Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
M3lisss schreef:Als het de laatste jaren van je leven zijn (65+) kost je de maatschappij een hoop geld hoor!
timokyana schreef:Ik rookechter ben in al mijn werkende jaren eigenlijk nooit ziek geweest op pfeiffer na ( welgeteld 1 dag thuis geweest hierdoor). Verder is het roken bij ons op het werk afgeschaft,behalve in je 30 minuten lunchpauze.
Tieneke schreef:M3lisss schreef:Als het de laatste jaren van je leven zijn (65+) kost je de maatschappij een hoop geld hoor!
Tuurlijk, maar om op dat punt te geraken, heb je wel eerst al die jaren moeten opbrengen.
Voor de staatskas zou het ideaal zijn als iedereen zou sterven vlak nadat de loopbaan beëindigd is, maar dat is "helaas" niet zo.
Tieneke schreef:HC, daar heb je gelijk in, het is gevaarlijk om hier aan te beginnen. Maar als bewezen is dat die werknemer dus minder arbeidsfris is op maandagochtend dan een andere, is er toch wel wat aan de hand.
Prutsmuts schreef:Dikke oliebol! Ik rook en heb toch wel wat kilo'tjes teveel. Dat wordt een baantje ( 0f 2 ) erbij zoeken!
Ben nooit ziek, in elk geval niet op zo'n manier dat ik me voor een dwarse scheet al ziekmeld. Werk altijd door. Mijn extra kilo'tjes hebben tot nu toe mijn gezondheid nooit in de weg gezeten. Ook hier zijn rokers ammenooitnie vaker ziek dan anderen....
Roken doe ik in de daarvoor bestaande pauze's. Geen minuut meer dan anderen. Gebeurt dat wel binnen bedrijven/instellingen dan is het een taak van leidinggevenden om hier iets aan te doen.
Vind het gewoon te gek voor woorden. In hoeverre kunnen ze zich met je prive gaan bemoeien??? Zolang ik, te dik en roker, mijn werk naar behoren uitvoer kunnen ze toch nevernooitnie aan mijn salaris komen!!
Laat ze dan mijn collega's die het nodig vinden op zondagavond heerlijk te gaan stappen, zich van de planeet zuipen, denken de volgende dag geen enkele verantwoordelijkheid te hoeven dragen een deeltje van hun salaris afnemen omdat ik hun veranwoordelijkheden erbij draag, taken uitvoer omdat ze zelf nog niet uitgeslapen zijn en last hebben van bouwvakkers in hun hoofd........
Of voor het gemak helemaal niet komen op de OH, zo zware maandag!
hanny_jelke schreef:timokyana schreef:Ik rookechter ben in al mijn werkende jaren eigenlijk nooit ziek geweest op pfeiffer na ( welgeteld 1 dag thuis geweest hierdoor). Verder is het roken bij ons op het werk afgeschaft,behalve in je 30 minuten lunchpauze.
dan mag ik hopen dat jullie korten dienste draaien want dat is wel heel weinig pauze.
en waneer er meer puazes zijn mogen ze je niet verbiedenn in die pauzes te roken.
Destination schreef:Ik vind dat op zich niet kunnen, je kan ook overgewicht hebben om medische redenen. Trouwens, als je een kantoorbaan hebt maakt het toch niet uit als je overgewicht hebt? Je zit immers achter een bureau, maar aan de andere kant heb je ook meer kans op ziektes zoals diabetes. Roken vind ik iets anders, je bent er zelf mee begonnen, dus als je salaris iets minder wordt merk je de gevolgen ook wel in je portemonnee. Mensen die roken hebben ook een slechte gezondheid, waardoor ze vaker ziek zijn en de werkgevers meer geld kosten.
Cayenne schreef:http://www.despits.nlCitaat:Rokers, die gezondheidspro moetenblemen krijgen vanwege hun verslaving, mogen best salarisvermindering krijgen. Volgens een onderzoek van BNR Nieuwsradio en zorgverzekeraar CZ is zeker een kwart van de werkgevers en werknemers het met deze stelling eens. Uit cijfers van het CBS blijkt namelijk dat zware rokers zich vaker ziek melden dan hun collega's.
Daarnaast geldt dat rokers meer pauze nemen. Vorig jaar vond nog maar 18 procent dat salariskorting gerechtvaardigd is, dit jaar al ruim 25 procent. Ook vinden zij dat de baas zich best wat meer mag bemoeien met de levensstijl van werknemers. 12 procent (vorig jaar 8 procent) van de ondervraagden voegde toe dat in het salaris van werknemers met overgewicht mag worden gesneden.
Pfff, ik ben zelf absoluut tegen roken maar dit vind ik toch wel heel erg ver gaan.
Ik sta wel te kijken dat ruim 25% van de ondervraagden het ermee eens is??
En ook het stukje voor minder salaris voor mensen met overgewicht vind ik vreemd.
Wat nou als daar een medische reden voor is?
Ik ben toch wel benieuwd naar meningen van anderen?