommer tijd, een ouwe man een rechtszaak aan de broek hangen vanwege de illegale poging tot verkrijging van gratis kinderboekjes....

Blue9

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:15

Arme man, hij had die boeken natuurlijk graag voor zijn kinderen gehad. Ik had ze hem waarschijnlijk nog meegegeven ook..

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:24

Straffen. Tot hoe ver laten we dit gaan anders?
Geld stelen omdat je anders je kinderen geen eten kan geven?
Iemand die je kinderen iets aangedaan heeft van het leven beroven?
Fout is fout, of je nou 20 of 80 bent.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:27

fout is fout... maar imo was er nog niets gebeurt.
Het straffen meet je aan de misdaad, een berisping had volgens mij passend geweest.

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:38

Ik doe regelmatig boodschappen bij deze winkel :=

Ik vind het niet echt een fijne winkel, ook totaal niet klantvriendelijk, ik ga er alleen heen voor de aanbiedingen.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:42

Wat een onzin, een waarschuwing is toch ook wel voldoende, tsjongejonge zeg. :+

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 14:45

manic schreef:
Joh, geef die man lekker zijn boekjes... Een handige marketing afdeling speelt daar gewoon op in en gebruikt de media aandacht om positief in het daglicht te komen, maar kennelijk hebben ze daar niet zo veel kaas van gegeten bij de Emté-supermarkt.

:j Dit is inderdaad niet zo slim van ze..

Arme opa :(:)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 00:12

imd schreef:
manic schreef:
Joh, geef die man lekker zijn boekjes... Een handige marketing afdeling speelt daar gewoon op in en gebruikt de media aandacht om positief in het daglicht te komen, maar kennelijk hebben ze daar niet zo veel kaas van gegeten bij de Emté-supermarkt.

Waarom zou die opa zielig zijn?
Als het een ander persoon was geweest een van de ouders of het kind zelf dan was het een issue maar nu nee zonde die arme opa.
Hij wist goed dat het niet mocht en ja daar zal hij de gevolgen van moeten dragen. Goede reclame als ze die opa de boekjes meegeven?
Voor hetzelfde geldt gaat iedereen aan het kopiëren want ja die opa mocht het ook. Dat is positieve discriminatie en dus net zo erg als discriminatie.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 00:55

Of je neemt de gekopiëerde zegels in, zegt dat dat niet zo werkt en laat het daarbij. Waarom moest hier in hemelsnaam de politie bij komen. Mensen zullen sympathie voelen voor de oude man, en niet voor de supermarkt keten.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 02:26

Gevolgen ok. Dat is terecht! Maar de politie erbij??? Nee dat snap ik niet...
@Sabinee__: Vind je dit een terechte straf?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 08:23

Tigra_ schreef:
imd schreef:

Waarom zou die opa zielig zijn?
Als het een ander persoon was geweest een van de ouders of het kind zelf dan was het een issue maar nu nee zonde die arme opa.
Hij wist goed dat het niet mocht en ja daar zal hij de gevolgen van moeten dragen. Goede reclame als ze die opa de boekjes meegeven?
Voor hetzelfde geldt gaat iedereen aan het kopiëren want ja die opa mocht het ook. Dat is positieve discriminatie en dus net zo erg als discriminatie.

Nee, ook bij ouders of kind had ik gezegd: lekker laten gaan. Geen boekjes mee, maar dit gezeik hoeft nou ook weer niet. Dus ja: arme opa want ze overdrijven wel heel erg hiermee.
En dat mag dan misschien niet hele goed reclame zijn, maar dit is wel hele slechte reclame.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 09:53

imd schreef:
Nee, ook bij ouders of kind had ik gezegd: lekker laten gaan. Geen boekjes mee, maar dit gezeik hoeft nou ook weer niet. Dus ja: arme opa want ze overdrijven wel heel erg hiermee.
En dat mag dan misschien niet hele goed reclame zijn, maar dit is wel hele slechte reclame.

Dan zullen onze meningen verschillen ik zie niet in waarom dit slechte reclame zou zijn. Juist goed dat ze niet zo over zich heen laten lopen door mensen en media.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:16

Tigra_ schreef:
imd schreef:

Dan zullen onze meningen verschillen ik zie niet in waarom dit slechte reclame zou zijn. Juist goed dat ze niet zo over zich heen laten lopen door mensen en media.

Ik vind het ontzettend jammer dat men hier de politie voor belt, als die hun tijd niet in deze onzin zaken zouden steken zouden ze er een heleboel betere dingen mee kunnen doen!

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 10:26

Tigra_ schreef:
imd schreef:

Omdat veel mensen waarschijnlijk zoiets hebben van "stel je niet zo aan", zoals in dit topic ook te lezen is..

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 11:10

Tigra_ schreef:
imd schreef:

Als je alleen al in dit topic kijkt hoe veel bokkers het een slechte actie vinden van de supermarkt, zou je best kunnen concluderen dat het de zaak eerder negatieve dan positieve publiciteit zal brengen ;)

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:39

xx_Horsiex schreef:
Tigra_ schreef:

Ik vind het ontzettend jammer dat men hier de politie voor belt, als die hun tijd niet in deze onzin zaken zouden steken zouden ze er een heleboel betere dingen mee kunnen doen!

