Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Diablo schreef:Pentax schreef:Ik vind het altijd geweldig om te lezen hoe de echte wereld vreselijk afwijkt van de boktwereld.
Op bokt is het een taboe om te gaan kijken naar rampen, maar in het echte leven staat het helemaal vol als er een ongeluk gebeurt. Vergeet files niet, soms veroorzaakt door een ongeluk, en dan niet daadwerkelijk door dat ongeluk, maar omdat voorbijgangers willen kijken.
Op bokt zaagt niemand zijn paard in de krul, gebruikt niemand een slof en heeft iedereen minstens 3000,- euro opzij gezet voor een operatie voor zijn paard, in het echte leven....
Daar ben ik het helemaal mee eens. Kijk het filmpje eens over die man die zichzelf in brand had gestoken, hoeveel mensen daarnaar stonden te kijken. Maar op bokt doen ze dat niet, nee hoor.....
stef schreef:hmmz, das wel gelijk overtreffende trap heDenk niet dat ik dat aankan (vandaar ook enkel ontzettend veel respect voor mensen die het wel kunnen
)
Vala, ik doe het ook niet voor de sensatie, waar staat dat?
Charlie_P schreef:Pentax schreef:Ik vind het altijd geweldig om te lezen hoe de echte wereld vreselijk afwijkt van de boktwereld.
Op bokt is het een taboe om te gaan kijken naar rampen, maar in het echte leven staat het helemaal vol als er een ongeluk gebeurt. Vergeet files niet, soms veroorzaakt door een ongeluk, en dan niet daadwerkelijk door dat ongeluk, maar omdat voorbijgangers willen kijken.
Op bokt zaagt niemand zijn paard in de krul, gebruikt niemand een slof en heeft iedereen minstens 3000,- euro opzij gezet voor een operatie voor zijn paard, in het echte leven....
Daar ben ik het helemaal mee eens. Kijk het filmpje eens over die man die zichzelf in brand had gestoken, hoeveel mensen daarnaar stonden te kijken. Maar op bokt doen ze dat niet, nee hoor.....
Vala schreef:Goed idee, er zijn zat tekorten in de gezondheidszorg!
Moet je alleen niet zeggen op je sollicitatiegesprek dat je het voor de sensatie doet natuurlijk.
Uthrick schreef:Je kan trouwens ook agent worden. Mag je eerst hulpverlenen en bij fatale afloop daarna aan familie vertellen dat hun geliefde is overleden maar dat ze met een beetje mazzel de beelden van het ongeval wel op internet terug kunnen vinden voor meer informatie (en nee, dat laatste zeggen we er natuurlijk niet bij maar ik neem aan dat jullie begrijpen wat ik daarmee bedoel)
noviceh schreef:Ik vind ramptoerisme ook vreselijkEven kunnen kijken wat voor ellende iemand anders doormaakt, bah! Ooit liepen we voorbij een grote winkelpui waar iemand werd gereanimeerd, allemaal pubers hadden zich daar verzameld om het te kunnen aanschouwen onder genot van een energiedrankje. Ik zou zeggen, zolang je niet kan helpen, loop/rij dan lekker door. Kijk later op internet, kan je haarfijn lezen wat er allemaal gebeurd is.
BrankaZ schreef:Gok dat als je zo'n situatie meemaakt je in eerste instantie overdonderd bent. Ik heb helaas er wat van gezien, maar kan mij herinneren dat meerdere omstanders juist hielpen door met jassen en water te proberen de vlammen te doven.
Mijn vader is vorig jaar op een camping overleden. 2 ambulances en vrijwilligers hebben gevochten voor zijn leven. En gelukkig waren de andere gasten zo respectvol om niet er omheen te gaan staan dringen om maar niets te hoeven missen.
Had het voor mijn vader vreselijk gevonden als hij als attractie had gediend in zijn laatste minuten (hij had al een hekel aan reality tv, gluur tv noemde hij dat). En voor mijn moeder die bij hem was had het ook verschrikkelijk geweest als dat was gebeurd.
Ik vind het ronduit egoïstisch en respectloos als je gaat staan kijken naar mensen die mogelijk liggen te vechten voor hun leven. Puur omdat je zo sensatiebelust bent.