De politie doet niet veel anders dan bonnen schrijven en dit akkefietje kost ze ook weinig tijd hoor.
Er zijn zoveel onnozele dingen die de politie doet dus ik zie het probleem niet hoor.

Iedereen praat nu wel ach was onbenullig maar ben benieuwd wat het was geweest als het iemand ander betrof waarschijnlijk niet op deze manier maar daar zullen we nooit achter komen want dat is nu makkelijk zeggen.
Ieder z'n ding ik vindt het terecht. Je mag niet jatten, dingen vervalsen nu gaat het inderdaad om iets kleins maar als ik een pakje boter haal en dat niet betaal dan wordt als het goed is de politie er ook bij gehaald voor iets van een paar euro. Tja zo werkt het en zo hoort het te gaan. Geen uitzondering voor niemand niet.

Mensen reageren altijd zo verschillend op dingen.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 13:45

Ik heb toen ik vroeger als bijbaantje bij de gamma achter de kassa ook een keer een jongen (type johnnie, oorbellen tattoo's e.d... niets lieflijks aan) gehad die de stempels had geprobeert na te maken op de stempelkaart, en daar dus korting mee wilde.

Ik heb vriendelijk gelachen en gemeld dat we deze niet accepteerden en dat hij in het vervolg eerst even wat tekenlessen moest volgen voordat hij het weer probeerde.
Eind van die dag gemeld bij de manager en hij kon er ook wel op lachen.
Geen politie, geen rechtzaak... geen verloren korting en geen slechte publiciteit.
Zo kan het imo ook?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:14

Dat is ieder bedrijf voor zich hoe ze er mee omgaan. Of ze er wel of niet de politie bij hadden moeten halen heeft weinig zin. Ik vindt het gewoon terecht niemand mag dingen vervalsen of stelen wat dan ook. Hoe ieder daar op reageert maakt niet uit. De een vindt het overdreven ik niet. Wordt gewoon eens tijd dat ze in NL de regels gaan aanscherpen. Ach ik zie ook liever dat ze dingen moeten doen die misschien belangrijker zijn maar maak dat de politie wijs dat is weer een heel ander verhaal.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:24

Er staat toch ook nergens dat er een rechtzaak komt...........

Tja ze hadden de zegels gewoon moeten innemen, geen boekjes moeten meegeven. Leuk geprobeerd, maar jammer........

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 14:32

Wat een heisa om niks... zoals een aantal anderen ook zeggen, gewoon zegels innemen en zeggen dat hij het boekje niet krijgt. Als ze het helemaal leuk hadden gedaan, hadden ze hem aangeboden om hem na afloop van de actie nog een paar boekjes te verkopen voor 13 euro per stuk. Want voor zover ik het bij mijn eigen supermarkt kan bekijken raken ze die boekjes toch niet kwijt...

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:03

c_alsemgeest schreef:
Ik heb toen ik vroeger als bijbaantje bij de gamma achter de kassa ook een keer een jongen (type johnnie, oorbellen tattoo's e.d... niets lieflijks aan) gehad die de stempels had geprobeert na te maken op de stempelkaart, en daar dus korting mee wilde.

Ik heb vriendelijk gelachen en gemeld dat we deze niet accepteerden en dat hij in het vervolg eerst even wat tekenlessen moest volgen voordat hij het weer probeerde.
Eind van die dag gemeld bij de manager en hij kon er ook wel op lachen.
Geen politie, geen rechtzaak... geen verloren korting en geen slechte publiciteit.
Zo kan het imo ook?

:j En kost bovendien een stuk minder tijd en je krijgt geen slechte reclame!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:38

Citaat:
Bibliotheekdirecteur Almelo betaalt boete voor opa die zegeltjes vervalste
26-04-2011
Jan Krol, directeur van de bibliotheek Almelo, heeft via een ingezonden brief in de Volkskrant aangeboden de boete te betalen die een opa riskeert omdat hij spaarzegeltjes vervalste.
De 81-jarige man uit Oosterhout kan de boete verwachten omdat hij spaarzegels voor een supermarkt vervalste om voorleesboekjes voor zijn kleinkinderen te krijgen. De man had de spaarboekjes met zegels net niet vol, omdat de actie was gestopt. Omdat hij de voorleesboekjes toch wilde hebben, besloot de man de zegels te kopiëren. De supermarkt merkte dat de man fraude had gepleegd en belde de politie.

Krol biedt nu aan de boete voor de man te betalen. ‘Namens de bibliotheek Almelo bied ik aan de boete voor deze geweldige en ontroerende opa te betalen vanwege zijn boekpromotionele en leesbevorderende inzet’, zo stelt de bibliotheekdirecteur in de Volkskrant.

:')

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 16:36

Hahaha die is goed _O-

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 16:36

Kijk, dát vind ik nou echt geweldig!