Overigens vind ik het opvallend dat je tegenwoordig niet meer correct mag zijn. Dan schijn je te liegen. Als je zegt dat je een hekel aan ramptoerisme hebt is dat onzin wat de hele wereld doet het tenslotte. Onzin!
Charlie_P schreef:Pentax schreef:Ik vind het altijd geweldig om te lezen hoe de echte wereld vreselijk afwijkt van de boktwereld.
BrankaZ schreef:stef schreef:Boras: Op het journaal alleen de ravage na afloop? Mwah... Love parade, apeldoorn... was allemaal gewoon op t journaal te zien
En waarom denk je dat dat soort beelden steeds vaker op tv komen? Vermoed een kwestie van vraag en aanbod.
Diablo schreef:BrankaZ schreef:Gok dat als je zo'n situatie meemaakt je in eerste instantie overdonderd bent. Ik heb helaas er wat van gezien, maar kan mij herinneren dat meerdere omstanders juist hielpen door met jassen en water te proberen de vlammen te doven.
Mijn vader is vorig jaar op een camping overleden. 2 ambulances en vrijwilligers hebben gevochten voor zijn leven. En gelukkig waren de andere gasten zo respectvol om niet er omheen te gaan staan dringen om maar niets te hoeven missen.
Had het voor mijn vader vreselijk gevonden als hij als attractie had gediend in zijn laatste minuten (hij had al een hekel aan reality tv, gluur tv noemde hij dat). En voor mijn moeder die bij hem was had het ook verschrikkelijk geweest als dat was gebeurd.
Ik vind het ronduit egoïstisch en respectloos als je gaat staan kijken naar mensen die mogelijk liggen te vechten voor hun leven. Puur omdat je zo sensatiebelust bent.
Overigens vind ik het opvallend dat je tegenwoordig niet meer correct mag zijn. Dan schijn je te liegen. Als je zegt dat je een hekel aan ramptoerisme hebt is dat onzin wat de hele wereld doet het tenslotte. Onzin!
Op het filmpje stonden inderdaad een paar mensen met hun jas te slaan, maar er stonden héél veel mensen gewoon er omheen te kijken, dat gebeurt gewoon, dus het is echt niet iets vreemds.
Verder zeg ik ook niet dat ik ergens zou gaan staan dringen om maar iets te kunnen zien, maar ik denk wel dat ik zou blijven staan als er iets in mijn omgeving zou gebeuren.
MamboBeach schreef:Uthrick schreef:Wat er erg aan is?
Stel je zelf eens voor hoe jij het zou vinden als je een ongeluk hebt gehad en er staan allemaal naar jouw leed te kijken en tegenwoordig ook nog fijn te filmen en fotograveren zodat je jezelf later terug ziet op 1 of andere sensatiesite of youtube. Of je vader/moeder wordt gereanimeerd maar overlijdt en die beelden zie je later terug op internet.
Zo jij dat leuk vinden? Nee, lijkt me niet dus ga dan ook niet bij een ander de ramptoerist spelen.
Daarbij, jezegt wel dat je niet in de weg staat, maar als (voormalig) hulpverlener (agent) kan ik je vertellen dat je voor een hoop ergenis zorgt. Ik heb meerdere malen ramptoeristen (laten) aan(ge)houden die naar 2 keer vorderen niet weg gingen.
Ik heb zelf mogen ervaren hoe het is als je hulpeloos op straat ligt en er staan hordes mensen te kijken wat er aan de hand is, kan je vertellen dat je je dan heel kwetsbaar, vernederd en alleen voelt.
Dus als je dan echt zonodig naar het leed van een ander wil kijken, kijken dan naar Trauma Centrum van SBS, Life rescue of scheurijzer.eu en stop met ramptoerist spelen.
Zo, moeke heeft gesproken
Ik ken zelf ook agenten die het 'fijn' vonden dat ik erbij was om te 'helpen'. Het is een beetje zwart-wit hoe je het schetst vind ik. Niet iedereen is direct een ramptoerist, er zijn ook mensen die daadwerkelijk hulp kunnen bieden. Heb aardig wat ongelukken meegemaakt van andere mensen omdat ik veel op de weg zat en ben blij dat ik sommige mensen hulp heb kunnen bieden en de hulpverleners ook.
Zo, moeke heeft ook gesproken!
stef schreef:Boras: Op het journaal alleen de ravage na afloop? Mwah... Love parade, apeldoorn... was allemaal gewoon op t journaal te zien